Rozwój w roli mentora

Adresaci

Program “Rozwój w roli mentora. Wstęp do kształtowania roli mentora w organizacji” dedykowany jest:

  • przedstawicielom kadry zarządzającej
  • doświadczonym specjalistom,

którzy przygotowują się do pełnienia roli mentora w organizacji.

Efekty szkolenia

W wyniku udziału w szkoleniu uczestnicy:

będą świadomi podstawowych zadań mentora;

będą potrafili wyznaczyć granice roli mentora w pracy z klientami w organizacji;

poznają cykl efektywnego doskonalenia kompetencji;

poznają czynniki wpływające na rozwój i motywację klienta oraz praktyczne możliwości ich wzmacniania;

będą potrafili przeprowadzić rozmowę mentoringową skoncentrowaną na ustalaniu planu rozwoju;

rozwiną umiejętności komunikacyjne sprzyjające prowadzeniu efektywnych, motywujących rozmów mentoringowych;

rozwiną umiejętności budowania partnerskiej relacji z klientem.

Metody pracy

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą: symulacji, socjometrii, prezentacji, pracy w grupach, pracy w parach, pracy indywidualnej. Treści merytoryczne będą przekładane na konkretne sytuacje zawodowe. Szkolenie kładzie nacisk na stosowanie metod aktywnej pracy z grupą.

Program

Dzień 1

Wprowadzenie

  • Moduł I
  • Wstęp do szkolenia, przedstawienie celów, ustalenie zasad
  • Charakterystyka roli mentora w odróżnieniu od innych ról skoncentrowanych na rozwijaniu pracowników
  • Spojrzenie na cykl nabywania kompetencji i podstawowe wyzwania dla osób uczących się
  • Planowanie rozwoju pracownika i możliwości pomiaru postępów w uczeniu się

Dzień 1

Metody wspierania uczenia

  • Moduł II
  • Przegląd form oddziaływania na rozwój klienta (m.in. instruktaż, modelowanie, informacja zwrotna, wspólne rozwiązywanie problemów, wyznaczanie zadań rozwojowych)
  • Dopasowanie form wspierania rozwoju do specyfiki tematu, kompetencji, motywacji i oczekiwań klienta
  • Rola aktywności osoby klienta w skutecznym wspieraniu jej rozwoju, prowokowanie do działania i dzielenie się odpowiedzialnością

Dzień 1

Ustalanie Indywidualnego Planu Rozwoju

  • Moduł III
  • Struktura rozmowy służącej ustaleniu indywidualnego planu rozwoju
  • Ćwiczenie wybranych umiejętności komunikacyjnych w trakcie ustalania planu (zadawanie pytań, parafrazowanie, podsumowywanie)
  • Trening prowadzenia rozmów z pracownikami

Dzień 1

Informacja zwrotna

  • Moduł IV
  • Rola konstruktywnej informacji zwrotnej w procesie mentoringu
  • Struktura efektywnej informacji zwrotnej
  • Trening udzielania informacji zwrotnej

Dzień 2

Podstawowe narzędzia w pracy mentora

  • Moduł I
  • Przekazywanie instrukcji
  • Modelowanie zachowań
  • Pytanie skoncentrowane na rezultacie
  • Pokonywanie trudności w poszukiwaniu rozwiązań
  • Metody analizowania problemów (przykładowo 5Why, Diagram Ishikawy)

Dzień 2

Rozmowa mentoringowa

  • Moduł II
  • Struktura rozmowy mentoringowej
  • Trening prowadzenia rozmowy mentoringowej
  • Omówienie i informacja zwrotna dotycząca przeprowadzonych rozmów mentoringowych

 

Dzień 2

Budowanie partnerskiej relacji

  • Moduł III
  • Fundamenty wspierające rozwój relacji partnerskich
  • Budowanie autorytetu w relacji mentoringowej
  • Prowadzenie wywiadu doceniającego – budowanie potencjału klienta

Dzień 2

Podsumowanie

  • Moduł IV
  • Praca nad stworzeniem zestawu zasad sprzyjających efektywnemu mentoringowi
  • Podsumowanie szkolenia i określenie indywidualnych planów wdrożeniowych
  • Zdefiniowanie zadań wdrożeniowych

Zakres usługi

Realizacja usługi obejmuje:

  • Opracowanie programu szkolenia i jego modyfikacje na podstawie wyników analizy potrzeb
  • Telefoniczne lub mailowe konsultacje z prowadzącym szkolenie do 14 dniu od zakończenia szkolenia (max. 30 minut/os.)
  • Przygotowanie i realizację szkolenia
  • Materiały szkoleniowe dla uczestników w wersji elektronicznej
  • Zaświadczenia dla uczestników szkolenia
  • Raport ewaluacyjny na podstawie ankiet ewaluacyjnych (zgodnych ze wzorem przygotowanym przez Wszechnicę UJ) i obserwacji trenera,
  • Dojazd trenera do miejsca realizacji usługi

 

Możliwość wykorzystania sali szkoleniowej Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Krakowa, z zapewnieniem przerw kawowych dla uczestników. Salę zapewniamy w ramach dostępności terminowej.

 

 

Procedura reklamacyjna WUJ

Skontaktuj się z nami

Aneta Marek

Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży

514 206 346
Napisz do nas
Skontaktuj się z nami