Employee Experience Management. Zarządzanie Doświadczeniami Pracownika

Dlaczego warto?

Poprawa doświadczenia pracowników

Poprawa wizerunku firmy na rynku pracy

Zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy

Wszystko, czego doświadcza Pracownik, wywołuje u niego różne emocje. Pamięć tych emocji może w przyszłości wpłynąć na konkretne decyzje podejmowane przez pracownika, np. o pozostaniu  lub odejściu do innej pracy.

Ważne jest zatem, aby pozytywnych doznań było jak najwięcej. Pochylenie się nad tematem podczas warsztatu może przynieść wiele długofalowych korzyści dla organizacji.

 

 

Skąd pomysł na warsztat?

  • problemy z rekrutacją
  • trudności z zatrzymaniem najlepszych pracowników
  • większa rotacja

Coraz częściej to właśnie tych wyzwań doświadczają organizacje, niezależnie od wielkości firmy. W mediach spotykamy się z terminem „rynek pracownika”, a od odchodzących usłyszymy często:

„to nie ja szukałem pracy, to praca mnie znalazła”.

Rozwój technologii i portali społecznościowych sprzyja bezpośredniemu docieraniu do osób posiadających określone doświadczenie
i kompetencje.

Employee Experience Management – trend w HR

Co pracodawca może zrobić, aby przyciągnąć i zatrzymać pracowników?

Jednym z kierunków działania jest praca nad Employee Experience – czyli Doświadczeniem Pracownika.

Harvard Business Review określa EE jako:

„nowy trend w zintegrowanym i holistycznym podejściu do zarządzania kadrami firmy. Od 2016 roku staje się jednym z najistotniejszych obszarów działania dla HR.”

To próba spojrzenia na firmę oczami pracownika. Ważne jest uświadomienie sobie,  że na Employee Experience składają się doświadczenia pracownika w kontakcie z danym  pracodawcą na wszystkich polach i etapach, poczynając od procesu rekrutacji, przez rozwój w firmie, aż po odejście z organizacji.

Adresaci

Warsztat jest przeznaczony dla osób z różnych miejsc w organizacji. Osoby o różnorodnych punktach widzenia oraz mające styczność z pracownikami na wielu polach będą wartością dodaną dla efektów końcowych warsztatu. Zachęcamy zatem do tworzenia grup złożonych z:

  • pracowników HR,
  • rekrutacji,
  • L&D,
  • zajmujących się onboardingiem (wdrażaniem nowych pracowników),
  • employer brandingiem,
  • a także team  liderów i  managerów.

Trenerzy

Katarzyna Gacek

Od 2004 roku projektuję i prowadzę różnorodne programy szkoleniowe. Jako psycholog z wykształcenia, zdecydowanie opowiadam się za indywidualnym podejściem do klientów. Przywiązuje dużą wagę do starannej analizy potrzeb szkoleniowych.

Posiadam bogate doświadczenie w obszarze oceny kompetencji pracowników wielokrotnie projektowałam sesje Assessment i Development Centre (AC/DC) oraz występowała w roli facylitatora sesji, asesora oraz osoby udzielającej feedbacku rozwojowego po sesji.

Kwestie związane z rozwojem pracowników poznałam przez ostatnie 16 lat z licznych perspektyw trenera prowadzącego szkolenie, osoby zarządzającej projektami szkoleniowymi od strony merytorycznej i logistycznej, koordynatora pracy zespołów trenerskich, trenera wewnętrznego i Project managera projektów rozwojowych w dziale Learning and Development międzynarodowej korporacji, ale także z perspektywy uczestnika szkoleń. Doświadczenie pracy w korporacji pomaga mi lepiej dostosować szkolenia do potrzeb tego środowiska.

Program

W trakcie warsztatu uczestnicy dokonają analizy obecnego doświadczenia pracownika, stworzą wizję stanu idealnego i wypracują rozwiązania, dzięki którym mogą go osiągnąć. Analizując doświadczenie skupimy się na różnych zdefiniowanych wcześniej obszarach np. rekrutacji, pierwszym dniu pracy, pierwszym kwartale, a nawet na momencie rozstania z firmą.

 

Analiza stanu obecnego

W pierwszej części warsztatu zostanie dokonana analiza doświadczeń pracowników – przeprowadzona z uwzględnieniem różnych obszarów i zgodnie ze specyfiką organizacji.

Dla każdego etapu doświadczeń pracownika, analiza zostanie przeprowadzona z uwzględnieniem różnych aspektów.

Przykładowe pytania:

  • Co pracownik chce osiągnąć?
  • Z kim i czym ma styczność? (osoby/systemy)
  • Co się dzieje wokół? (słuch, wzrok, zapach)
  • Jak pracownik się czuje?
  • Jakie są kluczowe momenty?

 

Warianty warsztatów

Warsztaty zostaną dostosowane do potrzeb i mogą się skupiać:

  • na nowych pracownikach (tzw. new joiner),
  • na pracownikach z określonym stażem,
  • na obcokrajowcach zatrudnianych przez firmę,
  • innych wskazanych przez klienta aspektach employee experience.

Zakres usługi

Cena usługi obejmuje:

  • przygotowanie i realizację warsztatu,
  • materiały dla uczestników,
  • raport podsumowujący wnioski z realizacji warsztatu
    i rekomendacje dotyczące dalszych działań,
  • telefoniczne lub mailowe konsultacje z prowadzącym warsztat w trakcie projektu i przez miesiąc po jego zakończeniu
Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami