Strona główna » Wyniki wyszukiwania » Jak korzystać z władzy w roli menedżera ? Kluczowe dylematy


Jak korzystać z władzy w roli menedżera ? Kluczowe dylematy
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 2 min
Z tego artykułu dowiesz się:

Rodzi się jednak pytanie, w jaki sposób osoby zarządzające zespołami mają odpowiadać na te oczekiwania? Jaki wpływ mają one na pozycję menedżera w zespole, jego styl zarządzania oraz sposób korzystania z jego uprawnień i formalnej władzy? Współcześni pracownicy, zwłaszcza w kontekście działania rynku pracownika, zdają się kontestować tradycyjny, oparty tylko na formalnej pozycji w strukturze organizacyjnej, sposób sprawowania władzy menedżera nad zespołem. Potrzebują, autonomii, samorealizacji, samodzielności. Z drugiej strony, szukają punktu odniesienia i inspirującego drogowskazu. Pragnienie niezależności łączy się u nich z pewną, specyficznie pojmowaną, zależnością.
Konferencja Ucząca się Organizacja
Temat władzy pojawia się tutaj nieprzypadkowo. W ostatnim tygodniu maja 2019 r. Wszechnica UJ organizuje piątą już edycję konferencji z cyklu Ucząca się Organizacja wraz z serią warsztatów towarzyszących. Tym razem tematem przewodnim będzie władza i autorytet. Z pewnością elementem programu będzie krótki warsztat dotyczący możliwych sposobów korzystania przez menedżerów z ich formalnej władzy. Kluczowe dylematy w tym obszarze zamieściłem poniżej.
dyktatura vs. demokracja – jakie są możliwości zespołowego podejmowania decyzji?
transparentność vs. poufność – jakimi informacjami dostępnymi dla menedżera można podzielić się z zespołem?
szef vs. kumpel – jak wyznaczać granice w relacjach z pracownikami?
odpowiedzialność za wynik vs. święty spokój – kto jest odpowiedzialny za egzekwowanie wyniku i czy można dzielić się tym z pracownikami?
Może Cię jeszcze zainteresować:
Przewodnik po certyfikacji i szkoleniach z facylitacji
Rola facylitatora staje się kluczowa w świecie, gdzie efektywna współpraca i prowadzenie zespołów nabierają szczególnego znaczenia. Ten kompleksowy przewodnik pomoże Ci zrozumieć kim jest facylitator,
Grupa jako całość: Systemowo-psychodynamiczne podejście do efektywności zespołowej
Zapraszamy na seminarium online o dynamice grupy w podejściu systemowo-psychodynamicznym. Skupimy się na kluczowych aspektach dynamiki grupy, które mają istotne znaczenie dla efektywności pracy zespołowej
Bardziej wykwalifikowany trener – zastosowania wiedzy o procesie grupowym
Proces grupowy, rozumiany jako trwająca w czasie i podlegająca zmianom relacja między uczestnikami oraz uczestnikami i trenerem, jest elementem rzeczywistości szkoleniowej, nie można z niego