Coaching menedżerski

Co nas wyróżnia?

Realizowany i doskonalony od 2009r.

Prezentuje coaching jako element filozofii i stylu zarządzania.

Spójny model pracy coachingowej i zestaw narzędzi do prowadzenia rozmowy coachingowej.

Prowadzony przez doświadczonych trenerów i coachów na poziomie PCC.

Trenerzy szkolą coachów w międzynarodowej Szkole Coachów - The Art and Science of Coaching.

Prowadzony w języku polskim i angielskim.

Wszechnica UJ jest jedną z wiodących firm świadczących usługi coachingowe na rynku w Polsce.

Posiadamy znak jakości usług doradczo – szkoleniowych MSUES.

Dofinansowanie szkolenia za pośrednictwem BUR – Bazy Usług Rozwojowych.

Adresaci

Coaching menedżerski to szkolenie adresowane do menedżerów średniego i wyższego szczebla, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość do podejmowania odpowiedzialności.

Udział w programie będzie szczególnie wartościowy dla osób, które:

zarządzają zespołami

doświadczonych specjalistów

oczekują większego zaangażowania i inicjatywy

pracowników w proponowaniu usprawnień lub wprowadzaniu ważnej zmiany

spędzają zbyt wiele czasu

na nadzorowaniu codziennej pracy zespołu, zamiast na zadaniach strategicznych

pracują w firmach, które przywiązują dużą wagę

do satysfakcji i zaangażowania pracowników

Program jest dostosowany do realiów pracy menedżera – prezentuje coaching jako element filozofii i stylu zarządzania, z którego można czerpać w trakcie nieformalnych rozmów z pracownikami.

Styl coachingowy

Proponowany przez Wszechnicę UJ coachingowy styl prowadzenia rozmów z pracownikami opiera się na czterech powiązanych ze sobą filarach:

  • dostrzeganie zasobów – koncentracja na mocnych stronach i potencjale pracownika, pozwalająca okazywać więcej zaufania;
  • przekazywanie odpowiedzialności – zwiększanie zakresu samodzielności, zadawanie pytań prowokujących do refleksji i decyzji;
  • koncentracja na rezultacie – skupianie uwagi na zależnych od pracownika, pożądanych zmianach, a nie źródłach problemu;
  • koncentracja na działaniu – sprawdzanie pomysłów w doświadczeniu, przekształcanie spostrzeżeń i wniosków na praktyczne, możliwe do szybkiego wdrożenia kroki.

Struktura rozmowy coachingowej jest adaptacją modelu GROW.

 

Efekty szkolenia

Podejście coachingowe i rozwój kompetencji menedżerskich należą do głównych obszarów specjalizacji Wszechnicy UJ. Certyfikowani, doświadczeni coachowie oraz doświadczenie pracy z różnymi organizacjami korzystającymi z coachingu w zarządzaniu personelem sprzyjają budowaniu zaufania ze strony uczestników i ułatwiają zachęcanie ich do eksperymentowania z nowym, niekiedy odmiennym od ich nawyków stylem pracy.

Szkolenie dostarczy praktycznych narzędzi, ale kładzie również nacisk na wspieranie gotowości menedżerów do okazywania pracownikom zaufania oraz stwarzania warunków dla autonomii i odpowiedzialności.

Osoby, które ukończą szkolenie dysponują:

  • praktycznym rozumieniem coachingowego stylu zarządzania, jego korzyści i ograniczeń;
  • większą elastycznością w doborze stylu kierowania do potrzeb pracownika i wymogów sytuacji;
  • umiejętnością prowadzenia rozmów coachingowych zgodnie ze strukturą modelu GROW;
  • umiejętnością stosowania wybranych narzędzi coachingu dopasowanych do nieformalnej rozmowy z pracownikiem;
  • świadomością własnych mocnych stron i obszarów wymagających pracy w stosowaniu coachingu;

Opcjonalnie: umiejętnością stosowania stylu coachingowego w prowadzeniu spotkań i zebrań zespołu.

Program

Moduł 1

Podejście coachingowe

  • Dzień 1
  • Wprowadzenie, określenie celów i planu pracy;
  • Podstawowe założenia podejścia coachingowego;
  • Coaching jako forma wspierania rozwoju i jako styl kierowania;

 

Moduł 2

Coachingowy styl pracy

  • Dzień 1
  • Doświadczenia i dyskusje ilustrujące podstawowe „warunki brzegowe” coachingowego stylu zarządzania:
  • Dostrzeganie zasobów
  • Wspieranie autonomii
  • Koncentracja na rezultacie
  • Definiowanie i monitorowanie działań.

Moduł 3

Rozmowa coachingowa

  • Dzień 1
  • Demonstracja rozmowy coachingowej według modelu GROW
  • Analiza struktury rozmowy – omówienie modelu GROW
  • Ćwiczenie prowadzenia rozmów coachingowych

Moduł 4

Zastosowania stylu coachingowego

  • Dzień 1
  • Podsumowanie ćwiczenia – warunki użyteczności rozmowy w stylu coachingowym
  • Kiedy stosować coaching?

Moduł 1

Zadawanie pytań

  • Dzień 2
  • Zespołowa praca warsztatowa wspierająca wzbogacanie repertuaru stosowanych pytań;
  • Zespołowe ćwiczenie coachingowe;
  • Analiza ćwiczenia: cechy użytecznych pytań coachingowych

Moduł 2

Narzędzia: definiowanie celów

  • Dzień 2
  • Podejście coachingowe we wspieraniu klarownego formułowania celu i kryteriów jego realizacji.
  • Prezentacja i ćwiczenie stosowania narzędzi: skalowanie i koło kompetencji

Moduł 3

Narzędzia: generowanie rozwiązań

  • Dzień 2
  • Podejście coachingowe we wspieraniu kreatywności i przełamywania barier.
  • Prezentacja i ćwiczenie stosowania narzędzi: zmiana perspektywy.

Moduł 4

Coaching w delegowaniu

  • Dzień 2
  • Ćwiczenie rozmowy służącej delegowaniu zadania w stylu coachingowym.
  • Podsumowanie osiągnięć i wyznaczenie zadań rozwojowych.

Moduł 1

Informacja zwrotna i rozliczanie osiągnięć w coachingu

  • Dzień 3
  • Wprowadzenie: ocena postępów w realizacji “zadania domowego”
  • Coachingowy styl monitorowania zadań i rozliczania zobowiązań: uczenie się z sukcesów i porażek
  • Ćwiczenie rozmowy monitorującej  podejściu coachingowym

Moduł 2

Coaching i informacja zwrotna

  • Dzień 3
  • Porównanie informacji zwrotnej w coachingowym i dyrektywnym stylu zarządzania
  • Trening udzielania informacji zwrotnej w podejściu coachingowym

Moduł 3

Bariery i wspieranie motywacji

  • Dzień 3
  • Typowe bariery i wyzwania motywacyjne
  • Wspieranie długofalowej motywacji do rozwoju

Moduł 4

Podsumowanie doświadczeń coachingowych

  • Dzień 3
  • Analiza dotychczasowych doświadczeń uczestników w stosowaniu podejścia coachingowego
  • Wyzwania we wdrażaniu zdobytych umiejętności i sposoby radzenia sobie
    z nimi
  • Odpowiedzi na często pojawiające się pytania

Moduł 1

Efektywność spotkań

  • Dzień 4 (opcjonalnie)
  • Spotkanie (ćwiczenie laboratoryjne)
  • Analiza typowych wyzwań i przeszkód dla efektywności spotkania
  • Mechanizmy wpływające na efektywność spotkań i zebrań

Moduł 2

Coachingowy styl prowadzenia zebrań

  • Dzień 4 (opcjonalnie)
  • Zastosowania i ograniczenia podejścia coachingowego
    w prowadzeniu spotkań
  • Dostosowanie założeń coachingu i struktury modelu GROW do realiów zespołowej pracy  w trakcie spotkania

Moduł 3

Narzędzia coachingowe w pracy z zespołem

  • Dzień 4 (opcjonalnie)
  • Dostosowanie poznanych narzędzi coachingowych do kontekstu zespołowego
  • Dodatkowe narzędzia użyteczne w prowadzeniu spotkań zespołu (np. zmiana perspektywy, tworzenie wizji celu, warianty “burzy mózgów”)

Moduł 4

Trening prowadzenia spotkania

  • Dzień 4 (opcjonalnie)
  • Trening prowadzenia spotkania z wykorzystaniem metod coachingowych
  • Informacja zwrotna dla uczestników i zakończenie szkolenia

 

Metody pracy

Program szkolenia skupia się na dostarczeniu uczestnikom doświadczeń związanych z aktywnym, samodzielnym prowadzeniem rozmów coachingowych. Składa się z dwóch części.

  • Dzień 1 i 2 – wprowadzają uczestników w coachingowy styl zarządzania, budują umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych i stosowania związanych z tym narzędzi.
  • Dzień 3 i 4 wzmacniają zdobyte umiejętności, uzupełniając je o obszary związane z monitorowaniem postępów, informacją zwrotną i wspieraniem długofalowej motywacji. Przygotowują uczestników do stosowania umiejętności coachingowych w prowadzeniu spotkań.

 

Metody pracy z uczestnikami obejmują:

  • demonstrację rozmów coachingowych i przykładów wykorzystania narzędzi;
  • studia przypadków pozwalające na dopasowanie działań rozwojowych do różnorodnych potrzeb pracowników;
  • interaktywne ćwiczenia grupowe umożliwiające wspólną obserwację różnorodnych stylów formułowania pytań;
  • samodzielnie prowadzone rozmowy coachingowe z towarzyszącymi wskazówkami i informacją zwrotną.

Na zakończenie pierwszego modułu szkolenia, uczestnicy biorą udział w ćwiczeniu coachingowym prowadzącym do sformułowania indywidualnego “zadania domowego” związanego z wprowadzaniem podejścia coachingowego w praktykę. Sposób realizacji i wnioski z zadania stanowią punkt wyjścia dla pracy w trzecim dniu szkolenia (rozmowa o wspieraniu pracowników w uczeniu się z doświadczenia i dotrzymywaniu zobowiązań).

Informacje organizacyjne

Realizacja usługi obejmuje:

  • opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb,
  • przygotowanie i realizację szkolenia,
  • dojazd trenera do miejsca szkolenia,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
  • foto raport dla uczestników szkolenia,
  • zaświadczenia dla uczestników szkolenia,
  • raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenerów,
  • konsultacje online z prowadzącymi w okresie pomiędzy modułami i do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.

 

Opcjonalnie:

  • indywidualne sesje informacji zwrotnej dla uczestników programu.

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

 

 

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami