Międzynarodowy Tydzień Facylitacji 2021
Strona główna » Wyniki wyszukiwania » Międzynarodowy Tydzień Facylitacji 2021
Międzynarodowy Tydzień Facylitacji to coroczna, ogólnoświatowa inicjatywa International Association of Facilitators (IAF). Jej celem jest promowanie idei, zastosowań i efektów jakie daje facylitacja. W tym roku Tydzień Facylitacji odbędzie się na całym świecie w dniach: 18-24 października 2021.
Program spotkania
WARSZTATY ABSOLWENTÓW WSZECHNICY UJ
Każda organizacja to żywy organizm, który na co dzień potrzebuje wsparcia. Jednym z najważniejszych fundamentów zdrowej organizacji są ludzie i ich relacje. Wiele firm już to sobie uświadomiło i poszukuje możliwych do wdrożenia sposobów lepszego kontaktu z pracownikami. Niezbędnym elementem w tym obszarze jest wzajemne traktowanie się z szacunkiem i uznaniem przełożonego i pracownika, dlatego do utrzymania dobrostanu w firmie jest potrzebna konstruktywna rozmowa.
W trakcie spotkania będziemy zastanawiać się:
- czym jest konstruktywna rozmowa,
- jakie cechy powinna posiadać,
- jak z niej dobrze korzystać,
- w jaki sposób może pomagać w funkcjonowaniu organizacji.
By jak najefektywniej podjąć powyższy temat, spotkanie będzie mieć charakter 3 godzinnej sesji facylitowanej.
Adresaci
Dla menadżerów, pracowników HR pracujących z zespołami, którzy poszukują nowych form wsparcia ich pracowników, oraz do wszystkich osób, które są zainteresowane tematem.
Korzyści
- Poznanie wybranych metod facylitacyjnych oraz ich zastosowania w pracy z zespołami,
- Wymiana doświadczeń z menadżerami i pracownikami działu HR,
- Doświadczenie na własnej skórze metod facylitacyjnych, ich działania i zaobserwowanie jak działają w wirtualnym świecie,
- Inspiracje do pracy z zespołami,
- Wypracowanie głównych cech konstruktywnej rozmowy, wspierających pracowników i ich organizację.
- Pomysły na zastosowanie konstruktywnej rozmowy w swojej organizacji.
Prowadząca
Żaneta Lipiec-Goj – jestem coachem, facylitatorem, trenerem komunikacji empatycznej. Wspieram w budowaniu satysfakcjonującego życia i dobrych relacji, prywatnych i zawodowych. Inspiruję do bycia w zgodzie ze sobą oraz otwartości na perspektywę innych osób. Mam wieloletnie doświadczenie menadżerskie, dzięki czemu posiadam szerokie kompetencje w motywowaniu i rozwijaniu ludzi. Pasjonuje mnie praca z grupą i wydobywanie z niej potencjału. Prowadzę warsztaty rozwojowe w oparciu o filozofię NVC . Wierzę w siłę zespołu i potęgę „ Głaskologii” Miłosza Brzezińskiego.
Użyta w tytule metafora nawiązuje do potrzeby przynależności, która po podstawowych potrzebach ludzkich, czyli fizjologicznych czy bezpieczeństwa, jest kolejną ważną do zaspokojenia.
Tę kolejność zaspakajania potrzeb obserwowaliśmy i obserwujemy w czasie pandemii. Kiedy zamknęliśmy się w domach i odizolowaliśmy od innych, szukając bezpieczeństwa, okazało się, że brakuje nam przynależności.
Być może wcześniej ją realizowaliśmy w pracy, a być może nie.
Przecież potrzebę przynależności można realizować nie tylko w pracy, a media społecznościowe i łączenie się na nich w rozmaite grupy, podgrupy jest na to znakomitym dowodem. Każdy z nas chce mieć swoje plemię.
Plemię potrzebuje swojej, wyraźnej zaznaczonej, przestrzeni i wspólnego kodeksu zachowań, który go wyróżnia od innych.
Przed pandemią tę rolę pełniły miejsca pracy, w których wspólnie się spotykaliśmy i kształtowaliśmy naszą odrębność i wyjątkowość.
W świecie on-line te granice się rozmyły, miejsce pracy dla każdego wygląda inaczej, w zależności od jego warunków życiowych.
Jak zatem budować przynależność do grupy w której pracujemy – oto pytanie osób dbających o relację, atmosferę, ale i efektywność w organizacjach.
Jak sprawić, żeby pracownicy wciąż czuli się częścią organizacji, nie tylko wykonawcami zleceń?
Podczas warsztatu przyjrzymy się sposobom budowania przynależności, a także temu, do czego jest ona potrzebna. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: po co pracownikowi utożsamianie się z firmą – czy nadal ma to znaczenie, czy jest jakąś mrzonką ze starych czasów?
Wspólnie poszukamy odpowiedzi na następujące pytania:
- W jakiej ławicy płyniesz?
- Jak sprawić, aby ludzie czuli się przynależni do naszej ławicy?
- Jak nawiązywać relacje personalne pomiędzy działami?
- Jak dbać o przynależność nowych pracowników w oceanie on-line?
Adresaci
- HR biznes partnerzy, HR specjaliści
- kierownicy zespołów
- kierownicy projektów
Korzyści
- zidentyfikujesz super-glue jaki działa lub może działać w Twojej firmie
- poznasz sposoby budowania przynależności
- poznasz doświadczenia innych uczestników związane z rozluźnianiem się więzów w pracy
- zbierzesz inspiracje na budowanie przynależności w organizacji
Prowadzące
Joanna Gawlik-Dziadoń – coach indywidualny i zespołowy, z akredytacją ICC, trener, facylitator, mentor Fundacji Firm Rodzinnych. Wspieram organizacje w stawaniu się lepszym miejscem do rozwoju dla tworzących je ludzi; zespoły w uzyskiwaniu efektu synergii: liderów w podnoszeniu swoich umiejętności zarządzania i tworzenia takich warunków pracy dla swoich ludzi, które wydobędą cały ich potencjał.
Aldona Kłobska – obecnie pracuję zdalnie jako HRbusiness Partner na region Bliskiego Wschodu. Jestem Coachem, Trenerem, a także Facylitatorem – nauki tych 3 ról pobierałam we Wszechnicy UJ. W swojej pracy chcę przekonać pracowników, aby polubili poniedziałki. Uważam się również za społecznika – współtworzę Festiwal filmów odpowiedzialnych 17celów www.17celow.pl Prowadzę firmę Lokomotywacja www.lokomotywacja.pl oraz współprowadzę Pracownię Rozwoju i terapii Proarche www.proarche.pl
W koło zmiany – jak pomóc zespołowi odnaleźć się w zmianie? Sesja facylitowana
WARSZTATY EKSPERTÓW WSZECHNICY UJ
Mam radzić sobie z zarządzaniem ludźmi w zupełnie nowym środowisku. Dowozić wynik pomimo zmiennych warunków i ciągle modyfikowanych celów. Nadążać za oczekiwaniami klientów, które kreuje nowa rzeczywistość. Przy tym wszystkim rotuje mi zespół i nie mam kim pracować, a moi ludzie oczekują ode mnie sporych pokładów empatii i zrozumienia tego, że trudno im się zaadoptować do pracy w nowych warunkach. Bo mnie jest łatwo…. Gdzie się nie obejrzę, z każdej strony jestem w… kłopocie.
Jeżeli masz podobne doświadczenia zapraszamy na spotkanie facylitowane poświęcone analizie trudnych sytuacji w pracy menedżera. Prawdopodobnie nie dowiesz się na nim, że świat jest piękny, a wyzwania, z którymi sobie radzisz są proste do rozwiązania. Przekonasz się jednak, że nie tylko Ty się z nimi mierzysz; wymienisz się doświadczeniami, obawami, ryzkami, a także konkretnymi, prostymi do wdrożenia rekomendacjami.
Spotkanie poświęcone będzie analizie case study uczestników, dlatego przyjdź na nie z własnym „kejsem” – trudną sytuacją menedżerską dotyczącą zarządzania zespołem. Rekomendacje i myśli wokół niej odbiją wszyscy uczestnicy spotkania.
Warsztat można traktować jako przykład narzędzia do inspirowania procesów wymiany wiedzy i wewnętrznego uczenia się od siebie nawzajem w organizacjach.
Adresaci
Warsztat przeznaczony jest dla menedżerów, team leaderów, kierowników projektów – wszystkich osób, zarządzających zespołami, które gotowe są podzielić się własnym case study oraz wymieniać się rekomendacjami i doświadczeniami.
Korzyści
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy:
- stworzą mapę trudnych sytuacji w pracy menedżera
- dokonają szczegółowej analizy dwóch spośród przedstawionych przez siebie studiów przypadku
- doświadczą jednej z metod pracy nad problemem o charakterze interwizyjnym, która wykorzystuje potencjał całej grupy
Prowadzący
Maciej Kocurek – Prowadzę szkolenia i procesy mentoringowe dla menedżerów. Szkolę i doradzam HR w obszarze diagnozy potrzeb i projektowania programów rozwojowych. Jestem konsultantem projektów wdrażających zmianę organizacyjną. Można mnie spotkać na warsztatach Wszechnicy UJ z cyklu Know How Bites, na które zapraszam. Prowadzę także sesje facylitacyjne i jestem Prezesem Zarządu Wszechnicy UJ.
To, że żyjemy w czasach niezwykle intensywnych zmian, za którymi nadążają tylko najbardziej zwinne i elastyczne organizacje, wiemy już od dawna. Ostatnie miesiące dodatkowo pokazały, jak ważne jest przemyślenie na nowo modeli biznesowych, by w zaskakujących warunkach być gotowym na sprawne przekierowanie działań na nowe tory, pozwalające nie tylko przetrwać ale również z większym spokojem patrzeć w przyszłość. Tempo zmian, niezbędna szybkość reakcji, koncentracja na walce tu i teraz często odbierają możliwość systematycznej i wnikliwej refleksji nad tym, w jakim kierunku zmierzamy w dłuższej perspektywie. Jakie ponosimy koszty a jakie zyski czerpiemy z podążania w określonym kierunku? Czy wszystkie nasze działania są świadome i oparte na przemyślanych decyzjach? Spotkanie, które proponujemy będzie okazją do refleksji nad tym dokąd zmierzamy i jak możemy wpływać na kształt naszych organizacji, dbając o to, co najbardziej fundamentalne – zdrowie.
Adresaci
Zapraszamy przedstawicieli działów HR, menedżerów i liderów oraz osoby odpowiedzialne w swoich organizacjach za kształtowanie kultury organizacyjnej.
Korzyści
- zidentyfikowanie trendów wpływających na kształt organizacji i ich konsekwencji w dłuższej perspektywie
- pogłębienie rozumienia, czym charakteryzuje się zdrowa organizacja
- stworzenie listy działań wspierających budowanie zdrowych organizacji w odniesieniu do aktualnych realiów
- uruchomienie krytycznego myślenia wobec zmian, które nas otaczają, by świadomie podejmować decyzje o wyborze działań korzystnych dla zdrowia ludzi, organizacji i otoczenia
- doświadczenie udziału w sesji facylitacyjnej
Prowadzące
Magdalena Pęcak – We Wszechnicy UJ wspieram klientów indywidualnych, głównie trenerów, facylitatorów i menedżerów, w wyborze programów szkoleniowych adekwatnych do pełnionych ról zawodowych. Odpowiadam również za kontakt i budowanie relacji z organizacjami oraz przygotowywanie ofert programów rozwojowych. Prowadzę szkolenia, sesje facylitacyjne i coachingowe.
Aneta Marek – Odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi Wszechnicy UJ. Projektuję i wspieram firmy w wyborze programów rozwojowych najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Zarządzam portfelem projektów szkoleniowo-doradczych i zaangażowaniem projektowym członków zespołu konsultantów. Pracuję z klientami w roli konsultanta, trenera oraz facylitatora.
No i jak tu teraz szkolić tych ludzi? Może hybrydowe szkolenia – część osób na sali, a część z domu, widocznych na ekranach? Potrzebna obrotowa kamera i dobre udźwiękowienie, ale czy trener to udźwignie i co z dynamiką grupy? A może jednak zdalnie? – ale jak nie włączą kamery i równocześnie odpisują na maile to raczej efekty będą słabe. To może wróćmy do stacjonarnych, przecież tyle ludzi się zaszczepiło, ale nie wszystkim chce się przyjeżdżać i nagle te stacjonarne zrobiły się jakieś takie… za długie.
Jeżeli tego typu dylematy towarzyszą Ci w codziennej pracy, zapraszamy na warsztat facylitowany poświęcony mapowaniu form uczenia się pracowników, które stosowane są obecnie w organizacjach. Chciałoby się poszukać gotowych i sprawdzonych odpowiedzi na pytane o efektywne formy uczenia się, ale chyba ich po prostu nie ma. Dlatego porozmawiajmy na ten temat, wyjdźmy poza własne podwórko, podzielmy się własnymi doświadczeniami i z zaciekawieniem posłuchajmy jak to robią inni.
Adresaci
Warsztat przeznaczony jest dla specjalistów L&D, pracowników działów HR, HR Business Partnerów oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za rozwój pracowników w organizacjach, a w szczególności za projektowanie form rozwojowych stosowanych w firmach.
Korzyści
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy:
- stworzą mapę form uczenia się pracowników stosowanych w ich organizacjach
- dokonają szczegółowej analizy wybranych form uczenia się (wady, zalety, kontekst stosowania, rekomendacje dotyczące realizacji)
- poznają perspektywę innych branż i organizacji w zakresie form uczenia się pracowników
Prowadzący
Maciej Kocurek – Prowadzę szkolenia i procesy mentoringowe dla menedżerów. Szkolę i doradzam HR w obszarze diagnozy potrzeb i projektowania programów rozwojowych. Jestem konsultantem projektów wdrażających zmianę organizacyjną. Można mnie spotkać na warsztatach Wszechnicy UJ z cyklu Know How Bites, na które zapraszam. Prowadzę także sesje facylitacyjne i jestem Prezesem Zarządu Wszechnicy UJ.
Osoby, które wezmą udział w pierwszej części spotkania, zapraszamy na drugą, którą zmieni swoją formę – z webinarowej na warsztatową.
Uczestnicy zapoznają się z case’ami z naszej praktyki, zrobimy krótki przegląd narzędzi facylitacyjnych i zaprosimy do zaeksperymentowania z projektowaniem sesji facylitowanej. Praca będzie się odbywać na platformach Zoom oraz Miro.
Adresaci
- osoby, które uczestniczyły w pierwszej części spotkania (webinar)
- osoby, które mają podstawową wiedzę z zakresu facylitacji
Korzyści
Dzięki udziałowi w spotkaniu:
- zwiększysz rozumienie, jak założenia facylitacji wykorzystane są praktycznie, w konkretnych sytuacjach,
- zainspirujesz się różnymi metodami facylitacyjnymi.
Prowadząca
Monika Gąsienica – Przygotowuję i prowadzę kompleksowe projekty szkoleniowe; uczestniczę w projektach doradczych dotyczących przywództwa i zarządzania kompetencjami. Jestem konsultantem kluczowych klientów – zapewniam spójność realizowanych dla nich usług z długofalową strategią rozwoju organizacji.
Obszary mojej specjalizacji szkoleniowej to facylitacja, kompetencje trenerskie, zarządzanie procesami rozwoju pracowników i kierowanie ludźmi – w szczególności budowanie i organizacja pracy zespołu. Prowadzę również szkolenia z zakresu negocjacji i obsługi klienta. Jako konsultant mam doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu kompetencyjnych systemów oceny pracy, profili kompetencyjnych i metodologii badania kompetencji do celów rekrutacji i rozwoju. Ma doświadczenie w pełnieniu roli asesora w diagnozie AC/DC.
Posiadam międzynarodowy certyfikat kompetencji facylitacyjnych Certified Professional Facilitator. Jest członkiem International Association of Facilitators.
Jestem absolwentką psychologii na UJ. Posiada certyfikaty MBTI i SHL OPQ. Ukończyłam Szkołę Trenerów Treningu Psychologicznego Haliny Nałęcz Nieniewskiej, Superwizyjne Warsztaty Doskonalenia Zawodowego Agencji Doradztwa Zawodowego AD oraz kurs The Art and Science of Coaching. Ma status Consultant on training w warsztatach dynamiki grupowej Making the Difference.
WEBINAR
Dlaczego facylitacja wciąż zyskuje na znaczeniu? Jak ta forma pracy sprawdza się w aktualnych realiach? Ostatnie miesiące pokazały, jak istotny jest dialog w organizacji, zespołowe rozwiązywanie pojawiających się problemów, wspólne podejmowanie wyzwań i tworzenie warunków pracy sprzyjających dbaniu o siebie, organizację i otoczenie. Facylitacja z powodzenie może wspierać ten dialog.
Adresaci
- Osoby odpowiedzialne za kształtowanie kultury organizacyjnej
- Osoby zainteresowane wykorzystywaniem narzędzi facylitacyjnych w swojej pracy – menedżerowie, kierownicy projektów, trenerzy, HRBP, Scrum Masterzy, Agile Coachowie
- Osoby zainteresowane rozwojem w roli facylitatora
Korzyści
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy:
- Dowiedzą się czym jest facylitacja i jak zmienia organizacje, które sięgają po ten sposób pracy
- Poznają jak mogą wykorzystać facylitację w pełnionych przez siebie rolach, na rzecz budowania zdrowych organizacji
- Dowiedzą się w jaki sposób stawiać granice pomiędzy współdecydowaniem z pracownikami a decyzjami podejmowanymi samodzielnie w roli menedżera
- Poznają cele i główne założenia programów rozwoju kompetencji facylitacyjnych proponowanych przez Wszechnicę UJ
Prowadząca
Monika Gąsienica – przygotowuję i prowadzę kompleksowe projekty szkoleniowe; uczestniczę w projektach doradczych dotyczących przywództwa i zarządzania kompetencjami. Jestem konsultantem kluczowych klientów – zapewniam spójność realizowanych dla nich usług z długofalową strategią rozwoju organizacji. Obszary mojej specjalizacji szkoleniowej to facylitacja, kompetencje trenerskie, zarządzanie procesami rozwoju pracowników i kierowanie ludźmi – w szczególności budowanie i organizacja pracy zespołu.
Wydarzenia odbędą się w dniach 18-22 października 2021.
Jedna osoba może wziąć udział w maksymalnie dwóch warsztatach i webinarze.
Jedna osoba może wziąć udział w maksymalnie dwóch warsztatach i webinarze.
Spotkanie realizowane zdalnie za pomocą platformy Zoom. Uczestnicy spotkania powinni być wyposażeni w komputer z dostępem do internetu oraz kamery i mikrofonu.