Wszechnica UJ jest partnerem dla organizacji, którym zależy na ciągłym rozwoju. Pomagamy budować zdrowe, wspierające środowisko pracy, w którym efektywność jest skutkiem zaangażowania we wspólne cele, dobrze przemyślanych procesów i wysokich kompetencji – nie zaś nadmiernej presji i krótkowzrocznego eksploatowania zasobów. Robimy to realizując projekty doradcze i szkoleniowe związane z planowaniem strategicznym, kształtowaniem kultury organizacyjnej, rozwojem kadry kierowniczej i wewnętrznych zespołów trenerskich.
Od początku naszego funkcjonowania kształcimy profesjonalistów, którzy odpowiadają za rozwój innych: trenerów, coachów, facylitatorów, konsultantów, menedżerów i HR Business Partnerów. Wspieramy ich w świadomym i efektywnym podejmowaniu roli zawodowej. Nasze szkoły to całościowe, oparte na przemyślanych profilach kompetencyjnych programy, które oferując profesjonalny warsztat pracy, pomagają w osiągnięciu klarownego rozumienia własnej roli.
Nasze korzenie sięgają 2005 roku, kiedy powołano nas jako pozawydziałową jednostkę Uniwersytetu Jagiellońskiego, inspirowaną popularną w Stanach Zjednoczonych i krajach Unii Europejskiej formułą university extensions. Od tego czasu zmieniliśmy się: pozyskaliśmy konsultantów pracujących dla nas na wyłączność i współtworzących nasz sposób pracy, przekształciliśmy się w autonomiczną spółkę, nawiązaliśmy współpracę z partnerami z całego świata, zaczęliśmy realizować projekty dla klientów zagranicznych. Pamiętając o naszych korzeniach, nadal troszczymy się jednak o to, co charakterystyczne dla Uniwersytetu: rzetelną wiedzę, głębszą refleksję i konfrontację własnych opinii z innymi poglądami i wynikami badań.
Na Uniwersytecie Jagiellońskim powołana została Wszechnica UJ. Postała, by udostępniać wiedzę ekspercką i potencjał intelektualny Uniwersytetu w postaci praktycznych, biznesowych rozwiązań.
Międzynarodowy program rozwoju coachów The Art & Science of Coaching zawitał do Polski dzięki współpracy Wszechnicy UJ z Erickson Coaching International.
Jeden z naszych flagowych programów, oparty na autorskim modelu kompetencyjnym, to sprawdzony, rzetelny sposób przygotowania się do roli trenera.
Pierwsza w Polsce Międzynarodowa konferencja Group Relations to wydarzenie pozwalające doświadczyć dynamiki małych i większych grup, koncentrując uwagę na procesach działających „pod powierzchnią".
Jest to coroczne wydarzenie, podczas którego dzielimy się wiedzą i doświadczeniami z realizacji kompleksowych projektów doradczych mających na celu budowanie uczących się organizacji.
Włączyliśmy się w organizację Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji po to, by pokazać, jak poprzez facylitację można budować przestrzeń do współpracy, włączać pracowników we współtworzenie organizacji, wspierać samodzielność i kreatywność zespołu a także a korzystać z jego potencjału.
Dwoje facylitatorów Wszechnicy UJ uzyskało międzynarodowy certyfikat facylitatora Certified Professional Facilitator.
Szkoła Facylitatorów Wszechnicy UJ jako pierwsza w Polsce uzyskała akredytację International Association of Facilitators. Tylko 8 programów rozwijających facylitatorów na świecie posiada tą akredytację
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych szkół coachingu w Polsce zrealizowana w całości w formule pracy zdalnej.
Odpowiadamy na rzeczywiste potrzeby,
wspieramy w świadomym podejmowaniu decyzji.
Niezależnie od rodzaju wyzwania, metody pracy Wszechnicy UJ uwzględniają wymienione poniżej założenia:
Upowszechniamy wybrane, wartościowe podejścia zaczerpnięte z różnych tradycji i nurtów psychologicznych oraz modeli funkcjonowania organizacji. Działania rozwojowe realizujemy zgodnie ze standardami uznanych, międzynarodowych organizacji (coaching – Inernational Coach Federation, facylitacja – International Association of Facilitators). Za każdym razem stawiamy sobie za zadanie dostosowanie ich do konkretnej sytuacji i wyzwań, jakie podejmują nasi klienci.
Oferujemy różnorodne formy wspierania rozwoju, których wspólnym mianownikiem jest ich interaktywność i budowanie zaangażowania uczestników. Szkolenia bazują w pierwszej kolejności na praktycznym doświadczeniu, mają atrakcyjną i różnorodną formę.
Rozwiązywanie konkretnego problemu wymaga stworzenia przestrzeni łączącej doświadczenie zewnętrznych ekspertów z kompetencjami i wiedzą zgromadzoną dotychczas w organizacji klienta. Ze względu na to, doświadczenie klientów jest zawsze punktem wyjścia i ostatecznym testem skuteczności oferowanych rozwiązań. Wymaga to często powołania zespołu projektowego lub organizacji warsztatów z udziałem różnych grup pracowników.
Nasi konsultanci przyjmują perspektywę, zgodnie z którą zarówno organizacja, jak i grupa szkoleniowa są czymś więcej niż zbiorem racjonalnie działających jednostek. Dzięki temu biorą pod uwagę mechanizmy, które ujednolicają zachowania grup i wywierają niezwykle istotny, choć nie zawsze uświadamiany, wpływ na sposób podejmowania przez nie zadań.
Projektujemy działania rozwojowe w taki sposób, aby przygotować organizację i jej pracowników do samodzielnego radzenia sobie z wyzwaniami, jakie wynikają z jej zadań i specyfiki. Tylko takie podejście zbuduje w organizacji kompetencje do ciągłego i samodzielnego zwiększania efektywności swoich działań. Rzetelne wsparcie rozwojowe musi uwzględniać również to, co jest podstawowym zadaniem organizacji – dopiero dzięki koncentracji na priorytetach możliwe jest określenie wizji potrzebnej zmiany i zaprojektowanie prowadzących do niej działań.
Nasi konsultanci korzystają w szeroki sposób ze swojej eksperckiej wiedzy. Na bieżąco obserwują efekty własnych działań, wyciągają z nich wnioski i pozwalają innym współtworzyć wiedzę potrzebną do wprowadzenia zmian. Cykliczność projektów rozwojowych, które proponujemy, opiera się na aktywnej i regularnej optymalizacji zaplanowanych działań.
Prezes Zarządu, trener, konsultant, facylitator
Dyrektor ds. Rozwoju, konsultant organizacji, trener, coach, facylitator
Dyrektor Programowy, trener, coach
Trener, facylitator, coach
Trener, coach, konsultant, facylitator
Trener, konsultant
Trener, aktor, coach
Head of Department, Coach, Consultant, Trainer
Starszy menedżer ds. projektów rozwojowych
Konsultant ds. projektów rozwojowych, menedżer procesu sprzedaży
Konsultant ds. projektów rozwojowych, trener, facylitator, coach
Menedżer ds. projektów rozwojowych
Konsultantka ds. projektów rozwojowych, coach
Specjalista ds. finansów i organizacji
Head of Think Tank, facilitator, researcher
Menedżer ds. projektów rozwojowych
Maciej Kocurek – Prezes Zarządu
dr hab. Piotr Dobosz, prof. UJ – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Wydział Prawa i Administracji UJ
dr Małgorzata Kutera – Członek Rady Nadzorczej
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dr Jerzy Serwacki – Członek Rady Nadzorczej
Wydział Prawa i Administracji UJ
Wspieramy organizacje i instytucje w kształtowaniu kultury organizacyjnej, która angażuje do wspólnego myślenia, odpowiedzialnego działania oraz realizacji celów biznesowych. Realizujemy projekty doradczo-szkoleniowe na terenie całej Polski oraz za granicą.