


Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.

Myślenie wizualne podczas spotkań: inspiracja dla liderów
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?Facylitacja wzbogacona o myślenie wizualne zwiększa efektywność spotkań biznesowych, ułatwia zrozumienie kluczowych informacji i pobudza kreatywne myślenie.

Presja czasu i odpowiedzialności lidera a efektywne rozwiązywanie problemów – jak facylitacja wpływa na inkluzywność i lepsze wynik
Wydarzenie będzie dotyczyć wyzwań związanych z zarządzaniem czasem i odpowiedzialnością liderów. Prezentacja opowie historię członków organizacji międzynarodowej, jak facylitacja pomaga im radzić sobie z tymi wyzwaniami.

Cykl wydarzeń w ramach Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji
Dołącz do globalnej społeczności profesjonalistów i entuzjastów facylitacji. FacilitationWeek to międzynarodowa inicjatywa promująca sztukę facylitacji – podejścia, które podnosi efektywność pracy grupowej, wzmacnia zaangażowanie i ułatwia osiąganie rezultatów.

Transformacja, zespół i Ty: rozwój kariery przez skuteczne zarządzanie dynamiką grupy. Perspektywa liderów najwyższego szczebla.
Aneta Marek, prezeska Wszechnicy UJ, oraz Tomasz Manugiewicz, Dyrektor Generalny z doświadczeniem w branży IT, będą dyskutować o tym, jak prowadzić ludzi przez zmiany.

„Złap przyszłość! Trendy, które zmieniają sposób, w jaki pracujemy”
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?

Akcja Facylitacja – jak to wygląda w praktyce?
W jakich sytuacjach w pracy z zespołem może pomóc facilitator? Dlaczego warto zaprosić kogoś „z zewnątrz”, spoza zespołu, a kiedy sprawdzil się facylitator wewnętrzny? Analiza 3 przypadków: konflikt, budowanie zespołu, retrospekcja.

Od chaosu do efektywności: Sztuka facylitacji spotkań dla liderów
Zapraszamy na spotkanie, na którym uczestnicy, niezależnie od branży, zyskają praktyczne umiejętności, które pozwolą im przekształcić chaotyczne spotkania w konstruktywne sesje, sprzyjające współpracy i kreatywności.

Jak budować pozycję L&D w organizacji
Trudno znaleźć idealny przepis na budowanie pozycji L&D, który sprawdziłby się w każdej firmie. Zbyt wiele zależy tu bowiem od kontekstu organizacji, jej potrzeb, sposobu postrzegania rozwoju, autoryzacji działań L&D przez biznes, budżetu rozwojowego. Czynniki, od których zależą możliwości działania L&D można mnożyć.

Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
Wielu specjalistów L&D doświadcza zawodowej samotności. Rzadko bowiem mają wokół siebie osoby, które rozumieją istotę dylematów, z którymi mierzy się L&D. Po prostu nie ma kogo zapytać o radę. Nie ma z kim porozmawiać o wątpliwościach. Brakuje partnera do odbicia myśli i współmyślenia.

Z czego i jak szkolić menedżerów?
W roli menedżerskiej, jak w soczewce, skupiają się dziś różne i konkurencyjne wobec siebie oczekiwania. Menedżerowie muszą integrować potrzeby klientów, pracowników i przełożonych. Dostosowywać się do zmian środowiska. Zarządzać w nowych, hybrydowych warunkach. Do tego dochodzi duża liczba zadań i mierzenie się z przeciążeniem.

Cykl wydarzeń Learning & Development Network. Edycja 2
Dlaczego spotkań dla specjalistów L&D jest tak niewiele? Zapraszamy na drugą edycję cyklu wydarzeń online na który składają się spotkania:
-> Z czego i jak szkolić menedżerów?
-> Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
-> Jak budować pozycję L&D w organizacji

Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w stanie zwinnie adaptować się do ciągłych zmian i rozwijać się zgodnie z wyznaczonymi priorytetami organizacja musi posiadać zdolność samodzielnego uczenia się.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.

Tworzenie efektywnych programów szkoleniowych dla dorosłych
To może się wydawać takie proste – skoro mam wiedzę i doświadczenie, zjadłam czy zjadłem zęby na danym temacie, to przecież dam radę dzielić się

Kiedy grupa przeszkadza się uczyć
Szkolenia prowadzone są w grupach z wielu powodów. Grupy oddziałują silnie motywująco na swoich członków: przy dobrze zdefiniowanym celu i normach grupowych uczestnicy są w

Przewodnik po certyfikacji i szkoleniach z facylitacji
Rola facylitatora staje się kluczowa w świecie, gdzie efektywna współpraca i prowadzenie zespołów nabierają szczególnego znaczenia. Ten kompleksowy przewodnik pomoże Ci zrozumieć kim jest facylitator,

