Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.
Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w stanie zwinnie adaptować się do ciągłych zmian i rozwijać się zgodnie z wyznaczonymi priorytetami organizacja musi posiadać zdolność samodzielnego uczenia się.
Strategia Learning&Development
Wielu specjalistów L&D stoi przed wyzwaniem wdrożenia całościowej polityki rozwojowej w ich organizacjach. Kryje się za tym potrzeba realizacji uporządkowanych i zaplanowanych działań, które będą brać pod uwagę zarówno perspektywę pracowników jak i cele firmy.
Cykl wydarzeń Learning & Development Network
Międzynarodowy Tydzień Facylitacji to coroczny cykl wydarzeń pod patronatem The International Association of Facilitators, promujących idę facylitacji. W tym roku skupiamy się na kompetencjach – poniżej znajdziesz ścieżki tematycznie. Wspólnie z naszymi Absolwentami zapraszamy na bezpłatne wydarzenia.
Wyzwania Learning&Development vs. wyzwania rozwojowe organizacji
Pracujesz jako specjalistka/specjalista L&D i szukasz inspiracji dla prowadzonej przez Ciebie polityki rozwojowej w Twojej organizacji? Być może zatem zainteresuje Cię ten warsztat.
Mój zespół jeszcze nigdy niczego razem nie wypracował. Jak angażować ludzi we wspólne działania w trudnych czasach?
Zapraszamy na webinar w czasie którego przyjrzymy się istotnym momentom, które wydarzają się podczas spotkań z zespołem. Skupimy się na praktykach menedżerskich, które pomagają budować kulturę współpracy, sprzyjają wspólnemu wypracowywaniu rozwiązań i zachęcają do aktywnego uczestnictwa w spotkaniach.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.
Coaching – rozwój osobisty i zawodowy
W tym artykule dowiesz się o coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach, który uaktywnia nasz „zamrożony” potencjał i sankcjonuje naszą zasobność jako wystarczającą do zrealizowania celu.
Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł IV
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają
Pewność siebie w coachingu – perspektywa klienta i coacha
Temat pewności siebie i właściwej samooceny wydaje się być niezależnie od dynamicznie zmieniających się czasów wciąż niezwykle aktualny. Pomimo wielu poradników na temat tego, jak
Proces grupowy podczas szkolenia
Od szkolenia w nowym rozumieniu oczekuje się, że będzie dynamiczne, angażujące i skuteczne – ma być inkubatorem zmian. Jakkolwiek istotna jest sama treść szkolenia, klucz
Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł III
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają
Podsumowanie Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji z Absolwentami Szkoły Facylitatorów
To była 11. edycja światowych obchodów Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji pod patronatem IAF (The International Association of Facilitors)! Od pięciu lat Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego jest promotorką
Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł II
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają
Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł I
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają
Facylitacja w praktyce: Jak skoncentrować się na celach i priorytetach?
Wspólne spotkanie z zespołem to dobra okazja, by porozmawiać o najważniejszych kwestiach, wymienić się informacjami, rozwiązać bieżące problemy. Jednocześnie może wywoływać szereg, całkiem uzasadnionych obaw:
Opór coacha – pracuj nad własnym oporem
Pojęcie oporu, najczęściej pojawiające się w słowniku terapeutycznym, zdaje się być kluczowe w terapii. Czy jednak może ono mieć zastosowanie również w coachingu? Czy założenie
Czy proces uczenia się to klucz do przyszłości organizacji?
Aktualnie organizacje mierzą się z wieloma zmiennymi, które dostrzec można zarówno w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Jedną z propozycji działania na rzecz przyszłości firm
Jak tworzyć środowisko sprzyjające innowacji?
Przełomowe innowacje rzadko pojawiają się nagle. Zazwyczaj poprzedza je wiele etapów intensywnej pracy intelektualnej. Jak wspierać zespoły by pracowały efektywniej i jak sprzyjać kreatywności? W
Różne oblicza oporu
Niektóre zjawiska kojarzą nam się jednoznacznie negatywnie. Opór jest jednym z nich. Jeśli ktoś lub coś stawia opór, to znaczy, że w czymś przeszkadza, uniemożliwia
Wiedza o własnej wiedzy: samoocena jako forma uczenia
Ocena i samoocena kompetencji jest często podstawowym elementem diagnozy potrzeb lub ewaluacji efektywności projektów rozwojowych – rozumianych jako wyraźnie wyodrębnione działania, podejmowane przez instytucje edukacyjne
Psychologia akademicka w praktyce coachingowej
Coaching, jako wsparcie w rozwoju kompetencji, zyskuje na znaczeniu globalnie. Od 2004 roku 79% brytyjskich firm wykorzystuje go w rozwoju pracowników, a liczba członków International
Poznaj 7 najważniejszych umiejętności przywódczych i rozwiń je już dziś
Wyobraź sobie Katarzynę – młodą managerkę pracującą w jednej z firm technologicznych. Jest ambitna i zaangażowana, ale ostatnio zauważyła, że to podejście nie zawsze wystarczy,
Wspieranie ekspertów w rozwoju
W artykule omawiamy różnice w funkcjonowaniu poznawczym ekspertów
i nowicjuszy, pokazując, jak wiedza i doświadczenie wpływają na efektywność rozwiązywania problemów. Zwracamy uwagę, jak trenerzy
Sztuka skutecznej komunikacji: Jak facylitacja może pomóc Twojemu zespołowi mówić wspólnym językiem
Skuteczna komunikacja w zespole – temat rzeka, na który powiedziano już wiele. Wciąż jednak, kiedy rozejrzymy się wokół siebie, bez zbędnego wysiłku znajdziemy wiele przykładów
Droga do konsensusu: Proces facylitacji w podejmowaniu decyzji
Podejmowanie decyzji w samej istocie bywa bardzo trudne, szczególnie gdy decyzja dotyczy tematu dużej wagi a każdy wariant ma tyle samo „za” i „przeciw”. Kolejny
Opowieść o nowym przywództwie
Jak powinno wyglądać przywództwo adekwatne do wyzwań współczesnego świata? Niniejszy artykuł jest próbą odpowiedzi na to pytanie oraz zaproszeniem liderów do świadomej i autentycznej refleksji
Ciągły rozwój: jak szkolenie coachingowe może zainspirować do uczenia się?
Ciągły rozwój, definiowany jako proces nieustannego doskonalenia i zwiększania potencjału, jest ważny zarówno dla osobistego sukcesu, jak i rozwoju organizacji. Szkolenia coachingowe, rozwijanie umiejętności pracowników,
Jak jedno szkolenie zmieniło nasze spotkania i zespół na zawsze?
Dlaczego zaangażowanie pracowników i efektywne spotkania są kluczowe dla sukcesu firmy? We współczesnych przedsiębiorstwach pożądane jest tworzenie warunków, które wyzwalają twórczy potencjał zatrudnionych osób. Jest
Facylitacja jako narzędzie kulturotwórcze
Temat świadomego budowania kultury organizacji budzi tyle samo zainteresowania, co i obaw. Bierze się to prawdopodobnie stąd, że kultura organizacji nie jest łatwą materią do
5 korzyści z wynajęcia eksperta facylitacji – jak ułatwić prowadzenie skomplikowanych spotkań
Zastanawiasz się, czy wynajęcie eksperta facylitacji to słuszna inwestycja? Czy ten wydatek rzeczywiście przełoży się na większą efektywność spotkań w Twojej organizacji? A może to