Strona główna » Wyniki wyszukiwania » Facylitacja w biznesie – kick off zmiany organizacyjnej
Facylitacja w biznesie – kick off zmiany organizacyjnej
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: < 1 minute
Z tego artykułu dowiesz się:
Rola facylitatora
W kontekście spotkań inaugurujących zmianę organizacyjną facylitator może być przydatny do poprowadzenia sesji pytań i odpowiedzi stwarzając takie warunki, w których pracownicy będą w stanie zadać pytania swoim przełożonym. Przekazywanie całościowej informacji o zmianie realizowane jest zazwyczaj na forum dużej grupy pracowników. Podzielenie ich na mniejsze zespoły umożliwia rozwinięcie dyskusji dotyczącej zmiany, w którą może zaangażować się każdy z pracowników. Podczas takich rozmów pracownicy najczęściej wyjaśniają sobie, jak rozumieją zmianę, dzielą się swoimi postawami wobec niej, definiują także ryzyka oraz obawy.
Często podczas takich sesji zaplanowany jest również element konstruktywnego podejścia do zmiany – pracownicy zastanawiają się nad sposobami jej wdrożenia w ich zespołach lub pożądaną w tej sytuacji zmianą swoich zachowań. Praca w małych grupach bezpośrednio po części informacyjnej „na gorąco” uruchamia proces radzenia sobie z oporem pracowników wobec zmiany, a dzieję się to w bezpiecznej i facylitowanej strukturze. To pierwszy krok w budowaniu swojego indywidualnego stosunku wobec zmiany, inicjujący u pracowników myślenie o możliwych racjonalnych zachowaniach wobec niej.
Jeśli chcesz skorzystać ze wsparcia zewnętrznego facylitatora wejdź na stronę: facylitacja
Może Cię jeszcze zainteresować:
Coaching – rozwój osobisty i zawodowy
W tym artykule dowiesz się o coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach, który uaktywnia nasz „zamrożony” potencjał i sankcjonuje naszą zasobność jako wystarczającą do zrealizowania celu.
Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w
Strategia Learning&Development
Wielu specjalistów L&D stoi przed wyzwaniem wdrożenia całościowej polityki rozwojowej w ich organizacjach. Kryje się za tym potrzeba realizacji uporządkowanych i zaplanowanych działań, które będą