facebook
kobieta z kwiatkiem, grafika międzynarodowego tygodnia facylitacji
WARSZTAT

Międzynarodowy Tydzień Facylitacji 2024

19-27 września 2024
Stacjonarne i online

Międzynarodowy Tydzień Facylitacji to coroczny cykl wydarzeń pod patronatem The International Association of Facilitators, promujących idę facylitacji. W tym roku skupiamy się na kompetencjach – poniżej znajdziesz ścieżki tematycznie. Wspólnie z naszymi Absolwentami zapraszamy na bezpłatne wydarzenia. 

Co wyróżnia Tydzień Facylitacji?

Międzynarodowy Tydzień Facylitacji ma za zadanie promowanie idei facylitacji. Facylitacji rozumianej jako towarzyszenie ludziom w uczeniu się i zdobywaniu nowych kompetencji. Facylitacja to także stwarzanie warunków, by wspólnie coś ustalić, rozwiązać, czy zaprojektować. To sposób pracy, który pozwala wybrzmieć cichym głosom i łączyć różnorodne perspektywy.

W tym roku  skupiamy się na wybranych obszarach kompetencyjnych. Wspólnie z naszymi Absolwentami przygotowaliśmy wydarzenia w ramach bloków tematycznych: tworzenie i wspieranie środowiska współpracy, prowadzenie pracy grupy ku rezultatom oraz modelowanie profesjonalnej postawy.

Spotkania są zaprojektowane pod kątem osób, które pracują z grupami, prowadząc zajęcia, spotkania, sesje warsztatowe. Niektóre spotkania będą użyteczne dla osób, które nie słyszały o takim sposobie pracy, inne dla doświadczonych facylitatorów, chcących doskonalić warsztat.  

PROGRAM WYDARZEŃ

I. Tworzenie i wspieranie środowiska współpracy

Warsztat – KRAKÓW    |     19 września 2024 

LISTA REZERWOWA

Indywidualnie, czyli inkluzywnie - jak angażować wszystkich uczestników spotkań

Edyta Kwiatkowska-Pelizg

WARSZTAT – ONLINE    |      19 września 2024

LISTA REZERWOWA

Rozwiązywanie konfliktów: Strategie i narzędzia dla grup

Marta Doroszuk

Webinar – ONLINE    |    20  września 2024 

LISTA REZERWOWA

Jak odkryć i nazwać to, co nas łączy, czyli odkrywanie wartości firmowych z wykorzystaniem facylitacji

Natalia Ginter

Warsztat – KRAKÓW    |    26 września 2024 

WOLNE MIEJSCA!

"Dobrze mi w tej pracy" - czyli jak tworzyć dobre środowisko współpracy

Agata Brataniec

Warsztat – ONLIne    |     26 września 2024 

WOLNE MIEJSCA!

Konflikt na spotkaniu. Co można zrobić?

Maciej Kocurek

WARSZTAT – ONLINE    |    27 WRZEŚNIA 2024 

LISTA REZERWOWA

Tworzenie wspólnych wartości w zespołach i organizacjach

Dorota Mejri

II. Prowadzenie pracy grupy ku rezultatom

Warsztat – ONLIne    |     20 września 2024 

LISTA REZERWOWA

Kulisy konsensusu - wykorzystanie technik teatralnych w pracy z grupą

Bartłomiej Bodziński-Guzik, Rafał Stożek

WEBINAR – ONLIne    |     23 WRZEŚNIA 2024 

Jak facylitacja może poprawić satysfakcję pracowników?

Anna Bednarz

Warsztat – KRAKÓW   |     26 września 2024 

WOLNE MIEJSCA!

Mind Stage - odcinek pierwszy "Konsensus"

Artur Krupa

WARSZTAT – ONLIne    |     24 WRZEŚNIA 2024

LISTA REZERWOWA

Analiza ryzyk z wykorzystaniem kapeluszy de Bono

Ewelina Stryszowska

WEBINAR – ONLINE    |    19 WRZEŚNIA 2024 

Jak drobiazgi robią różnicę, czyli o planowaniu sesji facylitowanej

Magdalena Pęcak i Katarzyna Gacek 

WARSZTAT – ONLINE    |    24 WRZEŚNIA 2024 

LISTA REZERWOWA

Jak efektywnie wypracować rozwiązanie w grupie?

Arleta Dworczak

III. Modelowanie profesjonalnej postawy

WEBINAR (PRE MTF) – ONLIne   16 września

Wyspy uczenia się – jak budować środowisko kształtujące kulturotwórcze postawy?

Iwona Sołtysinska i Aneta Marek

WEBINAR – ONLINE    |    25 WRZEŚNIA 2024     

Mam kwalifikacje facylitatora i mam na to papier – czyli o rozwoju w roli osoby facylitującej i możliwościach certyfikacyjnych

Monika Gąsienica

WEBINAR – ONLINE    |    25 WRZEŚNIA 2024     

Facylitacja w praktyce

Monika Gąsienica i Magdalena Pęcak

Wydarzenia odbędą się od 19 do 27 września 2024. Dokładne daty i godziny znajdują się w opisie wydarzeń.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Na warsztaty zapraszamy maksymalnie dwie osoby z jednej organizacji.

Spotkania stacjonarne odbędą się w biurze Wszechnicy UJ, przy ul. Starowiślnej 13 w Krakowie.

Spotkanie realizowane zdalnie odbędą się na platformie Zoom. Uczestnicy spotkania powinni być wyposażeni w komputer z dostępem do kamery, mikrofonu oraz Internetu.

