Dzięki rosnącej popularności zarządzania partycypacyjnego, coaching bywa niekiedy fundamentem całej kultury organizacyjnej. Służy wówczas budowaniu środowiska sprzyjającego samodzielności i inicjatywie wszystkich pracowników oraz zaangażowaniu we współtworzenie strategii firmy. Może to oznaczać korzystanie z coachingu jako powszechnej formy wspierania rozwoju (np. dzięki wykształceniu i przygotowaniu do pracy zespołu coachów wewnętrznych), ale nie musi się do tego ograniczać. Być może firma skorzystałaby bardziej na upowszechnieniu coachingowego stylu zarządzania, zmianie sposobu prowadzenia spotkań i zebrań lub nawyków komunikacyjnych, widocznych we współpracy między ludźmi? Przedsięwzięcia tego rodzaju to wielka szansa na wzmocnienie inicjatywy, autonomii i odpowiedzialności w całej firmie lub instytucji.
Wsparcie projektów wdrażania kultury coachingowej ze strony Wszechnicy UJ może obejmować:
Doświadczenie we wdrażaniu wewnętrznych programów coachingowych
w organizacjach;
Wieloletnie doświadczenie w rozwoju kompetencji coachingowych w formule szkoleń otwartych
- akredytowana przez ICF Szkoła Coachów "The Art & Science of Coaching" od 2007 roku;
Realizacja programów coachingu menedżerskiego dla firm;
Nasi konsultanci są doświadczonymi coachami i trenerami w międzynarodowej Szkole Coachów "The Art & Science of Coaching";
Konsultanci są mentorami w procesie certyfikacji coachów;
Spójna metodologia i kompletne przygotowanie do prowadzenia coachingu
w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach;
Znak jakości usług dla firm doradczo–szkoleniowych MSUES
Program rozwoju coachów wewnętrznych to propozycja Wszechnicy UJ dla firm, które postanowiły traktować coaching jako stały element polityki rozwoju personelu. Dzięki jego realizacji grupa osób, różniących się doświadczeniem i sposobem pracy, przekształca się w zespół pracujący według jednolitych standardów. Spójne rozumienie i standardy prowadzenia coachingu służą podniesieniu jakości wsparcia oferowanego pracownikom i pomagają zbudować pozytywny wizerunek coachingu wewnątrz organizacji.
Dobrze przygotowany zespół coachów może:
Program jest skierowany do istniejących zespołów coachów wewnętrznych, a także do trenerów wewnętrznych, pracowników działów personalnych i menedżerów przygotowujących się do prowadzenia coachingu (w odróżnieniu od korzystania z coachingowego stylu zarządzania).
Program opiera się na założeniu, że uczestnicy dysponują zróżnicowanym, lecz raczej niewielkim przygotowaniem do pełnienia roli coacha, a jednocześnie:
Dzięki temu działania rozwojowe mogą być skoncentrowane na nauce warsztatu pracy coacha i dostosowaniu istniejących kompetencji komunikacyjnych do wymagań roli.
Realizacja programu prowadzi do rezultatów zdefiniowanych na poziomie kompetencji uczestników i rozwiązań organizacyjnych.
Dzień 1
Dzień 2
Dzień 3
Dzień 1, sesja I
Dzień 1, sesja II
Dzień 1, sesja III
Praca doradcza: opracowanie standardów
Dzień 1
Dzeń 2
Spotkania indywidualne
W części szkoleniowej:
W części doradczej:
W sesjach mentorskich:
Head of Organizational Development, Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator
514 206 346