Zarządzanie zespołem o wysokiej rotacji

Adresaci i efekty szkolenia

Program przeznaczony jest dla liderów, menedżerów, przedstawicieli kadry menedżerskiej pracujących z zespołami o wysokim poziomie rekrutacji lub dużym potencjale powiększenia zespołu.

W wyniku realizacji szkolenia, uczestnicy:

Poznają rozwojowy cykl życia pracownika (inspirowany koncepcją przywództwa sytuacyjnego) oraz będą umieć zastosować go do diagnozy potencjału rozwojowego swojego zespołu;

Poznają wskaźniki dotyczące rekrutacji i będą potrafili zastosować je do stworzenia charakterystyki własnego zespołu;

Poznają podejście traktujące zarządzanie rozwojem pracowników jako narzędzie do zwiększania ich efektywności i utrzymania ich w zespole;

Rozwiną umiejętność prowadzenia spotkań skoncentrowanych na wymianie wiedzy;

Rozwiną umiejętność prowadzenia indywidualnych rozmów rozwojowych z pracownikami;

Poznają założenia coachingu i mentoringu jako narzędzi rozwojowych;

Będą potrafili poprowadzić rozmowę mentoringową i coachingową;

Rozwiną umiejętność udzielania informacji zwrotnej.

Metody pracy

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą

  • symulacji rozmów rozwojowych z pracownikami,
  • symulacji sesji coachingowych i mentoringowych,
  • prezentacji,
  • pracy w grupach,
  • pracy indywidualnej,
  • ćwiczeń problemowych.

Zawartość merytoryczna szkolenia będzie prezentowana  w kontekście konkretnych sytuacji zawodowych i scenariuszy uczestników szkolenia. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć nowe zachowania i otrzymać informację zwrotną.

Program

Dzień 1

Moduł 1

  • Mapa rozwojowa zespołu
  • Wprowadzenie, cele i program szkolenia
  • „Zespół Ireny” – analiza case study – ocena potencjału rozwojowego zespołu
  • Rozwojowy cykl życia pracownika na podstawie koncepcji przywództwa sytuacyjnego
    Blancharda
  • Rozwojowa mapa zespołu – tworzenie przez uczestników map uwzględniających staż pracy, typ realizowanych zadań, kompetencje, zaangażowanie oraz efektywność pracowników

Dzień 1

Moduł 2

  • Zarządzanie rozwojem pracowników
  • Rozwój, którym menedżer musi zarządzać: wdrażanie do pracy, wychowywanie sukcesorów, utrzymywanie know how pomimo rotacji
  • Analiza map zespołów uczestników i definiowanie właściwych strategii zarządzania rozwojem pracowników
  • „Zespół Ireny” – analiza case study – jak szybciej wdrażać do pracy; jak zachęcać do dzielenia się wiedzą?

 

Dzień 1

Moduł 3

  • Rekrutacja pracowników
  • Podstawowe wskaźniki związane z rekrutacją pracowników: skuteczność rekrutacji, wielkość rotacji w zespole, średni staż pracy członka zespołu, czas rekrutacji
  • Jak wyjaśnić rekruterowi kogo potrzebuję? – klarowny opis potrzeb i wymagań dotyczących kandydata
  • Uczestnictwo w rozmowach rekrutacyjnych – o co pytać, na co zwracać uwagę

Dzień 1

Moduł 4

  • Rozmowy rozwojowe z pracownikami
  • Po co rozmawiać z pracownikami o rozwoju? – troska o rozwój pracowników jako narzędzie budowania motywacji, zaangażowania i zmniejszania rotacji
  • Roczny cykl rozmów rozwojowych z pracownikiem – częstotliwość, treść, scenariusz i cele z perspektywy menedżera zespołu
  • Symulacje rozmów rozwojowych z pracownikami

Dzień 2

Moduł 1

  • Inicjowanie zespołowego uczenia się
  • Spotkania dotyczące dzielenia się wiedzą jako narzędzie rozwoju pracowników
  • Możliwe cele i typy spotkań dzielenia się wiedzą
  • Najważniejsze zasady prowadzenia spotkań dzielenia się wiedzą
  • Zespołowa sesja dzielenia się wiedzą – symulacja

Dzień 2

Moduł 2

  • Menedżer jako coach
  • Coaching jako narzędzie rozwojowe – założenia i kontekst stosowania
  • Wielogłowy coach – symulacja sesji coachingowej, w której wszyscy uczestnicy szkolenia pełnią rolę coacha
  • Narzędzie Pięciu Pytań jako struktura sesji coachingowej
  • Prowadzenie sesji coachingowych przez uczestników – praca w parach
  • Kiedy menedżer może być coachem

Dzień 2

Moduł 3

  • Menedżer jako mentor
  • Mentoring jako narzędzie rozwojowe – założenia i kontekst stosowania, różnice pomiędzy coachingiem a mentoringiem
  • Modelowana sesja mentoringowa – ćwiczenie typu akwarium
  • Prowadzenie sesji mentoringowych przez uczestników – praca w parach
  • Kiedy menedżer może być mentorem

Dzień 2

Moduł 4

  • Informacja zwrotna
  • Dwa typy informacji zwrotnej: w celu realizacji zadania przez pracownika; w celu rozwoju kompetencji pracownika
  • Struktura udzielania informacji zwrotnej w zależności od jej celu
  • Kontekst udzielania informacji zwrotnej – kiedy to robić?
  • Ćwiczenie udzielania informacji zwrotnej przez uczestników – praca w parach

Działania wspierające efektywność szkolenia

Działanie przedszkoleniowe:

  • Przygotowanie z własnego doświadczenia trudnej sytuacji z rozmowy rozwojowej lub feedbackowej z pracownikiem – do pracy podczas szkolenia.

 

Działanie poszkoleniowe:

  • Realizacja zadania wdrożeniowego.

Każdy z uczestników będzie mógł wybrać rodzaj zadania wdrożeniowego, którym może być:

  • a) realizacja zdalnej sesji coachingowej lub mentoringowej
    z trenerem (uczestnik pełni rolę coacha lub mentora);
    b) zdalna symulacja rozmowy rozwojowej lub feedbackowej
    z pracownikiem (trener wciela się w rolę pracownika);
    c) przesłanie trenerowi opisu wymagań i potrzeb wobec rekrutowanego kandydata;
  • Zdalne sesje i symulacje rozmów trwać będą do 30 minut/os.

Zakres usługi

Realizacja usługi obejmuje:

  • opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb,
  • przygotowanie i realizację szkolenia,
  • dojazd trenera do miejsca szkolenia,
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej,
  • zaświadczenia dla uczestników szkolenia,
  • foto raport dla uczestników,
  • raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenerów,
  • konsultacje online z prowadzącym w okresie do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia.

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

 

 

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami