Nasza fascynacja tematem dynamiki grup i organizacji rozpoczęła się kilkanaście lat temu. Zrewolucjonizowała nasze myślenie o funkcjonowaniu jednostek, grup i organizacji oraz sposób pracy z nimi. Uważamy za wartościowe popularyzowanie i stosowanie tego podejścia w grupach, zespołach i organizacjach.
„Przywództwo i autorytet w zmieniających się organizacjach” to warsztat prowadzony metodą group relations, która powstała w londyńskim Tavistock Institute. Warsztat stwarza unikalną możliwość doświadczania dynamiki grupy i uczenia się o warunkujących ją mechanizmach. Uczestnicy nie słuchają wykładów i prezentacji – zamiast tego tworzą tymczasową organizację i uczą się z własnych doświadczeń w tym procesie. Konsultanci tworzą przestrzeń dla uczenia się i refleksji. Pomagają dostrzec i zrozumieć sposób, w jaki grupy mierzą się ze swoimi zadaniami i jak odpowiadają na emocjonalne potrzeby uczestników.
Od 10 lat promujemy w Polsce metodę Group Relations, która jest unikatowym sposobem uczenia się dynamiki grup i organizacji i własnego wpływu na te procesy.
Uczysz się poprzez własne doświadczenie.
Masz unikalną możliwość badania spontanicznie powstałej organizacji – w bezpiecznych warunkach.
Badasz reakcje swoje i innych w odniesieniu do przywództwa, autorytetu, udzielania innym poparcia i uzyskiwania wpływu.
Możesz dostrzec, jak styl przywództwa wpływa na grupę.
Obserwujesz ukrytą dynamikę kształtującą zachowania ludzi oraz relacje między nimi.
Obserwujesz, w jaki sposób różnice związane z płcią, wiekiem, wyznaniem, przekonaniami, narodowością czy orientacją seksualną wpływają na relacje interpersonalne i międzygrupowe.
Uczysz się, jak wdrażać wnioski z doświadczenia w codziennej pracy z grupami i organizacjami.
zrozumieją mechanizmy, które determinują funkcjonowanie zespołów i całych organizacji. Uczestnictwo daje możliwość bardziej świadomego oddziaływania na rozwój organizacji.
zrozumieją, w jaki sposób ich zachowanie kształtuje relacje wewnątrz organizacji.
zyskają większą elastyczność w pracy z ludźmi i staną się bardziej efektywni w odpowiadaniu na potrzeby zespołów.
dowiedzą się, jak interpretować reakcje i zachowania poszczególnych osób przez pryzmat potrzeb i procesów na poziomie całej grupy.
nauczą się trafniej diagnozować potrzeby grup i przewidywać skuteczność działań związanych z wprowadzaniem zmian.
doświadczą dynamiki grupy;
przyglądną się swojej roli i własnemu wpływowi na tę dynamikę;
nauczą się dostrzegać i lepiej rozumieć przyczyny, dla których grupa podąża za liderem, lub sabotuje i kwestionuje jego rolę;
będą potrafili rozpoznawać zjawiska wynikające z dynamiki grupy, które mają kluczowe znaczenie dla efektywności zespołów i organizacji;
zwiększą skuteczność w kierowaniu pracą zespołową;
sprawdzą w praktyce, jakie sposoby podejmowania odpowiedzialności za zadanie i wywierania wpływu na innych przynoszą oczekiwany efekt.
Od 10 lat promuję w Polsce metodę Group Relations, która jest unikatowym sposobem uczenia się dynamiki grup i organizacji i własnego wpływu na te procesy – pracuję jako konsultant w międzynarodowych konferencjach Group Relations.
Jestem psychologiem, od ponad 20 lat zajmuję się wspieraniem rozwoju ludzi, zespołów i organizacji. Opracowałam i przeprowadziłam wiele projektów szkoleniowo-doradczych oraz badawczo-rozwojowych. Pracuję jako trener, realizując szkolenia z zakresu kompetencji trenerskich i facylitacyjnych, tworząc autorskie programy rozwoju kompetencji myślenia, współpracy w grupie, zarządzania emocjami. Specjalizuję się w rozumieniu dynamiki grup i organizacji, facylitacji pracy grup zadaniowych, treningach twórczego rozwiązywania problemów. Facylituję prace zespołów strategicznych, wspierając organizacje w poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju i działania.
Od wielu lat współtworzę koncepcję i ofertę Wszechnicy UJ, sprawując opiekę merytoryczną nad efektami pracy specjalistów. Regularnie angażuję się w działania na rzecz tworzenia standardów kształcenia profesjonalistów zajmujących się edukacją i rozwojem osób dorosłych. Jestem współautorką publikacji „Szkolenie pracowników a rozwój organizacji” oraz „Budowanie zespołów” wydanych przez Wolters Kluwer, adresowanych do profesjonalistów branży HR.
Studiom psychologicznym na UJ zawdzięczam trwającą do dziś fascynację myśleniem i rozwiązywaniem problemów, a w szczególności efektywnością grup w tym zakresie. W Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej rozwijałam swoje zaciekawienie nieświadomymi procesami i dynamiką interpersonalną. Po latach pogłębiłam wiedzę w tym obszarze, uczestnicząc w organizowanych przez brytyjską organizację OPUS kursach „Advanced Training in Small Group Processes”, konferencjach Group Relations i rozwijając własną praktykę konsultacyjną. By ugruntować te doświadczenia ukończyłam studia w zakresie konsultingu dla organizacji w Tavistock Clinic w Londynie. Regularnie uczestniczę w międzynarodowych konferencjach i spotkaniach branżowych dedykowanych konsultantom OD.
Pracuję z zespołami liderów, zapraszając ich do rozmowy o przyszłości organizacji, którą kierują i pomagając we wspólnym kształtowaniu jej kultury. Prowadzę zespołowy i indywidualny coaching; biorę udział w długofalowych projektach doradczych wspierających zmianę organizacyjną.
Projektuję narzędzia i standardy związane z rozwojem zawodowym trenerów oraz tworzeniem w organizacji warunków sprzyjających uczeniu się i wymianie doświadczeń. Jestem współautorem Małopolskich Standardów Usługi Edukacyjno-Szkoleniowej, a także profili kompetencyjnych, programów szkoleniowych i narzędzi zarządzania wiedzą.
Wskazuję praktyczne zastosowania wiedzy psychologicznej w wielu dziedzinach życia – m.in. w zarządzaniu, szkoleniach, coachingu, rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji. Prowadzę krótkie, inspirujące wystąpienia dotyczące tych obszarów. Pracuję w Polsce i za granicą: jestem członkiem międzynarodowego zespołu trenerów Erickson Coaching International, a także jednym z instruktorów programu School of Thinking prowadzonej przez Vrije Universiteit Brussel.
Jestem doktorem psychologii; moja praca naukowa dotyczyła uczenia się umiejętności. Ukończyłem kilka kursów trenerskich i coachingowych; uzyskałem certyfikat Professional Certified Coach przyznawany przez International Coach Federation.
Tworzę inspirujące środowisko uczenia się dla uczestników szkoleń Wszechnicy UJ, szczególnie uczestników Szkoły Trenerów, Facylitatorów i Coachów. Interesują mnie wszelkie formy pracy, które umożliwiają optymalne wykorzystanie różnorodności i potencjału uczestników grupy. Doradzam (prowadząc mentoring i konsultacje) trenerom, coachom, facylitatorom, jak projektować efektywne procesy rozwojowe i skutecznie uzyskiwać certyfikaty potwierdzające kompetencje zawodowe.
Konsultuję projekty rozwojowe klientów dopasowując optymalne formy pracy rozwojowej.
Zapraszam do twórczego dialogu osoby i zespoły w sytuacjach kryzysowych, konfliktowych, szczególnych wyzwań rozwojowych. Prowadzę zespołowy i indywidualny coaching; biorę udział w długofalowych projektach doradczych wspierających zmianę organizacyjną. Jestem członkiem międzynarodowego zespołu trenerów Erickson Coaching International.
We Wszechnicy UJ wszyscy kojarzą mnie z wykorzystywaniem metod psychodramatycznych w pracy z grupą.
Dynamika małej grupy
Dynamika międzygrupowa
Dynamika organizacji
Head of Professional Development, Consultant of Professional Development, Coach, Trainer, Facilitator
506 006 087