Rejestracja

W formularzu znajdziesz wszystkie wydarzenia – możesz się zapisać na dowolne webinary i maks. dwa warsztaty (kliknij podwójnie aby wyświetlić form ->)

6. WARUNKI UCZESTNICTWA

1. Rezerwacja miejsca: Warunkiem rezerwacji miejsca na spotkaniu jest przesłanie wypełnionego zgłoszenia.

2. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

3. Liczba miejsc jest ograniczona. W przypadku braku miejsc poinformujemy o tym e-mail'owo.

4. Dwa dni przed planowanym wydarzeniem prześlemy link do spotkania.

5. Warunki realizacji spotkania: a) Wydarzenie zostanie zorganizowane pod warunkiem zgromadzenia minimalnej liczby uczestników. b) Do udziału w spotkaniu zapraszamy maksymalnie dwie osoby z jednej organizacji

6. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w niniejszym zgłoszeniu do celów związanych z organizacją, obsługą i realizacją spotkania. Administratorem danych osobowych jest Wszechnica UJ Sp. z o.o., Kraków, ul. Starowiślna 13, 31-038. Dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia o ochronie danych osobowych z 27 IV 2016 (RODO). Dane osobowe będą przekazywane kadrze szkoleniowej Wszechnicy UJ Sp. z o. o., podwykonawcom odpowiadającym za udostępnienie platformy online, zewnętrznej obsłudze informatycznej, hostingodawcy. Dane osobowe udostępnione zostaną na potrzeby audytu. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do dostępu, poprawienia, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, oraz do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Zbieranie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji usługi. Dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu. Dane będą przechowywane do 6 lat w oparciu o przepisy o księgowości lub dłużej w oparciu o art. 17 pkt 3 ust. e Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016.

Zaangażuj się

Zapraszamy do udziału w wydarzeniach oraz współtworzenia Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji. Jeśli masz chęć włączenia się, odezwij się do nas.

Zgłoś wydarzenie 

Promuj facylitację

Przyjdź i poznaj tę metodę pracy

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.    Polityka prywatności   
Zgoda

WARSZTAT: INDYWIDUALNIE, CZYLI INKLUZYWNIE - JAK ANGAŻOWAĆ WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW SPOTKAŃ

OPIS WARSZTATU

Sesja facylitowana

Uczestnicy będą aktywnie brać udział w symulacji spotkania, jednocześnie obserwując te procesy z meta poziomu, aby lepiej zrozumieć mechanizmy i narzędzia używane do tworzenia inkluzywnego środowiska. Na zakończenie warsztatu uczestnicy zdobędą umiejętności, które pozwolą im prowadzić bardziej angażujące i efektywne spotkania, co przyniesie korzyści w postaci zwiększonej produktywności i zaangażowania zespołu. Warsztat zapewni wartościowe doświadczenie, które pomoże w budowaniu otwartego i wspierającego środowiska pracy.

KOGO ZAPRASZAMY

Menedżerów oraz trenerów.

KORZYŚCI

Uczestnicy zakończą spotkanie z praktycznymi technikami facylitacyjnymi, które pozwolą im angażować wszystkich uczestników spotkań, niezależnie od ich różnorodności. Zdobytą wiedzę zastosują, aby tworzyć bardziej inkluzywne i efektywne spotkania, co w efekcie zwiększy zaangażowanie i produktywność zespołu. Wartością dla nich będzie umiejętność budowania otwartego i wspierającego środowiska pracy, gdzie każda osoba czuje się słyszana i doceniana.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 19 września 2024
  • godzina: 10:00-11:30
  • forma: KRAKÓW: Biuro Wszechnicy UJ, ul. Starowiślna 13
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCA

xxx

Edyta Kwiatkowska

xxx

xxx

EDYTA KWIATKOWSKA-PELIZG

Jestem trenerką przywództwa i komunikacji oraz przedsiębiorczynią z 11-letnim doświadczeniem, a także certyfikowanym coachem ICF i członkinią Forbes Coaches Council.

Specjalizuję się w strategii rozwoju biznesu, komunikacji w organizacjach, projektowaniu procesów oraz programów szkoleniowych. Na co dzień pracuję z przedsiębiorcami i menedżerami, wspierając ich w budowaniu świadomego przywództwa i zaangażowanych zespołów.

Prowadzę Instytut Szkoleniowo-Rozwojowy z certyfikatem ISO 9001-2015, organizując szkolenia, warsztaty i sesje coachingowe dla zespołów i przedsiębiorców. Jestem wykładowczynią w Szkole Liderów przy Akademii Leona Koźmińskiego oraz przewodniczącą Woman Business HUB. Publikuję artykuły w Rzeczpospolitej, Wprost i Forbes, a także prowadzę kanał YouTube i podcasty „Know WOW” i „SHE is”.

SWARSZTAT: ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW: STRATEGIE I NARZĘDZIA DLA GRUP

OPIS WARSZTATU (SESJA ACTION LEARNING​)

Każdy z uczestników będzie poproszony o przygotowanie opisu swojej sytuacji konfliktu, którą by chciał omówić (np. w zespole czy podczas prowadzenia warsztatów). Na początku sesji poproszę uczestników o zapisanie swoich przykładów na wirtualnej tablicy, a następnie wybierzemy dwie sytuacje, które omówimy używając metody Action Learning. 

KOGO ZAPRASZAMY

Osoby pracujące z grupami, osoby posiadające swoje zespoły, liderów, menedżerów, szkoleniowców, facylitatorów.

KORZYŚCI

Poznanie nowych strategii i narzędzi przydatnych do rozwiązywania konfliktów. Wymiana doświadczeń.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 19 września 2024
  • godzina: 17:00-18:30
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCA

xxxxxx

Marta Doroszuk

xxx

xxx

MARTA DOROSZUK

Ukończyłam studia doktoranckie z psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jestem absolwentką Studium Pomocy Psychologicznej
i Interwencji Kryzysowej organizowanego przez Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Jestem trenerem umiejętności psychospołecznych i facylitatorem.  Realizowałam kilka projektów badawczych dotyczących między innymi komunikacji międzykulturowe, dobrostanu j i regulacji emocji. 

WEBINAR: JAK ODKRYĆ I NAZWAĆ TO, CO NAS ŁĄCZY, CZYLI ODKRYWANIE WARTOŚCI FIRMOWYCH Z WYKORZYSTANIEM FACYLITACJI

OPIS WEBINARU (CASE STUDY)

Podczas webinaru przedstawię sesje facylitowane, które były realizowane dla zespołu zarządzającego. 

Podczas prezentowania case study skupię się na omówieniu: 

  • kontekstu i celów zrealizowanego projektu, 
  • całego procesu z lotu ptaka, by pokazać poszczególne etapy jego realizacji,
  • zastosowanych struktur pracy, zmierzających do uzyskania zakładanych rezultatów,
  • kluczowych momentów,
  • efektów podjętych działań. 
 

KOGO ZAPRASZAMY

Właścicieli MŚP, sukcesorów w firmach rodzinnych, HR, HRBP, konsultantów organizacji, a także wszystkie osoby zainteresowane wykorzystywaniem narzędzi facylitacyjnych w swojej pracy – menedżerów, kierowników projektów, Scrum Masterów, Agile Coachów.

KORZYŚCI

Dzięki udziałowi uczestnicy:

  1. Poznają: proces, wykorzystane narzędzia i rezultaty przeprowadzonych sesji facylitacyjnych.
  2. Dowiedzą się, w jaki sposób poradzić sobie z wyzwaniami w pracy z zespołem zarządzającym.
  3. Dowiedzą się, w jaki sposób zaplanować sesje w świecie w którym uczestnicy facylitacji nigdy nie mają na nią czasu.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 20 września 2024
  • godzina: 9:30-11:00
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja
  • w trakcie webinaru przewidziane są mikro aktywności

PROWADZĄCA

XXX

Natalia Ginter

XXX

XXX

NATALIA GINTER

HR Biznes Partnerka, Konsultantka Rozwoju Organizacji

Jestem przewodniczką w świecie People & Culture dla właścicieli małych i średnich firm usługowych. Posiadam 13-letnie doświadczenie zawodowe, na które składają się 7 lat działań w obszarze HR, a wcześniej 6 lat zarządzania zespołem. Łączę potrzeby biznesu z potrzebami pracowników – miękkie tematy przekładam na biznesowe rezultaty. 

Od 3 lat rozwijam markę ValuesFirst, dzielę się wiedzą i refleksjami, pisząc firmowego bloga oraz nagrywając podcast Ludzka Strona Biznesu dla właścicieli małych i średnich firm usługowych. Jestem twórczynią autorskich programów szkoleniowych dla liderów oraz narzędzi HR-owych. Pomagam liderom budować silne zespoły. Działam jako OKR Advisor – ponad 6 lat pomagam wdrażać OKR małym i średnim organizacjom jako konsultant.

Dla swoich klientów prowadzę:

  • projekty HR (m.in. opracowywanie założeń polityki HR, budowanie procesów HR i standardów komunikacji),
  • konsultacje 1:1 (szyte na miarę rozwiązania dla Zarządów, Managerów i Liderów),
  • warsztaty i szkolenia (m.in. cykl szkoleń First Time Manager, Metoda OKR, Feedbackowanie w oparciu o NVC),
  • facylitacje (m.in. odkrywanie wartości firmy, wypracowywanie zasad współpracy zespołowej).

WARSZTAT: "DOBRZE MI W TEJ PRACY" - CZYLI JAK TWORZYĆ DOBRE ŚRODOWISKO WSPÓŁPRACY​

OPIS WARSZTATU

Sesja facylitowana

Kiedy w pracy jest nam dobrze? I czy w ogóle może nam być dobrze w pracy? Co o tym decyduje?

Te pytania to punkt wyjścia do wspólnej refleksji i dyskusji na temat budowania atmosfery bezpieczeństwa i zaufania, gdzie każdy czuje się zauważony, doceniony i zaangażowany.

Podczas warsztatu zastanowimy się:

  • jakie czynniki budują atmosferę bezpieczeństwa w środowisku pracy,
  • jak zdefiniować zaufanie w kontekście zawodowym, 
  • po co nam zaufanie w pracy i jak je budować,
  • jak sprawić, by każdy czuł się zauważony, doceniony i zaangażowany

Zapraszam do wspólnej refleksji i dyskusji oraz wielowymiarowego spojrzenia na te tematy, zwłaszcza w kontekście różnych stylów myślenia i komunikacji, różnorodności pokoleniowej, oraz różnych modeli pracy.

KORZYŚCI

  • Doświadczenie procesu facylitacji i wybranych technik
  • Wypracowanie listy dobrych praktyk związanych z budowaniem bezpiecznego środowiska współpracy opartego na zaufaniu
  • Możliwość wymiany doświadczeń i dobrych praktyk oraz zebranie inspiracji do pracy w swoich miejscach pracy i w swoich zespołach

KOGO ZAPRASZAMY

Warsztat skierowany do szerokiego grona uczestników – zapraszam zarówno menedżerów i liderów, jak i przedstawicieli działów HR/People & Culture oraz wszystkich tych, którzy – niezależnie od pełnionej roli – chcą podzielić się swoimi obserwacjami, przemyśleniami i doświadczeniami na temat budowania poczucia bezpieczeństwa i zaufania w środowisku pracy i wspólnie wypracować pomysły, jak o te elementy zadbać. Im więcej perspektyw i doświadczeń, tym ciekawiej!

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 26 września 2024
  • godzina: 9:00-12:00
  • forma: KRAKÓW, Biuro Wszechnicy UJ, ul. Starowiślna 13
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCA

xxx

Agata Brataniec

xxx

xxx

AGATA BRATANIEC

Trenerka, facylitatorka, konsultantka DISC D3

Dzieli się ponad 15-letnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołami i projektami. Wspiera organizacje i zespoły w przechodzeniu przez zmianę. Pomaga menedżerom i zespołom skuteczniej się komunikować, budować zrozumienie dla różnic i porozumienie mimo różnic, a dzięki temu efektywniej współpracować. Wspiera menedżerów na drodze budowania autorytetu, skutecznego i empatycznego zarządzania zespołem.

WARSZTAT: KONFLIKT NA SPOTKANIU. CO MOŻNA ZROBIĆ?

OPIS WARSZTATU

Sesja facylitowana

Konflikt postrzegany jest jako sytuacja ekstremalna i niekomfortowa. Dlatego intuicyjnie dążymy do tego, aby unikać konfliktów. Jednakże w pracy facylitatora konflikt jest niemal codziennością. Prowadząc spotkania zapraszamy przecież uczestników do otwartego i autentycznego prezentowania swoich poglądów, propozycji rozwiązań, interesów. Jasna konfrontacja różnic istniejących pomiędzy ludźmi na tych poziomach może ograniczać poczucie bezpieczeństwa i prowadzić do konfliktu.

Mierzenie się z różnicami istniejącymi w grupie jest jednak niezbędne dla wypracowania dobrej jakości rozwiązania, które satysfakcjonuje uczestników. Zadaniem facylitatora jest zatem taki sposób organizacji pracy grupowej, aby ludzie potrafili mierzyć się z występującymi pomiędzy nimi różnicami w sposób bezpieczny i konstruktywny.
Pozwala to nie tylko na wypracowanie przez grupę oczekiwanego rezultatu. Uczestnicy uczą się także prowadzenia rozmowy w sposób, który umożliwia koncentrację na merytoryce, dystansując się do osobistych uprzedzeń.

Zapraszamy na warsztat, którego głównym celem jest wymiana doświadczeń uczestników w obszarze narzędzi i metod konstruktywnego zarządzania konfliktami pojawiającymi się podczas spotkań.

KORZYŚCI

W wyniku uczestnictwa w warsztacie uczestnicy:

  • Poznają typologię źródeł konfliktów, przydatną w pracy facylitatora;
  • Poznają kroki umożliwiające właściwe rozpoznanie i interpretację istoty konfliktu;
  • Stworzą listę rekomendacji, narzędzi i dobrych praktyk pozwalających na skuteczne i konstruktywne zarządzanie konfliktem w grupie podczas spotkania.

KOGO ZAPRASZAMY

Warsztat przeznaczony jest dla osób, które prowadzą spotkania i sesje facylitowane oraz są zainteresowane wymianą doświadczeń w zakresie praktycznych aspektów zarządzania konfliktami pojawiającymi się między uczestnikami.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 26 września 2024
  • godzina: 10:00-12:30
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCY

xxx

Maciej Kocurek

xxx

xxx

MACIEJ KOCUREK

Trener, facylitator, konsultant organizacji

Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Ukończył „Szkołę Trenerów Wszechnicy UJ”, szkołę trenerów „Trainers Training” Erickson College International oraz akredytowany przez Międzynarodową Federację Coachów ICF, program „The Art and Science of Coaching”. Absolwent „Szkoły Facylitatorów: praca z organizacją, rozwój w roli zawodowej”. W latach 2011-2023 Prezes Zarządu Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Specjalizuje się w szkoleniach rozwijających umiejętności menedżerskie, w szczególności dotyczących kształtowania stylu przywództwa angażującego i wdrażania zmian w organizacji. Realizując szkolenia odwołuje się do swojego doświadczenia menedżerskiego, zarówno w operacyjnym jak i strategicznym zakresie. Prowadzi procesy mentoringowe dla menedżerów. Odpowiadał za projekty doradcze obejmujące kształtowanie kultury organizacyjnej i wdrażanie zmian organizacyjnych.

WARSZTAT: TWORZENIE WSPÓLNYCH WARTOŚCI W ZESPOŁACH I ORGANIZACJACH

OPIS WARSZTATU

Sesja facylitowana

Celem warsztatu jest doświadczenie przez uczestników, procesu tworzenia wartości zespołowych oraz poznanie w praktyce metod i narzędzi facylitacji, które ten proces wspierają.

W trakcie naszego warsztatu wejdziemy w rolę konkretnego zespołu, który postanowił zmienić swoją dotychczasowe metody działania i oprzeć je na wybranych wartościach.

Praca zespołu będzie obejmowała:

  • Tworzenie zestawu wartości zespołowych i ich operacjonalizacja (po czym, w praktyce poznamy, że dana wartość jest realizowana w naszym zespole?)
  • Ocenę stanu obecnego w kontekście wybranych wartości – z wykorzystaniem skal ( jak w chwili obecnej oceniamy poziom realizacji wybranych wartości?)
  • Wybór obszarów, wymagających działania (na czym powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności?)
  • Opracowanie listy konkretnych działań ( co konkretnie możemy zrobić, aby osiągnąć nasze cele?)

KORZYŚCI

Uczestnicy będą wiedzieli, w jaki sposób angażować członków zespołów/organizacji w tworzenie wspólnego zestawu wartości. Poznają konkretne metody i narzędzia, które będą mogli wykorzystać w swoich zespołach i organizacjach.

KOGO ZAPRASZAMY

Menedżerów, liderów zespołów, członków zespołów różnych firm i organizacji.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 27 września 2024
  • godzina: 9:00-12:00
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCA

xxx

Dorota Mejri

xxx

xxx

DOROTA MEJRI

Trenerka kompetencji menedżerskich, facylitatorka, psycholożka, autorka książki dla zarządzających produkcją, certyfikowana trenerka FRIS, RMP Masterka

Zajmuje się wspieraniem firm w doskonaleniu kompetencji menedżerów, liderów i specjalistów. Od ponad 26 lat prowadzi warsztaty i realizuje projekty doradcze z zakresu przywództwa, komunikacji menedżerskiej, zarządzania kryzysem i zmianą, budowania zespołu i efektywności osobistej. Uczestniczy w projektach optymalizujących procesy w firmach produkcyjnych, wspierając rozwój kompetencji miękkich ich liderów w duchu Lean Management. Ekspertka INFOR WIDEOAKADEMII HR w obszarze zarządzania zmianą.

WARSZTAT: KULISY KONSENSUSU - WYKORZYSTANIE TECHNIK TEATRALNYCH W PRACY Z GRUPĄ

OPIS WARSZTATU

Sesja facylitowana

Co chciał_byś zmienić w społecznościach, których jesteś częścią?
Jak działać wspólnie z innymi na rzecz tej zmiany?

W trakcie sesji doświadczysz pracy narzędziami teatralnymi, opartymi o techniki teatru społecznie zaangażowanego. Wspólnie przyjrzymy się w jaki sposób emocje i ciało mogą stanowić podstawę kreatywnej pracy na rzecz identyfikacji celów grupy.

Techniki teatralne posłużą nam również do ich uwspólniania i osiągnięcia przez grupę konsensusu co do kierunku działań.

Przyjdźcie z gotowością do dzielenia się tym co porusza Was w przestrzeni społecznej, będziemy bowiem pracowali na tematach i różnorodności, które wniesiecie do dyskusji.

Podsumowanie sesji poświęcimy refleksji i dyskusji nad wspólnym doświadczeniem.

KORZYŚCI

Udział w spotkaniu pozwoli osobom uczestniczącym doświadczyć procesu budowania konsensus za pomocą technik teatralnych.  

KOGO ZAPRASZAMY

Osoby pracujące z grupami, osoby facylitujące zainteresowane wykorzystaniem technik teatralnych w swojej pracy.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 20 września 2024
  • godzina: 18:00-19:30
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja
 
Z uwagi na interaktywny charakter sesji będziemy prosić osoby uczestniczące o pracę z włączonymi kamerami oraz mikrofonami. Udział w sesji wyłącznie w formacie audio lub z wykorzystaniem wyłącznie czatu nie będzie możliwy. Prosimy także o zadbanie o komfortowe i ciche otocznie, umożliwiające swobodne poruszanie się. Dziękujemy za zrozumienie.

PROWADZĄCY

Bartłomiej Bodziński-Guzik
zdjęcie Rafała Stożeka

xxx

xxxx

BARTŁOMIEJ BODZIŃSKI-GUZIK

Badacz, praktyk i entuzjasta teatru legislacyjnego. Facylitator, działacz społeczny, koordynator projektów lokalnych i międzynarodowych, autor publikacji dotyczących partycypacji i włączania obywateli w procesy decyzyjne. Obecnie realizuje projekty badawcze dot. wykorzystania teatru legislacyjnego jako metody partycypacji. Prywatnie miłośnik Grecji, gotowania i kotów. 

RAFAŁ STOŻEK

Pracuję z klientami w roli konsultanta oraz facylitatora. Reprezentuję zarząd spółki w ramach strategicznych platform współpracy tworzonych m.in przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych, Stowarzyszenie Dolina Lotnicza, United Nations Global Compact Poland czy Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego.

WEBINAR: JAK FACYLITACJA MOŻE POPRAWIĆ SATYSFAKCJĘ PRACOWNIKÓW?

OPIS WEBINARU (CASE STUDY)

Celem webinaru jest przedstawienie Uczestnikom, jakie są praktyczne techniki facylitacyjne pomocne w efektywnym zarządzaniu warsztatami i spotkaniami HR (na przykładzie spotkań po badaniu satysfakcji i zaangażowania). Dzięki ich odpowiedniemu dopasowaniu do różnorodnych grup pracowniczych udaje się maksymalizować wyniki spotkań.

W trakcie webinaru omówię znaczenia facylitacji w kontekście HR, kluczowe kroki w planowaniu i przygotowywaniu warsztatu: cele, uczestnicy, agenda, narzędzia oraz wywiady/ankiety przed spotkaniem, a także opowiem o konkretnych technikach facylitacyjnych, których używam podczas takich spotkań. Podam przykłady metod facylitacyjnych stosowanych przy różnych grupach pracowniczych (uwzględniając ich potrzeby, dynamikę i poziom zaawansowania).

Będzie także czas na zadawanie pytań dotyczących konkretnych wyzwań, z którymi Uczestnicy się borykają.

KORZYŚCI

Webinar będzie dotyczył spotkań z pracownikami po badaniach satysfakcji i zaangażowania. Uczestnicy dowiedzą się, jak facylitacja działa w rzeczywistych sytuacjach HR, co pozwoli im lepiej przygotować się do własnych wyzwań. Poznają konkretne techniki, które mogą zastosować, aby spotkania były efektywne i angażujące. Uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć i utrzymywać środowisko zaufania podczas takich spotkań, co jest kluczowe dla otwartej i konstruktywnej komunikacji.

KOGO ZAPRASZAMY

HRBP, HR menedżerów/dyrektorów, kierowników/dyrektorów działów. 

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 23 września 2024
  • godzina: 9:00-11:00
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCA

xxx

Anna Bednarz

xxx

xxx

ANNA BEDNARZ

Facylitatorka, trenerka, ekspertka HR

Od 2007 roku zajmuję się tematyką HR (rekrutacja, onboarding, cele i oceny pracownicze, plany szkoleń i rozwoju, offboarding, controlling HR i audyty funkcji personalnych), a od 5 lat jako miłośniczka facylitacyjnego podejścia do pracy zespołowej pracuję z zespołami podnosząc efektywność spotkań, pomagając w realizacji celów i oszczędzając czas przeznaczony na spotkania.

MIND STAGE - ODCINEK PIERWSZY "KONSENSUS"

OPIS WARSZTATU

Sesja facylitowana

Zapraszamy do udziału w warsztatach, które pozwolą Ci pogłębić tajniki osiągania konsensusu w zespole poprzez interaktywne techniki dramy i pracy na scenie. W trakcie warsztatów wybrani uczestnicy wcielą się w role i odegrają sceny dotyczące osiągania konsensusu, co pozwoli na wizualizację rzeczywistych wyzwań i mechanizmów współpracy. Pozostali uczestnicy pełnią rolę „myśli” aktorów, wyrażając na głos ich wewnętrzne monologi, obawy, nadzieje i pomysły, co w unikalny sposób pozwoli zobaczyć, co dzieje się w umysłach uczestników. Po każdej scenie, grupa omawia najtrudniejsze wewnętrzne konflikty i przemyślenia oraz ich wpływ na proces osiągania konsensusu. Dołącz do nas i odkryj, jak skutecznie budować współpracę i osiągać wspólne cele! 

KOGO ZAPRASZAMY

Managerów, HR, osoby pracujące z ludźmi

KORZYŚCI

Skorzystaj z możliwości dostępu do ukrytych na codzień procesów dochodzenia do porozumienia.  

Wspólna wizualizacja myśli i emocji w procesie osiągania konsensusu. Poszukiwanie pogłębionego zrozumienia wyzwań związanych z osiąganiem konsensusu w grupie. 

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 26 września 2024, 
  • godzina: 17:00-20:00
  • forma: KRAKÓW: Biuro Wszechnicy UJ, ul. Starowiślna 13
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCY

Artur Krupa

ARTUR KRUPA

Consultant of Organizational Development, Trainer, Coach, Facilitator

Tworzę we Wszechnicy UJ programy rozwojowe, które odpowiadają na biznesowe wyzwania naszych klientów. Dokładam wszelkich starań, aby programy, które realizuję były dla uczestników angażującym przeżyciem w wymiarze osobistym i okazją do doświadczenia owocnej współpracy w grupie. Konsekwentnie od wielu lat wspieram w postępie zawodowym wszystkich, którzy przyczyniają się do rozwoju zespołów: menedżerów, trenerów, coachów i facylitatorów, liderów grup.

WARSZTAT: Analiza ryzyk z wykorzystaniem kapeluszy de Bono

OPIS WARSZTATU

warsztat facylitowany

Uczestnicy będą aktywnie brać udział w spotkaniu,  podczas którego przeprowadzimy wspólnie analizę ryzyk.  Zaproponuję moje autorskie podejście, mocno holistyczne, ujawniające oprócz faktów, obszary głębiej ukryte, budzące opór do zmiany i bariery poszczególnych interesariuszy, które mogą nie zostać zidentyfikowane podczas bardziej konserwatywnych podejść do analizy ryzyk.

Będzie to też okazja aby doświadczyć struktury pracy wg Kapeluszy de Bono. Będziemy pracować z Muralem, dlatego ważne jest aby zapewnić sobie możliwość aktywnej pracy przy komputerze. 

KOGO ZAPRASZAMY

Facylitatorzy, menedżerowie, trenerzy

KORZYŚCI

Uczestnicy doświadczą uniwersalnego procesu analizy ryzyk w strukturze Kapeluszy de Bono. Po pracy warsztatowej będzie możliwość wymiany doświadczeń oraz teoretyczne omówienie procesu i narzędzi. 

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 24 września 2024
  • godzina: 14:00-16:00
  • forma: ONLINE
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCA

Ewelina Stryszowska - Absolwentka Szkoły Facylitatorów

a

EWELINA STRYSZOWSKA

Disruption Manager, wolontariuszka PMI. Ukończyła Szkołę Facylitacji Wszechnicy UJ, posiada również wiedzę, popartą certyfikacją z obszaru Change Managementu, Design Thinking czy AgilePM. Przez 13 lat zajmowała się sprzedażą, a od blisko czterech poszukuje innowacyjnych rozwiązań dla firmy, w której pracuje. Ewelina na codzień wykorzystuje facylitację, jej techniki i metody pracy, aby rozwiązywać problemy, ale również kreować wizje rozwiązań. Prowadzi inicjatywy i zarządza projektami, które transformują organizację, testuje dostępne rozwiązania, współpracuje z klientem wewnętrznym i zewnętrznym. 
Jako fanka nowych technologii, uwielbia pracować zdalnie podczas spotkań i warsztatów, zwłaszcza na tablicach typu Mural.
 
Ewelina uwielbia wyzwania, jednocześnie ceniąc sobie work-life balance. Prywatnie jest pasjonatką muzyki, podróży, gier wideo i dobrego jedzenia.

WEBINAR: JAK DROBIAZGI ROBIĄ RÓŻNICĘ, CZYLI O PLANOWANIU SESJI FACYLITOWANEJ

OPIS WEBINARU

Co to znaczy dobrze zaplanować sesję facylitowaną? Czy podczas facylitacji jest miejsce na improwizację? I wreszcie czy dobry plan zagwarantuje nam sukces? 

W trakcie webinaru, w oparciu o przykłady sesji facylitowanych, które miałyśmy okazję prowadzić dla naszych klientów, pokażemy jak istotne jest planowanie sesji facylitowanych, zarówno na poziomie doboru struktur i narzędzi jak i techniczno-organizacyjnym. Opowiemy jakie działania podjęłyśmy przed warsztatami i jak przełożyło się to na pracę grupy. Zwrócimy uwagę na to, czym kierowałyśmy się wybierając konkretne narzędzia i jak zadbałyśmy o miejsce i przestrzeń do pracy. Wskażemy momenty, które w praktyce zrobiły różnicę i miały znaczenie dla osiągnięcia zakładanych rezultatów. Będzie oczywiście również okazja do dzielenia się dobrymi praktykami i do zadawania pytań. 

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 19 września 2024
  • godzina: 9:00-10:30
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

KORZYŚCI

  • Dowiesz się, co warto wziąć pod uwagę planując sesję facylitowaną 
  • Poznasz struktury warsztatów facylitowanych „z życia wzięte” 
  • Poznasz praktyczne sposoby radzenia sobie z organizacyjnymi wyzwaniami pracy facylitacyjnej 
  • Wymienisz się dobrymi praktykami z innymi 

KOGO ZAPRASZAMY

Zapraszamy osoby zainteresowane facylitacją i już facylitujące, w szczególności osoby stawiające pierwsze kroki w tym obszarze.  

Zapraszamy również osoby, które korzystają ze wsparcia zewnętrznych facylitatorów i chcą lepiej zrozumieć ten sposób pracy, by stwarzać w organizacjach warunki dla skutecznego jej stosowania.  

I wreszcie zapraszamy osoby prowadzące różnego rodzaju spotkania, które chcą poszerzyć swoją perspektywę myślenia o planowaniu spotkań i szukają nowych pomysłów na radzenie sobie z wyzwaniami podczas prowadzenia spotkań, w których głos uczestników ma być usłyszany.  

PROWADZĄCY

Magdalena Pęcak
Katarzyna Gacek

xxx

MAGDALENA PĘCAK

We Wszechnicy UJ odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi, przeprowadzanie diagnozy potrzeb rozwojowych i projektowanie programów rozwojowych dla organizacji.

KATARZYNA GACEK

Przygotowuję i prowadzę szkolenia oraz programy rozwojowe  z obszarów umiejętności osobistych, menedżerskich oraz profesjonalnej obsługi klienta. Prowadzę też moduły szkoleniowe w Szkole Learning and Development Management oraz w Szkole trenerów.

WARSZTAT: Jak efektywnie wypracować rozwiązanie w grupie

OPIS WARSZTATU

Sesja facylitowana

Podczas warsztatu zostanie zaprezentowana technika porównywania parami RIG (Relative Importance Grid) przydatna szczególnie w sytuacjach, w których trudno wypracować kompromis. W trakcie pracy ze studium przypadku uczestnicy przetestują narzędzie porównywania opcji parami ułatwiające dokonanie wyboru oraz priorytetyzację. Będą mieli okazję sprawdzenia na praktycznym przykładzie użyteczności narzędzia do podejmowania decyzji w grupie oraz indywidualnych.

KOGO ZAPRASZAMY

Menedżerowie, trenerzy

KORZYŚCI

Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób analizować dostępne opcje, aby dokonać obiektywnego wyboru. Nauczą się wykorzystywać narzędzie porównywania parami zarówno do wspierania zespołów w podejmowaniu optymalnych decyzji, jak i do samodzielnego wyboru spośród różnych wariantów. Narzędzie zwiększa obiektywizm podejmowanych decyzji, jest elastyczne i może być dostosowane do różnych kontekstów oraz potrzeb decyzyjnych.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 24 września 2024
  • godzina: 9:00-10:30
  • forma: ONLINE
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

PROWADZĄCA

Arleta Dworczak

ARLETA DWORCZAK

Coachka, trenerka biznesu, facylitatorka, wykładowczyni. Prowadzę warsztaty i szkolenia z zakresu kompetencji miękkich. Wspieram zespoły w wypracowywaniu efektywnych rozwiązań. Tworzę przestrzeń do rozwoju.

WEBINAR: MAM KWALIFIKACJE FACYLITATORA I MAM NA TO PAPIER - CZYLI O ROZWOJU W ROLI OSOBY FACYLITUJĄCEJ I MOŻLIWOŚCIACH CERTYFIKACYJNYCH

OPIS WEBINARU

Czy umiem wystarczająco dużo jako facylitator/facylitatorka? W czym mogłabym się jeszcze rozwinąć? Jakie umiejętności mają inne osoby facylitujące, które mogą być dla mnie inspirujące i przydatne? Jak mogę potwierdzić swoje kompetencje facylitowania?

Zapraszamy na 90 minutowe webinarium, na którym porozmawiamy o mapie kompetencji facylitowania, o rozwoju w roli i o możliwościach certyfikowania wzbogaconych o ministerialne potwierdzenie.

KOGO ZAPRASZAMY

Zapraszamy osoby myślące o podjęciu się roli facylitatora, oraz osoby z doświadczeniem w facylitowaniu, poszukujące inspiracji do rozwoju w roli, pracujące zarówno wewnątrz organizacji jak i jako zewnętrzni profesjonaliści. Zapraszamy także osoby odpowiedzialne za rozwój trenerów i facylitatorów w organizacjach.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 25 września 2024
  • godzina: 9:00-10:15
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

 

Spotkanie będzie miało charakter interaktywnego webinaru, zatem prosimy o zapewnienie sobie warunków nie tylko do słuchania, ale w miarę możliwości również do czynnego udziału.

KORZYŚCI

Uczestnicząc w webinarze zyskasz:

Szerokie spojrzenie na kompetencje facylitowania
Poznasz dwie istniejące mapy kompetencji facylitacyjnych (polską i stworzoną przez International Association of Facilitators) , będziesz mieć możliwość refleksji nad własnymi kompetencjami i porozmawiać o tym co i po co warto rozwijać w roli facylitatora

Inspiracje płynące z doświadczeń osób profesjonalnie facylitujących
Dowiesz się, co osoby pracujące od wielu lat w roli profesjonalnego facylitatora uważają za ważne kroki we własnym rozwoju, co sądzą o certyfikowaniu umiejętności, co jeszcze chciałyby rozwijać.

Wskazówki dotyczące możliwości certyfikowania swoich umiejętności

Dowiesz się jak przebiegają dwa procesy certyfikacyjne, w ramach których weryfikowany jest pełny wachlarz kompetencji facylitacyjnych (nie tylko wybrana metodyka): polski, uznany ministerialnie, będący częścią Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, oraz międzynarodowy, prowadzony przez największe międzynarodowe środowisko facylitatorów – International Association of Facilitators.

PROWADZĄCA

Monika Gąsienica

MONIKA GĄSIENICA

Trenerka, facylitatorka, coach
Kierowniczka merytoryczna Szkoły Facylitatorów

Przygotowuję i prowadzę kompleksowe projekty szkoleniowe; uczestniczę w projektach doradczych dotyczących przywództwa i zarządzania kompetencjami. Jestem konsultantem kluczowych klientów. Zapewniam spójność realizowanych dla nich usług z długofalową strategią rozwoju organizacji.

WEBINAR: FACYLITACJA W PRAKTYCE

OPIS WEBINARU

Zapraszamy na intensywny i wypełniony konkretami webinar, podczas którego opowiemy jak podstawowe założenia facylitacji przełożyłyśmy w praktyce na sesje facylitowane dla małej i dużej grupy i jakie to przyniosło rezultaty – na przykładzie dwóch zrealizowanych procesów facylitacyjnych.

KORZYŚCI

Uczestnicząc w webinarze zyskasz odpowiedzi na pytania:

  • W jaki sposób sprawić, by sesja facylitowana przynosiła konkretne rezultaty i równocześnie pozytywne doświadczenia dla uczestników?
  • Czy efektywna praca w dużej grupie jest możliwa?
  • Jak dbać o możliwości wdrożenia rezultatów wypracowanych na sesji?
  • Jakich metod użyć, by sesja była nie tylko efektywna, ale też angażująca i ciekawa?
  • Dlaczego facylitacja wymaga ścisłej współpracy z klientem i jak to wygląda w praktyce?
  • Ostatnia część pytania będzie najważniejsza: JAK TO WSZYSTKO WYGLĄDA W PRAKTYCE?

KOGO ZAPRASZAMY

Zapraszamy osoby, które prowadzą w organizacjach (lub dla organizacji – jako zewnętrzni konsultanci) procesy wymagające zaangażowania małych i dużych grup (np. wdrożenia zmiany, rozwiązywania problemów, identyfikacji obszarów do ulepszeń itp) . Zapraszamy osoby już korzystające z facylitacji i poszukujące dalszych inspiracji jak i osoby, które dopiero zaciekawiły się tematem i myślą o tym czym jest facylitacja z praktycznego punktu widzenia.

PROGRAM

Podczas webinaru, w krótkim wstępie przedstawimy trzy założenia, które uważamy za bardzo pomocne przy facylitowaniu pracy grupy, a następnie omówimy dwa przykłady zrealizowanych sesji facylitowanych, które były elementem dłuższych procesów, obejmujących kilka kroków i były realizowane dla małych i dużych grup.

W przypadku każdego z dwóch case study skupimy się na zaprezentowaniu:

  • kontekstu i celów zrealizowanego projektu, które ukazują w jakich sytuacjach możemy skorzystać z facylitacji,
  • całego procesu z lotu ptaka, by pokazać poszczególne etapy jego realizacji,
  • zastosowanych struktur pracy, zmierzających do uzyskania zakładanych rezultatów,
  • kluczowych momentów i metod pozwalających przeprowadzić go efektywnie i poradzić sobie z wyzwaniami.

ORGANIZACYJNIE

Zobacz szczegóły wydarzenia:

  • data: 25 września 2024
  • godzina: 11:30-13:20
  • forma: ONLINE (Zoom)
  • udział bezpłatny – konieczna rejestracja

Spotkanie będzie miało charakter interaktywnego webinaru. Podczas spotkania zapraszać będziemy do drobnych interakcji, więc jeśli będziecie mieć Państwo możliwość zarezerwować sobie czas i zapewnić dogodne warunki, będziecie mogli wykorzystać potencjał spotkania w pełni.

PROWADZĄCE

xxxxxx

Monika Gąsienica
Magdalena Pęcak

xxx

MONIKA GĄSIENICA

Przygotowuję i prowadzę kompleksowe projekty szkoleniowe; uczestniczę w projektach doradczych dotyczących przywództwa i zarządzania kompetencjami. Jestem konsultantem kluczowych klientów. Zapewniam spójność realizowanych dla nich usług z długofalową strategią rozwoju organizacji.

MAGDALENA PĘCAK

We Wszechnicy UJ odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi, przeprowadzanie diagnozy potrzeb rozwojowych i projektowanie programów rozwojowych dla organizacji.

 

wszechnica
uniwersytetu
jagiellońskiego

Projektujemy i realizujemy różnorodne sesje i warsztaty facylitowane dopasowane do potrzeb organizacji: 

  • sesje strategiczne,
  • sesje kreatywne,
  • sesje wymiany wiedzy i doświadczeń, 

Realizujemy szkolenia dla określonych przez organizację grup pracowników, głownie dla:

  • trenerów zainteresowanych poszerzeniem swoich kompetencji i rozwojem w roli wewnętrznych facylitatorów,
  • menedżerów chcących korzystać z umiejętności facylitacyjnych podczas prowadzenia spotkań ze swoimi zespołami,
  • koordynatorów projektów zainteresowanych usprawnieniem zespołowego planowania i podziału zadań podczas wspólnych spotkań,
  • scrum masterów, którzy szukają sposobów na zwiększenie zaangażowania członków zespołów w realizację zadań.
 
Pracujemy zarówno stacjonarnie, jak i online.