Międzynarodowy Tydzień Facylitacji 2022
Strona główna » Wyniki wyszukiwania » Międzynarodowy Tydzień Facylitacji 2022
Międzynarodowy Tydzień Facylitacji to coroczna, ogólnoświatowa inicjatywa International Association of Facilitators (IAF). Jej celem jest promowanie idei, zastosowań i efektów jakie daje facylitacja. W tym roku Tydzień Facylitacji odbędzie się na całym świecie w dniach: 17-23 października 2022.
Ideą przewodnią tegorocznego spotkania jest Rola facylitacji w obliczu nieznanego.
Ostatnie wydarzenia pokazały, że świat może się bardzo szybko zmienić. To, co możemy zrobić, to skupić się na tym, na co mamy największy wpływ:
- Adaptować się do zmian przez reorganizację struktur i porządkowanie procesów;
- Wzajemnie się słuchać, uwspólniać to, jak rozumiemy dane zagadnienia, by móc nad nimi pracować. Do poglądów innych podchodzić z ciekawością, szacunkiem i krytycznym myśleniem;
- Wzmacniać sprawczość ludzi i zespołów, podejmować decyzje, które będą miały wpływ na rzeczywistość i najbliższe otoczenie.
Program spotkania
WARSZTATY ABSOLWENTÓW WSZECHNICY UJ
Dwa lata pandemii, wojna w Ukrainie przewróciło naszą codzienność do góry nogami. Musieliśmy wypracować nowe zasady komunikacji oraz jak reagować wobec niewyobrażalnego.
Wszyscy (lub prawie wszyscy) pracujemy online ponad granicami, kulturami, pokoleniami i sytuacją polityczną.
Często pracując w międzynarodowych zespołach spotykamy się z wyzwaniami związanymi z aspektami ludzkimi, takimi jak sposoby budowania relacji i zaufania oraz komunikowanie swoich potrzeb i mówienie “nie”. Online zostanie z nami, co mimo wielu zalet utrudnia codzienne interakcje.
Adresaci
Jeżeli choć trochę masz do czynienia z ludźmi z całego świata, ten warsztat jest dla Ciebie.
Nie zwlekaj z rejestracją albowiem 17. osoba ląduje już na liście rezerwowej.
Celem warsztatu jest wypracowanie wspólnie z wszystkimi uczestnikami zestawu dobrych praktyk i wskazówek do pracy w zespole bez granic, czyli inaczej mówiąc, stworzenie kompasu, który pozwoli efektywnie komunikować się w różnorodnym środowisku.
Zapraszamy!
Korzyści
Dzięki udziałowi w warsztacie:
- doświadczysz, czym jest sesja facylitowana i jakie korzyści wnosi ta metoda pracy,
- przekonasz się, jak różnorodność wpływa na codzienną pracę,
- wyniesiesz walizkę pełną dobrych praktyk z całego świata.
Prowadzące
Monika Guzek – Trenerka międzykulturowa, facylitatorka, project managerka; Prezeska Stowarzyszenia Międzykulturowego SIETAR POLSKA
Pasjonuję się ludźmi, ich potencjałem, a także wpływem różnorodności na rozwój zespołów i organizacji. Chętnie inspiruję innych do wyjścia ze strefy komfortu, ponieważ „dopiero tam zaczyna się magia i prawdziwy rozwój”. Posiadam bogate doświadczenie międzynarodowe. Pracowałam w Polsce, Niemczech, Chinach, Indonezji, Portugalii i Rumunii. A obecnie dzielę swoje życie pomiędzy Polskę i Szwajcarię. W swojej pracy łączę perspektywę trzech obszarów: biznesu, edukacji i NGO. Corocznie pokonuję tysiące kilometrów i najłatwiej spotkać mnie na lotnisku lub dworcu kolejowym. Uwielbiam być w ruchu, poznawać nowych ludzi, ich kulturę i zwyczaje.
Alicja Kuciel – Konsultantka i facylitatorka
Najważniejszym elementem mojej pracy są dla mnie ludzie, ponieważ bez nich i ich zaangażowania, żaden projekt się nie uda. Od ponad 20 lat prowadzę i uczestniczę w różnego rodzaju projektach. Swoje doświadczenie zawodowe szlifowałam pracując w wielu sektorach – edukacyjnym, administracyjnym, biznesie, produkcji i inżynierii. Przed pandemią kilka dobrych lat spędziłam w podróżach służbowych, biorąc udział lub prowadząc międzynarodowe projekty transformacyjne głównie z zakresu HR, ale nie tylko. Dzięki temu wiem, że do Indii należy zabrać przynajmniej pół walizki ptasiego mleczka, a wracając kupić dodatkową walizkę, na tą całą herbatę, której nigdy za dużo. Wypijam też hektolitry kawy.
Jak zaprojektować pracę na nowo w nowej rzeczywistości?
Jak stworzyć nową, trzecią formę pracy – hybrydę, która nie będzie tylko wypadkową, ale przemyślaną strategią łączenia pracy zdalnej i pracy w biurze?
Jak zaprojektować proces tworzenia tej nowej strategii pracy?
Warsztat będzie się składał z trzech części:
- teoretycznej, gdzie omówimy, jak mądrze podejść do wyzwań pracy off i online, co trzeba wziąć pod uwagę, co można zaproponować zespołowi;
- praktycznej – podczas której uczestnicy doświadczą na sobie krótkiej części takiego procesu, wcielając się w członków fikcyjnego zespołu;
- refleksyjnej – tu będziemy się dzielić doświadczeniami swoimi i innych, i zapraszać do wyciągnięcia wniosków dla siebie i swoich zespołów, które pojawią się pomimo krótkiej próbki procesu.
Na zakończenie warsztatu powstanie swego rodzaju mapa drogowa sposobów pracy i interakcji, zaprojektowana pod dany zespół. Przedyskutowane zagadnienia i pokazane narzędzie może stać się inspiracją do wprowadzania takowych aktywności w swoich organizacjach.
Adresaci
Zapraszamy liderów, menedżerów, scrum masterów, pracowników działu HR oraz tych wszystkich, których jeszcze nie wymieniłyśmy, a zmagają się z tematem optymalnego ułożenia pracy na nowo, tak aby zespoły i organizacje mogły efektywnie pracować.
Korzyści
Dzięki udziałowi w warsztacie:
- poznasz wycinek narzędzia do przeprowadzenia przez proces strategiczny w swoich organizacjach,
- stworzysz pomysły, rozwiązania w grupie, które będziesz mógł wykorzystać u siebie,
- poznasz doświadczenia innych osób z podobnymi wyzwaniami,
- doświadczysz dobrodziejstw facylitacji,
- zainspirujesz się do zmian.
Będzie to okazja do networkingu i dalszej współpracy.
Prowadzące
Joanna Gawlik-Dziadoń – coach, trenerka biznesu, facylitatorka Action Learning
Jestem praktykiem biznesu – mam na swoim koncie ponad 10 lat doświadczenia na różnych szczeblach zarządzania w międzynarodowej korporacji. Jestem akredytowanym coachem ICC, trenerem biznesu i mentorem, głównie w środowisku biznesowym.
Specjalizuję się w temacie przywództwa i budowania efektywnych zespołów w oparciu o mocne strony, korzystając z narzędzia psychometrycznego FRIS®. Wspieram po partnersku osoby zdążające odważnie do swojego sukcesu, w oparciu o wartości i poczucie sensu. Pracuję z firmami, które chcą rozwijać się, wykorzystując potencjał i zaangażowanie pracowników.
Jestem również facylitatorem Action Learning. To metoda pracy zespołowej polegająca na poszukiwaniu rozwiązań dla rzeczywistych problemów i wyzwań jakie uczestnikom stawia codzienna praca.
