


Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.

Myślenie wizualne podczas spotkań: inspiracja dla liderów
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?Facylitacja wzbogacona o myślenie wizualne zwiększa efektywność spotkań biznesowych, ułatwia zrozumienie kluczowych informacji i pobudza kreatywne myślenie.

Presja czasu i odpowiedzialności lidera a efektywne rozwiązywanie problemów – jak facylitacja wpływa na inkluzywność i lepsze wynik
Wydarzenie będzie dotyczyć wyzwań związanych z zarządzaniem czasem i odpowiedzialnością liderów. Prezentacja opowie historię członków organizacji międzynarodowej, jak facylitacja pomaga im radzić sobie z tymi wyzwaniami.

Cykl wydarzeń w ramach Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji
Dołącz do globalnej społeczności profesjonalistów i entuzjastów facylitacji. FacilitationWeek to międzynarodowa inicjatywa promująca sztukę facylitacji – podejścia, które podnosi efektywność pracy grupowej, wzmacnia zaangażowanie i ułatwia osiąganie rezultatów.

Transformacja, zespół i Ty: rozwój kariery przez skuteczne zarządzanie dynamiką grupy. Perspektywa liderów najwyższego szczebla.
Aneta Marek, prezeska Wszechnicy UJ, oraz Tomasz Manugiewicz, Dyrektor Generalny z doświadczeniem w branży IT, będą dyskutować o tym, jak prowadzić ludzi przez zmiany.

„Złap przyszłość! Trendy, które zmieniają sposób, w jaki pracujemy”
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?

Akcja Facylitacja – jak to wygląda w praktyce?
W jakich sytuacjach w pracy z zespołem może pomóc facilitator? Dlaczego warto zaprosić kogoś „z zewnątrz”, spoza zespołu, a kiedy sprawdzil się facylitator wewnętrzny? Analiza 3 przypadków: konflikt, budowanie zespołu, retrospekcja.

Od chaosu do efektywności: Sztuka facylitacji spotkań dla liderów
Zapraszamy na spotkanie, na którym uczestnicy, niezależnie od branży, zyskają praktyczne umiejętności, które pozwolą im przekształcić chaotyczne spotkania w konstruktywne sesje, sprzyjające współpracy i kreatywności.

Jak budować pozycję L&D w organizacji
Trudno znaleźć idealny przepis na budowanie pozycji L&D, który sprawdziłby się w każdej firmie. Zbyt wiele zależy tu bowiem od kontekstu organizacji, jej potrzeb, sposobu postrzegania rozwoju, autoryzacji działań L&D przez biznes, budżetu rozwojowego. Czynniki, od których zależą możliwości działania L&D można mnożyć.

Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
Wielu specjalistów L&D doświadcza zawodowej samotności. Rzadko bowiem mają wokół siebie osoby, które rozumieją istotę dylematów, z którymi mierzy się L&D. Po prostu nie ma kogo zapytać o radę. Nie ma z kim porozmawiać o wątpliwościach. Brakuje partnera do odbicia myśli i współmyślenia.

Z czego i jak szkolić menedżerów?
W roli menedżerskiej, jak w soczewce, skupiają się dziś różne i konkurencyjne wobec siebie oczekiwania. Menedżerowie muszą integrować potrzeby klientów, pracowników i przełożonych. Dostosowywać się do zmian środowiska. Zarządzać w nowych, hybrydowych warunkach. Do tego dochodzi duża liczba zadań i mierzenie się z przeciążeniem.

Cykl wydarzeń Learning & Development Network. Edycja 2
Dlaczego spotkań dla specjalistów L&D jest tak niewiele? Zapraszamy na drugą edycję cyklu wydarzeń online na który składają się spotkania:
-> Z czego i jak szkolić menedżerów?
-> Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
-> Jak budować pozycję L&D w organizacji

Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w stanie zwinnie adaptować się do ciągłych zmian i rozwijać się zgodnie z wyznaczonymi priorytetami organizacja musi posiadać zdolność samodzielnego uczenia się.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.

Inny czyli kto ? O psychologicznych mechanizmach niechęci i wykluczenia w grupach i organizacjach
Można powiedzieć, że jedyną ścieżką prowadzącą do spotkania, jest zaangażowanie; zaangażować się znaczy przylgnąć do pofałdowań innego, wejść w jego rytm. Tylko zaangażowanie pozwala zrozumieć,

Pakiet startowy trenera, czyli jakie predyspozycje wspierają rozwój w roli trenera biznesu (i nie tylko).
Czy nadaję się do roli trenera? Czy rozwijać się w tym obszarze? Po czym mogę poznać, że to dobra ścieżka dla mnie? To pytania, które

Serial Westword i szkolenia menedżerskie – czyli o teatralnej metodzie rozwoju liderów
Podstawowym problemem większości szkoleń menedżerskich, które mają przecież ulepszać „działania menedżerów” jest to, że nie są „działaniami menedżerów”. Nową odpowiedzią rynku na potrzebę szkoleń opartych

Idea otwartości i współpracy w uczeniu się ludzi i organizacji
Kiedyś granice organizacji były oczywiste. Wyznaczała je fizyczna przestrzeń, w której były zlokalizowane. Cele tych organizacji również bywały bardziej określone. Na przykład biurokracje służyły przede

Mechanizmy blokujące efektywność w coachingu zespołowym.
W jednej z sal dużego ośrodka szkoleniowego trwa coaching zespołu. Uczestnicy – grupa dobrych znajomych, którzy wspólnie założyli firmę – postanowili skorzystać z usług coacha,

Zawracanie głowy, czyli kto potrzebuje zarządzania wiedzą
Menedżerowie, których spotykamy, pracując w różnego typu organizacjach, mają prawo czuć się przytłoczeni. Wystarczy wizyta w księgarni, na konferencji lub nawet lektura fachowego pisma, aby

Kwestionariusz predyspozycji trenerskich
Stosowanie metody coachingowej skłania do refleksji na temat różnych obszarów motywacji. Pojawiają się pytania: „Co motywuje klienta do udziału w sesji”?, „Co motywuje do zmiany”?

Lider pod presją. Nieświadome oczekiwania zespołu.
Rola lidera bywa zwykle kojarzona z oddziaływaniem na innych. Znacznie mniej uwagi poświęca się temu, w jaki sposób oczekiwania i wyobrażenia pracowników „wychowują” liderów, którzy

Kontrolowany brak kontroli
Z profesorem Edwardem Nęcką, niekwestionowanym autorytetem w zakresie psychologii twórczości, rozmawia Iwona Sołtysińska.

Grupa jako całość
Co robić, kiedy w grupie uruchamiają się silne, nieświadome mechanizmy?
Czym jest proces grupowy?
Kiedy można wykorzystać proces w pracy z grupą?

Szeroka perspektywa coachingu
Coaching, uwzględniający szeroką, systemową perspektywę stanowi idealne uzupełnienie doradztwa, szkoleń i mentoringu. Profesjonaliści, reprezentujący podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, prowadzą swoich klientów do przełomowych rozwiązań, ponieważ