Team Leadership Training – program dla liderów zespołów projektowych to program opracowany w oparciu o doświadczenia współpracy z członkami międzynarodowych, rozproszonych zespołów projektowych. Prowadzony w języku polskim lub angielskim, został zaprojektowany jako wsparcie w rozwoju kompetencji lidera zespołu w środowisku międzynarodowej organizacji. Dzięki połączeniu elementów szkolenia, coachingu, zadań wdrożeniowych i oceny kompetencji, pomaga uczestnikom we wprowadzeniu wymiernych, praktycznych zmian w sposobie kierowania innymi.
Program oparty o doświadczenia w pracy
z międzynarodowymi rozproszonymi zespołami projektowymi.
Kompleksowe podejście: ocena, rozwój kompetencji i wsparcie wdrożenia.
Włączenie w program projektu wdrożeniowego uczestników.
Prowadzony w języku polskim i angielskim.
Posiadamy znak jakości usług doradczo-szkoleniowych MSUES.
Dofinansowanie szkolenia za pośrednictwem BUR – Bazy Usług Rozwojowych.
Program jest adresowany do osób kierujących zespołami projektowymi lub innymi niewielkimi zespołami – zwykle w organizacji o strukturze macierzowej lub projektowej.
Odpowiada na potrzeby liderów, którzy zdobywają pierwsze doświadczenia w kierowaniu innymi lub łączą swoją funkcję z rolą specjalisty. Wspiera w pełnym podjęciu roli lidera bez konieczności wykorzystywania formalnej władzy (np. w warunkach braku podległości służbowej). Uwzględnia specyfikę zespołów wielokulturowych i interdyscyplinarnych oraz potrzeby pracowników posiadających specjalistyczne wykształcenie techniczne.
W zależności od decyzji Zamawiającego można zrealizować go w pełnej postaci, lub ograniczyć się do niektórych z nich.
W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują zestaw narzędzi i wskazówek wspierających efektywne działanie, a także ćwiczą ich stosowanie w trakcie symulacji i studiów przypadku odzwierciedlających typowe wyzwania zawodowe.
Zestaw zadań wspieranych przez arkusze obserwacyjne i materiały otrzymywane po każdym szkoleniu, obejmujący ocenę aktualnego funkcjonowania zespołu, projektowanie i wdrożenie zmiany. Wykonywane po każdym module zadania składają się na projekt prezentowany grupie w trakcie ostatniego modułu szkolenia.
Realizowana za pośrednictwem internetowej platformy ocena 360 stopni, odnosząca się do kompetencji rozwijanych w trakcie programu. Prowadzona dwukrotnie – przed rozpoczęciem i po zakończeniu programu – pozwala ocenić postępy uczestników. Indywidualne raporty stanowią pomoc w wyznaczaniu celów i identyfikacji obszarów wymagających uwagi.
Dwie telefoniczne sesje coachingowe, realizowane ok. 2 i 6 tygodni po zakończeniu szkolenia. Sesja 1 wspiera pełniejsze zastosowanie efektów szkolenia w środowisku pracy; sesja 2 jest poświęcona analizie raportu z oceny kompetencji i wyznaczaniu celów dalszego rozwoju.
Moduł 1: Jak to działa?
Moduł 1: Jak to działa?
Zadanie poszkoleniowe: Arkusz obserwacyjny: efektywność mojego zespołu (ocena zespołu na poznanych wymiarach, identyfikacja aspektów wymagających uwagi i zmiany)
Moduł 2: Jak mogę na to wpływać?
Moduł 2: Jak mogę na to wpływać?
Zadanie poszkoleniowe: arkusz wdrożeniowy: strategia oddziaływania na zespół (wyznaczenie celów dotyczących zmiany sposobu kierowania zespołem, określenie planu działania, przygotowanie i podjęcie „pierwszych kroków”)
Moduł 3: Jak skorzystać z potencjału innych?
Prezentacje projektów doskonalenia zespołu
Moduł 3: Jak skorzystać z potencjału innych?
Zadanie poszkoleniowe: Kontynuacja projektu doskonalenia zespołu (realizowanie dalszych etapów planu z uwzględnieniem wniosków sformułowanych w trakcie dnia 5, przygotowanie podsumowania dotychczasowych efektów przed sesją coachingu wdrożeniowego).
Zawsze miałem problem z tego typu szkoleniami, bo odbiegają od tego, co mi bliskie, techniczne, konkretne. Tym razem zobaczyłem jednak potrzebę rozwoju miękkich umiejętności dla swojej kariery.
What is really useful, and it was the first time I had that, is those coaching sessions. I have participated in trainings before, but that was it. Coaching helped me to go back to what I learned; I think it doubles or triples the amount of things you actually remember and implement.
Nauczyłem się prostej w zasadzie rzeczy, która wiele zmieniła. Teraz dużo częściej deleguję na poziomie celów, a nie konkretnych zadań i widzę wpływ jaki to ma w praktyce.
I thought I was quite skilled in some areas, but then during the training I understood there is much more room for improvement – there are many things I didn’t know before. I now have a broader view of myself.
To me the biggest value was a possibility to share experiences with colleagues, and get moved towards tools to be more effective.
Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.
Coaching wdrożeniowy
Ocena kompetencji
Usługi dodatkowe (coaching, ocena kompetencyjna) realizowane zdalnie; Wszechnica UJ zapewnia platformę do oceny kompetencji i pokrywa ew. koszt połączeń telefonicznych.
Język: program i materiały dostępne w języku polskim lub angielskim.
Head of Organizational Development, Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator
514 206 346