Konsultacja roli (role consultancy) to propozycja dla menedżerów wyższego szczebla i kluczowych specjalistów. Jest alternatywą dla coachingu.
Jej istotą jest wsparcie klienta w rozpoznaniu sposobu, w jaki podejmuje rolę zawodową i reaguje na związane z nią naciski.
Dzięki wsparciu konsultanta Wszechnicy UJ możliwe jest uświadomienie sobie, w jaki sposób dotychczasowe doświadczenia klienta oraz napięcia wewnątrz całej organizacji łączą się, kształtując obecny sposób podejmowania roli zawodowej.
Zwiększona świadomość to punkt wyjścia do większej elastyczności. Rozpoznanie i zmiana wzorców, które nie zawsze prowadzą do optymalnych rezultatów może być drogą do:
Konsultacja roli jest propozycją dla kluczowych pracowników, którzy stoją przed poważnym wyzwaniem lub zmianą zawodową, albo przygotowują się do objęcia bardziej odpowiedzialnego stanowiska. Może być odpowiedzią na pierwsze oznaki stresu i wypalenia zawodowego lub konfliktów z innymi pracownikami.
Konsultacja roli nie jest terapią – koncentruje się na dobrym funkcjonowaniu w kontekście zawodowym. Pracownicy doświadczający całościowych, nie ograniczających się do roli zawodowej, trudności psychologicznych powinni skorzystać z pomocy psychoterapeuty.
Konsultacja roli to forma pracy o długiej tradycji, opierająca się na połączeniu perspektywy psychodynamicznej i systemowej. Na polskim rynku pojawiła się dzięki współpracy Wszechnicy UJ z brytyjskimi konsultantami, zrzeszonymi wokół OPUS (Organisation for Promoting Understanding of Society) i Tavistock Clinic.
Jej przewagą jest unikalne połączenie perspektywy indywidualnej i grupowej: pozwala na pogłębioną analizę i wsparcie konkretnego pracownika, uczy go zrozumienia własnego miejsca w systemie organizacyjnym i dostrzegania związków pomiędzy własnymi reakcjami a napięciami i presją będącymi „własnością” innych. Dzięki temu możliwe jest rozwiązywanie problemów bez obarczania klienta całą odpowiedzialnością za ich powstawanie.
Odpowiada za tworzenie i kierownictwo merytoryczne kompleksowych projektów szkoleniowo-doradczych dla klientów organizacyjnych.
Współtworzy standardy kształcenia dla profesjonalistów zajmujących się edukacją i rozwojem osób dorosłych. Prowadzi indywidualny i zespołowy coaching oraz facylitację procesów zespołowego rozwiązywania problemów.
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu coachingu menedżerskiego, treningach kreatywności i metodyki pracy grup synektycznych oraz doskonaleniu kompetencji menedżerskich.
Odpowiada za rozwój oferty szkoleniowej Wszechnicy UJ. Prowadzi kompleksowe projekty szkoleniowo-doradcze, służące kształtowaniu w organizacjach środowiska sprzyjającego uczeniu się. Projektuje narzędzia i standardy pracy w obszarach związanych z uczeniem się i zarządzaniem wiedzą.
Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących psychologii uczenia się dorosłych, metod wspierania rozwoju, rozwiązywania problemów oraz dynamiki grupy. Pracuje w Polsce i za granicą, prowadząc akredytowany przez ICF program „The Art and Science of Coaching”. Prowadzi indywidualny i zespołowy coaching dla kadry menedżerskiej; pracuje jako konsultant dynamiki grupowej w organizowanych przez Wszechnicę UJ i OPUS warsztatach Group Relations.
Przygotowuje i prowadzi kompleksowe programy rozwojowe wykorzystujące doradztwo, szkolenia oraz indywidualny i grupowy coaching.
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju kompetencji trenerskich i coachingowych, a także związanych wykorzystywaniem wiedzy o dynamice funkcjonowania grup do zarządzania zespołem i organizacją. Prowadzi kurs „The Art and Science of Coaching”.
Posiada certyfikaty trenera zarządzania (Edexcel
i BTEC Professional Qualifications), certyfikat Terapeuty Psychodramy Polskiego Stowarzyszenia Psychodramy oraz certyfikat CPF International Association of Facilitators. Jako coach posiada certyfikaty PCC i ECPC.
Przygotowuje i prowadzi kompleksowe projekty szkoleniowe; uczestniczy w projektach doradczych dotyczących przywództwa i zarządzania kompetencjami. Jest konsultantem kluczowych klientów – zapewnia spójność realizowanych dla nich usług z długofalową strategią rozwoju organizacji.
Posiada międzynarodowy certyfikat kompetencji facylitacyjnych Certified Professional Facilitator. Jest członkiem International Association of Facilitators.
Obszary jej specjalizacji szkoleniowej to kompetencje trenerskie, zarządzanie procesami rozwoju pracowników i kierowanie ludźmi – w szczególności budowanie i organizacja pracy zespołu. Prowadzi również szkolenia z zakresu negocjacji i obsługi klienta. Jako konsultant ma doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu kompetencyjnych systemów oceny pracy, profili kompetencyjnych i metodologii badania kompetencji do celów rekrutacji i rozwoju. Ma doświadczenie w pełnieniu roli asesora w diagnozie AC/DC.
Head of Organizational Development, Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator
514 206 346