Konferencja Zdrowa organizacja w nowym świecie

VI konferencja Ucząca się Organizacja

Idea konferencji

Czy wiesz, w jaki sposób ostatnie wydarzenia wpłyną na przyszłość Twojego miejsca pracy? My również nie – to nasza pierwsza pandemia. Mimo to, w ciągu ostatnich tygodni obserwujemy wysyp gotowych recept, kategorycznych ocen i pełnych przekonania prognoz. W sytuacji napięcia i niepewności wiele osób odwołuje się do dobrze utrwalonych schematów. Organizacje, które wcześniej cięły koszty przygotowują się do zwolnień, zaś te oparte na kontroli – rozwijają system sprawdzania, czy pracownicy zameldowali się w domowym biurze o wyznaczonej godzinie. Wiemy, że wynika to z konieczności szybkiej odpowiedzi na kryzys. Sądzimy jednak, że przyszedł już czas, by zadać pytania wykraczające poza zarządzanie kryzysem – i że wymaga to zdystansowanej refleksji przed wyciąganiem wniosków.

Tegoroczną edycję konferencji Ucząca się Organizacja chcemy więc przeprowadzić w innej, niż dotychczas formie. Zamiast prezentować koncepcje, narzędzia i „dobre praktyki” stworzymy uczestnikom warunki do rozmowy – dzielenia się spostrzeżeniami i doświadczeniami oraz wspólnego poszukiwania odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Z jakimi wyzwaniami musieliśmy się zmierzyć w związku z pandemią? Jakiego rodzaju decyzje i działania podjęliśmy? Jakie były ich bezpośrednie skutki?
  2. Co odkrywamy działając w zmienionych warunkach? Jakie kompetencje i zasoby udało nam się uruchomić? Które z powstających rozwiązań powinny pozostać z nami na dłużej?
  3. Jak zmienią się organizacje, by przetrwać i rozkwitnąć w przyszłości? Jakie inne czynniki będziemy musieli wziąć pod uwagę? Co zrobić, by przygotować się na działanie w świecie, który nadchodzi?

Wydarzenie kierujemy do:

  • właścicieli, członków zarządu i menedżerów wyższego szczebla,
  • menedżerów średniego szczebla i liderów zespołów,
  • specjalistów w działach personalnych i HR business partnerów.

Dlaczego warto?

skonfrontowanie własnych doświadczeń, opinii i prognoz z innymi punktami widzenia

współtworzenie społeczności prowadzącej otwartą, mądrą rozmowę o czekających nas wyzwaniach

raport z badań poprzedzających konferencję

wartościowe metody pracy

Badania

Konferencję poprzedzać będą badania z udziałem kadry zarządzającej, menedżerów personalnych i specjalistów. Różne formy grupowej i indywidualnej rozmowy, podobnie jak dostępna online ankieta  służą jak najgłębszemu poznaniu różnorodnych sposobów postrzegania obecnej sytuacji i jej długofalowych skutków.

Badania mają charakter jakościowy – nie testujemy konkretnych hipotez i nie sprawdzamy, jaka proporcja populacji podziela określony pogląd. Zależy nam przede wszystkim na rozumieniu różnych sposobów myślenia. Raport z badań zostanie zaprezentowany podczas konferencji i będzie punktem wyjścia dla rozmów w jej trakcie. W czasie przygotowań do konferencji, zapraszamy do:

  • Dyskusji tematycznych skupiających się na wybranych aspektach działania w sytuacji kryzysu i ich długofalowych konsekwencjach. Lista tematów i terminy w zakładce Program. Czytaj więcej
  • Warsztatów Listening Post analizujących szerszy, społeczny kontekst funkcjonowania organizacji i zgłębiających tematy, o których trudniej wspominać w codziennych rozmowach. Terminy w zakładce Program. Czytaj więcej
  • Ankiety online i wywiadów indywidualnych gromadzących nadzieje i wyobrażenia dotyczące zmiany funkcjonowania firm w przyszłości. Wypełnij ankietę

Program

Konferencja | 23 czerwca 2020
9:00-9:15

Logowanie, swobodne rozmowy, zdalna kawa.

9:15-9:30

O czym chcemy rozmawiać? – idea konferencji.

