Strona główna » Rozwój kompetencji przemysłu 4.0 » Program szkoleniowy
Program szkoleniowy
Kluczowe kompetencje w kontekście Przemysłu 4.0
Technologia umacnia swoją pozycję, zmieniając w sposób nieunikniony całe organizacje. Procesowi transformacji technologicznej, jak w przypadku każdej zmiany, towarzyszy wiele obaw i niepokojów. Adaptacja do wymagań przemysłu przyszłości niemal wymusza inwestycje w rozwój kompetencji pracowników – zarówno menedżerów, liderów zespołów interdyscyplinarnych, jak i inżynierów czy operatorów maszyn.
Masz pytania dotyczące programu? Chętnie odpowiemy.
+48 514 206 346 | aneta.marek@wszechnica.uj.pl
Zrównoważony rozwój technologiczny
Myśląc o budowaniu zdrowych, zrównoważonych organizacji, które chcą w dojrzały sposób korzystać z osiągnięć postępu technologicznego, stawiamy na rozwój kompetencji przyszłości. Koncentrujemy się na:
- Uporządkowaniu wiedzy o idei i założeniach przemysłu przyszłości, by móc świadomie i skutecznie wspierać transformację technologiczną w firmie.
- Rozwijaniu umiejętności projektowania środowiska pracy, które sprzyja efektywnemu myśleniu, pracy nad wspólnymi celami i rozwiązywaniu problemów.
- Wspieraniu budowania synergii z wykorzystaniem różnorodności, która pozwala osiągać wysokie jakościowo rozwiązania.
- Wspieraniu w zarządzaniu zmianą w kierunku przemysłu przyszłości i wzmacnianiu ludzi w procesie transformacji technologicznej.
Program rozwoju kompetencji przyszłości
Program skoncentrowany na rozwoju kompetencji przemysłu przyszłości składa się z czterech elementów, jednak poszczególne szkolenia mogą być realizowane niezależnie, co pozwala wzmacniać i rozwijać wybrane kompetencje. Jedynie w przypadku gry szkoleniowej Plantacja rekomendujemy, by połączyć ją co najmniej z jednym ze szkoleń: z zakresu myślenia i rozwiązywania problemów lub współpracy w zespole interdyscyplinarnym.
- Szkolenie: Wprowadzenie do przemysłu przyszłości (zobacz video)
Szkolenie ukierunkowane jest na pracę z postawami pracowników. Buduje otwartość na możliwości wynikające z wdrażania nowych rozwiązań w przemyśle. Jednocześnie pozwala rozpoznać i oswoić niepokoje wynikające ze zmian technologicznych. - Gra szkoleniowa Plantacja – umożliwia przetestowanie umiejętności oraz dostrzeżenie bezpośrednich związków między przyjętym sposobem myślenia i osiąganymi wynikami.
- Szkolenie: Myślenie i rozwiązywanie problemów w przemyśle przyszłości
Szkolenie skoncentrowane wokół doskonalenia kompetencji poznawczych, rozwija kompetencje myślenia analitycznego, syntetycznego i kreatywnego, wzmacnia umiejętność planowania systematycznej pracy nad problemem oraz wyposaża w narzędzia twórczego rozwiązywania problemów. - Szkolenie: Współpraca w zespołach interdyscyplinarnych i wprowadzanie zmian
Szkolenie skoncentrowane wokół doskonalenia kompetencji poznawczych, rozwija kompetencje myślenia analitycznego, syntetycznego i kreatywnego, wzmacnia umiejętność planowania systematycznej pracy nad problemem oraz wyposaża w narzędzia twórczego rozwiązywania problemów.
Program rozwojowy powstał w ramach projektu badawczego
Program powstał w ramach projektu ROZWÓJ KOMPETENCJI PRZEMYSŁU 4.0. Innowacyjna oferta doradczo-szkoleniowa uwzględnia kontekst wdrażania technologii przemysłu przyszłości w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych. W trakcie prac towarzyszyło nam pytanie w jakim stopniu efektywne wdrażanie technologii Przemysłu 4.0 wymaga również zmiany w zakresie modeli biznesowych oraz systemów organizacyjnych firm produkcyjnych. Na podstawie swoich doświadczeń eksperci z International Development Norway przygotowali studia przypadku opisujące wyzwania, z którymi mierzą się firmy produkcyjne w trakcie wdrożeń.
Opracowany program składa się z:
- 4 problemowych studiów przypadku,
- elektronicznego podręcznika uczestnika,
- podręcznika trenera w postaci planu szkoleń i sposobu powiązania ich ze studium przypadku oraz prezentacji szkoleniowych.
Program rozwojowy zakłada realizację 3 modułów szkoleniowych (opisanych powyżej) dotyczących:
- Wprowadzenia do Przemysłu 4.0,
- Myślenia i rozwiązywania problemów,
- Współpracy w zespołach interdyscyplinarnych.
Może Cię również zainteresować:
Prowadzimy pojedyncze sesje facylitowane dla grup i zespołów, jak również złożone procesy, składające się z cyklu sesji. Doskonalimy umiejętności facylitacyjne menedżerów, liderów projektów, scrum masterów oraz osób prowadzących spotkania.
Inspiracje:
Obiekcje uczestników szkolenia: przeszkoda czy błogosławieństwo?
Niniejszy artykuł stanowi próbę skonfrontowania ze sobą pozytywnych i negatywnych aspektów obiekcji w kontekście szkolenia – jego celem jest stworzenie możliwie wyważonego obrazu, który pomoże
Proces grupowy podczas szkolenia
Od szkolenia w nowym rozumieniu oczekuje się, że będzie dynamiczne, angażujące i skuteczne – ma być inkubatorem zmian. Jakkolwiek istotna jest sama treść szkolenia, klucz
Opór coacha – pracuj nad własnym oporem
Pojęcie oporu, najczęściej pojawiające się w słowniku terapeutycznym, zdaje się być kluczowe w terapii. Czy jednak może ono mieć zastosowanie również w coachingu? Czy założenie