Aldona Kłobska – różne role, różne zadania
Jestem Coachem, Trenerem, a także Facylitatorem – nauki tych 3 ról pobierałam we Wszechnicy UJ. W swojej pracy przekonuję pracowników, aby polubili poniedziałki, staram się pomóc w tym osobom zarządzającym. Posiadam 22-letnie doświadczenie w biznesie na stanowiskach sprzedażowych, trenerskich i HRowych, 16 lat wewnątrz organizacji, a obecnie pracuję dla różnych małych i dużych firm jako zewnętrzne oko, wsparcie we wspomnianych rolach. Moje tematy specjalizacyjne to: sprzedaż, komunikacja i przywództwo. Mam też taką nogę społeczną – współtworzę Festiwal filmów odpowiedzialnych 17celów www.17celow.pl, zajmujący się edukacją na rzecz zrównoważonego rozwoju. Prowadzę firmę Lokomotywacja www.lokomotywacja.pl oraz współprowadzę Pracownię Rozwoju i terapii Proarche www.proarche.pl
Z Joanną Gawlik-Dziadoń prowadzimy Klub Lidera, w którym integrujemy środowisko osób zarządzających w MŚP, wymieniamy się doświadczeniami i edukujemy z tematów aktualnych.
Myślenie poza schematami stało się w teorii częścią naszego życia, a hasło „outside the box” zdobi billboardy i plakaty w co drugiej kampanii. Każdy z nas jednak, czy to w zarządzanie projektem, czy zespołem, wchodzi z plecakiem doświadczeń, przekonań oraz wiedzą, która wpływa na to, w jaki sposób pochylamy się nad spotykającymi nas wyzwaniami.
Design Thinking jest metodą, której zawdzięczamy powstanie airbnb czy uber eats, ale ten sposób pracy jest dobry nie tylko do wymyślania kreatywnych rozwiązań dla produktów! Struktura procesu Design Thinking świetnie nadaje się do wykorzystania jej do usprawnienia pracy grupy osób. Warsztat podzielony będzie na dwie części. W pierwszej uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda struktura pracy w metodzie, a w drugiej sposób praktyczny przełożymy zdobyte informacje na case study z pracy zespołowej. Założeniem spotkania jest odkrycie nowego sposobu pracy i myślenia, tak by usprawnić pracę we własnym zespole oraz mieć narzędzia do wdrożenia metody po warsztacie.
Adresaci
Właściciele małych firm, wykładowcy, kierownicy, menedżerowie – osoby pracujące na co dzień z grupą osób.
Korzyści
Dzięki udziałowi w spotkaniu:
- dowiesz się, jak metoda, z której korzysta Toyota, Apple lub NIKE, może usprawnić pracę Twojego zespołu,
- nauczysz się myśleć poza schematami dzięki kilku prostym krokom,
- poznasz sposoby na rozwiązywanie kreatywnie problemów w zespole,
- staniesz się liderem, który potrafi się mierzyć z trudnościami z otwartym podejściem.
Prowadząca
Edyta Kwiatkowska – Jestem absolwentką Szkoły Facylitatorów oraz Szkoły Trenerów Wszechnicy UJ, certyfikowanym coachem ICF, mówczynią, trenerką, coachem Maxwell Leadership Certified Team Poland i USA, moderatorką Design Thinking. Jestem pasjonatką procesów i ukierunkowanej na porozumienie komunikacji w organizacjach.
Współtworzę Woman Business Hub przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach. Jestem zaangażowana w Polsce w inicjatywę Global Youth Initiative, prowadząc pro bono wykłady i warsztaty dla młodzieży. Na co dzień współtworzę Instytut Szkoleniowo-Rozwojowy Hana Mana – „LEADIT” w ramach, którego szkolę, facylituję i układam procesy w MŚP. Jestem członkinią Forbes Coaches Council.