Maciej Kocurek Prezes Zarządu Wszechnicy UJ, trener, konsultant, facylitator

Artur Krupa Konsultant organizacyjny, trener, facylitator, coach PCC, Wszechnica UJ

9:30-10:15

Na rozstaju dróg. Wizje przyszłości organizacji – prezentacja wyników badań prowadzonych przed konferencją.

Iwona Sołtysińska Dyrektor ds. Rozwoju Wszechnicy UJ, konsultant organizacji, trener, coach, facylitator

dr Maciej Świeży Dyrektor Programowy Wszechnicy UJ, trener, coach

10:15-10:30

W poszukiwaniu organizacji przyszłości – model zdrowej organizacji.

Maciej Kocurek Prezes Zarządu Wszechnicy UJ, trener, konsultant, facylitator

10:30-10.45

Przerwa 15 min

10:45-11:00

Wizja zdrowej organizacji w nowym świecie – wprowadzenie do pracy w małych grupach.

11:00-12.00

Wizja zdrowej organizacji w nowym świecie – praca w małych grupach.

12:00-12:30

Przedstawienie wyników wypracowanych w małych grupach.

12:30-12:45

Przerwa 15 min

12:45-13:30

Panel ekspertów – wyzwania, możliwości i przyszłość organizacji.

Monika Fedorczuk Ekspertka ds. rynku pracy, trenerka, analityczka, badaczka społeczna, Konfederacja Leviatan

Piotr Sosin Piwowar, właściciel browaru

13:30-13:45

Zakończenie konferencji.

Wydarzenia poprzedzające konferencję
26 maja 2020 I 14.00-16.30

Iwona Sołtysińska Dyrektor ds. Rozwoju Wszechnicy UJ, konsultant organizacji, trener, coach, facylitator

28 maja 2020 | 9.00-10.30

Magdalena Pęcak Konsultant ds. projektów rozwojowych, trener, facylitator, Wszechnica UJ

Aneta Marek Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży, trener, facylitator, Wszechnica UJ

4 czerwca 2020 | 9.00-10.30

Maciej Kocurek Prezes Zarządu Wszechnicy UJ, trener, konsultant, facylitator

Rafał Stożek Specjalista ds. rozwoju i współpracy międzynarodowej

10 czerwca 2020 | 9.00-10.30

Aneta Marek Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży, trener, facylitator, Wszechnica UJ

Maciej Kocurek Prezes Zarządu Wszechnicy UJ, trener, konsultant, facylitator

15 czerwca 2020 | 9.00-10.30

Aneta Marek Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży, trener, facylitator, Wszechnica UJ

Maciej Kocurek Prezes Zarządu Wszechnicy UJ, trener, konsultant, facylitator

Ankieta online

Organizacje w nowym świecie: prognozy, obawy i marzenia

Badanie poprzedzające konferencję z serii „Ucząca się organizacja”

Pandemia i wynikające z niej ograniczenia wymusiły radykalne zmiany w sposobie funkcjonowania organizacji. Część z nich była doraźna i tymczasowa, a ich skutki przeminą za kilka tygodni. Po opanowaniu pierwszej fali kryzysu przyjdzie jednak czas na myślenie o dalszej przyszłości. Być może są rozwiązania, które warto utrzymać? Wnioski, które pozostaną aktualne długo po poradzeniu sobie z pandemią? Wyzwania, które dostrzegamy teraz bardziej wyraziście?

Pytania znajdujące się w ankiecie dotyczą przyszłości organizacji – długofalowych prognoz, obaw, ale i nadziei dotyczących ich działania w ciągu najbliższych miesięcy i lat. Zadajemy je, ponieważ jesteśmy ciekawi różnych głosów i punktów widzenia; mamy nadzieję że zrodzi się z nich wyobrażenie kierunku, w którym chcemy zmierzać. Wyniki badań zostaną zaprezentowane 23 czerwca br. podczas konferencji z cyklu Ucząca się organizacja, na którą serdecznie zapraszamy.

Ankieta zawiera tylko 12 pytań – mają one jednak charakter otwarty, zapraszającą do dłuższej wypowiedzi. Nie trzeba martwić się zbytnio o jej styl czy formę, ani mieć dowodów na prawdziwość swoich przeczuć. Zależy nam po prostu na jak najpełniejszym poznaniu Waszego punktu widzenia. Osoby o jasnych przekonaniach na temat czekającej nas przyszłości mogą to zrobić w kilka minut – jeśli jednak ankieta ma być okazją do spokojnego namysłu, lepiej zarezerwować na nią więcej czasu.

Bardzo doceniamy wkład, który osoby wypełniające ankietę wnoszą w nasze myślenie o przyszłości. Rzetelnie wypełniona ankieta jest przepustką upoważniającą do bezpłatnego udziału w konferencji (bezpłatne wejście dotyczy wyłącznie grupy docelowej, do której kierowane jest wydarzenie). Treść odpowiedzi jest anonimowa – osoby zainteresowane udziałem w konferencji powinny jednak podać działający adres e-mail, na który otrzymają hasło do bezpłatnej rejestracji.

Ankietę wypełnić można do 15 czerwca 2020.

 

Prelegenci

Artur Krupa

Konsultant organizacyjny, trener, facylitator, coach PCC, Wszechnica UJ

Tworzę we Wszechnicy UJ programy rozwojowe, które odpowiadają na biznesowe wyzwania naszych klientów. Dokładam wszelkich starań, aby programy, które realizuję były dla uczestników angażującym przeżyciem w wymiarze osobistym i okazją do doświadczenia owocnej współpracy w grupie.

Iwona Sołtysińska

Dyrektor ds. Rozwoju Wszechnicy UJ, konsultant organizacji, trener, coach, facylitator

Od ponad 20 lat zajmuję się wspieraniem rozwoju ludzi, zespołów i organizacji. Specjalizuję się w rozumieniu dynamiki grup i organizacji, treningach twórczego rozwiązywania problemów. Facylituję prace zespołów strategicznych, wspierając organizacje w poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju i działania.

dr Maciej Świeży

Dyrektor Programowy Wszechnicy UJ, trener, coach

Pracuję z zespołami liderów, zapraszając ich do rozmowy o przyszłości organizacji, którą kierują i pomagając we wspólnym kształtowaniu jej kultury. Prowadzę zespołowy i indywidualny coaching; biorę udział w długofalowych projektach doradczych wspierających zmianę organizacyjną.

Monika Fedorczuk

Ekspertka ds. rynku pracy, trenerka, analityczka, badaczka społeczna, Konfederacja Leviatan

Wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów z obszaru rynku pracy oraz HR w różnych sektorach gospodarki. Project manager, analityczka poszukująca rozwiązań problemów przy wykorzystaniu zróżnicowanego potencjału wszystkich członków zespołu, a jednocześnie uwzględniająca istniejące ograniczenia. Szkoleniowiec, wykładowca akademicki, ekspertka rynku pracy.

Piotr Sosin

Piwowar, właściciel browaru

Główny piwowar, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru Trzech Kumpli - jednego z najdynamiczniej rozwijających się browarów kraftowych w Polsce. Współzałożyciel i wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych.

Maciej Kocurek

Prezes Zarządu Wszechnicy UJ, trener, konsultant, facylitator

Prowadzę szkolenia i procesy mentoringowe dla menedżerów. Szkolę i doradzam HR w obszarze diagnozy potrzeb i projektowania programów rozwojowych. Jestem konsultantem projektów wdrażających zmianę organizacyjną. Prowadzę także sesje facylitacyjne i jestem Prezesem Zarządu Wszechnicy UJ.

Terminy i miejsce

Terminy:

VI konferencja Ucząca się Organizacja – Zdrowa organizacja w nowym świecie odbędzie się:

  23 czerwca 2020 (9.00-13.45)

 

Wydarzenia poprzedzające konferencję:

  • 14 maja 2020 (9.00-10.30) – Emocjonalna strona medalu. Jak zadbać o psychologiczne i emocjonalne bezpieczeństwo ludzi? (DYSKUSJA TEMATYCZNA)
  • 19 maja 2020 (14.00-16.30) – Społeczny kontekst funkcjonowania organizacji (WARSZTATY LISTENING POST)
  • 21 maja 2020 (9.00-10.30) – Pracuję i ryzykuję. Jak wspierać pracowników, którzy muszą przychodzić do pracy? (DYSKUSJA TEMATYCZNA)
  • 26 maja 2020 (14.00-16.30) – Społeczny kontekst funkcjonowania organizacji (WARSZTATY LISTENING POST)
  • 28 maja 2020 (9.00-10.30) – Zdolni do pracy zdalnej. Jaki praca zdalna zmienia funkcjonowanie ludzi, zespołów i organizacji? (DYSKUSJA TEMATYCZNA)
  • 4 czerwca 2020 (9.00-10.30) – Dobre miejsce pracy w czasach kryzysu. Co to znaczy, że moja firma jest teraz dobrym miejscem pracy?
  • 10 czerwca 2020 (9.00-10.30) – Powrót do pracy w warunkach epidemii. Jak zadbać o adaptację tych, którzy wracają? (DYSKUSJA TEMATYCZNA)
  • 15 czerwca 2020 (9.00-10.30) – Tabu organizacyjne w czasie kryzysu. Jak dbać o transparentność i przepływ informacji? (DYSKUSJA TEMATYCZNA)

Informacje organizacyjne

  Konferencja będzie miała formę zdalną.

Do jej przeprowadzenia wykorzystamy platformę Zoom. Inaczej niż w wypadku wielu zdalnych wydarzeń, chcemy jednak znacznie ograniczyć elementy wykładowe i stworzyć jak najlepsze warunki do dyskusji i wymiany doświadczeń. Główne sesje będą miały formę dyskusji i pracy warsztatowej w małych grupach (wirtualnych pokojach), w podejściu inspirowanym przez Open Space Technology.

 

  Raport.

Każdy z uczestników konferencji otrzyma raport z badań prowadzonych przed jej rozpoczęciem, uzupełniony o wnioski sformułowane podczas konferencji.

 

Wszystkich uczestników prosimy o zapewnienie:

  • Komputera z dostępem do Internetu pozwalającym na połączenie wideo za pośrednictwem platformy Zoom.
  • Słuchawek z mikrofonem i kamery (może być wbudowana w laptopa).
  • Przestrzeni do pracy zapewniającej prywatność.

Opinie

Dziękuję za konferencję, byłam na niej pierwszy raz i było to niewątpliwie ciekawe doświadczenie. Podoba mi się również to, że jako uczestnik miałam i mam wgląd w potrzebne informacje, więc bez problemu odnalazłam wszystkie wydarzenia. Widziałam też, że w trakcie konferencji Państwo czujnie reagowaliście na potrzeby. Dziękuję za dobre przygotowanie spotkania.


Ogromne podziękowania i gratulacje za konferencję! Dawno nie byłam na tak merytorycznym wydarzeniu. Brawo wpisuję do kalendarza i czekam na przyszły rok.


Dziękuję bardzo. Mam wiele notatek, materiały z prezentacjami będą do nich świetnym uzupełnieniem. Konferencja była naprawdę wartościowa, a największym jej atutem było zaproszenie praktyków plus dodanie do tego podkładu teoretycznego wynikającego z badań.


Nie mogę pozostawić bez komentarza, że niezwykle przyjemnie było być Państwa gościem na konferencji. Bardzo profesjonalna organizacja a przede wszystkim niezwykle inspirujący ludzie z Wszechnicy i współpracujący. Naprawdę dużo inspiracji przywiozłam z Krakowa do Wrocławia.


Jak zwykle było inspirująco, prowokująco i nie bez refleksji i – czasami – uderzenia się w pierś.


Chciałabym podziękować za możliwość wzięcia udziału w dzisiejszej konferencji. Było odniesienie do Peter’a Senge, jestem więc całkowicie usatysfakcjonowana :-) Ale tak na poważnie: znakomita konferencja, bardzo dobrze dobrane tematy i mówcy.


Jak zwykle propozycja Wszechnicy okazała się inspirującym i profesjonalnym wydarzeniem. Z ciekawością wyglądam kolejnych inicjatyw.


Bardzo dziękuję za możliwość udziału w konferencji. Jestem pod wrażeniem przygotowania konferencji zarówno pod kątem organizacyjnym jak i merytorycznym.


Poprzednie edycje

Władza i autorytet w zmieniających się organizacjach

Czytaj więcej

Wyzwania związane z różnorodnością

Czytaj więcej

Dylematy autentycznego przywództwa i zaangażowania

Czytaj więcej

Cena

150 PLN + 23% VAT

Early bird do 16 czerwca 2020

300 PLN + 23% VAT

Opłata regularna

Do udziału w wydarzeniu zapraszamy:

 

– właścicieli, członków zarządu i menedżerów wyższego szczebla,
– menedżerów średniego szczebla i liderów zespołów,
– specjalistów w działach personalnych i HR business partnerów,