Strona główna » O nas » Zespół » Bogumiła Starak
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Rectangle-240.png)
![Bogumiła Starak](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/08/Bez-tytulu-_300×297-mm_-_2000×1980-px_-_1_-768x760.webp)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/02/Rectangle-272.png)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/02/Ellipse-11.png)
Bogumiła Starak
Facylitatorka, trenerka biznesu, konsultantka, moderatorka Design Thinking, menedżerka
Absolwentka Szkoły Facylitatorów
Jestem doświadczonym trenerem, konsultantem, menedżerem oraz ekspertem ds. rozwoju. Od 2008 roku przygotowuję i realizuję projekty rozwojowe dla firm z różnych branż zarówno jako ekspert zewnętrzny, jak i wewnętrzny. Specjalizuję się w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji behawioralnych. Współpracuję z kadrą menedżerską w zakresie planowania rozwoju ich i pracowników.
Posiadam szeroką wiedzę z zakresu psychologii i zarządzania. Jestem absolwentką Wydziału Psychologii na UW, Zarządzania w SGH oraz Szkoły Facylitacji Wszechnicy UJ.
Wykształcenie
Dzielę się ponad 15-letnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołami i projektami, które zdobywałam w różnych środowiskach, od organizacji pozarządowej, przez małe i średnie przedsiębiorstwa po korporacje. Wspieram organizacje i zespoły w przechodzeniu przez zmianę.
Wspieram w drodze odkrywania możliwości i rozwijania potencjału – menedżerów i zespoły. Menedżerom pomagam budować efektywne zespoły i skutecznie nimi zarządzać, a zespołom – korzystać z bogactwa ich różnorodności i budować kulturę efektywnej współpracy.
Współpraca:
Jako coach współpracuje z takimi firmami jak Grupa Allegro, PayU, OLX, Agora S.A., Credit Agricole, Wrigley, MAN Accounting Center. Moimi klientami jest wyższa kadra zarządzająca, właściciele firm, przedstawiciele wolnych zawodów.
Prowadzone szkolenia:
Zdobądź kompleksową wiedzę, pozwalającą prowadzić coaching w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach.
Kurs jest przeznaczony dla osób, które traktują coaching jako element swojej roli zawodowej i dążą do tego, by oferować innym profesjonalne wsparcie.
Coaching wspiera ludzi w osiąganiu ich celów, poszerzaniu świadomości i podejmowaniu odpowiedzialności.
Inspiracje:
Wspieranie ekspertów w rozwoju
W artykule omawiamy różnice w funkcjonowaniu poznawczym ekspertów
i nowicjuszy, pokazując, jak wiedza i doświadczenie wpływają na efektywność rozwiązywania problemów. Zwracamy uwagę, jak trenerzy mogą dostosować procesy edukacyjne do potrzeb osób wyspecjalizowanych oraz jakie wyzwania wiążą się z intensywną specjalizacją. Tekst przedstawia przykłady z literatury psychologicznej, podkreślając istotne różnice jakościowe i ilościowe wiedzy eksperckiej.
5 sytuacji, w których facylitacja pomogła menedżerowi rozwiązać problem
Dzięki udziałowi w webinarze dowiesz się, jak kompetencje facylitacyjne wspierają liderów w pełnieniu swojej roli i jaką zmianę wprowadzają do zespołów i organizacji.
Sztuka skutecznej komunikacji: Jak facylitacja może pomóc Twojemu zespołowi mówić wspólnym językiem
Skuteczna komunikacja w zespole – temat rzeka, na który powiedziano już wiele. Wciąż jednak, kiedy rozejrzymy się wokół siebie, bez zbędnego wysiłku znajdziemy wiele przykładów sytuacji, w których zabrakło skutecznej komunikacji. Konsekwencje są różne – od kłótni i sporów, przez nadwyrężone relacje, aż po błędne decyzje. Co zatem zrobić, by unikać nieporozumień? Jak poprawić komunikację w zespole, będąc jego menedżerem?