Docenianie różnorodności

Efekty szkolenia

W wyniku realizacji szkolenia, uczestnicy:

Zdiagnozują stan obecny: istniejącą różnorodność, poziom korzystania z niej, różnice sprawiające trudność

Nauczą się świadomie stosować mechanizmy umożliwiające uznanie i docenienie różnorodności (wiekowej, płciowej, kulturowej i innej)

Nauczą się wykorzystywać techniki zwiększające inkluzywność

Poznają techniki zapobiegania niejasnościom komunikacyjnym i nierównościom

Uświadomią sobie korzyści z różnorodności dla funkcjonowania zespołu

Metody pracy

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą:

  • Symulacji
  • Prezentacji
  • Pracy w grupach
  • Pracy indywidualnej
  • Ćwiczeń problemowych

Zawartość merytoryczna szkolenia będzie prezentowana w kontekście konkretnych sytuacji zawodowych i scenariuszy uczestników szkolenia. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć nowe zachowania i otrzymać informację zwrotną.

Program

Dzień 1

Moduł 1

  • Doświadczenie bycia z „innym”

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie, cele i program szkolenia
  • Korzyści wynikające z różnorodności dla efektywności zespołu
  • Kim jest dla mnie „inny”? Wymiary różnorodności (od demograficznej
    i kulturowej po różnice poglądu)

Dzień 1

Moduł 2

  • Doświadczenie bycia z „innym”

Mechanizmy psychologiczne uruchamiane przez różnice

  • Dlaczego praca z różnymi wymiarami różnorodności dotyczy tego samego?
  • Koncepcja f. Davisa – lęk wobec innego
  • Leniwy umysł – skąd biorą się stereotypy
  • Jak identyfikować i pracować z własnymi przekonaniami na temat „innych”

Dzień 1

Moduł 3

  • Doświadczenie bycia z „innym”

Różnorodny zespół

  • Doświadczenie: symulowane spotkanie w różnorodnym zespole.
  • Strategie wspierające korzystanie z różnorodności w sytuacjach zespołowych: ćwiczenia praktyczne
  • Granice różnorodności: w czym, przy wszystkich różnicach, jesteśmy w organizacji podobni

Dzień 2

Moduł 1

  • Inkluzywność

Zatrzymywanie mikro-nierówności

  • Covering – czym jest i skąd się bierze?
  • Czego w realiach mojej firmy może dotyczyć covering?
  • Jak pogłębiane są mikronierówności? Jak zatrzymywać sygnały mikronierówności – praktyczne ćwiczenia komunikacyjne

Dzień 2

Moduł 2

  • Inkluzywność

Różnice wieku

  • Korzenie motywacji i potrzeb pokoleń na ryku pracy
  • Czy rzeczywiście różnice pokoleniowe są większe niż różnice indywidualne?
  • Mądre korzystanie z potencjału wieku – czy i w jak sposób powinniśmy włączać wiek w nasz sposób myślenia o współpracownikach: case study

Dzień 2

Moduł 3

  • Inkluzywność

Różnorodność kulturowa

  • Kulturowa góra lodowa
  • Jak odbieramy różne kultury, jak możemy być odbierani? Praktyczne wymiary relacji biznesowych (hierarchia, komunikacja, deadline i inne)
  • Co oznacza dobra współpraca dla mnie – co dla mojego partnera z innym backgroundem kulturowym

Działania wzmacniające efektywność szkolenia

Zadania przedszkoleniowe:

  • Obserwacja zespołu pod kątem korzystania z różnorodności perspektyw (w oparciu o arkusz obserwacji)
  • Obejrzenie filmu dokumentalnego i filmu fabularnego dotyczącego różnorodności kulturowej

Zadaia poszkoleniowe

  • Analiza funkcjonowania własnego zespołu pod kątem korzystania z różnorodności
  • Przeprowadzenie rozmowy z współpracownikiem z innym backgroundem kulturowym lub inną różnica demograficzną (wieku, płci): uzyskanie feedbacku dla siebie i w razie potrzeby ustalenie zasady wspierającej dobrą współpracę
  • Telefoniczne lub mailowe konsultacje z prowadzącym szkolenie do 14 dniu od zakończenia szkolenia (max. 30 minut/os.)

Zakres usługi

Realizacja usługi obejmuje:

  • Opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb
  • Przygotowanie i realizację szkolenia
  • Dojazd trenera do miejsca szkolenia
  • Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • Zaświadczenia dla uczestników szkolenia
  • Foto raport dla uczestników
  • Raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez wszechnicę uj) i obserwacji trenerów
  • Konsultacje online z prowadzącym w okresie do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej wszechnicy uniwersytetu jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

 

 

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami