facebook
scenariusze-przyszłości-min

Scenariusze przyszłości – angażowanie pracowników w dialog strategiczny dotyczący przyszłości

Nie wiemy, jak potoczy się przyszłość, wiemy jednak, że nie będzie po prostu liniowym przedłużeniem teraźniejszości. Postęp technologiczny, decyzje polityczne, zmieniające się oczekiwania klientów i pracowników – wszystko to sprawi, że już w 2025 i 2030 roku pewne sposoby prowadzenia biznesu staną się nieskuteczne, a inne zyskają na wartości.
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: < 1 minute

Z tego artykułu dowiesz się:

Nie wiemy, jak potoczy się przyszłość

Organizacje, które zachowają czujność trafnie rozpoznają zmieniające się realia, będą mogły wykorzystać to jako źródło przewagi. Te, które zmiana zaskoczy – będą musiały dostosować się lub zginąć. Rozmowa o przyszłości nie jest więc tylko sposobem na formułowanie mniej lub bardziej trafnych prognoz. Równie ważnym efektem jest podważenie status quo: dostrzeżenie, że realia, w jakich działamy, zmieniły się już wielokrotnie i zmienią się również w przyszłości. Zgodnie z często cytowanymi słowami Eisenhowera: plan jest niczym – planowanie wszystkim.

Prezentujemy materiał przygotowany przez Wszechnicę Uniwersytetu Jagiellońskiego w oparciu o wyniki warsztatów prowadzonych dla menedżerów branży IT i branży produkcyjnej, zrealizowanych w ramach Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji 2019.

Czego dowiesz się z raportu?

  • Dlaczego warto rozmawiać o przyszłości?
  • Dlaczego angażować w to pracowników?
  • Jak angażować ludzi w strategiczne rozmowy o przyszłości?
  • Przykładowe wizje przyszłości: scenariusze rozwoju branży produkcyjnej i branży IT

 

Raport dostępny jest na stronie: Scenariusze przyszłości

Może Cię jeszcze zainteresować:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.    Polityka prywatności   
Zgoda

wszechnica
uniwersytetu
jagiellońskiego

Projektujemy i realizujemy różnorodne sesje i warsztaty facylitowane dopasowane do potrzeb organizacji: 

  • sesje strategiczne,
  • sesje kreatywne,
  • sesje wymiany wiedzy i doświadczeń, 

Realizujemy szkolenia dla określonych przez organizację grup pracowników, głownie dla:

  • trenerów zainteresowanych poszerzeniem swoich kompetencji i rozwojem w roli wewnętrznych facylitatorów,
  • menedżerów chcących korzystać z umiejętności facylitacyjnych podczas prowadzenia spotkań ze swoimi zespołami,
  • koordynatorów projektów zainteresowanych usprawnieniem zespołowego planowania i podziału zadań podczas wspólnych spotkań,
  • scrum masterów, którzy szukają sposobów na zwiększenie zaangażowania członków zespołów w realizację zadań.
 
Pracujemy zarówno stacjonarnie, jak i online.