


Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.

Jak budować pozycję L&D w organizacji
Trudno znaleźć idealny przepis na budowanie pozycji L&D, który sprawdziłby się w każdej firmie. Zbyt wiele zależy tu bowiem od kontekstu organizacji, jej potrzeb, sposobu postrzegania rozwoju, autoryzacji działań L&D przez biznes, budżetu rozwojowego. Czynniki, od których zależą możliwości działania L&D można mnożyć.

Cykl wydarzeń Learning & Development Network. Edycja 2
Dlaczego spotkań dla specjalistów L&D jest tak niewiele? Zapraszamy na drugą edycję cyklu wydarzeń online na który składają się spotkania:
-> Z czego i jak szkolić menedżerów?
-> Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
-> Jak budować pozycję L&D w organizacji
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.

Jak tworzyć środowisko sprzyjające innowacji?
Przełomowe innowacje rzadko pojawiają się nagle. Zazwyczaj poprzedza je wiele etapów intensywnej pracy intelektualnej. Jak wspierać zespoły by pracowały efektywniej i jak sprzyjać kreatywności? W

Różne oblicza oporu
Niektóre zjawiska kojarzą nam się jednoznacznie negatywnie. Opór jest jednym z nich. Jeśli ktoś lub coś stawia opór, to znaczy, że w czymś przeszkadza, uniemożliwia
Wiedza o własnej wiedzy: samoocena jako forma uczenia
Ocena i samoocena kompetencji jest często podstawowym elementem diagnozy potrzeb lub ewaluacji efektywności projektów rozwojowych – rozumianych jako wyraźnie wyodrębnione działania, podejmowane przez instytucje edukacyjne

Psychologia akademicka w praktyce coachingowej
Coaching, jako wsparcie w rozwoju kompetencji, zyskuje na znaczeniu globalnie. Od 2004 roku 79% brytyjskich firm wykorzystuje go w rozwoju pracowników, a liczba członków International

Poznaj 7 najważniejszych umiejętności przywódczych i rozwiń je już dziś
Wyobraź sobie Katarzynę – młodą managerkę pracującą w jednej z firm technologicznych. Jest ambitna i zaangażowana, ale ostatnio zauważyła, że to podejście nie zawsze wystarczy,

Wspieranie ekspertów w rozwoju
W artykule omawiamy różnice w funkcjonowaniu poznawczym ekspertów
i nowicjuszy, pokazując, jak wiedza i doświadczenie wpływają na efektywność rozwiązywania problemów. Zwracamy uwagę, jak trenerzy

Sztuka skutecznej komunikacji: Jak facylitacja może pomóc Twojemu zespołowi mówić wspólnym językiem
Skuteczna komunikacja w zespole – temat rzeka, na który powiedziano już wiele. Wciąż jednak, kiedy rozejrzymy się wokół siebie, bez zbędnego wysiłku znajdziemy wiele przykładów

Droga do konsensusu: Proces facylitacji w podejmowaniu decyzji
Podejmowanie decyzji w samej istocie bywa bardzo trudne, szczególnie gdy decyzja dotyczy tematu dużej wagi a każdy wariant ma tyle samo „za” i „przeciw”. Kolejny

Opowieść o nowym przywództwie
Jak powinno wyglądać przywództwo adekwatne do wyzwań współczesnego świata? Niniejszy artykuł jest próbą odpowiedzi na to pytanie oraz zaproszeniem liderów do świadomej i autentycznej refleksji

Ciągły rozwój: jak szkolenie coachingowe może zainspirować do uczenia się?
Ciągły rozwój, definiowany jako proces nieustannego doskonalenia i zwiększania potencjału, jest ważny zarówno dla osobistego sukcesu, jak i rozwoju organizacji. Szkolenia coachingowe, rozwijanie umiejętności pracowników,

Jak jedno szkolenie zmieniło nasze spotkania i zespół na zawsze?
Dlaczego zaangażowanie pracowników i efektywne spotkania są kluczowe dla sukcesu firmy? We współczesnych przedsiębiorstwach pożądane jest tworzenie warunków, które wyzwalają twórczy potencjał zatrudnionych osób. Jest

Facylitacja jako narzędzie kulturotwórcze
Temat świadomego budowania kultury organizacji budzi tyle samo zainteresowania, co i obaw. Bierze się to prawdopodobnie stąd, że kultura organizacji nie jest łatwą materią do

5 korzyści z wynajęcia eksperta facylitacji – jak ułatwić prowadzenie skomplikowanych spotkań
Zastanawiasz się, czy wynajęcie eksperta facylitacji to słuszna inwestycja? Czy ten wydatek rzeczywiście przełoży się na większą efektywność spotkań w Twojej organizacji? A może to

Skuteczna komunikacja w zespole: fundament rozwoju managerskiego
W świecie biznesu, gdzie praca zespołowa jest kluczowa, skuteczna komunikacja stanowi fundament sukcesu. Pomaga w budowaniu silnych relacji w zespole i sprzyja jakościowej współpracy. Bez

Konflikty w zespole – jak sobie z nimi radzić?
Konflikty w miejscu pracy są nieuniknionym elementem życia zawodowego. Mogą one wynikać m.in. z różnic w wartościach, stylu pracy czy specyfiki interakcji międzyludzkich. Do tego

Razem czy osobno? Cena indywidualizmu
Nie licząc roweru, transport publiczny jest najlepszym środkiem komunikacji. Publiczny, dostępny dla większości, z definicji dość egalitarny, poza tym relatywnie ekologiczny i tani. Możemy tam

Jak facylitator może wpłynąć na pozytywne interakcje w grupie?
Umiejętności i podejście facylitatora mają ogromny wpływ na atmosferę i skuteczność współpracy w zespole. To osoba, która potrafi gromadzić wszystkich wkoło wspólnego celu. Koncentruje się

Co to jest facylitacja i co ma ułatwiać?
Czy zastanawiałeś(-aś) się kiedyś, jak skutecznie wspierać pracę grupy, aby osiągać lepsze rezultaty? Kluczem do tego jest facylitacja. To narzędzie, które nie tylko ułatwia, ale

Stres i produktywność: Jak jedno wpływa na drugie i jak sobie z tym radzić?
Stres to reakcja organizmu na stawiane mu wymagania (fizyczne i psychiczne). Kiedyś reakcja stresowa miała zagwarantować człowiekowi przetrwanie w niesprzyjających warunkach. Dzisiaj, mimo upływu lat,

Jak tworzyć kulturę systemowego uczenia się w zespole?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zwiększyć efektywność i innowacyjność w swoim zespole? Organizacyjne, a więc również systemowe gromadzenie wiedzy o tym w jaki działa firma,

Zarządzanie emocjami, rezyliencja i „pozytywne myślenie”
Czy zdarzyło ci się usłyszeć w trudnych chwilach: rozczarowania, złości, smutku – radę „musisz myśleć pozytywnie”, albo „po prostu musisz przestać o tym myśleć”, albo

Jak facylitacja może pomóc w rozwoju managerskim?
Facylitacja to sposób pracy z grupami, który pozwala osiągać jak najlepsze rezultaty spotkań. Dlaczego ten obszar zadań managera miałby mieć tak ogromny wpływ na jego

Facylitacja społeczna – jak obecność innych wpływa na rezultaty ?
Miałeś w swoim życiu sytuacje, gdzie obecność innych osób „dodała Ci skrzydeł”? W sporcie mogą to być kibice lub bliscy, którzy potrafią zmobilizować do lepszych

Przewodnik po uzyskaniu certyfikatu ICF i wyborze odpowiedniego szkolenia coachingowego
Niezależnie od tego, czy chcesz zostać profesjonalnym coachem, czy też zajmujesz się coachingiem od wielu lat, prawdopodobnie towarzyszyła Ci myśl: „Czy warto uzyskać akredytację coachingową?”.