Współpraca

Efekty szkolenia

W wyniku udziału w szkoleniu uczestnicy:

  • pogłębią autodiagnozę i świadomość własnej motywacji i skłonności do współpracy oraz ról przyjmowanych w grupach
  • poznają adekwatne narzędzia i rozwiną umiejętność budowania współpracy z perspektywy jednostki
  • poznają adekwatne narzędzia i rozwiną umiejętność budowania współpracy na poziomie zespołu (element umiejętności menedżerskiej)
  • wzmocnią motywację i postawę sprzyjającą współpracy
  • rozwiną umiejętności komunikacyjne służące współpracy.

 

 

 

Metody pracy

Szkolenie rozpoczyna się od autodiagnozy umiejętności kooperacyjnych uczestników, by w kolejnej części metodami doświadczeniowymi odkrywać, jak budować współpracę z zarówno z perspektywy indywidualnej jak i zespołowej.

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą:

  • symulacji,
  • prezentacji,
  • pracy w grupach,
  • pracy indywidualnej,
  • ćwiczeń problemowych.

Zawartość merytoryczna szkolenia będzie prezentowana  w kontekście konkretnych sytuacji zawodowych uczestników szkolenia. Uczestnicy będą mogli przećwiczyć nowe zachowania i otrzymać informację zwrotną.

Program

Dzień 1

Moduł I

  • Wprowadzenie  i integracja
  • Wprowadzenie, cele i program szkolenia
  • Zespołowe ćwiczenie diagnostyczne „Sieć powiązań”
  • Gry integracyjno-kooperacyjne (np. „Wirus”, “Tratwa”

Dzień 1

Moduł II

  • Doświadczenie współpracy
  • Zadanie teambuildingowe (np. „Pożar”) badające współpracę i zaufanie
  • Spostrzeżenia i refleksje dotyczące przyjmowanych ról
  • Analiza i wnioski z zadania

Dzień 1

Moduł III

  • Dlaczego współpraca jest ważna?
  • Psychologiczne i ewolucyjne podłoża współpracy – miniprezentacja
  • Relacyjność i reguła wzajemności
  • Ćwiczenia wzmacniające przekonanie „wygrana-wygrana”

Dzień 1

Moduł IV

  • Jak radzić sobie z kryzysami współpracy?
  • Twórcze wykorzystywanie różnorodności
  • Analiza kosztów rywalizacji
  • Twórcze rozwiązywanie konfliktów

Dzień 2

Moduł I

  • Ja współpracujący – narzędzia
  • Narzędzia budowania otwartości: ćwiczenie umiejętności słuchania (model SPDW)
  • Poszerzanie kręgu decyzyjnego – pytanie o opinię, wzmacnianie
  • Umiejętność delegowania

Dzień 2

Moduł II

  • Komunikacja w służbie współpracy
  • Prostota i przejrzystość w komunikacji
  • Kultura feedbacku
  • Parafraza, dopytywanie, precyzowanie, podsumowanie ustaleń

Dzień 2

Moduł III

  • Grupa współpracująca – narzędzia
  • Wywiad doceniający (element podejścia AI), identyfikacja czynników sukcesu
  • Narzędzia zespołowego uczenia się
  • Duch zespołowy (wspólna wizja, cele, celebracje, kultura)

Dzień 2

Moduł IV

  • Podsumowanie szkolenia
  • Indywidualny plan rozwoju uczestników
  • „Kolejka feedbackowa ” o współpracy (każdy z każdym)
  • Podsumowanie szkolenia

Zakres usługi

Realizacja usługi obejmuje:

  • Opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb
  • Działania przed i poszkoleniowe:
    • w odpowiednim arkuszu, na bazie autoobserwacji, określenie roli najczęściej przyjmowanej w zespole – arkusz ten posłuży do refleksji nad różnicą wobec roli ujawnionej później w czasie sesji teambuildingowej i przyczyni się do pogłębienia samoświadomości
    • telefoniczne lub mailowe konsultacje z prowadzącym szkolenie do 14 dniu od zakończenia szkolenia (max. 30 minut/os.)
  • Przygotowanie i realizację szkolenia
  • Materiały szkoleniowe dla uczestników w wersji elektronicznej
  • Zaświadczenia dla uczestników szkolenia
  • Raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenera,
  • Dojazd trenera do miejsca realizacji usługi

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

 

 

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami