ONLINE | 19.03-27.03.2021 Team Leaders’ Week jest wydarzeniem, które wspiera zmianę stylu przywództwa w kierunku większej otwartości na autonomię, inicjatywę i zaangażowanie pracowników.
ONLINE I 21.01.2021 Otwarte spotkanie dla liderów zarządzających zespołami rozproszonymi.
ONLINE | 15-23 października 2020 Międzynarodowy Tydzień Facylitacji, to coroczna, ogólnoświatowa inicjatywa International Association of Facilitators (IAF). Jej celem jest promowanie idei, zastosowań i efektów jakie daje facylitacja.
23 czerwca 2020 | ONLINE VI konferencja Ucząca się Organizacja Czy wiesz, w jaki sposób ostatnie wydarzenia wpłyną na przyszłość Twojego miejsca pracy? Przyszedł czas, by zadać pytania wykraczające poza zarządzanie kryzysem.
16-22 CZERWCA 2020 | ONLINE Od liderów oczekuje się obecnie nowych umiejętności i przywództwa na miarę czasów. Jaka jest zatem rola lidera w zmieniającej się rzeczywistości?
“Zdrowa organizacja w nowym świecie” Aktualna nieprzewidywalność warunków pracy, wymaga pogłębionej refleksji, rozmowy i wymiany doświadczeń, które mogą stanowić fundament dla skutecznego zarządzania kryzysem, ale także dla decyzji o działaniach w bardziej długofalowej perspektywie.
Warsztaty Listening Post Formuła warsztatów Listening Post zakłada, że każda grupa jest do pewnego stopnia reprezentacją szerszego systemu społecznego i umożliwia wgląd w zachodzące w nim procesy.
4 CZERWCA 2020 | ONLINE Czy można nauczyć się coachingu online? Garść informacji na temat nowej formuły Szkoły dla Coachów – Online!
21 MAJA 2020 | ONLINE Garść informacji na temat nowej formuły Psychologii dla Coachów – Online!
ONLINE I 10.12.2020 Jak planować strategię organizacji angażując ludzi i uwzględniając zmienność warunków działania?
ONLINE I 4 września 2020 Jak wykorzystać facylitację, by zaczerpnąć z potencjału pracowników w przemyślany, zorganizowany i profesjonalny sposób?
ONLINE I 30 marca 2020 Nasz webinar poświęcamy tematowi wspierania pracowników w trudnych sytuacjach.
ONLINE I 18 marca 2020 Jak wykorzystać facylitację, by zaczerpnąć z potencjału pracowników w przemyślany, zorganizowany i profesjonalny sposób?
Listening Post to część długofalowego, międzynarodowego projektu badawczego – barometr aktualnych nastrojów, nadziei i lęków, jakie towarzyszą codziennemu funkcjonowaniu w społeczeństwie i podejmowaniu różnych ról w jego obrębie.
Różnorodność w organizacji jest jej potencjałem, na którym można budować przewagę konkurencyjną, jednak stanowi również wyzwanie wymagające aktywnego działania.
Podczas IV konferencji Ucząca się Organizacja – wyzwania związane z różnorodnością zaprosimy Państwa do wspólnego myślenia na temat różnorodności, wykraczając poza potoczne, powierzchowne rozumienie różnic.
Podczas III Konferencji Ucząca się Organizacja zaprosiliśmy do rozmowy na temat angażującego i autentycznego przywództwa zarówno w aspekcie refleksji nad własnym stylem zarządzania jak również kulturą zarządzania w organizacjach.
W dniach 7-13 października 2019 entuzjaści facylitacji z Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Afryki oraz Azji zorganizowali łącznie kilkaset wydarzeń mających na celu popularyzowanie wiedzy na temat facylitacji i zachęcanie do jej stosowania.
Tysiące rzeczy wpływają na efektywność spotkań prowadzonych przez menedżerów. Jaka będzie różnica pomiędzy zwykłym spotkaniem, a spotkaniem facylitowanym? Skąd taka popularność facylitacji w roli lidera czy Scrum Mastera?
KRAKÓW I 25 października 2019 Pracując z organizacjami i menedżerami obserwujemy, że zwiększona rotacja ma coraz większą wagę w wymiarze społecznym, wpływa na kluczowe decyzje podejmowane w firmach, jest obszarem angażującym i skupiającym uwagę pracodawców.
ONLINE I 2 kwietnia 2020 Czyją odpowiedzialnością jest budowanie relacji tworzących silne, wzajemne partnerstwo między HR a biznesem? I jak to robić?
ONLINE | 5 listopada 2020 Tysiące rzeczy wpływają na efektywność spotkań prowadzonych przez menedżerów. Jaka będzie różnica pomiędzy zwykłym spotkaniem, a spotkaniem facylitowanym? Skąd taka popularność facylitacji w roli lidera czy Scrum Mastera?
ONLINE | 18 września 2020 Tysiące rzeczy wpływają na efektywność spotkań prowadzonych przez menedżerów. Jaka będzie różnica pomiędzy zwykłym spotkaniem, a spotkaniem facylitowanym? Skąd taka popularność facylitacji w roli lidera czy Scrum Mastera?
WROCŁAW I 3 marca 2020 Jak organizować szkolenia tak, aby pracownicy byli zadowoleni, ich kompetencje rosły, a ich przełożeni oceniali szkolenia jako realne wsparcie dla efektywności swych zespołów?
Team Leaders’ Week jest wydarzeniem, które wspiera zmianę stylu przywództwa w kierunku większej otwartości na autonomię, inicjatywę i zaangażowanie pracowników.
Początek pandemii to eksplozja działań adaptacyjnych organizacji do nowego modelu pracy. Rekordowa w historii liczba firm w krótkim czasie zdecydowała się na wykonywanie zadań przez pracowników w trybie zdalnym. Decyzje te, podyktowane potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa w czasie pandemii i kontynuowania działalności, prowadzą do masowej zmiany schematów pracy. Zespoły próbują odnaleźć nową drogę do efektywnej współpracy. […]
Wydawało się, że wiedzieliśmy, czego możemy spodziewać się w przyszłości, szczególnie w tej najbliższej. Rzeczywistość ostatnich miesięcy pokazała, że wiele branż musiało zredefiniować swoją strategię i pogodzić się ze złożonością i zupełnie nowymi warunkami działania w dobie pandemii. Tegoroczną konferencję “Ucząca się Organizacja” poprzedziliśmy badaniami jakościowymi służącymi jak najgłębszemu poznaniu różnorodnych sposobów postrzegania obecnej sytuacji […]
W firmie przeprowadzono dogłębną analizę wewnętrznych procesów. Szykują się znaczące zmiany struktury organizacyjnej podyktowane sytuacją na rynku. Zgodnie z decyzją zarządu, dwa działy firmy zostaną połączone, by zwiększyć efektywność i elastyczność produkcji.
Wielu współczesnych pracowników – oczekuje od swojej pracy „czegoś więcej” niż regularnego wypłacania pensji, czy licznych benefitów. Coraz częściej pojawiają się oczekiwania dotyczące wyzwań rozwojowych (chcę uczyć się nowych rzeczy, chcę się rozwijać, nie chcę stać w miejscu) oraz sensu i wartości wykonywanej pracy (chcę, żeby moja praca była komuś potrzebna, chcę wiedzieć, że robię […]
Praca nad kulturą organizacyjną jest szczególnym przedmiotem zainteresowania współczesnych organizacji zorientowanych na rozwój i doskonalenie firmy.
Ostatnio pracowałem dla dużej firmy produkcyjnej. Zarząd dostrzegł, że obecny podział na działy-silosy źle odbija się na wielu obszarach działalności, od jakości produkcji po zaangażowanie pracowników. Firma zdecydowała się na zmianę, chce przejść na strukturę procesową, gdzie głównym podmiotem będą międzydziałowe zespoły.
Nie wiemy, jak potoczy się przyszłość, wiemy jednak, że nie będzie po prostu liniowym przedłużeniem teraźniejszości. W 2025 i 2030 roku pewne sposoby prowadzenia biznesu staną się nieskuteczne, a inne zyskają na wartości.
Jakiś czas temu miałam okazję uczestniczyć w treningu interpersonalnym. Czy osoby spotykające się w pracy z ludźmi wiedzą, o co w tym wszystkim chodzi?
Pod koniec 2018 roku miałam przyjemność poprowadzić szkolenie oparte na metodologii Insights Discovery dla firmy z branży IT. W szkoleniu wzięło udział 15 managerów i dział HR. Celem było wsparcie komunikacji z pracownikami oraz doskonalenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów i przekazywania informacji zwrotnej.
Doświadczenie wykazuje, że jednym ze skuteczniejszych narzędzi, jakie można wykorzystać w pracy nad Employee Experience jest facylitacja
To naturalne, że ze sporą ciekawością czeka się na wyniki badań satysfakcji i zaangażowania pracowników. Potem zdarza się, że sytuacja w firmie przypomina przyjęcie, na którym po zdjęciu butów odkrywasz, że masz dużą dziurę w skarpecie. Często wtedy sięga się po facylitacyjne metody rozwiązania problemu.
Kick off ma w głównej mierze na celu przekazanie pracownikom kompleksowej informacji o zmianie: wyjaśnienie jej przyczyn, pokazanie oczekiwań oraz korzyści związanych ze zmianą.
“Diagnoza potrzeb organizacji” brzmi szeroko, jednak założenia co do spotkania mocno ukierunkowały nasze myślenie o nim.
Badanie satysfakcji lub zaangażowania pracowników to dla wielu organizacji regularnie odbywający się rytuał.
Współcześni pracownicy zdają się kontestować tradycyjny, oparty na formalnej pozycji w strukturze, sposób sprawowania władzy menedżera nad zespołem.
Rynek pracownika, intensywnie występujący zwłaszcza w niektórych branżach, sprawia że rotacja staje się zjawiskiem względnie stałym.
Jakiej kultury organizacyjnej oczekują pracownicy? Lektura raportu umożliwi refleksję i analizę kultury organizacji, którą współtworzysz. Wskaże możliwe kierunki zmian, które przyczynią się do znalezienia odpowiedzi na oczekiwania pracowników wobec organizacji przyszłości.
Po co komu facylitacja? Przecież kiedyś jej nie było (czy aby na pewno?), pracowaliśmy, odnosiliśmy sukcesy
Chcąc odpowiedzieć na to pytanie wchodzimy w świat niuansów. Zacznijmy od podobieństw: obydwaj pracują na „materiale własnym” grupy. Obydwaj stosują podobne narzędzia pracy.
Czy decyzja zespołowa = kompromis? Kompromis to rozwiązanie, w którym ustępujemy, rezygnujemy z czegoś. W tym sensie niekoniecznie zespołowa decyzja równa się kompromis. Jest mnóstwo sytuacji, gdy coś uzgadniamy zespołowo, bez poczucia, że z czegoś rezygnujemy.
Różnorodność poglądów, postaw, potrzeb i interesów wśród ludzi jest naturalna. Dlatego podczas sesji facylitacyjnych, ale również podczas szkoleń, prowadzący stoją przed wyzwaniem zarządzenia różnorodnością uczestników w taki sposób, aby służyło to rozwiązaniu, nad którym pracujemy (facylitacja) lub procesowi uczenia (szkolenie).
Rozmawiając o różnorodności z menedżerami personalnymi można niekiedy odnieść wrażenie, że ich wysiłki skupiają się głównie na liczbach.
Zwykle myślimy o sobie, że jesteśmy tolerancyjni i otwarci. Oczywiście znamy TAKICH, którzy NIE są aż tak tolerancyjni, jak my. Są też TACY, którzy są zbyt tolerancyjny.
Czy nadaję się do roli trenera? Czy rozwijać się w tym obszarze? Po czym mogę poznać, że to dobra ścieżka dla mnie?
Podstawowym problemem większości szkoleń menedżerskich, które mają przecież ulepszać “działania menedżerów” jest to, że nie są “działaniami menedżerów”. Nową odpowiedzią rynku na potrzebę szkoleń opartych o działanie są m.in. metody odwołujące się do teatru jako techniki “działania na niby”, przy czym bardzo często okazuje się, że to “na niby” jest dużo bardziej na serio niż działanie w rzeczywistości realnej.
Kiedyś granice organizacji były oczywiste. Wyznaczała je fizyczna przestrzeń, w której były zlokalizowane. Cele tych organizacji również bywały bardziej określone.
Co robić, gdy podążanie w stronę uzgodnionych wcześniej celów kosztuje coraz więcej wysiłku i że coach może być jedyną zainteresowaną tym osobą?
Każda organizacja gromadzi, przechowuje i wykorzystuje wiedzę, zaś każda organizacja, w której działa więcej niż jedna osoba, stanowi przestrzeń dla wymiany wiedzy. Może to dziać się spontanicznie i oddolnie, nie zawsze trzeba komplikować sobie życie procedurami i planowanymi interwencjami.
Jego wypełnienie pozwoli uzyskać rozeznanie we własnych umiejętnościach powiązanych z rolą trenera.
W pierwszej scenie Manderlay – głośnego kilka lat temu filmu Larsa von Triera – główna bohaterka ze zgrozą odkrywa posiadłość, do której nie dotarły wieści o zniesieniu niewolnictwa.
Pamiętam, że psychologia twórczości była moją pierwszą intelektualną miłością na studiach psychologicznych. Czym tak bardzo fascynuje nas kreatywność? Z profesorem Edwardem Nęcką, niekwestionowanym autorytetem w zakresie psychologii twórczości, rozmawia Iwona Sołtysińska.
Co robić, kiedy w grupie uruchamiają się silne, nieświadome mechanizmy? Czym jest proces grupowy? Kiedy można wykorzystać proces w pracy z grupą? Krakowski zespół analityków grupowych w rozmowie z Iwoną Sołtysińską.
Co może robić trener dla zwiększenia swojego wpływu na przebieg procesu grupowego?
Stosowanie metody coachingowej skłania do refleksji na temat różnych obszarów motywacji. Pojawiają się pytania: „Co motywuje klienta do udziału w sesji”?, „Co motywuje do zmiany”? I w końcu: „Czy coaching w ogóle jest formą działania, która motywuje”?
Przyjęcie tak szerokiej perspektywy wobec siebie i klienta jest dla coacha prawdziwym wyzwaniem.
Szerokie spojrzenie umożliwia dostrzeżenie detali, które decydują o charakterze całego systemu.