Motywowanie pracowników

Adresaci i efekty szkolenia

„Motywowanie pracowników” to szkolenie przeznaczone dla menedżerów średniego szczebla i liderów zespołów projektowych, którzy doświadczyli ograniczeń tradycyjnego, opartego na nagrodach i karach podejścia do budowania motywacji. Opracowano je z myślą o zespołach, w których potrzebne jest głębokie zaangażowanie – inicjatywa, podejmowanie odpowiedzialności i troska o wyniki, których nie obejmuje system prowizyjny.

Program można dopasować do potrzeb menedżerów wyższego szczebla. Praca będzie wówczas skoncentrowana na kształtowaniu środowiska sprzyjającego motywacji.

Osoby, które ukończą szkolenie:

  • będą dysponowały wiedzą o źródłach motywacji autonomicznej i możliwościach jej wspierania;
  • będą umiały zaprojektować sprzyjające motywacji zmiany w środowisku pracy swojego zespołu;
  • rozwiną umiejętność prowadzenia rozmów wzmacniających motywację i gotowość do działania pracowników;
  • wzmocnią umiejętność prowadzenia spotkań zespołu w sposób budujący zaangażowanie i współodpowiedzialność;
  • docenią rolę poznawania potrzeb pracowników i stosowania indywidualnego podejścia w motywowaniu;
  • poznają możliwości budowania nawyków sprzyjających motywacji.

Metody pracy

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą – symulacji, prezentacji, pracy w grupach, pracy indywidualnej, ćwiczeń problemowych. Zawartość merytoryczna szkolenia będzie prezentowana w kontekście konkretnych sytuacji zawodowych i scenariuszy postępowania menedżera. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć nowe zachowania i otrzymać informację zwrotną.

Program

Dzień 1

Moduł I

  • Środowisko sprzyjające motywacji

Praktyczne wyzwania w budowaniu motywacji

  • Wyzwania związane z motywowaniem w środowisku uczestników
  • Dwa typy zadań wymagające odmiennych podejść do motywowania
  • Dlaczego działa Linux? Czynniki finansowe i pozafinansowe w motywowaniu

Dzień 1

Moduł II

  • Środowisko sprzyjające motywacji
  • Od motywacji zewnętrznej do motywacji autonomicznej – Self Determination Theory
  • Jak kształtować środowisko wspierające motywację autonomiczną? – studium przypadku
  • Działania do wykorzystania w miejscu pracy uczestników

Dzień 1

Moduł III

  • Środowisko sprzyjające motywacji
  • Oddziaływanie na potrzebę kompetencji
  • Uruchamianie zasobów pracownika – wywiad doceniający
  • Rozmowy motywujące w oparciu o wywiad doceniający
  • Informacje zwrotne i motywowanie

Dzień 1

Moduł IV

  • Motywowanie i potrzeba autonomii

 

  • Uzgadnianie celów jako narzędzie wspierania autonomii
  • Jasne cele czy szczegółowe oczekiwania? – poziomy delegowania odpowiedzialności
  • Co w tym jest wartościowego dla mnie? Wizja realizacji celów

Dzień 2

Moduł I

  • Motywowanie zespołu i tworzących go osób

Motywowanie i potrzeba relacji: rola zespołu

  • Zespołowość jako czynnik motywujący
  • Budowanie poczucia przynależności do zespołu?
  • Dopasowanie strategii motywowania do zespołu (grupy specjalistów, zespoły zadaniowe, zespoły projektowe, zespoły rozproszone)

Dzień 2

Moduł II

  • Motywujące spotkania zespołowe
  • Rola spotkań w budowaniu (i zabijaniu) motywacji
  • Inspirowanie zespołu w trakcie spotkań: motywujące expose lidera
  • Angażowanie zespołu we wspólne myślenie i podejmowanie decyzji – konstruktywna współpraca podczas spotkań

Dzień 2

Moduł III

  • Przekraczanie blokad motywacyjnych
  • Blokady motywacyjne i długofalowe utrzymywanie motywacji
  • Indywidualne wartości, przekonania i potrzeby pracowników Rozmowa motywująca: pomoc w przekraczaniu blokad
  • Dopasowanie strategii motywowania do etapu rozwoju pracownika (na podstawie koncepcji zarządzania sytuacyjnego Blancharda)

Dzień 2

Moduł IV

  • Nawyk zaangażowania
  • Związek nawyków i motywacji
  • Mechanizm tworzenia i zmiany nawyków
  • Nawyki, które chcemy wzmacniać i które chcemy zmieniać – lista osobista i lista dla własnych zespołów.
  • Plan kształtowania nawyków w pracy z własnymi zespołami

Działanie poszkoleniowe:

  • Konsultacje online z prowadzącym w okresie do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.

Zakres usługi

Realizacja usługi obejmuje:

  • opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb,
  • przygotowanie i realizację szkolenia,
  • dojazd trenera do miejsca szkolenia,
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej,
  • zaświadczenia dla uczestników szkolenia,
  • foto raport dla uczestników,
  • raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenerów,
  • 2 grupowe konsultacje zdalne z prowadzącym przed szkoleniem,
  • konsultacje online z prowadzącym w okresie do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

 

 

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami