Akademia menedżera

O programie

Akademia Menedżera to kompleksowy kurs rozwijający kompetencje związane z kierowaniem ludźmi, kładący nacisk na zrównoważony rozwój i poszukiwanie harmonii między sprzecznościami. Oparty na modelu konkurujących wartości Camerona i Quinna, zwraca uwagę menedżerów na obszary, które mogli dotychczas pomijać, a przez to wzmacnia ich elastyczność. Dzięki połączeniu szkolenia, coachingu wdrożeniowego i oceny kompetencji, prowadzi do rzeczywistych zmian w stylu kierowania.

Program przygotowano dla menedżerów średniego szczebla, którzy borykają się z typowymi dla ich roli sprzecznościami, próbując pogodzić:

  • troskę o satysfakcję i komfort zespołu z wywieraniem presji na osiąganie wyników
  • tworzenie efektywnych, powtarzalnych procedur z wspieraniem elastyczności i samodzielności
  • komunikowanie wizji i celów firmy z tworzeniem przestrzeni dla partycypacji pracowników
  • budowaniem silnej tożsamości zespołu z otwartością na potrzeby klientów
  • korzystanie z różnorodności z kształtowaniem jednolitej kultury

Wielu menedżerów traktuje te wyzwania jak wybory typu „wszystko albo nic”. Akademia Menedżera pomaga osiągnąć większą elastyczność – a przez to skuteczność w osiąganiu celów firmy.

Co nas wyróżnia

Doświadczenie w realizacji szkoleń dla menedżerów od 2005r.

Program oparty o model konkurujących wartości Camerona i Quinna.

Możliwość włączenia w program oceny kompetencji pracowników zgodnych z modelem.

Indywidualne konsultacje dla uczestników programu.

Program prowadzony
w języku polskim i angielskim.

Posiadamy znak jakości usług doradczo
– szkoleniowych MSUES.

Dofinansowanie szkolenia za pośrednictwem BUR – Bazy Usług Rozwojowych.

Adresaci

Cały program

kadra menedżerska średniego szczebla, o niewielkim lub średnim doświadczeniu w kierowaniu ludźmi

Wybrane moduły

doświadczeni menedżerowie o tendencji do koncentrowania się na wybranych kompetencjach menedżerskich i zdradzający luki w pozostałych

Model kompetencji

  • Każdy z czterech modułów programu jest poświęcony jednemu z obszarów pracy menedżera i rozwija trzy kluczowe kompetencje w jego obrębie.
  • Uczestnicy uczą się pełniej rozumieć rolę menedżera
    i łączyć konkurujące w jej obrębie wartości w bardziej harmonijny i elastyczny sposób.
  • Dzięki jasnemu powiązaniu rozwijanych kompetencji z poszczególnymi modułami, program można zrealizować w całości, lub wybranych częściach.

Program

Moduł 1

Relacje

  • 3 dni

Wprowadza uczestników w model kompetencyjny, pomaga wyznaczyć cele rozwojowe. Wzmacnia kompetencje komunikacyjne, umiejętność obserwacji i kształtowania atmosfery w zespole. Uczy oddziaływać na motywację pracowników i udzielać rozwojowej informacji zwrotnej.

Moduł 2

Kontrola

  • 3 dni

Wzmacnia kompetencje związane z organizacją i planowaniem działania zespołu. Uczy efektywnego prowadzenia spotkań, delegowania
i monitorowania efektów pracy. Pomaga radzić sobie z trudnościami
w egzekwowaniu i prowadzić rozmowy dyscyplinujące.

Moduł 3

Wyniki

  • 3 dni

Pogłębia świadomość rynkowej sytuacji firmy i pomaga spojrzeć na nią z perspektywy klienta. Uczy klarownie definiować cele i dopingować pracowników w ich osiąganiu Wzmacnia rozumienie roli menedżera jako wzoru zaangażowania w sukces firmy.

Moduł 4

Zmiana

  • 3 dni

Uczy wspierania proaktywności i inicjatywy pracowników. Przygotowuje do kierowania spotkaniami w sposób sprzyjający twórczemu rozwiązywaniu dyskutowanych na nich problemów. Wzmacnia otwartość na zmianę.

Ocena kompetencji i wsparcie wdrożenia

Prowadzona na początku i końcu programu, za pośrednictwem internetowej platformy. Pozwala dostosować treści szkolenia, wyznaczyć indywidualne cele rozwojowe i ocenić postępy w ich realizacji.

Ocena opiera się na kompetencjach zgodnych z modelem konkurujących wartości Camerona i Quinna.

 

Badane obszary:

  • Relacje
    Kompetencje związane z nawiązywaniem i podtrzymywaniem relacji z ludźmi tworzącymi zespół, którym kieruje menedżer. Troska o dobrą komunikację, wzajemne zaufanie i rozwój pracowników.
  • Kontrola
    Kompetencje związane z efektywnym planowaniem pracy i dobrym wykorzystywaniem dostępnych zasobów. Troska o rzetelną i terminową realizację powierzonych zadań.
  • Zmiana
    Kompetencje związane z doskonaleniem sposobu funkcjonowania firmy, podejmowaniem nowych wyzwań i tworzeniem wizji przyszłości. Troska o zachowanie otwartości i elastyczności myślenia.
  • Wyniki
    Kompetencje związane z budowaniem przewagi na rynku i osiąganiem wyników przez reagowanie na potrzeby klientów. Troska o wynik biznesowy, mobilizowanie pracowników do jego osiągania.

 

Coaching wdrożeniowy

Dwie telefoniczne sesje coachingowe, realizowane po zakończeniu szkolenia. Sesja 1 wspiera pełniejsze zastosowanie efektów w środowisku pracy; sesja 2 jest poświęcona analizie raportu z oceny kompetencji i wyznaczaniu celów dalszego rozwoju.

 

Wsparcie wdrożenia

  • Ocena kompetencji: pre-test
    Ocena kompetencji przed przystąpieniem do programu
  • Coaching – sesja 1
    Coaching wdrożeniowy – wzmocnienie zastosowania efektów szkolenia w praktyce menedżerskiej
  • Ocena kompetencji: post-test
    Powtórne gromadzenie informacji zwrotnej, indywidualny raport, analiza zmian  w poziomie ocenianych kompetencji.
  • Ocena kompetencji: post-test
    Powtórne gromadzenie informacji zwrotnej, indywidualny raport, analiza zmian  w poziomie ocenianych kompetencji.
  • Coaching – sesja 2
    Coaching rozwojowy – analiza raportu, wyznaczanie dalszych indywidualnych celów.

Zakres usługi

Program szkoleniowy może zostać wzbogacony o:

Coaching wdrożeniowy

  • telefoniczna rozmowa coachingowa z jednym z trenerów programu (90 minut).

 

Ocena kompetencji

  • dostosowanie opisu kompetencji do specyfiki potrzeb Zamawiającego;
  • dwukrotna diagnoza kompetencji za pośrednictwem platformy internetowej (przed i po szkoleniu);
  • przygotowanie dwóch indywidualnych raportów podsumowujących wyniki oceny dla każdego uczestnika;
  • przygotowanie zbiorczego raportu, prezentującego średnie wyniki oceny i analizującego postępy po udziale w projekcie;
  • obsługa organizacyjna procesu oceny (np. zaproszenia, przypomnienia, monitorowanie postępów).

 

Język

  • program i materiały dostępne w języku polskim lub angielskim.

 

Modyfikacje

  • Moduły szkolenia są autonomiczne. Grupy doświadczonych menedżerów mogą wziąć udział tylko części z nich – odpowiednio do wyników wcześniejszej diagnozy.
Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami