Gra strategiczna Dynamo

O Dynamo

W niedalekiej przyszłości, w Fardanie … Po burzliwym czasie wojen kraj osiągnął długo oczekiwaną stabilizację polityczną. Wraz ze stopniowym uspokajaniem się sytuacji rusza budowa i odbudowa podstawowej infrastruktury – w tym sieci energetycznej.

Prezydent Ben Sali Ghal otwiera granice i rozpisuje lukratywne przetargi. Do akcji ruszają międzynarodowe koncerny energetyczne – to największa szansa od dziesięcioleci…”

Szkolenie oparte na interaktywnej grze strategicznej Dynamo, pozwala na zastosowanie i sprawdzenie kompetencji menedżerskich w symulowanych realiach rynkowych. To angażująca, dynamiczna gra szkoleniowa dla dużych, liczących 24-48 osób grup uczestników.

Pracujący w kilku konkurujących zespołach uczestnicy będą reprezentować firmy z sektora energetycznego. Środowisko gry pozwala sprawdzić umiejętności związane z efektywną organizacją pracy zespołu na poziomie taktycznym (podział ról, ustalenie procedur, wykorzystanie ograniczonej ilości czasu), a także z kształtowaniem długofalowej strategii uwzględniającej rozumienie rynku i konkurencji.

 

blankDYNAMO to „terenowa gra planszowa”. Składa się z:

  • 5-8 osobowych zespołów graczy;
  • 5 równolegle działających stref;
  • rozgrywki w systemie turowym;
  • fazy planowania (tworzenie strategii);
  • fazy działania (realizacja planu).

Grę można traktować jako doświadczenie integracyjne lub laboratorium do testowania kompetencji zdobytych w trakcie długofalowego projektu rozwojowego.

Dynamo zaprojektowana została przez konsultantów Wszechnicy UJ.

Adresaci i efekty szkolenia

Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów liniowych i średniego szczebla, liderów projektów lub osób przygotowujących się do objęcia funkcji związanych z zarządzaniem ludźmi. Gra sprawdzi się również dla członków zespołów zadaniowych.

Liczba uczestników: 24-40 osób

Efekty szkolenia

Osoby biorące udział w szkoleniu sprawdzą swoje kompetencje w zakresie:

  • organizacji pracy i podziału ról w zespole;
  • delegowania odpowiedzialności;
  • planowania i podejmowania decyzji, w warunkach presji czasu;
  • negocjowania;
  • doświadczenia wpływu współpracy i planowania na efektywność zespołu;
  • zrozumienia długofalowych konsekwencji podejmowanych decyzji strategicznych.

Program

Wprowadzenie

Przygotowanie do gry

  • prezentacja celów i programu szkolenia,
  • wprowadzenie do gry,
  • dobór uczestników do zespołów.

Sesja I

Organizacja pracy w zespole

  • I sesja gry szkoleniowej
  • Omówienie: określenie celu, planowanie pracy, podział zadań; praca w zespole działającym pod presją czasu.

Sesja II

Długofalowa strategia i konsekwencja w jej realizacji

  • II sesja gry szkoleniowej,
  • Omówienie: długofalowa strategia, powiązanie taktycznych działań  z kierunkiem obranym przez zespół.

Sesja III

Eastyczność i wykorzystanie różnorodności

  • III sesja gry szkoleniowej,
  • Omówienie: elastyczność w zmianie strategii działania, współpraca,  i rywalizacja między zespołami.

Podsumowanie szkolenia

  • prezentacja podsumowująca kluczowe elementy szkolenia,
  • wzajemna informacja zwrotna uczestników.

Pracujący w kilku konkurujących zespołach uczestnicy reprezentują firmy z sektora energetycznego.

Stojące przed nimi zadania obejmują między innymi:

  • zakup różnego typu surowców na wolnym rynku (w trybie licytacji),
  • rozbudowę infrastruktury (różnego typu elektrownie i sieć przesyłowa),
  • zatrudnianie i opłacanie pracowników,
  • komunikowanie się, negocjowanie i zawieranie porozumień z innymi zespołami.

Doświadczenie udziału w grze jest omawiane w trakcie podsumowujących każdy jej etap dyskusji, zwracających kolejno uwagę na różne aspekty działania symulowanych przedsiębiorstw. Uczestnicy oceniają skuteczność własnego zespołu przy pomocy arkuszy samoobserwacyjnych i planowali sposoby jej wzmocnienia. Uzupełnieniem ich spostrzeżeń jest prezentowana przez trenerów wiedza oparta na wybranych koncepcjach z zakresu zarządzania.


  • blank

Zakres usługi

Informacje organizacyjne:

  • Materiały: rozbudowane i ciekawe materiały graficzne (strefy zespołów, strefy gry, żetony, banknoty, rekwizyty etc.)
  • Prowadzący: min. 4 trenerów

 

Pobierz prezentację Gry strategicznej

 

 

 

blank

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Head of Organizational Development, Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami