


WARSZTAT
Jak budować pozycję L&D w organizacji?
Praca ze studium przypadku.
Trudno znaleźć idealny przepis na budowanie pozycji L&D, który sprawdziłby się w każdej firmie. Zbyt wiele zależy tu bowiem od kontekstu organizacji, jej potrzeb, sposobu postrzegania rozwoju, autoryzacji działań L&D przez biznes, budżetu rozwojowego. Czynniki, od których zależą możliwości działania L&D można mnożyć.
24 czerwca, godz. 10:00-12:15 | online
Prowadzący: Maciej Kocurek
Krótki opis programu
Podczas warsztatu skoncentrujemy się na pracy z konkretnym case study, gdzie warunki wyjściowe zostaną klarownie określone. Uczestnicy wcielą się w rolę Moniki Kwiatek – młodej specjalistki L&D, która pracuje w firmie produkcyjnej. Monika jest postawiona przed dylematem. Dyrektor zakładu oczekuje od niej realizacji szkolenia dla działu logistyki. W toku diagnozy okazuje się jednak, że nie jest ono potrzebne. Co zrobi Monika? Co Wy zrobilibyście na jej miejscu? Jaką decyzje powinna podjąć Monika także w kontekście długofalowego budowania swoich zawodowych relacji z biznesem w tej firmie?
Studium przypadku będzie dla nas pretekstem do wyciągnięcia bardziej ogólnych wniosków dotyczących kluczowych interesariuszy L&D oraz sformułowania najważniejszych rekomendacji związanych z budowanie pozycji tego obszaru w firmie.
Będziecie mieli także okazję do przećwiczenia swoich umiejętności kontraktowania projektów rozwojowych w symulowanych rozmowach z przedstawicielami biznesu – bohaterami historii Moniki.
Spotkanie ma charakter warsztatowy, wymaga zaangażowania wszystkich uczestników, ich aktywności i koncentracji tylko na udziale w warsztacie.
Warsztat jest częścią cyklu spotkań społeczności L&D „Learing&Development Network”. Chcesz dowiedzieć się więcej o innych spotkaniach Zobacz tutaj
Korzyści dla uczestników
- Praca na realnych przypadkach
W oparciu o case study uczestnicy zdefiniują kluczowe kryteria kształtowania relacji na linii L&D-biznes oraz przećwiczą swoje umiejętności kontraktowania działań rozwojowych z menedżerami w symulowanych rozmowach.
- Mapa kluczowych interesariuszy po stronie biznesu
Uczestnicy zmapują kluczowych interesariuszy obszaru L&D. Poznają sposoby pracy z każdym z nich. Zastanowią się, współpraca z którym z nich przyniesie w ich organizacji największe korzyści dla wzmocnienia pozycji L&D.
- Kluczowe rekomendacje: jak budować pozycję L&D w organizacji
Uczestnicy poznają różne strategie budowania pozycji L&D. Wymienią się także własnymi rekomendacjami i dobrymi praktykami w tym obszarze.
Forma spotkania
Spotkanie będzie miało charakter warsztatowy, zatem prosimy o zapewnienie sobie warunków nie tylko do słuchania, ale również brania czynnego udziału w indywidualnych i grupowych aktywnościach.
Adresaci
Warsztat przeznaczony jest dla osób odpowiedzialnych za rozwój kompetencji pracowników w organizacjach, a w szczególności: specjalistów Learning&Development, pracowników działów HR, HR Business Partnerów, osób zajmujących się kształtowaniem kultury organizacyjnej oraz dbaniem o satysfakcję i zaangażowanie pracowników.

Spotkanie odbędzie się 24 czerwca 2025 r., w godz. 10:00-12:15.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.

Spotkanie ma charakter interaktywny. Prosimy o zapewnienie sobie komfortowego miejsca pracy, które pozwoli na aktywne uczestnictwo.
Spotkanie realizowane zdalnie za pomocą platformy Zoom. Uczestnicy spotkania powinni być wyposażeni w komputer
z dostępem do kamery, mikrofonu oraz Internetu.
Prowadzący

Rejestracja
24 czerwca 2025, godzina 10:00-12:15
Online: platforma Zoom
Prowadzący: Maciej Kocurek