Strona główna » Wyniki wyszukiwania » Jak korzystać z władzy w roli menedżera ? Kluczowe dylematy
Jak korzystać z władzy w roli menedżera ? Kluczowe dylematy
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 2 min
Z tego artykułu dowiesz się:
Rodzi się jednak pytanie, w jaki sposób osoby zarządzające zespołami mają odpowiadać na te oczekiwania? Jaki wpływ mają one na pozycję menedżera w zespole, jego styl zarządzania oraz sposób korzystania z jego uprawnień i formalnej władzy? Współcześni pracownicy, zwłaszcza w kontekście działania rynku pracownika, zdają się kontestować tradycyjny, oparty tylko na formalnej pozycji w strukturze organizacyjnej, sposób sprawowania władzy menedżera nad zespołem. Potrzebują, autonomii, samorealizacji, samodzielności. Z drugiej strony, szukają punktu odniesienia i inspirującego drogowskazu. Pragnienie niezależności łączy się u nich z pewną, specyficznie pojmowaną, zależnością.
Konferencja Ucząca się Organizacja
Temat władzy pojawia się tutaj nieprzypadkowo. W ostatnim tygodniu maja 2019 r. Wszechnica UJ organizuje piątą już edycję konferencji z cyklu Ucząca się Organizacja wraz z serią warsztatów towarzyszących. Tym razem tematem przewodnim będzie władza i autorytet. Z pewnością elementem programu będzie krótki warsztat dotyczący możliwych sposobów korzystania przez menedżerów z ich formalnej władzy. Kluczowe dylematy w tym obszarze zamieściłem poniżej.
dyktatura vs. demokracja – jakie są możliwości zespołowego podejmowania decyzji?
transparentność vs. poufność – jakimi informacjami dostępnymi dla menedżera można podzielić się z zespołem?
szef vs. kumpel – jak wyznaczać granice w relacjach z pracownikami?
odpowiedzialność za wynik vs. święty spokój – kto jest odpowiedzialny za egzekwowanie wyniku i czy można dzielić się tym z pracownikami?
Może Cię jeszcze zainteresować:
Pewność siebie w coachingu – perspektywa klienta i coacha
Temat pewności siebie i właściwej samooceny wydaje się być niezależnie od dynamicznie zmieniających się czasów wciąż niezwykle aktualny. Pomimo wielu poradników na temat tego, jak
Proces grupowy podczas szkolenia
Od szkolenia w nowym rozumieniu oczekuje się, że będzie dynamiczne, angażujące i skuteczne – ma być inkubatorem zmian. Jakkolwiek istotna jest sama treść szkolenia, klucz
Szkola Coachów z perspektywy uczestniczki – Moduł III
Z tej serii wpisów dowiesz się, jak przebiega proces nauki w programie, jakie umiejętności rozwija się dzięki udziałowi w Szkole Coachingu oraz jakie wyzwania pojawiają