Strona główna » Wyniki wyszukiwania » Facylitacja w biznesie – kick off zmiany organizacyjnej


Facylitacja w biznesie – kick off zmiany organizacyjnej
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: < 1 minute
Z tego artykułu dowiesz się:
Rola facylitatora
W kontekście spotkań inaugurujących zmianę organizacyjną facylitator może być przydatny do poprowadzenia sesji pytań i odpowiedzi stwarzając takie warunki, w których pracownicy będą w stanie zadać pytania swoim przełożonym. Przekazywanie całościowej informacji o zmianie realizowane jest zazwyczaj na forum dużej grupy pracowników. Podzielenie ich na mniejsze zespoły umożliwia rozwinięcie dyskusji dotyczącej zmiany, w którą może zaangażować się każdy z pracowników. Podczas takich rozmów pracownicy najczęściej wyjaśniają sobie, jak rozumieją zmianę, dzielą się swoimi postawami wobec niej, definiują także ryzyka oraz obawy.
Często podczas takich sesji zaplanowany jest również element konstruktywnego podejścia do zmiany – pracownicy zastanawiają się nad sposobami jej wdrożenia w ich zespołach lub pożądaną w tej sytuacji zmianą swoich zachowań. Praca w małych grupach bezpośrednio po części informacyjnej „na gorąco” uruchamia proces radzenia sobie z oporem pracowników wobec zmiany, a dzieję się to w bezpiecznej i facylitowanej strukturze. To pierwszy krok w budowaniu swojego indywidualnego stosunku wobec zmiany, inicjujący u pracowników myślenie o możliwych racjonalnych zachowaniach wobec niej.
Jeśli chcesz skorzystać ze wsparcia zewnętrznego facylitatora wejdź na stronę: facylitacja
Może Cię jeszcze zainteresować:
Przewodnik po certyfikacji i szkoleniach z facylitacji
Rola facylitatora staje się kluczowa w świecie, gdzie efektywna współpraca i prowadzenie zespołów nabierają szczególnego znaczenia. Ten kompleksowy przewodnik pomoże Ci zrozumieć kim jest facylitator,
Grupa jako całość: Systemowo-psychodynamiczne podejście do efektywności zespołowej
Zapraszamy na seminarium online o dynamice grupy w podejściu systemowo-psychodynamicznym. Skupimy się na kluczowych aspektach dynamiki grupy, które mają istotne znaczenie dla efektywności pracy zespołowej
Bardziej wykwalifikowany trener – zastosowania wiedzy o procesie grupowym
Proces grupowy, rozumiany jako trwająca w czasie i podlegająca zmianom relacja między uczestnikami oraz uczestnikami i trenerem, jest elementem rzeczywistości szkoleniowej, nie można z niego