Strona główna » O nas » Zespół » Bogumiła Starak
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Rectangle-240.png)
![Bogumiła Starak](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/08/Bez-tytulu-_300×297-mm_-_2000×1980-px_-_1_-768x760.webp)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/02/Rectangle-272.png)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/02/Ellipse-11.png)
Bogumiła Starak
Facylitatorka, trenerka biznesu, konsultantka, moderatorka Design Thinking, menedżerka
Absolwentka Szkoły Facylitatorów
Jestem doświadczonym trenerem, konsultantem, menedżerem oraz ekspertem ds. rozwoju. Od 2008 roku przygotowuję i realizuję projekty rozwojowe dla firm z różnych branż zarówno jako ekspert zewnętrzny, jak i wewnętrzny. Specjalizuję się w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji behawioralnych. Współpracuję z kadrą menedżerską w zakresie planowania rozwoju ich i pracowników.
Posiadam szeroką wiedzę z zakresu psychologii i zarządzania. Jestem absolwentką Wydziału Psychologii na UW, Zarządzania w SGH oraz Szkoły Facylitacji Wszechnicy UJ.
Wykształcenie
Dzielę się ponad 15-letnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołami i projektami, które zdobywałam w różnych środowiskach, od organizacji pozarządowej, przez małe i średnie przedsiębiorstwa po korporacje. Wspieram organizacje i zespoły w przechodzeniu przez zmianę.
Wspieram w drodze odkrywania możliwości i rozwijania potencjału – menedżerów i zespoły. Menedżerom pomagam budować efektywne zespoły i skutecznie nimi zarządzać, a zespołom – korzystać z bogactwa ich różnorodności i budować kulturę efektywnej współpracy.
Współpraca:
Jako coach współpracuje z takimi firmami jak Grupa Allegro, PayU, OLX, Agora S.A., Credit Agricole, Wrigley, MAN Accounting Center. Moimi klientami jest wyższa kadra zarządzająca, właściciele firm, przedstawiciele wolnych zawodów.
Prowadzone szkolenia:
Zdobądź kompleksową wiedzę, pozwalającą prowadzić coaching w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach.
Kurs jest przeznaczony dla osób, które traktują coaching jako element swojej roli zawodowej i dążą do tego, by oferować innym profesjonalne wsparcie.
Coaching wspiera ludzi w osiąganiu ich celów, poszerzaniu świadomości i podejmowaniu odpowiedzialności.
Inspiracje:
Psychologia akademicka w praktyce coachingowej
Coaching, jako wsparcie w rozwoju kompetencji, zyskuje na znaczeniu globalnie. Od 2004 roku 79% brytyjskich firm wykorzystuje go w rozwoju pracowników, a liczba członków International Coach Federation znacznie wzrosła. Mimo rosnącej popularności, potrzeba głębszej analizy jego skuteczności jest wyraźna. Badania często opierają się na pojedynczych przypadkach, co podkreśla konieczność opracowania „coachingu opartego na dowodach”. Artykuł ten bada teoretyczne podstawy oraz empiryczne dowody skuteczności coachingu, oferując wgląd w najnowsze badania i koncepcje, które mogą służyć jako podstawa do jego dalszego rozwoju.
Wspieranie ekspertów w rozwoju
W artykule omawiamy różnice w funkcjonowaniu poznawczym ekspertów
i nowicjuszy, pokazując, jak wiedza i doświadczenie wpływają na efektywność rozwiązywania problemów. Zwracamy uwagę, jak trenerzy mogą dostosować procesy edukacyjne do potrzeb osób wyspecjalizowanych oraz jakie wyzwania wiążą się z intensywną specjalizacją. Tekst przedstawia przykłady z literatury psychologicznej, podkreślając istotne różnice jakościowe i ilościowe wiedzy eksperckiej.
5 sytuacji, w których facylitacja pomogła menedżerowi rozwiązać problem
Dzięki udziałowi w webinarze dowiesz się, jak kompetencje facylitacyjne wspierają liderów w pełnieniu swojej roli i jaką zmianę wprowadzają do zespołów i organizacji.