Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.
Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w stanie zwinnie adaptować się do ciągłych zmian i rozwijać się zgodnie z wyznaczonymi priorytetami organizacja musi posiadać zdolność samodzielnego uczenia się.
Strategia Learning&Development
Wielu specjalistów L&D stoi przed wyzwaniem wdrożenia całościowej polityki rozwojowej w ich organizacjach. Kryje się za tym potrzeba realizacji uporządkowanych i zaplanowanych działań, które będą brać pod uwagę zarówno perspektywę pracowników jak i cele firmy.
Cykl wydarzeń Learning & Development Network
Międzynarodowy Tydzień Facylitacji to coroczny cykl wydarzeń pod patronatem The International Association of Facilitators, promujących idę facylitacji. W tym roku skupiamy się na kompetencjach – poniżej znajdziesz ścieżki tematycznie. Wspólnie z naszymi Absolwentami zapraszamy na bezpłatne wydarzenia.
Wyzwania Learning&Development vs. wyzwania rozwojowe organizacji
Pracujesz jako specjalistka/specjalista L&D i szukasz inspiracji dla prowadzonej przez Ciebie polityki rozwojowej w Twojej organizacji? Być może zatem zainteresuje Cię ten warsztat.
Mój zespół jeszcze nigdy niczego razem nie wypracował. Jak angażować ludzi we wspólne działania w trudnych czasach?
Zapraszamy na webinar w czasie którego przyjrzymy się istotnym momentom, które wydarzają się podczas spotkań z zespołem. Skupimy się na praktykach menedżerskich, które pomagają budować kulturę współpracy, sprzyjają wspólnemu wypracowywaniu rozwiązań i zachęcają do aktywnego uczestnictwa w spotkaniach.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.
Skuteczna komunikacja w zespole: fundament rozwoju managerskiego
W świecie biznesu, gdzie praca zespołowa jest kluczowa, skuteczna komunikacja stanowi fundament sukcesu. Pomaga w budowaniu silnych relacji w zespole i sprzyja jakościowej współpracy. Bez
Konflikty w zespole – jak sobie z nimi radzić?
Konflikty w miejscu pracy są nieuniknionym elementem życia zawodowego. Mogą one wynikać m.in. z różnic w wartościach, stylu pracy czy specyfiki interakcji międzyludzkich. Do tego
Razem czy osobno? Cena indywidualizmu
Nie licząc roweru, transport publiczny jest najlepszym środkiem komunikacji. Publiczny, dostępny dla większości, z definicji dość egalitarny, poza tym relatywnie ekologiczny i tani. Możemy tam
Jak facylitator może wpłynąć na pozytywne interakcje w grupie?
Umiejętności i podejście facylitatora mają ogromny wpływ na atmosferę i skuteczność współpracy w zespole. To osoba, która potrafi gromadzić wszystkich wkoło wspólnego celu. Koncentruje się
Co to jest facylitacja i co ma ułatwiać?
Czy zastanawiałeś(-aś) się kiedyś, jak skutecznie wspierać pracę grupy, aby osiągać lepsze rezultaty? Kluczem do tego jest facylitacja. To narzędzie, które nie tylko ułatwia, ale
Stres i produktywność: Jak jedno wpływa na drugie i jak sobie z tym radzić?
Stres to reakcja organizmu na stawiane mu wymagania (fizyczne i psychiczne). Kiedyś reakcja stresowa miała zagwarantować człowiekowi przetrwanie w niesprzyjających warunkach. Dzisiaj, mimo upływu lat,
Jak tworzyć kulturę systemowego uczenia się w zespole?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zwiększyć efektywność i innowacyjność w swoim zespole? Organizacyjne, a więc również systemowe gromadzenie wiedzy o tym w jaki działa firma,
Zarządzanie emocjami, rezyliencja i „pozytywne myślenie”
Czy zdarzyło ci się usłyszeć w trudnych chwilach: rozczarowania, złości, smutku – radę „musisz myśleć pozytywnie”, albo „po prostu musisz przestać o tym myśleć”, albo
Jak facylitacja może pomóc w rozwoju managerskim?
Facylitacja to sposób pracy z grupami, który pozwala osiągać jak najlepsze rezultaty spotkań. Dlaczego ten obszar zadań managera miałby mieć tak ogromny wpływ na jego
Facylitacja społeczna – jak obecność innych wpływa na rezultaty ?
Miałeś w swoim życiu sytuacje, gdzie obecność innych osób „dodała Ci skrzydeł”? W sporcie mogą to być kibice lub bliscy, którzy potrafią zmobilizować do lepszych
Przewodnik po uzyskaniu certyfikatu ICF i wyborze odpowiedniego szkolenia coachingowego
Niezależnie od tego, czy chcesz zostać profesjonalnym coachem, czy też zajmujesz się coachingiem od wielu lat, prawdopodobnie towarzyszyła Ci myśl: „Czy warto uzyskać akredytację coachingową?”.
Stres chroniczny. Co to jest? Jak sobie z nim radzić?
Wiele osób rozpoczynających świadomą pracę nad obniżeniem poziomu napięcia jest zaskoczonych tym, że stres chroniczny w ogóle istnieje. Ten mało spektakularny i trudny do zauważenia
Jak zostać dobrym managerem?
To pytanie z pewnością zadaje sobie każda osoba awansująca do roli kierowniczej w swojej organizacji. Kłopot z odpowiedzią może polegać przede wszystkim na tym, że
Facylitacja jako usługa – jak zewnętrzny facylitator może uczynić spotkania bardziej efektywnymi?
Mimo że nie lubię uogólnień, zaryzykuję stwierdzenie, że każdy z nas chciałby prowadzić efektywne spotkania. W takich też chcielibyśmy uczestniczyć. Nic tak nie odbiera energii
Po co managerowi kompetencje facylitatorskie?
Od wzmocnienia zespołowego zaangażowania po wydajne rozwiązywanie problemów, kompetencje facylitatorskie stają się niezbędnym narzędziem dla nowoczesnych liderów. Czy zastanawialiście się, jak takie umiejętności mogą przekształcić
Rodzaje coachingu
Coaching w Polsce naprzemiennie cieszy się dużą popularnością oraz złą sławą. Niezależnie od aktualnie trwającej fazy cały czas się rozwija, a osób chcących kształcić się
Facylitacja w pigułce – definicja, opis roli i wymagane umiejętności
Pojęcie facylitacji zna coraz więcej osób, a wiele firm obserwuje pozytywne efekty zatrudnienia specjalisty z tego zakresu. Wykorzystuje ona różnorodność i potencjał pracowników do wypracowania
Coaching jako źródło motywacji
Stosowanie metody coachingowej skłania do refleksji na temat różnych obszarów motywacji. Pojawiają się pytania: „Co motywuje klienta do udziału w sesji”?, „Co motywuje do zmiany”?
Coaching z perspektywy systemowej
Jakiś czas temu prowadziłem coaching z jedną z osób zarządzających dużym przedsiębiorstwem. Zostałem zaproszony do poprowadzenia paru sesji, dotyczących roli coacha w organizacji. Spotkania były
Zdrowa organizacja – równowaga, wsparcie, przyszłość
ZDROWA ORGANIZACJA to szerokie pojęcie, można w nim zawrzeć wiele różnych charakterystyk czy kryteriów zdrowia, jednak wydaje się, że wśród wielorakich opisów zdrowych organizacji, których
Generał czy kaprale – kto już wkrótce będzie kierował inteligentnymi fabrykami?
Co dla postępów Czwartej Rewolucji Przemysłowej oznacza nowa sytuacja polityczno-gospodarcza Europy i Polski? Wielu zadaje sobie to pytanie, ale, jak w przypadku większości procesów życia
Strategia Learning & Development w akcji
„Widz jest nieodłączną częścią spektaklu kinowego”[1], analogicznie pracownik jest integralnym elementem polityki i strategii learning and development. Gdybyśmy wyobrazili sobie, że dział L&D jest studiem
Kultura organizacyjna – dlaczego jest tak istotna?
Mówi się, że kultura organizacyjna stanowi jej „duszę”. Choć w wielu organizacjach nie jest świadomie kształtowana, warto zdawać sobie sprawę z tego, że każda organizacja
Rozwiązywanie problemów w pracy
Wyobraź sobie grupę pracowników, którzy współpracują w pełnej zgodzie i harmonii. Klienci są zadowoleni i wszystko działa jak w dobrze naoliwionej maszynie. Żadnych napięć. Żadnych