Bardziej wykwalifikowany trener – zastosowania wiedzy o procesie grupowym
Proces grupowy, rozumiany jako trwająca w czasie i podlegająca zmianom relacja między uczestnikami oraz uczestnikami i trenerem, jest elementem rzeczywistości szkoleniowej, nie można z niego

Jak zostać facylitatorem?
Rozmowa o kluczowych momentach uczenia się, wyzwaniach i rozwoju w Szkole Facylitatorów Wszechnicy UJ. Wywiad z kierowniczką merytoryczną Szkoły Facylitatorów, Moniką Gąsienicą.
Z

Obiekcje uczestników szkolenia: przeszkoda czy błogosławieństwo?
Niniejszy artykuł stanowi próbę skonfrontowania ze sobą pozytywnych i negatywnych aspektów obiekcji w kontekście szkolenia – jego celem jest stworzenie możliwie wyważonego obrazu, który pomoże

Metodologia nauczania na kursie The Art And Science of Coaching: od inspiracji do wdrożenia i satysfakcji
Proces uczenia się dorosłych różni się od nauki dzieci i młodzieży. Dorośli uczą się przede wszystkim poprzez doświadczenie, refleksję nad swoimi działaniami i praktyczne zastosowanie

Coaching – rozwój osobisty i zawodowy
W tym artykule dowiesz się o coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach, który uaktywnia nasz „zamrożony” potencjał i sankcjonuje naszą zasobność jako wystarczającą do zrealizowania celu.

Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł IV
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają

Pewność siebie w coachingu – perspektywa klienta i coacha
Temat pewności siebie i właściwej samooceny wydaje się być niezależnie od dynamicznie zmieniających się czasów wciąż niezwykle aktualny. Pomimo wielu poradników na temat tego, jak

Proces grupowy podczas szkolenia
Od szkolenia w nowym rozumieniu oczekuje się, że będzie dynamiczne, angażujące i skuteczne – ma być inkubatorem zmian. Jakkolwiek istotna jest sama treść szkolenia, klucz

Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł III
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają

Podsumowanie Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji z Absolwentami Szkoły Facylitatorów
To była 11. edycja światowych obchodów Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji pod patronatem IAF (The International Association of Facilitors)! Od pięciu lat Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego jest promotorką

Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł II
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają

Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł I
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają

Facylitacja w praktyce: Jak skoncentrować się na celach i priorytetach?
Wspólne spotkanie z zespołem to dobra okazja, by porozmawiać o najważniejszych kwestiach, wymienić się informacjami, rozwiązać bieżące problemy. Jednocześnie może wywoływać szereg, całkiem uzasadnionych obaw:

Opór coacha – pracuj nad własnym oporem
Pojęcie oporu, najczęściej pojawiające się w słowniku terapeutycznym, zdaje się być kluczowe w terapii. Czy jednak może ono mieć zastosowanie również w coachingu? Czy założenie

Czy proces uczenia się to klucz do przyszłości organizacji?
Aktualnie organizacje mierzą się z wieloma zmiennymi, które dostrzec można zarówno w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Jedną z propozycji działania na rzecz przyszłości firm

Jak tworzyć środowisko sprzyjające innowacji?
Przełomowe innowacje rzadko pojawiają się nagle. Zazwyczaj poprzedza je wiele etapów intensywnej pracy intelektualnej. Jak wspierać zespoły by pracowały efektywniej i jak sprzyjać kreatywności? W

Różne oblicza oporu
Niektóre zjawiska kojarzą nam się jednoznacznie negatywnie. Opór jest jednym z nich. Jeśli ktoś lub coś stawia opór, to znaczy, że w czymś przeszkadza, uniemożliwia

Wiedza o własnej wiedzy: samoocena jako forma uczenia
Ocena i samoocena kompetencji jest często podstawowym elementem diagnozy potrzeb lub ewaluacji efektywności projektów rozwojowych – rozumianych jako wyraźnie wyodrębnione działania, podejmowane przez instytucje edukacyjne

Psychologia akademicka w praktyce coachingowej
Coaching, jako wsparcie w rozwoju kompetencji, zyskuje na znaczeniu globalnie. Od 2004 roku 79% brytyjskich firm wykorzystuje go w rozwoju pracowników, a liczba członków International

Poznaj 7 najważniejszych umiejętności przywódczych i rozwiń je już dziś
Wyobraź sobie Katarzynę – młodą managerkę pracującą w jednej z firm technologicznych. Jest ambitna i zaangażowana, ale ostatnio zauważyła, że to podejście nie zawsze wystarczy,

Wspieranie ekspertów w rozwoju
W artykule omawiamy różnice w funkcjonowaniu poznawczym ekspertów
i nowicjuszy, pokazując, jak wiedza i doświadczenie wpływają na efektywność rozwiązywania problemów. Zwracamy uwagę, jak trenerzy