W ostatnich latach konfrontujemy się z wyzwaniami, które nie były znane obecnym pokoleniom, na które nie byliśmy przygotowani i które skłaniają do redefinicji procesów zarządczych w organizacjach. Bardziej niż kiedykolwiek we współczesnej historii doświadczamy nieznanego.
Jak uwolnić czas menedżerów, liderów, szefów tak, by mogli przeznaczyć go na strategiczne tematy?
Jak odblokowywać procesy decyzyjne w organizacji i upełnomocnić ludzi?
Jakie czynniki wziąć pod uwagę?
Podczas sesji zastanowimy się, czy – i jeśli tak, to w jakich obszarach – warto oddawać decyzyjność i jakie może to przynieść skutki. Będziemy dyskutować, dzielić się doświadczeniami i przemyśleniami, być może wątpliwościami, czyli… oswajać nieznane.
Adresaci
Zapraszam menedżerów i team leaderów oraz wszystkich tych, którzy szukają inspiracji i ciekawych narzędzi pomagających budować poczucie odpowiedzialności i sprawczości, w zespole, a dzięki temu – podnosić poziom zaangażowania i motywacji członków zespołu (na czym skorzystają i same zespoły i ich szefowie 😊 oraz oczywiście – organizacje, w których pracują).
Korzyści
Dzięki udziałowi w warsztacie:
- poznasz technikę Delegation Poker – metodę pozwalającą na uzgodnienie procesów decyzyjnych w zespole zgodnie z duchem Management 3.0,
- będziesz znać wady i zalety oraz szanse i zagrożenia wynikające z wdrożenia tej metody (które wypracujemy wspólnie dzięki wykorzystaniu technik facylitacyjnych),
- stworzysz listę kryteriów, które pozwolą wdrożyć praktyki Delegation Poker w Twoim zespole.
Prowadząca
Agata Brataniec – Jestem facylitatorką, trenerką biznesu, konsultantką, moderatorką Design Thinking, menedżerką. Założyłam przestrzeń rozwojową Powiew Możliwości.
Dzielę się ponad 15-letnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołami i projektami, które zdobywałam w różnych środowiskach, od organizacji pozarządowej, przez małe i średnie przedsiębiorstwa po korporacje. Wspieram organizacje i zespoły w przechodzeniu przez zmianę.
Wspieram na drodze odkrywania możliwości i rozwijania potencjału – menedżerów i zespoły. Menedżerom pomagam budować efektywne zespoły i skutecznie nimi zarządzać, a zespołom – korzystać z bogactwa ich różnorodności i budować kulturę efektywnej współpracy.
Facylituję sesje projektowe i strategiczne. Prowadzę szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich, zarządzania zmianą, zarządzania projektami, efektywności osobistej oraz rozwoju kompetencji interpersonalnych.
WARSZTATY EKSPERTÓW WSZECHNICY UJ
Dlaczego facylitacja wciąż zyskuje na znaczeniu? Jak ta forma pracy sprawdza się w aktualnych realiach? W jaki sposób przekłada się na rezultaty, ale także na tworzenie warunków pracy sprzyjających dbaniu o siebie, organizację i otoczenie? Dlaczego uważamy, że obecnie podejście facylitacyjne to nie tylko kwestia „warto”, ale już „koniecznie trzeba”?
Adresaci
- osoby odpowiedzialne za kształtowanie kultury organizacyjnej
- osoby zainteresowane wykorzystywaniem narzędzi facylitacyjnych w swojej pracy – menedżerowie, kierownicy projektów, trenerzy, HRBP, Scrum Masterzy, Agile Coachowie
- osoby zainteresowane rozwojem w roli facylitatora
Korzyści
Dzięki udziałowi w spotkaniu:
- dowiesz się jakich rezultatów można spodziewać się po facylitacji,
- poszerzysz rozumienie założeń facylitacji jako metody pracy,
- poznasz przykłady i zastanowisz się nad możliwościami wykorzystania facylitacji w pełnionych przez siebie rolach w organizacji,
- poznasz cele i główne założenia programów rozwoju kompetencji facylitacyjnych proponowanych przez Wszechnicę UJ.
Prowadząca
Monika Gąsienica – Przygotowuję i prowadzę kompleksowe projekty szkoleniowe; uczestniczę w projektach doradczych dotyczących przywództwa i zarządzania kompetencjami. Jestem konsultantem kluczowych klientów – zapewniam spójność realizowanych dla nich usług z długofalową strategią rozwoju organizacji.
Obszary mojej specjalizacji szkoleniowej to facylitacja, kompetencje trenerskie, zarządzanie procesami rozwoju pracowników i kierowanie ludźmi – w szczególności budowanie i organizacja pracy zespołu. Prowadzę również szkolenia z zakresu negocjacji i obsługi klienta. Jako konsultant mam doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu kompetencyjnych systemów oceny pracy, profili kompetencyjnych i metodologii badania kompetencji do celów rekrutacji i rozwoju. Ma doświadczenie w pełnieniu roli asesora w diagnozie AC/DC.
Posiadam międzynarodowy certyfikat kompetencji facylitacyjnych Certified Professional Facilitator. Jest członkiem International Association of Facilitators.
Jestem absolwentką psychologii na UJ. Posiada certyfikaty MBTI i SHL OPQ. Ukończyłam Szkołę Trenerów Treningu Psychologicznego Haliny Nałęcz Nieniewskiej, Superwizyjne Warsztaty Doskonalenia Zawodowego Agencji Doradztwa Zawodowego AD oraz kurs The Art and Science of Coaching. Ma status Consultant on training w warsztatach dynamiki grupowej Making the Difference.
Zapraszamy na spotkanie, podczas którego zaprezentowane zostaną dwa studia przypadków dotyczące wdrażania rozbudowanej zmiany organizacyjnej dwóch, różnych firm produkcyjnych.
Szczególną uwagę zwrócimy na zastosowanie facylitacji w całym procesie wdrażania zmiany – facylitacja w szerokiej perspektywie wdrażania zmiany organizacyjnej.
Omówione zostaną również dwa przykłady struktur facylitacyjnych zastosowanych podczas warsztatów w obu opisywanych case studies, na konkretnym etapie wdrażania zmiany – jak w soczewce, przyjrzymy się konkretnemu narzędziu.
Zależy nam na tym, aby pokazać sposób wykorzystania facylitacji i konkretnych narzędzi w silnym związku z kontekstem organizacyjnym oraz założeniami zmiany w obu omawianych studiach przypadku.
Obok elementu o charakterze prezentacyjnym będzie również miejsce na wymianę doświadczeń, pytania i dyskusję, czemu służyć będzie praca w mniejszych, tzw. „grupach reflektujących”.
Adresaci
Na spotkanie zapraszamy menedżerów, HR Business Partnerów, przedstawicieli działów HR, liderów zmiany organizacyjnej oraz wszystkie inne osoby odpowiedzialne za wdrażanie i wsparcie zmian w organizacji, zainteresowane zastosowaniem facylitacji w tym procesie.
Zapraszamy!
Korzyści
Dzięki udziałowi w spotkaniu Uczestnicy:
- poznają możliwości i kontekst stosowania facylitacji w procesie wdrażania zmiany, korzyści jakie można dzięki temu osiągnąć oraz porównanie facylitacji do innych metod wsparcia wdrażania zmiany;
- poznają przykłady zastosowania dwóch struktur facylitacyjnych, możliwych do wykorzystania podczas spotkań komunikujących zmianę organizacyjną;
- wymienią własne doświadczenia i dobre praktyki związane z wdrażaniem zmiany organizacyjnej.
Prowadzący
Maciej Kocurek – Prezes Zarządu Wszechnicy UJ, trener, konsultant, facylitator.
Prowadzę szkolenia i procesy mentoringowe dla menedżerów. Szkolę i doradzam HR w obszarze diagnozy potrzeb i projektowania programów rozwojowych. Jestem konsultantem projektów wdrażających zmianę organizacyjną. Można mnie spotkać na warsztatach Wszechnicy UJ z cyklu Know How Bites, na które zapraszam. Prowadzę także sesje facylitacyjne i jestem Prezesem Zarządu Wszechnicy UJ.
Pracując z menedżerami koncentruję się na zagadnieniach definiujących tę rolę (budowanie pozycji i autorytetu w zespole, koncepcje roli menedżera, prowadzenie spotkań indywidualnych i zespołowych) oraz przygotowuję menedżerów do wdrażania zmian w zespołach. Mam przekonanie do skuteczności indywidualnej pracy z menedżerami w procesach mentoringowych, gdzie można skoncentrować się na indywidualnych wyzwaniach konkretnej osoby.
W obszarze HR specjalizuje się w prowadzeniu procesu diagnozy potrzeb rozwojowych, narzędzi w tym obszarze, a także budowaniu pozycji HR w organizacji, w szczególności wobec różnorodnych interesariuszy projektów rozwojowych.
Kierowałem pracą zespołu przygotowującego projekt Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno Szkoleniowych MSUES oraz byłem szefem pilotażowego audytu firm szkoleniowych w oparciu o kryteria jakościowe MSUES. Jestem współautorem „Przewodnika po Standardach”, gdzie przygotowałem rozdział dotyczący zarządzania firmą szkoleniową. Jestem także współautorem raportu „Organizacja w okresie dojrzewania. Jakiej kultury organizacyjnej oczekują pracownicy?” Realizowałem projekty szkoleniowo-doradcze między innymi dla: BZWBK, BGŻ, WUP w Krakowie, Polsat Cyfrowy, Puma, Impel S.A., 3M Polska, Aviva, International Paper, Future Processing, Pratt&Whitney, SKANSKA, Smyk.
Jestem absolwentem historii i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłem studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Mam za sobą kilka kompleksowych kursów trenerskich, coachingowych i facylitacyjnych (Szkoła Trenerów Wszechnicy UJ; program „Trainers Training” Erickson College International; akredytowana przez Międzynarodową Federację Coachów (ICF) szkoła coachów „The Art & Science of Coaching”; „Szkoła Facylitatorów: praca z organizacją, rozwój w roli zawodowej”).
Szlachetne zdrowie… – jak powiedział Jan Kochanowski w swojej fraszce. Z pewnością każdy z nas doświadczył jak istotne to zdrowie jest i jak bardzo jego brak zakłóca codzienne funkcjonowanie.
Co naturalne, zwykle o zdrowiu myślimy w kontekście indywidualnym, coraz częściej nie tylko odnosząc się do aspektów zdrowia fizycznego, ale również psychicznego. Jednocześnie można zauważyć rosnące zainteresowanie ideą zdrowej organizacji; a przecież zdrową organizację tworzą zdrowi ludzie i zdrowe zespoły. Czy to jednak nie nazbyt daleko idąca fantazja? Jak rozumieć pojęcie zdrowych zespołów w kontekście realiów twardego biznesu?
Te pytania szczególnie wybrzmiewają w obliczu ogromnej zmienności otoczenia oraz dużego poziomu niepewności charakteryzującej obecne czasy, które niejako wymuszają konieczność szybkiego reagowania, podnoszenia efektywności, sprężania się. Jednak niech właśnie to stanie się powodem, by z większą świadomością i uważnością zadbać o zdrowie naszych zespołów. Podejmowanie lokalnych działań, które będą odpowiedzią na problemy wynikające ze zmienności może być interesującym kontrastem wobec założenie, że to „góra” powinna działać i zwinnie reagować, które wydaje się coraz mniej adekwatne.
Jak zatem zadbać o zdrowie zespołów? I dlaczego facylitacja, wraz z jej narzędziami i technikami, może być pomocna?
Adresaci
Na warsztat zapraszamy menedżerów, liderów, kierowników projektów, grup zadaniowych czy zespołów interdyscyplinarnych, przedstawicieli działów HR oraz wszystkich zainteresowanych budowaniem zdrowych zespołów w swoich organizacjach.
Liczba miejsc ograniczona!
Korzyści
Dzięki udziałowi w warsztacie:
- wspólnie z nami i uczestnikami warsztatu zdefiniujesz czym charakteryzuje się zdrowy zespół, funkcjonujących w biznesowych realiach;
- poznasz zastosowania facylitacji na przykładach realizowanych przez nas projektów w różnych zespołach i organizacjach;
- zidentyfikujesz obszary, w których chcesz „uzdrowić” swój zespół;
- zmapujesz, wraz z pozostałymi uczestnikami, sytuacje, w których do tego „uzdrawiania” można zaangażować ludzi i skorzystać z facylitacji.
Prowadzące
Aneta Marek – Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży, trener, facylitator.
Odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi Wszechnicy UJ. Projektuję i wspieram firmy w wyborze programów rozwojowych najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Zarządzam portfelem projektów szkoleniowo-doradczych i zaangażowaniem projektowym członków zespołu konsultantów. Pracuję z klientami w roli konsultanta, trenera oraz facylitatora.
Specjalizuję się w prowadzeniu diagnozy potrzeb rozwojowych i projektowaniu programów doradczych dla organizacji. Uczestniczyłam w procesie tworzenia i testowania gry strategicznej Dynamo, a od 2011 r. należę do zespołu trenerów prowadzących grę. Moje doświadczenie obejmuje prowadzenie szkoleń oraz warsztatów facylitowanych. Jestem trenerem w ramach cyklu spotkań Wszechnicy UJ – Know How Bites kierowanych do menedżerów, pracowników HR i specjalistów branży Life Long Learnig. Szczególnie interesuję się ideą wdrażania w organizacji partycypacyjnego stylu zarządzania i uruchamiania potencjału pracowników. Współpracowałam m.in. z organizacjami: 3M Poland, Stock Polska, Impel S.A., Bank BGŻ, Politechnika Rzeszowska, Martes Sport.
Jestem absolwentką administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam kurs coachingowy „The Art and Science of Coaching” realizowany przez Wszechnicę UJ oraz Erickson Coaching International. Pełnię rolę trenera i facylitatora po ukończeniu Szkoły Trenerów i Szkoły Facylitatorów. W projektowaniu programów rozwojowych pomaga mi doświadczenie oraz wiedza zdobyta w ramach programu dla menedżerów HR – Szkoła Menedżerów Projektów Szkoleniowych. Ukończyłam kursy z zakresu zarządzania projektami, m.in. Zarządzanie projektami na WSE im. Ks. J. Tischnera oraz programy związane z rozwojem osobistym i rozumieniem dynamiki grup i organizacji: trening interpersonalny oraz międzynarodowe warsztaty prowadzone metodą group relations.
Magdalena Pęcak – Konsultant ds. projektów rozwojowych, trener, facylitator, coach
We Wszechnicy UJ odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi, przeprowadzanie diagnozy potrzeb rozwojowych i projektowanie programów rozwojowych (szkoleniowych, doradczych) dla organizacji.
Od ponad 10 lat prowadzę szkolenia i warsztaty rozwojowe, koncentrując się na rozwijaniu umiejętności osobistych, zwiększaniu samoświadomości oraz wydobywaniu potencjału. Korzystając z własnego doświadczenia menedżerskiego projektuję i prowadzę szkolenia dla kierowników i liderów, rozwijając głównie kompetencje związane z zarządzaniem zespołem. Ze szczególnym zaciekawieniem realizuję projekty diagnostyczne w organizacjach oraz projekty oparte o facylitację.
Doświadczenie zawodowe zdobyłam pełniąc funkcję menedżera zespołu, koordynatora projektów, jak również konsultanta i doradcy w projektach realizowanych na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw. Przez wiele lat związana byłam z organizacjami pozarządowymi, współtworząc i realizując projekty ukierunkowane na rozwój kompetencji społecznych i zawodowych. Prowadziłam również indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe.
Jestem absolwentką zarządzania na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, studiów podyplomowych „Psychologia w biznesie” w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie oraz studiów podyplomowych „Doradztwo zawodowe” w Centrum Pedagogiki i Psychologii PK. Posiadam Certyfikat Jakości Pracy Trenera wydany przez Centrum Szkoleń i Rozwoju Osobistego MERITUM, Erickson Solution Focused Coach Certificate The Art & Science of Coaching Modules I – IV, wydany przez Erickson Coaching International oraz Zaświadczenie potwierdzające nabycie kompetencji w zakresie psychologicznej diagnozy organizacji wydane przez Centrum Psychologiczno-Konsultingowe SYNERGIA MANAGEMENT. Ukończyłam Szkołę Facylitatorów Wszechnicy UJ oraz warsztaty Group Relations.
Osoby, które wezmą udział w pierwszej części spotkania, zapraszamy na drugą, którą zmieni swoją formę – z webinarowej na warsztatową.
Uczestnicy zapoznają się z case’ami z naszej praktyki, zrobimy krótki przegląd narzędzi facylitacyjnych i zaprosimy do zaeksperymentowania z projektowaniem sesji facylitowanej. Praca będzie się odbywać na platformach Zoom oraz Miro.
Adresaci
- osoby, które uczestniczyły w pierwszej części spotkania (webinar)
- osoby, które mają podstawową wiedzę z zakresu facylitacji
Korzyści
Dzięki udziałowi w spotkaniu:
- zwiększysz rozumienie, jak założenia facylitacji wykorzystane są praktycznie, w konkretnych sytuacjach,
- zainspirujesz się różnymi metodami facylitacyjnymi.
Prowadząca
Monika Gąsienica – Przygotowuję i prowadzę kompleksowe projekty szkoleniowe; uczestniczę w projektach doradczych dotyczących przywództwa i zarządzania kompetencjami. Jestem konsultantem kluczowych klientów – zapewniam spójność realizowanych dla nich usług z długofalową strategią rozwoju organizacji.
Obszary mojej specjalizacji szkoleniowej to facylitacja, kompetencje trenerskie, zarządzanie procesami rozwoju pracowników i kierowanie ludźmi – w szczególności budowanie i organizacja pracy zespołu. Prowadzę również szkolenia z zakresu negocjacji i obsługi klienta. Jako konsultant mam doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu kompetencyjnych systemów oceny pracy, profili kompetencyjnych i metodologii badania kompetencji do celów rekrutacji i rozwoju. Ma doświadczenie w pełnieniu roli asesora w diagnozie AC/DC.
Posiadam międzynarodowy certyfikat kompetencji facylitacyjnych Certified Professional Facilitator. Jest członkiem International Association of Facilitators.
Jestem absolwentką psychologii na UJ. Posiada certyfikaty MBTI i SHL OPQ. Ukończyłam Szkołę Trenerów Treningu Psychologicznego Haliny Nałęcz Nieniewskiej, Superwizyjne Warsztaty Doskonalenia Zawodowego Agencji Doradztwa Zawodowego AD oraz kurs The Art and Science of Coaching. Ma status Consultant on training w warsztatach dynamiki grupowej Making the Difference.
SZKOŁA FACYLITATORÓW
W trakcie Tygodnia Facylitacji rozpoczniemy krakowską oraz warszawską edycję Szkoły Facylitatorów.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź szczegóły TUTAJ.
Wydarzenia odbędą się w dniach 17-21 października 2022.
Jedna osoba może wziąć udział w maksymalnie dwóch warsztatach i webinarze.
Uział w wydarzeniach jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.
Spotkanie realizowane zdalnie za pomocą platformy Zoom. Uczestnicy spotkania powinni być wyposażeni w komputer z dostępem do internetu oraz kamery i mikrofonu.