


Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.

Myślenie wizualne podczas spotkań: inspiracja dla liderów
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?Facylitacja wzbogacona o myślenie wizualne zwiększa efektywność spotkań biznesowych, ułatwia zrozumienie kluczowych informacji i pobudza kreatywne myślenie.

Presja czasu i odpowiedzialności lidera a efektywne rozwiązywanie problemów – jak facylitacja wpływa na inkluzywność i lepsze wynik
Wydarzenie będzie dotyczyć wyzwań związanych z zarządzaniem czasem i odpowiedzialnością liderów. Prezentacja opowie historię członków organizacji międzynarodowej, jak facylitacja pomaga im radzić sobie z tymi wyzwaniami.

Cykl wydarzeń w ramach Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji
Dołącz do globalnej społeczności profesjonalistów i entuzjastów facylitacji. FacilitationWeek to międzynarodowa inicjatywa promująca sztukę facylitacji – podejścia, które podnosi efektywność pracy grupowej, wzmacnia zaangażowanie i ułatwia osiąganie rezultatów.

Transformacja, zespół i Ty: rozwój kariery przez skuteczne zarządzanie dynamiką grupy. Perspektywa liderów najwyższego szczebla.
Aneta Marek, prezeska Wszechnicy UJ, oraz Tomasz Manugiewicz, Dyrektor Generalny z doświadczeniem w branży IT, będą dyskutować o tym, jak prowadzić ludzi przez zmiany.

„Złap przyszłość! Trendy, które zmieniają sposób, w jaki pracujemy”
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?

Akcja Facylitacja – jak to wygląda w praktyce?
W jakich sytuacjach w pracy z zespołem może pomóc facilitator? Dlaczego warto zaprosić kogoś „z zewnątrz”, spoza zespołu, a kiedy sprawdzil się facylitator wewnętrzny? Analiza 3 przypadków: konflikt, budowanie zespołu, retrospekcja.

Od chaosu do efektywności: Sztuka facylitacji spotkań dla liderów
Zapraszamy na spotkanie, na którym uczestnicy, niezależnie od branży, zyskają praktyczne umiejętności, które pozwolą im przekształcić chaotyczne spotkania w konstruktywne sesje, sprzyjające współpracy i kreatywności.

Jak budować pozycję L&D w organizacji
Trudno znaleźć idealny przepis na budowanie pozycji L&D, który sprawdziłby się w każdej firmie. Zbyt wiele zależy tu bowiem od kontekstu organizacji, jej potrzeb, sposobu postrzegania rozwoju, autoryzacji działań L&D przez biznes, budżetu rozwojowego. Czynniki, od których zależą możliwości działania L&D można mnożyć.

Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
Wielu specjalistów L&D doświadcza zawodowej samotności. Rzadko bowiem mają wokół siebie osoby, które rozumieją istotę dylematów, z którymi mierzy się L&D. Po prostu nie ma kogo zapytać o radę. Nie ma z kim porozmawiać o wątpliwościach. Brakuje partnera do odbicia myśli i współmyślenia.

Z czego i jak szkolić menedżerów?
W roli menedżerskiej, jak w soczewce, skupiają się dziś różne i konkurencyjne wobec siebie oczekiwania. Menedżerowie muszą integrować potrzeby klientów, pracowników i przełożonych. Dostosowywać się do zmian środowiska. Zarządzać w nowych, hybrydowych warunkach. Do tego dochodzi duża liczba zadań i mierzenie się z przeciążeniem.

Cykl wydarzeń Learning & Development Network. Edycja 2
Dlaczego spotkań dla specjalistów L&D jest tak niewiele? Zapraszamy na drugą edycję cyklu wydarzeń online na który składają się spotkania:
-> Z czego i jak szkolić menedżerów?
-> Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
-> Jak budować pozycję L&D w organizacji

Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w stanie zwinnie adaptować się do ciągłych zmian i rozwijać się zgodnie z wyznaczonymi priorytetami organizacja musi posiadać zdolność samodzielnego uczenia się.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.

Sztuka skutecznej komunikacji: Jak facylitacja może pomóc Twojemu zespołowi mówić wspólnym językiem
Skuteczna komunikacja w zespole – temat rzeka, na który powiedziano już wiele. Wciąż jednak, kiedy rozejrzymy się wokół siebie, bez zbędnego wysiłku znajdziemy wiele przykładów

Droga do konsensusu: Proces facylitacji w podejmowaniu decyzji
Podejmowanie decyzji w samej istocie bywa bardzo trudne, szczególnie gdy decyzja dotyczy tematu dużej wagi a każdy wariant ma tyle samo „za” i „przeciw”. Kolejny

Opowieść o nowym przywództwie
Jak powinno wyglądać przywództwo adekwatne do wyzwań współczesnego świata? Niniejszy artykuł jest próbą odpowiedzi na to pytanie oraz zaproszeniem liderów do świadomej i autentycznej refleksji

Ciągły rozwój: jak szkolenie coachingowe może zainspirować do uczenia się?
Ciągły rozwój, definiowany jako proces nieustannego doskonalenia i zwiększania potencjału, jest ważny zarówno dla osobistego sukcesu, jak i rozwoju organizacji. Szkolenia coachingowe, rozwijanie umiejętności pracowników,

Jak jedno szkolenie zmieniło nasze spotkania i zespół na zawsze?
Dlaczego zaangażowanie pracowników i efektywne spotkania są kluczowe dla sukcesu firmy? We współczesnych przedsiębiorstwach pożądane jest tworzenie warunków, które wyzwalają twórczy potencjał zatrudnionych osób. Jest

Facylitacja jako narzędzie kulturotwórcze
Temat świadomego budowania kultury organizacji budzi tyle samo zainteresowania, co i obaw. Bierze się to prawdopodobnie stąd, że kultura organizacji nie jest łatwą materią do

5 korzyści z wynajęcia eksperta facylitacji – jak ułatwić prowadzenie skomplikowanych spotkań
Zastanawiasz się, czy wynajęcie eksperta facylitacji to słuszna inwestycja? Czy ten wydatek rzeczywiście przełoży się na większą efektywność spotkań w Twojej organizacji? A może to

Skuteczna komunikacja w zespole: fundament rozwoju managerskiego
W świecie biznesu, gdzie praca zespołowa jest kluczowa, skuteczna komunikacja stanowi fundament sukcesu. Pomaga w budowaniu silnych relacji w zespole i sprzyja jakościowej współpracy. Bez

Konflikty w zespole – jak sobie z nimi radzić?
Konflikty w miejscu pracy są nieuniknionym elementem życia zawodowego. Mogą one wynikać m.in. z różnic w wartościach, stylu pracy czy specyfiki interakcji międzyludzkich. Do tego

Razem czy osobno? Cena indywidualizmu
Nie licząc roweru, transport publiczny jest najlepszym środkiem komunikacji. Publiczny, dostępny dla większości, z definicji dość egalitarny, poza tym relatywnie ekologiczny i tani. Możemy tam

Jak facylitator może wpłynąć na pozytywne interakcje w grupie?
Umiejętności i podejście facylitatora mają ogromny wpływ na atmosferę i skuteczność współpracy w zespole. To osoba, która potrafi gromadzić wszystkich wkoło wspólnego celu. Koncentruje się

Co to jest facylitacja i co ma ułatwiać?
Czy zastanawiałeś(-aś) się kiedyś, jak skutecznie wspierać pracę grupy, aby osiągać lepsze rezultaty? Kluczem do tego jest facylitacja. To narzędzie, które nie tylko ułatwia, ale

Stres i produktywność: Jak jedno wpływa na drugie i jak sobie z tym radzić?
Stres to reakcja organizmu na stawiane mu wymagania (fizyczne i psychiczne). Kiedyś reakcja stresowa miała zagwarantować człowiekowi przetrwanie w niesprzyjających warunkach. Dzisiaj, mimo upływu lat,

Jak tworzyć kulturę systemowego uczenia się w zespole?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zwiększyć efektywność i innowacyjność w swoim zespole? Organizacyjne, a więc również systemowe gromadzenie wiedzy o tym w jaki działa firma,

Zarządzanie emocjami, rezyliencja i „pozytywne myślenie”
Czy zdarzyło ci się usłyszeć w trudnych chwilach: rozczarowania, złości, smutku – radę „musisz myśleć pozytywnie”, albo „po prostu musisz przestać o tym myśleć”, albo

Jak facylitacja może pomóc w rozwoju managerskim?
Facylitacja to sposób pracy z grupami, który pozwala osiągać jak najlepsze rezultaty spotkań. Dlaczego ten obszar zadań managera miałby mieć tak ogromny wpływ na jego

Facylitacja społeczna – jak obecność innych wpływa na rezultaty ?
Miałeś w swoim życiu sytuacje, gdzie obecność innych osób „dodała Ci skrzydeł”? W sporcie mogą to być kibice lub bliscy, którzy potrafią zmobilizować do lepszych

Przewodnik po uzyskaniu certyfikatu ICF i wyborze odpowiedniego szkolenia coachingowego
Niezależnie od tego, czy chcesz zostać profesjonalnym coachem, czy też zajmujesz się coachingiem od wielu lat, prawdopodobnie towarzyszyła Ci myśl: „Czy warto uzyskać akredytację coachingową?”.

Stres chroniczny. Co to jest? Jak sobie z nim radzić?
Wiele osób rozpoczynających świadomą pracę nad obniżeniem poziomu napięcia jest zaskoczonych tym, że stres chroniczny w ogóle istnieje. Ten mało spektakularny i trudny do zauważenia

Jak zostać dobrym managerem?
To pytanie z pewnością zadaje sobie każda osoba awansująca do roli kierowniczej w swojej organizacji. Kłopot z odpowiedzią może polegać przede wszystkim na tym, że

Facylitacja jako usługa – jak zewnętrzny facylitator może uczynić spotkania bardziej efektywnymi?
Mimo że nie lubię uogólnień, zaryzykuję stwierdzenie, że każdy z nas chciałby prowadzić efektywne spotkania. W takich też chcielibyśmy uczestniczyć. Nic tak nie odbiera energii

Po co managerowi kompetencje facylitatorskie?
Od wzmocnienia zespołowego zaangażowania po wydajne rozwiązywanie problemów, kompetencje facylitatorskie stają się niezbędnym narzędziem dla nowoczesnych liderów. Czy zastanawialiście się, jak takie umiejętności mogą przekształcić

Rodzaje coachingu
Coaching w Polsce naprzemiennie cieszy się dużą popularnością oraz złą sławą. Niezależnie od aktualnie trwającej fazy cały czas się rozwija, a osób chcących kształcić się

Facylitacja w pigułce – definicja, opis roli i wymagane umiejętności
Pojęcie facylitacji zna coraz więcej osób, a wiele firm obserwuje pozytywne efekty zatrudnienia specjalisty z tego zakresu. Wykorzystuje ona różnorodność i potencjał pracowników do wypracowania