Budowanie efektywnych zespołów

Efekty szkolenia

W wyniku realizacji szkolenia, uczestnicy:

poznają kluczowe czynniki decydujące o efektywności zespołu;

będą potrafili zdefiniować kluczowe cele działania swojego zespołu oraz skaskadować je na jego członków;

rozwiną umiejętność komunikowania celów;

uelastycznią swoją postawę dotyczącą szerszego delegowania zadań;

poznają scenariusze prowadzenia rozmów delegujących i monitorujących oraz będą potrafili zastosować je w praktyce;

poznają strategię radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas rozmów monitorujących z pracownikami;

rozwiną umiejętność prowadzenia spotkań z zespołem;

zdobędą wiedzę dotyczącą klimatu organizacyjnego w ich zespole.

Metody pracy

blankSzkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą:

  • symulacji,
  • prezentacji,
  • pracy w grupach,
  • pracy indywidualnej,
  • ćwiczeń problemowych.

Zawartość merytoryczna szkolenia będzie prezentowana  w kontekście konkretnych sytuacji zawodowych i scenariuszy uczestników szkolenia. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć nowe zachowania i otrzymać informację zwrotną.

Program

Dzień 1

Moduł 1

  • Czynniki wpływające na efektywność zespołu
  • Wprowadzenie, cele i program szkolenia
  • „Maraton słów” – ćwiczenie zespołowe
  • Analiza zrealizowanego ćwiczenia – definiowanie czynników wpływających na efektywność i zaangażowanie
  • Źródła efektywności zespołu – model HPI

Dzień 1

Moduł 2

  • Po co istnieje mój zespół?
  • Możliwe obszary definiowania celów zespołu (BSC)
  • Wizja mojego zespołu – perspektywa organizacji, pracowników i menedżera
  • Podział zadań i odpowiedzialności – kaskadowanie celów
  • Expose szefa – komunikacja celów zespołowi (cele, wartości, zasady współpracy)

Dzień 1

Moduł 3

  • Jak komunikować cele?
  • Precyzja i prostota sformułowania celu – konkurs na najlepszy cel
  • Pokazywanie całego obrazu – sensowność i spójność celów
  • Informowanie o postępach – najważniejsze mierniki celów dla mojego zespołu – co poza KPI?
  • Expose szefa II – komunikacja celów zespołowi (priorytety, mierniki, kontekst)

Dzień 1

Moduł 4

  • Dylematy delegowania
  • Po co delegować, czyli o korzyściach
  • Moja osobista gotowość do delegowania
  • Które zadania delegować?
  • Którym pracownikom delegować zadania?

Dzień 2

Moduł 1

  • Rozmowa delegująca
  • Scenariusz rozmowy delegującej
  • Symulacja rozmowy delegującej
  • Ćwiczenia rozmów delegujących – praca w parach
  • Omówienie ćwiczeń

Dzień 2

Moduł 2

  • Rozmowa monitorująca
  • Cele rozmowy monitorującej – korygowanie? egzekwowanie? wzmacnianie zaangażowania? uczenie pracowników?
  • Scenariusz rozmowy monitorującej
  • Sytuacje trudne podczas rozmów monitorujących – praca z case study uczestników
  • Ćwiczenia rozmów monitorujących – praca w parach

Dzień 2

Moduł 3

  • Wymiana informacji w zespole
  • Struktura spotkań z pracownikami – spotkania indywidualne i zespołowe
  • Rodzaje spotkań zespołu w zależności od ich celów – informacyjne, integracyjne, problemowe, planujące, decyzyjne
  • Podstawowe zasady prowadzenia spotkań
  • Trudne sytuacje podczas spotkań – symulacja – praca nad case study uczestników

Dzień 2

Moduł 4

  • Jak pracować z zaangażowaniem pracowników?
  • Co wpływa na zaangażowanie pracowników?
  • Autodiagnoza klimatu organizacyjnego w zespołach uczestników w oparciu o model G. Ekvala
  • Podstawowe strategie wzmacniania zaangażowania pracowników
  • Podsumowanie szkolenia

Działania wspierające efektywność szkolenia

Działanie przedszkoleniowe:

 

  • Rozwiązanie case study – jak zwiększyć efektywność zespołu Marka

 

Działanie poszkoleniowe:

 

  • Dwie, grupowe, zdalne, 90 minutowe konsultacje dla osób zainteresowanych dotyczące tematyki poruszanej na szkoleniu (max. 5 osób/konsultacja).

Informacje organizacyjne

Cena obejmuje:

  • opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb,
  • przygotowanie i realizację szkolenia,
  • dojazd trenera do miejsca szkolenia,
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej,
  • zaświadczenia dla uczestników szkolenia,
  • foto raport dla uczestników,
  • raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenerów,
  • konsultacje online z prowadzącym w okresie do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.
  • dwie, grupowe, zdalne, 90 minutowe konsultacje dla osób zainteresowanych dotyczące tematyki poruszanej na szkoleniu (max. 5 osób/konsultacja).

 

 

blank

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Monika Gąsienica

Consultant of Organizational Development, Trainer, Coach, Facilitator

607 318 603
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami