Przywództwo angażujące

O programie

Program przeznaczony dla dobrze funkcjonujących organizacji, w których warunkiem dalszego rozwoju jest wzmocnienie autonomii, inicjatywy i zaangażowania pracowników.

Opiera się na założeniu, że podstawowym zadaniem lidera nie jest organizowanie i nadzorowanie pracy, ale pomaganie innym w dostrzeganiu jej sensu. Sprzyja refleksji nad aktualnym stylem zarządzania, pomaga przechodzić od dyrektywności i drobiazgowego egzekwowania do budowania relacji opartych na zaufaniu i wspierania pracowników w podejmowaniu większej odpowiedzialności.

Co nas wyróżnia

Doświadczenie w realizacji szkoleń dla menedżerów od 2005 r.

Idea przywództwa angażującego jako komplementarne podejście do sposobu zarządzania pracownikami

Program akcentujący wdrożenie umiejętności
w realiach zawodowych
– projekt wdrożeniowy

Program prowadzony
w języku polskim i angielskim

Posiadamy znak jakości usług doradczo
– szkoleniowych MSUES

Dofinansowanie szkolenia za pośrednictwem BUR – Bazy Usług Rozwojowych

Indywidualne konsultacje dla uczestników programu

Adresaci

Program został opracowany z myślą o:

Menedżerach

gotowych do budowania kultury partnerskich autorytetów w zespole;

Kadrze menedżerskiej średniego szczebla

osobach, które nie zawsze uczestniczą w strategicznych decyzjach, lecz są kluczowe dla wprowadzania ich w życie;

Przełożonych

skłonnych do dzielenia się większą odpowiedzialnością z pracownikami i wspierających ich autonomię;

Liderach zespołów

osobach, które chciałyby uzyskać większy wpływ na zaangażowanie współpracowników.

Metody pracy

Program wspiera rozwój menedżerów, oddziałując na trzech poziomach:

Inspiracja

pokazanie różnorodnych, niestandardowych wizji roli menedżera i pomysłów na budowanie zaangażowania pracowników;

Trening umiejętności

ćwiczenie stosowania konkretnych narzędzi prowadzenia rozmów z pracownikami;

Infromacja zwrotna

otrzymywana ze strony prowadzącego szkolenie i uczestników;

Projekt wdrożeniowy

prowadzący do maksymalizacji efektów uczenia poprzez zmianę postępowania z własnym zespołem.

Efekty szkolenia

Osoby, które ukończą szkolenie:

  • będą rozumiały ideę przywództwa angażującego i potrafiły odnieść ją do swoich realiów zawodowych;
  • zwiększą świadomość swojego stylu budowania relacji i dostrzegą jego wpływ na postawy pracowników;
  • nauczą się wzmacniać pozycję pracowników i stwarzać przestrzeń dla budowania partnerskiego porozumienia;
  • będą gotowe do delegowania większej niż dotychczas odpowiedzialności i zakresu zadań;
  • wzmocnią umiejętności prowadzenia rozmów motywujących i egzekwujących ustalone zobowiązania;
  • będą lepiej przygotowane do rozwiązywania konkretnych problemów związanych z angażowaniem pracowników w ich organizacjach.

Korzyści dla organizacji

W połączeniu z innymi działaniami podejmowanymi przez firmę, program szkoleniowy wzmocni następujące obszary:

  • Zaangażowanie pracowników podległych menedżerom uczestniczącym w szkoleniu;
  • Samodzielność pracowników w wykonywaniu powierzonych im zadań;
  • Lojalność pracowników i gotowość do długofalowego inwestowania w relację z firmą;
  • Współpraca menedżerów uczestniczących w szkoleniu: posługiwanie się wspólnym językiem i uzgodniona w z zespole strategia kierowania ludźmi.

Program

Diagnoza potrzeb

  • Zdalnie lub w siedzibie klienta
  • Wywiady z uczestnikami kursu i przedstawicielami Zamawiającego
  • Dostosowanie celów i planu szkoleń

Moduł 1

Idea przywództwa angażującego

  • 2 dni
  • Ja w roli lidera
  • Rola zaangażowania, środowisko kształtujące zaangażowanie
  • Różne wizje lidera. Idea przywództwa angażującego
  • Diagnoza własnego zespołu – określenie kierunku zmiany

Moduł 2

Rozwijanie umiejętności inspirowania zespołu

  • 2 dni
  • Inspirujące komunikowanie celów i expose lidera
  • Rozpoznawanie potrzeb i wartości pracowników. Powiązanie potrzeb
    i wartości ze strategią motywowania i delegowania zadań.
  • Wspólne rozwiązywanie problemów i pokonywanie trudności

Moduł 3.

Zwiększanie autonomii i rozmowy motywujące

  • 2 dni
  • Podsumowanie projektów wdrożeniowych, informacja zwrotna i wnioski
  • Coachingowy styl prowadzenia rozmów z pracownikami
  • Rozmowy motywujące, rozmowy służące definiowaniu zadań i rozmowy egzekwujące zobowiązania

Projekt wdrożeniowy

Każdy uczestnik kursu prowadzi indywidualny projekt, służący zastosowaniu zdobytych kompetencji  w realiach zawodowych:

 

  • Po module 1 – diagnoza środowiska własnego zespołu,
  • Po module 2 – przygotowanie interwencji zmieniającej to środowisko,
  • Po module 3 – wykorzystanie wniosków i informacji zwrotnej.

 

W trakcie całego czasu trwania kursu dostępne są indywidualne konsultacje z trenerami.


Zakres usługi

Realizacja usługi obejmuje:

  • badanie potrzeb szkoleniowych;
  • modyfikację programu szkolenia na podstawie wyników analizy potrzeb;
  • przygotowanie i realizację szkolenia,
  • dojazd trenera do miejsca szkolenia
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej;
  • foto raport dla uczestników szkolenia;
  • zadania wdrożeniowe dla uczestników,
  • raport dla organizacji, stanowiący podsumowanie szkolenia, zawierający wyniki przeprowadzonej ewaluacji szkolenia (ankiety ewaluacyjne przygotowane przez Wszechnicę UJ) oraz opis przebiegu szkolenia wraz z propozycjami rozwojowymi na przyszłość;
  • konsultacje online z prowadzącymi w okresie pomiędzy modułami i do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.

 

Opcjonalnie:

  • Indywidualne procesy coachingu wdrożeniowego dla uczestników szkolenia.
  • Pakiet indywidualnych zdalnych sesji o charakterze mentorskim po zakończeniu programu dla uczestników.

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami