


Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.

Jak budować pozycję L&D w organizacji
Trudno znaleźć idealny przepis na budowanie pozycji L&D, który sprawdziłby się w każdej firmie. Zbyt wiele zależy tu bowiem od kontekstu organizacji, jej potrzeb, sposobu postrzegania rozwoju, autoryzacji działań L&D przez biznes, budżetu rozwojowego. Czynniki, od których zależą możliwości działania L&D można mnożyć.

Cykl wydarzeń Learning & Development Network. Edycja 2
Dlaczego spotkań dla specjalistów L&D jest tak niewiele? Zapraszamy na drugą edycję cyklu wydarzeń online na który składają się spotkania:
-> Z czego i jak szkolić menedżerów?
-> Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
-> Jak budować pozycję L&D w organizacji
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.

Komunikacja wewnętrzna w firmie – rozmowa z Magdaleną Gębalą
Jak komunikacja wewnętrzna buduje relacje, zaufanie i autentyczność w firmie? Co pomaga łączyć różne perspektywy w organizacji? Magdalena Gębala, ekspertka komunikacji wewnętrznej, trenerka i facylitatorka,

Z czego szkolić menedżerów?
Zanim zaczniesz rozwijać menedżerów sprawdź z czym naprawdę się mierzą w swojej codziennej pracy. Pozwoli to na wybór tematów szkoleń i rozwijanych kompetencji tak, aby

Rozmowa z Magdaleną Swobodą-Młynarczyk o facylitacji
Jak facylitacja zmienia sposób, w jaki prowadzimy spotkania i zespoły? Magdalena Swoboda-Młynarczyk, dyrektorka Biura Komunikacji Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego w Warszawie, w rozmowie z Anetą

Raport Stan Facylitacji w Polsce 2024
Raport rzuca nowe światło na profesję facylitatora w Polsce, przedstawiając charakterystykę tej społeczności, inspirując do rozwoju kompetencji w projektowaniu i prowadzeniu spotkań, pobudzając dyskusję i

Szkoła Facylitorów z perspektywy uczestniczki moduł II
Szkoła Facylitatorów to nie tylko nauka narzędzi i technik pracy z grupą – to również osobista podróż rozwojowa. Marta Jakowska, uczestniczka akredytowanego programu, dzieli się

Szkoła Facylitorów z perspektywy uczestniczki moduł I
Szkoła Facylitatorów to nie tylko nauka narzędzi i technik pracy z grupą – to również osobista podróż rozwojowa. Marta Jakowska, uczestniczka akredytowanego programu, dzieli się

Tworzenie efektywnych programów szkoleniowych dla dorosłych
To może się wydawać takie proste – skoro mam wiedzę i doświadczenie, zjadłam czy zjadłem zęby na danym temacie, to przecież dam radę dzielić się

Kiedy grupa przeszkadza się uczyć
Szkolenia prowadzone są w grupach z wielu powodów. Grupy oddziałują silnie motywująco na swoich członków: przy dobrze zdefiniowanym celu i normach grupowych uczestnicy są w

Przewodnik po certyfikacji i szkoleniach z facylitacji
Rola facylitatora staje się kluczowa w świecie, gdzie efektywna współpraca i prowadzenie zespołów nabierają szczególnego znaczenia. Ten kompleksowy przewodnik pomoże Ci zrozumieć kim jest facylitator,

Bardziej wykwalifikowany trener – zastosowania wiedzy o procesie grupowym
Proces grupowy, rozumiany jako trwająca w czasie i podlegająca zmianom relacja między uczestnikami oraz uczestnikami i trenerem, jest elementem rzeczywistości szkoleniowej, nie można z niego

Jak zostać facylitatorem?
Rozmowa o kluczowych momentach uczenia się, wyzwaniach i rozwoju w Szkole Facylitatorów Wszechnicy UJ. Wywiad z kierowniczką merytoryczną Szkoły Facylitatorów, Moniką Gąsienicą.
Z

Obiekcje uczestników szkolenia: przeszkoda czy błogosławieństwo?
Niniejszy artykuł stanowi próbę skonfrontowania ze sobą pozytywnych i negatywnych aspektów obiekcji w kontekście szkolenia – jego celem jest stworzenie możliwie wyważonego obrazu, który pomoże

Metodologia nauczania na kursie The Art And Science of Coaching: od inspiracji do wdrożenia i satysfakcji
Proces uczenia się dorosłych różni się od nauki dzieci i młodzieży. Dorośli uczą się przede wszystkim poprzez doświadczenie, refleksję nad swoimi działaniami i praktyczne zastosowanie

Coaching – rozwój osobisty i zawodowy
W tym artykule dowiesz się o coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach, który uaktywnia nasz „zamrożony” potencjał i sankcjonuje naszą zasobność jako wystarczającą do zrealizowania celu.

Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł IV
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają

Pewność siebie w coachingu – perspektywa klienta i coacha
Temat pewności siebie i właściwej samooceny wydaje się być niezależnie od dynamicznie zmieniających się czasów wciąż niezwykle aktualny. Pomimo wielu poradników na temat tego, jak

Proces grupowy podczas szkolenia
Od szkolenia w nowym rozumieniu oczekuje się, że będzie dynamiczne, angażujące i skuteczne – ma być inkubatorem zmian. Jakkolwiek istotna jest sama treść szkolenia, klucz

Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł III
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają

Podsumowanie Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji z Absolwentami Szkoły Facylitatorów
To była 11. edycja światowych obchodów Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji pod patronatem IAF (The International Association of Facilitors)! Od pięciu lat Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego jest promotorką

Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł II
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają

Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł I
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają

Facylitacja w praktyce: Jak skoncentrować się na celach i priorytetach?
Wspólne spotkanie z zespołem to dobra okazja, by porozmawiać o najważniejszych kwestiach, wymienić się informacjami, rozwiązać bieżące problemy. Jednocześnie może wywoływać szereg, całkiem uzasadnionych obaw:

Opór coacha – pracuj nad własnym oporem
Pojęcie oporu, najczęściej pojawiające się w słowniku terapeutycznym, zdaje się być kluczowe w terapii. Czy jednak może ono mieć zastosowanie również w coachingu? Czy założenie

Czy proces uczenia się to klucz do przyszłości organizacji?
Aktualnie organizacje mierzą się z wieloma zmiennymi, które dostrzec można zarówno w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Jedną z propozycji działania na rzecz przyszłości firm