Strona główna » O nas » Zespół » Barbara Chruślicka
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Rectangle-240.png)
![Barbara Chruślicka Barbara Chruślicka](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/4-q8j5i9qcc8ylgrj85tn3q5j28dm5t03xo99iry1kw8.webp)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/02/Rectangle-272.png)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/02/Ellipse-11.png)
Barbara Chruślicka
Trainer, Consultant, Supervisor
Jestem absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego, superwizorką psychologicznego treningu grupowego rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz superwizorką Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP. Przez 15 lat byłam kierowniczką merytoryczną Podyplomowego Studium Treningu Kreatywności i Arteterapii Uniwersytetu Warszawskiego.
barbara.chruslicka@gmail.com
Obszary specjalizacji:
Prowadzę zajęcia wspierające rozwój osób, grup i organizacji. Obszary mojej specjalizacji szkoleniowej to: szkolenia i superwizje trenerskie, umiejętności interpersonalne, szczególnie efektywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów, szkolenia liderskie nastawione na rozumienie mechanizmów pracy zespołu. Prowadzę coaching zespołowy i spotkania interwencyjne nastawione na czyszczenie relacji i rozwój współpracy oraz pracuję nad postawami w obszarze psychologii BHP. W pracy używam często niekonwencjonalnych metod (jestem absolwentką między innymi Europejskiego Instytutu Psychodramy J.L. Moreno). Tworzę i realizuję złożone projekty szkoleniowo-doradcze. Od lat współpracuję z uczelniami, służbami publicznymi i organizacjami biznesowymi.
Prowadzone szkolenia:
Trening interpersonalny to sytuacja edukacyjna, czyli proces uczenia się w oparciu o doświadczenia interpersonalne uczestników, uzyskiwane i analizowane w czasie jego trwania.
Inspiracje:
Wspieranie ekspertów w rozwoju
W artykule omawiamy różnice w funkcjonowaniu poznawczym ekspertów
i nowicjuszy, pokazując, jak wiedza i doświadczenie wpływają na efektywność rozwiązywania problemów. Zwracamy uwagę, jak trenerzy mogą dostosować procesy edukacyjne do potrzeb osób wyspecjalizowanych oraz jakie wyzwania wiążą się z intensywną specjalizacją. Tekst przedstawia przykłady z literatury psychologicznej, podkreślając istotne różnice jakościowe i ilościowe wiedzy eksperckiej.
5 sytuacji, w których facylitacja pomogła menedżerowi rozwiązać problem
Dzięki udziałowi w webinarze dowiesz się, jak kompetencje facylitacyjne wspierają liderów w pełnieniu swojej roli i jaką zmianę wprowadzają do zespołów i organizacji.
Sztuka skutecznej komunikacji: Jak facylitacja może pomóc Twojemu zespołowi mówić wspólnym językiem
Skuteczna komunikacja w zespole – temat rzeka, na który powiedziano już wiele. Wciąż jednak, kiedy rozejrzymy się wokół siebie, bez zbędnego wysiłku znajdziemy wiele przykładów sytuacji, w których zabrakło skutecznej komunikacji. Konsekwencje są różne – od kłótni i sporów, przez nadwyrężone relacje, aż po błędne decyzje. Co zatem zrobić, by unikać nieporozumień? Jak poprawić komunikację w zespole, będąc jego menedżerem?