Prezentacje i wystąpienia publiczne

O programie

Prezentacje i wystąpienia publiczne to program adresowany do osób, których sukces zawodowy i profesjonalny wizerunek zależą między innymi od umiejętności przemawiania w sposób klarowny, przekonujący i przyciągający uwagę. Szczególnie skorzystają na nim uczestnicy, którzy:

  • prowadzą szkolenia i wystąpienia konferencyjne;
  • prezentują przełożonym efekty pracy zespołu lub działu;
  • prowadzą prezentacje produktów i usług świadczonych przez ich firmę;
  • są zaangażowani w projekty zmiany organizacyjnej wymagające umiejętności inspirowania i przekonywania współpracowników

Program może być dopasowany do potrzeb osób o różnym poziomie kompetencji i doświadczenia.

 

Program skupia się na:

praktycznym doświadczeniu nowych narzędzi
i umiejętności, pracy z kamerą;

rozwoju indywidualnego stylu prezentacji uczestników;

informacji zwrotnej od trenera

Efekty szkolenia

W wyniku udziału w szkoleniu uczestnicy:

zdobędą praktyczną wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia prezentacji oraz warunków skutecznego docierania i wpływania na odbiorców;

zyskają świadomość indywidualnego stylu prowadzenia prezentacji;

określą mocne strony i obszary wymagające dalszej pracy;

nauczą się stosować narzędzia i modele ułatwiające szybkie projektowanie prezentacji różnego typu;

wzmocnią umiejętność panowania nad mową ciała, aby budować bardziej spójny przekaz i wzmacniać jego oddziaływanie;

zwrócą uwagę na prawidłową emisję głosu i dykcję;

poznają zasady dalszej pracy z głosem, oparte na fizjologii właściwego oddychania i mówienia;

wzmocnią umiejętność pracy nad trudnymi emocjami podczas wystąpień publicznych;

docenią rolę prezentacji jako narzędzia komunikacji biznesowej i zwiększą motywację do jej doskonalenia

Metody pracy

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą – symulacji, prezentacji, pracy w grupach, pracy indywidualnej, ćwiczeń z wykorzystaniem kamery. Program kładzie nacisk na dużą liczbę wystąpień realizowanych przez uczestników. Na życzenie uczestników, nagranie każdego ćwiczenia, w jakim wzięli udział, zostanie im przekazane do dalszej, samodzielnej analizy. Uczestnicy otrzymają kompleksową informację zwrotną od grupy i prowadzącego, co pozwoli im dostrzec postępy w rozwoju.

Program

Dzień 1

Wprowadzenie  

  • Sesja I 
  • Wprowadzenie do szkolenia, określenie indywidualnych celów;
  • Wyzwania związane z prowadzeniem prezentacji;
  • Ćwiczenia i gry „rozgrzewające” – kompetencje prezentacyjne

Dzień 1

Aktualny styl prezentacji

  • Sesja II
  • Praca z kamerą: krótkie wystąpienia uczestników;
  • Informacja zwrotna od grupy i prowadzącego;
  • Wskazówki dla całej grupy dotyczące zaobserwowanych trudności

Dzień 1

Psychologia wystąpień publicznych

  • Sesja III
  • Przegląd technik stosowanych w wystąpieniach publicznych;
  • Rozumienie roli i wchodzenie w rolę jako narzędzie kształtowania własnego wizerunku;
  • Wpływ przekonań mówcy na umiejętność zarządzania emocjami podczas wystąpień publicznych;
  • Metody radzenia sobie z emocjami podczas wystąpień publicznych

Dzień 1

Narzędzia projektowania wystąpień

  • Sesja IV
  • Model komunikacji prezentacyjnej wg schematu Jacobsona;
  • Narzędzia tworzące strukturę: narracje, dramatyzacje, struktura zagadkowa, rozprawa, rekwizyty, budowanie utożsamienia, itp.;
  • Ćwiczenie projektowania prezentacji

Dzień 2

Mowa ciała, praca z przestrzenią

  • Sesja I
  • „Niemilknące ciało” – wprowadzenie do komunikacji pozawerbalnej;
  • Wpływowe style nadawcze: styl intelektualny i emocjonalny;
  • Podstawowe zasady zarządzania przestrzenią, kreowania skutecznej komunikacji poprzez mimikę, gesty i postawę

Dzień 2

Praca głosem

  • Sesja II   
  • Emisja i artykulacja głosu – typowe błędy i wskazówki dla uczestników;
  • Reguły języka polskiego –  typowe błędy i wskazówki dla uczestników;
  • Ćwiczenia rozgrzewające głos

Dzień 2

Prezentacje uczestników

  • Sesja III
  • Projektowanie wystąpień w oparciu o dotychczas otrzymane wskazówki;
  • Praca z kamerą: wystąpienia uczestników;
  • Analiza nagrań; indywidualna informacja zwrotna od uczestników i prowadzącego

Dzień 2

Wnioski i dalsze kroki

  • Sesja IV
  • Przekucie wniosków po prezentacji na praktyczne zalecenia;
  • Refleksja nad mocnymi stronami i indywidualnym stylem prezentacyjnym;
  • Stworzenie wstępnego planu rozwoju umiejętności;
  • Podsumowanie szkolenia i „zadanie domowe” (nagranie wystąpienia na zadany temat)

Follow up - Dzień 3 [opcjonalnie]

Przegląd postępów uczestników

  • Sesja I
  • Przegląd osiągnięć i wyzwań związanych z wystąpieniami publicznymi uczestników od czasu zakończenia szkolenia;
  • Sprawdzenie poziomu realizacji zaleceń i postanowień; dyskusja o efektach pracy uczestników

Follow up - Dzień 3 [opcjonalnie]

Analiza nagrań wideo

  • Sesja II  
  • Analiza materiałów wideo przygotowanych przez uczestników w ramach „zadania domowego”;
  • Informacja zwrotna od uczestników i prowadzącego;
  • Nowe zalecenia wdrożeniowe dla całej grupy

Follow up - Dzień 3 [opcjonalnie]

Trening dykcji i  pracy głosem

  • Sesja III
  • Przygotowanie wystąpienia w oparciu o identyczny dla uczestników tekst;
  • Praca z kamerą: analiza wystąpień z punktu widzenia poprawności wymowy i umiejętności interpretowania tekstu w sposób wzbudzający reakcję audytorium;
  • Informacja zwrotna od uczestników i prowadzącego

Follow up - Dzień 3 [opcjonalnie]

Podsumowanie i kolejny etap rozwoju

  • Sesja IV
  • Wskazówki i teoria przydatna w kontekście aktualnych wyzwań uczestników;
  • Uaktualnienie planu rozwoju umiejętności kompetencji;
  • Podsumowanie szkolenia

Zakres usługi

Realizacja usługi obejmuje:

  • Opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb;
  • Przygotowanie i realizację szkolenia;
  • Materiały szkoleniowe dla uczestników w wersji elektronicznej;
  • Nagrania wystąpień dla uczestników;
  • Zaświadczenia dla uczestników szkolenia;
  • Raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenera;
  • Dojazd trenera do miejsca realizacji usługi;
  • Telefoniczne lub mailowe konsultacje z prowadzącym szkolenie do 14 dniu od zakończenia szkolenia (max. 30 minut/os.)

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami