Strona główna » Wyniki wyszukiwania » Uczenie się o przemyśle 4.0 – spotkanie w projekcie rozwój kompetencji dla przemysłu 4.0
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Rectangle-240.png)
![uczenie-sie-przemysle-4-0 uczenie-sie-przemysle-4-0](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/uczenie-sie-przemysle-4-0-q32xtcef12diyfhgzorjhu7n9z02b6ywi2lbu941y4.jpg)
Uczenie się o przemyśle 4.0 – spotkanie w projekcie rozwój kompetencji dla przemysłu 4.0
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 2 min
Z tego artykułu dowiesz się:
Umiejętność uczenia się
Ogrom możliwości wynikających z nowych technologii i przetwarzania danych wydaje się nie do objęcia przez pojedyncze osoby, a nawet firmy, dlatego tak ważnym aspektem rozwijających się organizacji jest sieciowanie i uczenie się ponad i między strukturami organizacji.
W duchu sieciowania i wspólnego uczenia się członkowie zespołu Wszechnicy UJ wraz z partnerami: Politechniką Rzeszowską, Pratt&Whitney Rzeszów, International Development Norway wzięli udział w spotkaniu w ramach międzynarodowego projektu „Rozwój kompetencji dla Przemysłu 4.0” . Oś wydarzenia stanowiła wymiana spostrzeżeń o wdrażaniu zmian w firmach produkcyjnych, implementujących rozwiązania 4.0. Materiał do analizy oparty jest o realne doświadczenia partnerów w działaniu na rzecz transformacji firm przemysłowych. Współpraca w projekcie daje szansę na lepsze zrozumienie potrzeb inżynierów, operatorów i menedżerów produkcji, identyfikację kompetencji przydatnych w pracy w Industry 4.0.
Uczestnicy spotkania bezpośrednio doświadczyli wpływu technologii na proces uczenia. Wzięli udział w kursie VR dotyczącym obsługi, utrzymania ruchu i serwisowania stacji zrobotyzowanych. W pracach projektowych wykonano cyfrowego bliźniaka pomieszczenia laboratoryjnego zawierającego roboty. Otrzymana cyfrowa reprezentacja otoczenia została wykorzystana do zaprojektowania 4 typów kursów w wirtualnej rzeczywistości. Kurs VR, przykłady wykorzystania symulatorów, robotów, analizy Big Data i case study opartych o dotychczasowe działania B+R partnerów tworzą mozaikę doświadczeń, na której budujemy i uzupełniamy know how Wszechnicy UJ. Wspieramy firmy w transformacji Przemysłu ku 4.0 w sposób skoncentrowany na człowieku, który jest kluczowym ogniwem powodzenia wszelkich zmian.
Wspierając ideę międzyorganizacyjnego uczenia się zainicjowaliśmy serię otwartych spotkań o Przemyśle 4.0, dla osób, które interesuje wpływ nowych technologii na model biznesowy i kulturę organizacyjną firm, na przywództwo, zapotrzebowanie nowych kompetencji oraz na sposób pracy w interdyscyplinarnych zespołach. Zapraszamy do udziału w spotkaniach, w których dzielimy się wiedzą oraz zapraszamy do dialogu i wzajemnego uczenia się. Zwieńczeniem naszych rozmyślań o przyszłości pracownika w rozwijających się technologicznie firmach będzie listopadowa konferencja: ”Ucząca się organizacja. Człowiek w organizacji przyszłości”.
Jeśli chcesz poznać program rozwijający umiejętności adaptacji do wymagań przemysłu przyszłości wejdź na stronę: Kompetencje przemysłu przyszłości
Fot. Spotkanie w ramach projektu nr OG/19/K3/W/0037 pt. Kształcenie dualne w kontekście wyzwań Przemysłu 4.0, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, 7-8.06.2021 Rzeszów
Może Cię jeszcze zainteresować:
Wspieranie ekspertów w rozwoju
W artykule omawiamy różnice w funkcjonowaniu poznawczym ekspertów
i nowicjuszy, pokazując, jak wiedza i doświadczenie wpływają na efektywność rozwiązywania problemów. Zwracamy uwagę, jak trenerzy
5 sytuacji, w których facylitacja pomogła menedżerowi rozwiązać problem
Dzięki udziałowi w webinarze dowiesz się, jak kompetencje facylitacyjne wspierają liderów w pełnieniu swojej roli i jaką zmianę wprowadzają do zespołów i organizacji.
Sztuka skutecznej komunikacji: Jak facylitacja może pomóc Twojemu zespołowi mówić wspólnym językiem
Skuteczna komunikacja w zespole – temat rzeka, na który powiedziano już wiele. Wciąż jednak, kiedy rozejrzymy się wokół siebie, bez zbędnego wysiłku znajdziemy wiele przykładów