Propagowanie innowacji

Efekty szkolenia

Program kierowany jest do menedżerów, liderów chcących wzmocnić środowisko pracy swojego zespołu sprzyjające innowacyjności i kreatywności.

W wyniku realizacji szkolenia, uczestnicy:

  • Pogłębią świadomość własnej kreatywności i skłonności do myślenia innowacyjnego;
  • Zwiększą znajomość technik wspierających zarówno myślenie innowacyjne jednostki, jak i innowacyjność zespołową;
  • Pogłębią świadomość własnego stylu menedżerskiego w kontekście wspierania innowacyjności;
  • Poznają uwarunkowania indywidualne, zespołowe, organizacyjne i systemowe sprzyjające innowacyjności.

Szkolenie skupia się na stopniowym poszerzeniu perspektywy z jakiej menedżer może wspierać innowacyjność: od pracy z własną kreatywnością poprzez wspieranie innowacyjnych kompetencji poszczególnych osób, zespołu, działu, aż po rozpoznanie uwarunkowań sprzyjających innowacyjności w całej Organizacji i otoczeniu biznesowym.

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą:

  • symulacji,
  • prezentacji,
  • pracy w grupach,
  • pracy indywidualnej,
  • ćwiczeń problemowych.

Zawartość merytoryczna szkolenia będzie prezentowana  w kontekście konkretnych sytuacji zawodowych i scenariuszy uczestników szkolenia. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć nowe zachowania i otrzymać informację zwrotną.

Podczas szkolenia wykorzystywane będą: rekwizyty do pracy kreatywnej (creative box, kredki, markery, taśmy, kolorowe papiery, itp.)

Dla uczestników zostaną przygotowane podręczniki zawierające m.in. opis technik kreatywnych, metod facylitacyjnych jak i warunków wzmacniania innowacyjności
w organizacji.

Program

Dzień 1

Wprowadzenie

  • Moduł 1
  • Wprowadzenie, cele i program szkolenia
  • Ograniczenia innowacyjności – mapa wyzwań stworzona przez uczestników
  • Co wspiera moją kreatywność – doświadczenie i analiza podstawowych założeń

Dzień 1

Trening kreatywności indywidualnej

  • Moduł 2
  • Rozgrzewka kreatywna
  • Techniki rozwoju myślenia kreatywnego
  • Zadania kreatywne (analogie, przekształcenia, uzasadnienia, itp.)

Dzień 1

Trening kreatywności zespołowej

  • Moduł 3
  • Przegląd podstawowych metod pracy szkoleniowej służących rozwijaniu umiejętności „twardych”
  • Wskazówki dotyczące zastosowań poszczególnych metod

Dzień 1

Menedżer wspierający innowacyjność

  • Moduł 4
  • Adekwatny styl menedżerski (partycypacyjność, kultura feedbacku, otwartość na błędy i różnorodność)
  • Znajomość trendów i  kultura ciągłego uczenia się
  • Budowanie różnorodnych zespołów

Dzień 2

Rozwijanie kreatywności u innych

  • Moduł 1
  • Sposoby wspierania predyspozycji do innowacyjności u pracowników – sesja ćwiczeniowa
  • Wspieranie odwagi, inicjatywy i filozofii małych ulepszeń
  • Wspierania otwartości i poszerzanie komunikacji międzysektorowej

Dzień 2

Umiejętność facylitacji spotkań zespołowych

  • Moduł 2
  • Sesja facylitowana – ćwiczenie
  • Główne założenia facylitacji
  • Procedury i techniki facylitacyjne

Dzień 2

Jakich zmian systemowych potrzebujemy?

  • Moduł 3
  • Sesja facylitowana pt. „Sposoby wzmocnienia innowacyjności zespołów”
  • Przegląd pomysłów i wybór najlepszych do rekomendacji
  • Systemowe warunki innowacyjności: odbiurokratyzowanie, laboratoria innowacyjności, relokacje zasobów.

Dzień 2

Podsumowanie szkolenia

  • Moduł 4
  • Zebranie wniosków  i indywidualny plan rozwoju uczestników
  • Program wsparcia edukacyjnego „Kompan”
  • Podsumowanie szkolenia

Działania wspierające efektywność szkolenia

Działanie przedszkoleniowe:

 

  • Przygotowanie drobnego pomysłu ulepszenia – pomysły te będą „pożywką” sesji kreatywnych, ćwiczących techniki wspierania innowacyjności

 

Działanie poszkoleniowe:

 

  • Telefoniczne lub mailowe konsultacje z prowadzącym szkolenie do 14 dniu od zakończenia szkolenia (max. 30 minut/os.)
  • Wdrożenie systemu wsparcia edukacyjnego „Kompan” – uczestnicy w parach nawzajem konsultują postępy w indywidualnych planach rozwoju.

Zakres usługi

Realizacja usługi obejmuje:

  • opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb,
  • przygotowanie i realizację szkolenia,
  • dojazd trenera do miejsca szkolenia,
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej z opisem technik kreatywnych, metod facylitacyjnych,
  • zaświadczenia dla uczestników szkolenia,
  • foto raport dla uczestników,
  • raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenerów,
  • konsultacje online lub telefoniczne z prowadzącym w okresie do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

 

 

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami