KULTURA UCZENIA SIĘ
W ORGANIZACJACH
Jaki jest wpływ kultury organizacyjnej na jakość procesu uczenia się? W jaki sposób tworzyć sprzyjające warunki dla uczenia się wewnątrz organizacji?
Strona główna » Kultura uczenia się
Kultura uczenia się
Grantodawcy
Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się
W projekcie Kultura uczenia się stawiamy pytanie na ile organizacje rozpoznają potencjał tkwiący w uczeniu się osób dorosłych poprzez doświadczenie pracy zawodowej? Realizacja wymagającego zadania, udzielanie wsparcia współpracownikom, podejmowanie nowej roli zawodowej etc. mogą stanowić znaczący materiał w procesie uczenia się. Pełne skorzystanie z tych doświadczeń wymaga m.in. kultury organizacyjnej, która traktuje rozwój pracowników jako kluczowy obszar funkcjonowania organizacji, a nie jedynie zadanie pochłaniające ich „czas pracy”.
W ramach projektu postaramy się zbadać w jaki sposób przebiegają wewnętrzne procesy rozwoju pracowników w branży edukacyjnej i działach HR. Opracujemy również narzędzie, oferujące nowe spojrzenie na kulturę organizacyjną. Doświadczenie pandemii pokazało, że wybór różnorodnych form uczenia się (np. formy asynchronicznej) uelastycznia całość procesu, ale również rodzi potrzebę uporządkowania i integracji jego poszczególnych elementów.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.
Projekt Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji korzysta z dofinansowania z budżetu Rzeczpospolitej Polskiej, stanowiącego 15% wartości dofinansowania tj. 20 230,50 euro.
Rezultaty projektu
Adresaci projektu uzyskają dostęp do raportu, narzędzia diagnozy organizacji oraz do innowacyjnej oferty kursu.
perspektywa makro – raport
Badamy kulturę organizacyjną skupiając się na analizie środowiska uczenia się wewnątrz organizacji. Wzmacnianie tego środowiska jest kluczowe dla budowania kultury jakości. Raport będzie dostępny we wrześniu 2023.
perspektywa mezo – Narzędzie
Promujemy humanistyczny paradygmat uczenia się, który w centrum procesu uczenia się stawia potrzeby osoby uczącej się.
perspektywa mikro – KURS
W jaki sposób efektywnie integrować poszczególne formy realizacji procesów rozwojowych? Kurs jest dostępny bezpłatnie.
Projekt
kierujemy do
Edukatorów
którzy zajmują się na co dzień projektowaniem działań rozwojowych
Przedstawicieli branży rozwojowej
realizujących działania rozwojowe w organizacji, wspierający pracowników w rozwoju
HR Business partners
zajmujący się na co dzień projektowaniem działań rozwojowych
Specjalistów HR
zajmujących się na co dzień wdrażaniem działań rozwojowych
Cele projektu
Nabycie wiedzy na temat wykorzystania nowych technologii w edukacji, tworzenia zintegrowanego środowiska uczenia się.
Opracowanie produktów edukacyjnych we współpracy z IDN i PIFS, wspierających rozwój kultury jakości oraz rozwój paradygmatu humanistycznego w uczeniu się.
Zacieśnienie współpracy z IDN i PIFS w celu tworzenia ekosystemu wsparcia organizacji sektora edukacji oraz integracji oferowanych usług realizowanych w różnych formach.
zespół projektu
Rafał Stożek
Board Member, Strategy Director, Consultant, Facilitator
Magdalena Pęcak
Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator
Iwona Sołtysińka
Development Director, Psychologist, Consultant of Organizational Development, Trainer, Coach
Jakub Skrzypek
Finance Manager
Maciej Świeży
Consultant of Organizational Development, Trainer, Coach
Anna Pupek
Brand Manager
Maciej Kocurek
Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator