Strona główna » O nas » Zespół » Szymon Bryniarski
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Rectangle-240.png)
![szymon Szymon Bryniarski](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/szymon-e1685546255643-q7a2xhxnawa2axceq2xb5wvhfkqftcgazvmhqp8rgo.webp)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/02/Rectangle-272.png)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/02/Ellipse-11.png)
Szymon Bryniarski
Remote Learning and Marketing team Wszechnica UJ, Psychologist, Trainer, Facilitator
We Wszechnicy UJ wspiera działania marketingowe i wizerunkowe. Jest odpowiedzialny między innymi za performance marketing oraz cyklicznie pojawiający się email marketing. W kręgu Remote Learning współtworzy nowe formy szkoleniowe od strony technicznej. Dodatkowo wdraża nowe systemy i narzędzia, które mają na celu usprawnianie procesów wewnętrznych. Zawodowo interesuję się partycypacyjnymi stylami zarządzania oraz wykorzystaniem narzędzi facylitacyjnych do angażowania i wymiany wiedzy w zespołach, organizacjach i ruchach oddolnych.
+48 519 450 360
szymon.bryniarski@wszechnica.uj.pl
Obszary specjalizacji:
Miłośnik dziczy, podróży autostopowych, ornitologii i dendrologii. Blisko natury szuka wytchnienia i równowagi.
Swoje umiejętności facylitacyjne zdobywał prowadząc cykliczne spotkania strategicznych dla jednej z podkrakowskich firm z branży budowlanej. To na nich szefostwo wraz z pracownikami opracowało spójny dla całego zespołu model biznesowy wraz z misją, wizją i wartościami. Wdrożony wspólnie strategie miały realne przełożenie na codzienne działanie i funkcjonowanie organizacji, nie tylko na wymierne korzyści finansowe, ale również na zaangażowanie i motywację całego zespołu. Dodatkowo przy współpracy z Alarmem Smogowym, prowadził sesję facylitowaną dla Młodzieżowej Rady Miasta Rabka – Zdrój, gdzie poruszany był problem jakości powietrza w gminie.
Doświadczenia i zainteresowania trenerskie krążą wokół komunikacji w nurcie Nonviolent Communication (NVC) oraz uwrażliwiania na korzyści jakie niesie kontakt z przyrodą dla psychologicznego dobrostanu. Prelegent m.in na Konferencji Trenersko-Coachingowej PROFECTUS organizowanej na wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, oraz Soft Skill Academy organizowanej na Akademii Górniczo Hutniczej. Oprócz doświadczeń facylitacyjno – trenerskich, w poprzednich organizacjach, gdzie pracował miał okazję zdobyć doświadczenia sprzedażowe oraz te związane z obsługą klienta biznesowego.
Zainteresowania naukowe krążą wokół rezyliencji i psychologicznych korzyści płynących z kontaktu z naturą.
W wolnych chwilach trenuje wspinaczkę sportową, taternictwo i narciarstwo poza szlakowe (skituring i freeride). Czynnie zaangażowany w działalność ratunkową w Tatrach. Jako aspirant realizuje staż kandydacki w Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym (TOPR).
Wykształcenie i certyfikaty:
Absolwent Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Absolwent Szkoły Trenerów oraz Szkoły Facylitatorów Wszechnicy UJ.
Oprócz studiów realizuje staż kandydacki w Tatrzańskich Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowych (TOPR).
Prowadzone szkolenia:
Transformacja kultury organizacyjnej
Certyfikacja kompetencji ICF kursu Szkoły Coachów „The Art & Science of Coaching to dopełnienie procesu rozwoju rozpoczętego w trakcie Modułów I II oraz I IV. Program jest objęty…
Transformacja kultury organizacyjnej
Certyfikacja kompetencji ICF kursu Szkoły Coachów „The Art & Science of Coaching to dopełnienie procesu rozwoju rozpoczętego w trakcie Modułów I II oraz I IV. Program jest objęty…
Transformacja kultury organizacyjnej
Certyfikacja kompetencji ICF kursu Szkoły Coachów „The Art & Science of Coaching to dopełnienie procesu rozwoju rozpoczętego w trakcie Modułów I II oraz I IV. Program jest objęty…
Inspiracje:
Psychologia akademicka w praktyce coachingowej
Coaching, jako wsparcie w rozwoju kompetencji, zyskuje na znaczeniu globalnie. Od 2004 roku 79% brytyjskich firm wykorzystuje go w rozwoju pracowników, a liczba członków International Coach Federation znacznie wzrosła. Mimo rosnącej popularności, potrzeba głębszej analizy jego skuteczności jest wyraźna. Badania często opierają się na pojedynczych przypadkach, co podkreśla konieczność opracowania „coachingu opartego na dowodach”. Artykuł ten bada teoretyczne podstawy oraz empiryczne dowody skuteczności coachingu, oferując wgląd w najnowsze badania i koncepcje, które mogą służyć jako podstawa do jego dalszego rozwoju.
Wspieranie ekspertów w rozwoju
W artykule omawiamy różnice w funkcjonowaniu poznawczym ekspertów
i nowicjuszy, pokazując, jak wiedza i doświadczenie wpływają na efektywność rozwiązywania problemów. Zwracamy uwagę, jak trenerzy mogą dostosować procesy edukacyjne do potrzeb osób wyspecjalizowanych oraz jakie wyzwania wiążą się z intensywną specjalizacją. Tekst przedstawia przykłady z literatury psychologicznej, podkreślając istotne różnice jakościowe i ilościowe wiedzy eksperckiej.
5 sytuacji, w których facylitacja pomogła menedżerowi rozwiązać problem
Dzięki udziałowi w webinarze dowiesz się, jak kompetencje facylitacyjne wspierają liderów w pełnieniu swojej roli i jaką zmianę wprowadzają do zespołów i organizacji.