Ustalanie wizji i celów

Efekty szkolenia

W wyniku realizacji szkolenia, uczestnicy:

  • pogłębią autodiagnozę i świadomość własnej umiejętności tworzenia wizji i celów oraz angażowania innych do ich realizacji;
  • wzmocnią motywację umiejętności inspirującego komunikowania wizji i celów;
  • poznają adekwatne narzędzia i rozwiną umiejętność angażowania zespołu do tworzenia celów odpowiadających jego potrzebom;
  • rozwiną umiejętności komunikacyjne, również w kontekście wystąpień publicznych służące inspirującej prezentacji wizji i celów.

Metody pracy

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą:

  • symulacji,
  • prezentacji,
  • pracy w grupach,
  • pracy indywidualnej,
  • ćwiczeń problemowych,
  • pracy z kamerą.

Zawartość merytoryczna szkolenia będzie prezentowana w kontekście konkretnych sytuacji zawodowych uczestników szkolenia. Uczestnicy będą mogli przećwiczyć nowe zachowania i otrzymać informację zwrotną.

Podczas szkolenia wykorzystywane będą: rekwizyty do pracy zespołowej (kartki papieru, kredki, markery, taśmy, kolorowe post-ity, itp.).

Dla uczestników zostaną przygotowane podręczniki zawierające opis narzędzi rozwojowych i ich teoretyczne podwaliny.

Program

Dzień 1

Moduł 1

  • Wprowadzenie
  • Wprowadzenie, cele i program szkolenia
  • Mapa wyzwań związanych z tworzeniem i komunikowaniem celów i wizji
  • Obecna wizja i cele – rekapitulacja stanu aktualnego

Dzień 1

Moduł 2

  • Doświadczenia z przeszłości – narzędzia rozpoznawania mocnych stron zespołu i organizacji
  • Wywiad doceniający (analiza osiągnięć uczestników w minionym półroczu) – Appreciative Inquiry
  • Identyfikacja czynników sukcesu w indywidualnych opowieściach
  • Identyfikacja mocnych stron grupy/organizacji

Dzień 1

Moduł 3

  • Krok w przyszłość – narzędzie generowania idei od zespołu
  • Rozpoznawanie potencjału zespołu i organizacji na bazie przeszłych doświadczeń
  • Wyzwania czekające nas w przyszłości
  • Co robić inaczej? – praca w grupach
  • Prezentacja pomysłów

Dzień 1

Moduł 4

  • Tworzenie wizji
  • Oparcie na wartościach
  • Wizualizacja stanu docelowego – ćwiczenie zespołowe
  • Zwięzłość i obrazowość wizji – ćwiczenia redakcyjne

Dzień 2

Moduł 1

  • Cele spójne z wizją
  • Metoda kaskadowania celów z wizji
  • Metodologia SMART i SPECIFY
  • Komunikacja celów – metoda „większego obrazu”

Dzień 2

Moduł 2

  • Atrakcyjne komunikowanie wizji i celów
  • Jak komunikować wizję: obrazowość, prostota, zwięzłość
  • Dobór komunikacji do grupy odbiorców. Komunikowanie wartościami
  • Metoda „co, dla, aby”
  • Motywacyjna rola wizji i celów

Dzień 2

Moduł 3

  • Aby wizja nie bladła
  • Techniki wzmacniania obrazu wizji dla wizjonera i dla zespołu
  • Budowanie atmosfery ekscytacji
  • Ćwiczenia występu publicznego z komunikowaniem wizji (z nagraniami kamerą)
  • Informacja zwrotna do występów

Dzień 2

Moduł 4

  • Podsumowanie szkolenia
  • Indywidualny plan rozwoju uczestników
  • „Kolejka feedbackowa ” (każdy z każdym)
  • Podsumowanie szkolenia

Działania wspierające efektywność szkolenia

Działanie przedszkoleniowe:

 

  • Sformułowanie wizji dla zespołu, którym zarządza każdy uczestnik. Wizja ta skonfrontowana zostanie z wizją wypracowaną później w ramach warsztatu.

 

Działanie poszkoleniowe:

 

  • Mailowe konsultacje z prowadzącym szkolenie do 14 dniu od zakończenia szkolenia (max. 30 minut/os.)

Informacje organizacyjne

Realizacja usługi obejmuje:

  • opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb,
  • przygotowanie i realizację szkolenia,
  • dojazd trenera do miejsca szkolenia,
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej,
  • zaświadczenia dla uczestników szkolenia,
  • foto raport dla uczestników,
  • raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenerów,
  • konsultacje online z prowadzącym w okresie do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

 

 

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami