Wszechnica UJ jest partnerem dla organizacji, którym zależy na ciągłym rozwoju. Pomagamy budować zdrowe, wspierające środowisko pracy, w którym efektywność jest skutkiem zaangażowania we wspólne cele, dobrze przemyślanych procesów i wysokich kompetencji – nie zaś nadmiernej presji i krótkowzrocznego eksploatowania zasobów. Robimy to realizując projekty doradcze i szkoleniowe związane z planowaniem strategicznym, kształtowaniem kultury organizacyjnej, rozwojem kadry kierowniczej i wewnętrznych zespołów trenerskich.
Od początku naszego funkcjonowania kształcimy profesjonalistów, którzy odpowiadają za rozwój innych: trenerów, coachów, facylitatorów, konsultantów, menedżerów i HR Business Partnerów. Wspieramy ich w świadomym i efektywnym podejmowaniu roli zawodowej. Nasze szkoły to całościowe, oparte na przemyślanych profilach kompetencyjnych programy, które oferując profesjonalny warsztat pracy, pomagają w osiągnięciu klarownego rozumienia własnej roli.
Nasze korzenie sięgają 2005 roku, kiedy powołano nas jako pozawydziałową jednostkę Uniwersytetu Jagiellońskiego, inspirowaną popularną w Stanach Zjednoczonych i krajach Unii Europejskiej formułą university extensions. Od tego czasu zmieniliśmy się: pozyskaliśmy konsultantów pracujących dla nas na wyłączność i współtworzących nasz sposób pracy, przekształciliśmy się w autonomiczną spółkę, nawiązaliśmy współpracę z partnerami z całego świata, zaczęliśmy realizować projekty dla klientów zagranicznych. Pamiętając o naszych korzeniach, nadal troszczymy się jednak o to, co charakterystyczne dla Uniwersytetu: rzetelną wiedzę, głębszą refleksję i konfrontację własnych opinii z innymi poglądami i wynikami badań.
Na Uniwersytecie Jagiellońskim powołana została Wszechnica UJ. Postała, by udostępniać wiedzę ekspercką i potencjał intelektualny Uniwersytetu w postaci praktycznych, biznesowych rozwiązań.
Międzynarodowy program rozwoju coachów The Art & Science of Coaching zawitał do Polski dzięki współpracy Wszechnicy UJ z Erickson Coaching International.
Jeden z naszych flagowych programów, oparty na autorskim modelu kompetencyjnym, to sprawdzony, rzetelny sposób przygotowania się do roli trenera.
Pierwsza w Polsce Międzynarodowa konferencja Group Relations to wydarzenie pozwalające doświadczyć dynamiki małych i większych grup, koncentrując uwagę na procesach działających „pod powierzchnią".
Jest to coroczne wydarzenie, podczas którego dzielimy się wiedzą i doświadczeniami z realizacji kompleksowych projektów doradczych mających na celu budowanie uczących się organizacji.
Włączyliśmy się w organizację Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji po to, by pokazać, jak poprzez facylitację można budować przestrzeń do współpracy, włączać pracowników we współtworzenie organizacji, wspierać samodzielność i kreatywność zespołu a także a korzystać z jego potencjału.
Dwoje facylitatorów Wszechnicy UJ uzyskało międzynarodowy certyfikat facylitatora Certified Professional Facilitator.
Szkoła Facylitatorów Wszechnicy UJ jako pierwsza w Polsce uzyskała akredytację International Association of Facilitators. Tylko 8 programów rozwijających facylitatorów na świecie posiada tą akredytację
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych szkół coachingu w Polsce zrealizowana w całości w formule pracy zdalnej.
Odpowiadamy na rzeczywiste potrzeby,
wspieramy w świadomym podejmowaniu decyzji.
Dążymy do efektywności poprzez koncentrację
na tym, co najważniejsze.
Rozmawiamy otwarcie, stawiamy granice,
szukamy równowagi i wzajemności.
Dbamy o jakość, podejmujemy zobowiązania odpowiedzialnie.
Dostrzegamy w ludziach potencjał
i wspieramy w jego pełnym wykorzystaniu.
Niezależnie od rodzaju wyzwania, metody pracy Wszechnicy UJ uwzględniają wymienione poniżej założenia:
Upowszechniamy wybrane, wartościowe podejścia zaczerpnięte z różnych tradycji i nurtów psychologicznych oraz modeli funkcjonowania organizacji. Działania rozwojowe realizujemy zgodnie ze standardami uznanych, międzynarodowych organizacji (coaching – Inernational Coach Federation, facylitacja – International Association of Facilitators). Za każdym razem stawiamy sobie za zadanie dostosowanie ich do konkretnej sytuacji i wyzwań, jakie podejmują nasi klienci.
Oferujemy różnorodne formy wspierania rozwoju, których wspólnym mianownikiem jest ich interaktywność i budowanie zaangażowania uczestników. Szkolenia bazują w pierwszej kolejności na praktycznym doświadczeniu, mają atrakcyjną i różnorodną formę.
Rozwiązywanie konkretnego problemu wymaga stworzenia przestrzeni łączącej doświadczenie zewnętrznych ekspertów z kompetencjami i wiedzą zgromadzoną dotychczas w organizacji klienta. Ze względu na to, doświadczenie klientów jest zawsze punktem wyjścia i ostatecznym testem skuteczności oferowanych rozwiązań. Wymaga to często powołania zespołu projektowego lub organizacji warsztatów z udziałem różnych grup pracowników.
Nasi konsultanci przyjmują perspektywę, zgodnie z którą zarówno organizacja, jak i grupa szkoleniowa są czymś więcej niż zbiorem racjonalnie działających jednostek. Dzięki temu biorą pod uwagę mechanizmy, które ujednolicają zachowania grup i wywierają niezwykle istotny, choć nie zawsze uświadamiany, wpływ na sposób podejmowania przez nie zadań.
Projektujemy działania rozwojowe w taki sposób, aby przygotować organizację i jej pracowników do samodzielnego radzenia sobie z wyzwaniami, jakie wynikają z jej zadań i specyfiki. Tylko takie podejście zbuduje w organizacji kompetencje do ciągłego i samodzielnego zwiększania efektywności swoich działań. Rzetelne wsparcie rozwojowe musi uwzględniać również to, co jest podstawowym zadaniem organizacji – dopiero dzięki koncentracji na priorytetach możliwe jest określenie wizji potrzebnej zmiany i zaprojektowanie prowadzących do niej działań.
Nasi konsultanci korzystają w szeroki sposób ze swojej eksperckiej wiedzy. Na bieżąco obserwują efekty własnych działań, wyciągają z nich wnioski i pozwalają innym współtworzyć wiedzę potrzebną do wprowadzenia zmian. Cykliczność projektów rozwojowych, które proponujemy, opiera się na aktywnej i regularnej optymalizacji zaplanowanych działań.
Head of the Board, Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator
Development Director, Consultant of Organizational Development, Trainer, Coach, Facilitator
Programme Director, Consultant of Organizational Development, Trainer, Coach
Consultant of Organizational Development, Trainer, Coach, Facilitator
Consultant of Organizational Development, Trainer, Coach, Facilitator
Head of Professional Development, Consultant of Professional Development, Coach, Trainer, Facilitator
Head of Organizational Development, Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator
Head of Think Tank, Facilitator, Researcher
Head of Remote Learning, Senior Project Manager
Consultant of Organizational Development, Trainer
Trainer, Coach, Actor
Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator, Coach
Project manager of Professional Development
Consultant of Professional Development, Coach
Finance Manager
Project Manager of Professional Development
Industry Consultant
Maciej Kocurek – Prezes Zarządu
dr hab. Piotr Dobosz, prof. UJ – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Wydział Prawa i Administracji UJ
dr Małgorzata Kutera – Członek Rady Nadzorczej
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dr Jerzy Serwacki – Członek Rady Nadzorczej
Wydział Prawa i Administracji UJ
Prowadzę szkolenia i procesy mentoringowe dla menedżerów. Szkolę i doradzam HR w obszarze diagnozy potrzeb i projektowania programów rozwojowych. Jestem konsultantem projektów wdrażających zmianę organizacyjną. Można mnie spotkać na warsztatach Wszechnicy UJ z cyklu Know How Bites, na które zapraszam. Prowadzę także sesje facylitacyjne i jestem Prezesem Zarządu Wszechnicy UJ.
Pracując z menedżerami koncentruję się na zagadnieniach definiujących tę rolę (budowanie pozycji i autorytetu w zespole, koncepcje roli menedżera, prowadzenie spotkań indywidualnych i zespołowych) oraz przygotowuję menedżerów do wdrażania zmian w zespołach. Mam przekonanie do skuteczności indywidualnej pracy z menedżerami w procesach mentoringowych, gdzie można skoncentrować się na indywidualnych wyzwaniach konkretnej osoby.
W obszarze HR specjalizuje się w prowadzeniu procesu diagnozy potrzeb rozwojowych, narzędzi w tym obszarze, a także budowaniu pozycji HR w organizacji, w szczególności wobec różnorodnych interesariuszy projektów rozwojowych.
Kierowałem pracą zespołu przygotowującego projekt Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno Szkoleniowych MSUES oraz byłem szefem pilotażowego audytu firm szkoleniowych w oparciu o kryteria jakościowe MSUES. Jestem współautorem ?Przewodnika po Standardach?, gdzie przygotowałem rozdział dotyczący zarządzania firmą szkoleniową. Jestem także współautorem raportu ?Organizacja w okresie dojrzewania. Jakiej kultury organizacyjnej oczekują pracownicy?? Realizowałem projekty szkoleniowo-doradcze między innymi dla: BZWBK, BGŻ, WUP w Krakowie, Polsat Cyfrowy, Puma, Impel S.A., 3M Polska, Aviva, International Paper, Future Processing, Pratt&Whitney, SKANSKA, Smyk.
Jestem absolwentem historii i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłem studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Mam za sobą kilka kompleksowych kursów trenerskich, coachingowych i facylitacyjnych (Szkoła Trenerów Wszechnicy UJ; program ?Trainers Training” Erickson College International; akredytowana przez Międzynarodową Federację Coachów (ICF) szkoła coachów ?The Art & Science of Coaching”; ?Szkoła Facylitatorów: praca z organizacją, rozwój w roli zawodowej?).
Odpowiadam za tworzenie i kierownictwo merytoryczne kompleksowych projektów szkoleniowo-doradczych dla klientów organizacyjnych.
Współtworzę standardy kształcenia dla profesjonalistów zajmujących się edukacją i rozwojem osób dorosłych. Prowadzę indywidualny i zespołowy coaching oraz facylitację procesów zespołowego rozwiązywania problemów.
Jestem psychologiem, od ponad 20 lat zajmuję się wspieraniem rozwoju ludzi, zespołów i organizacji. Opracowałam i przeprowadziłam wiele projektów szkoleniowo-doradczych oraz badawczo-rozwojowych. Pracuję jako trener, realizując szkolenia z zakresu kompetencji trenerskich i facylitacyjnych, tworząc autorskie programy rozwoju kompetencji myślenia, współpracy w grupie, zarządzania emocjami. Specjalizuję się w rozumieniu dynamiki grup i organizacji, facylitacji pracy grup zadaniowych, treningach twórczego rozwiązywania problemów. Facylituję prace zespołów strategicznych, wspierając organizacje w poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju i działania.
Od wielu lat współtworzę koncepcję i ofertę Wszechnicy UJ, sprawując opiekę merytoryczną nad efektami pracy specjalistów. Regularnie angażuję się w działania na rzecz tworzenia standardów kształcenia profesjonalistów zajmujących się edukacją i rozwojem osób dorosłych. Jestem współautorką publikacji ?Szkolenie pracowników a rozwój organizacji? oraz ?Budowanie zespołów? wydanych przez Wolters Kluwer, adresowanych do profesjonalistów branży HR.
Studiom psychologicznym na UJ zawdzięczam trwającą do dziś fascynację myśleniem i rozwiązywaniem problemów, a w szczególności efektywnością grup w tym zakresie. W Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej rozwijałam swoje zaciekawienie nieświadomymi procesami i dynamiką interpersonalną. Po latach pogłębiłam wiedzę w tym obszarze, uczestnicząc w organizowanych przez brytyjską organizację OPUS kursach ?Advanced Training in Small Group Processes?, konferencjach Group Relations i rozwijając własną praktykę konsultacyjną. By ugruntować te doświadczenia ukończyłam studia w zakresie konsultingu dla organizacji w Tavistock Clinic w Londynie. Regularnie uczestniczę w międzynarodowych konferencjach i spotkaniach branżowych dedykowanych konsultantom OD.
Jestem certyfikowanym coachem (PCC ICF), przeprowadziłam ponad 2500 godzin coachingu indywidualnego, głównie dla kadry menedżerskiej (w tym executive coaching) oraz kilkaset godzin coachingu zespołów na różnych poziomach organizacji. Od kilku lat pracuję jako mentor w procesie przygotowania do certyfikacji ICF.
Jestem członkiem Instytutu Studiów Psychoanalitycznych im. Hanny Segal; łącząc podejście psychoanalityczne z doświadczeniem pracy w biznesie konsultuję zespoły i organizacje doświadczające kryzysu (ośrodki terapeutyczne, stowarzyszenia i instytucje publiczne).
Jestem kierownikiem merytorycznym flagowego produktu Wszechnicy UJ – Szkoły Trenerów, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów. Współtworzyłam koncepcję pierwszej w Polsce Szkoły Facylitatorów, promując ideę facylitacji i partycypacji w polskich organizacjach. Od 10 lat promuję w Polsce metodę Group Relations, która jest unikatowym sposobem uczenia się dynamiki grup i organizacji i własnego wpływu na te procesy ? pracuję jako konsultant w międzynarodowych konferencjach Group Relations.
Staram się wykorzystywać swoje doświadczenie i specjalizację działając w przestrzeni społecznej. Organizuję co roku spotkania Listening Post, służące wspólnej refleksji nad naszym doświadczeniem w rolach, jakie podejmujemy na co dzień. Od wielu lat współpracuję z organizacją Partners in Confronting Collective Atrocities, współprowadząc warsztaty Group Relations poświęcone traumie II Wojny Światowej i jej transpokoleniowym konsekwencjom.
Jestem wykładowcą w Postgraduate School of Thinking Uniwersytetu w Brukseli, której ambicją jest przygotowanie studentów do myślenia poza schematami, rozwiązywania złożonych problemów i przekraczania granic paradygmatów.
Z przyjemnością czytam i dużo podróżuję. Uwielbiam żeglować, choć dopiero niedawno zdobyłam patent żeglarski. Zachwyca mnie sztuka bizantyjska. Fascynują mnie obrzeża i pogranicza kultur i religii.
Odpowiadam za rozwój oferty szkoleniowej Wszechnicy UJ. Współpracuję z naszymi klientami w kompleksowych projektach doradczych dotyczących projektowania strategii i zmiany kultury organizacyjnej. Szkolę rozwijających się trenerów i coachów, dostarczając im praktycznej wiedzy psychologicznej.
Pracuję z zespołami liderów, zapraszając ich do rozmowy o przyszłości organizacji, którą kierują i pomagając we wspólnym kształtowaniu jej kultury. Prowadzę zespołowy i indywidualny coaching; biorę udział w długofalowych projektach doradczych wspierających zmianę organizacyjną.
Projektuję narzędzia i standardy związane z rozwojem zawodowym trenerów oraz tworzeniem w organizacji warunków sprzyjających uczeniu się i wymianie doświadczeń. Jestem współautorem Małopolskich Standardów Usługi Edukacyjno-Szkoleniowej, a także profili kompetencyjnych, programów szkoleniowych i narzędzi zarządzania wiedzą.
Wskazuję praktyczne zastosowania wiedzy psychologicznej w wielu dziedzinach życia ? m.in. w zarządzaniu, szkoleniach, coachingu, rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji. Prowadzę krótkie, inspirujące wystąpienia dotyczące tych obszarów. Pracuję w Polsce i za granicą: jestem członkiem międzynarodowego zespołu trenerów Erickson Coaching International, a także jednym z instruktorów programu School of Thinking prowadzonej przez Vrije Universiteit Brussel.
Interesuję się socjologicznymi i technologicznymi prognozami dotyczącymi najbliższej przyszłości, a także metodami planowania strategicznego, które pozwalają brać je pod uwagę. Ciekawią mnie relacje pomiędzy teorią i praktyką ? możliwości ograniczenia związane z próbami stosowania wiedzy naukowej w rozwiązywaniu codziennych problemów. Korzystam również z wiedzy dotyczącej psychologii myślenia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
Jestem doktorem psychologii; moja praca naukowa dotyczyła uczenia się umiejętności. Ukończyłem kilka kursów trenerskich i coachingowych; uzyskałem certyfikat Professional Certified Coach przyznawany przez International Coach Federation.
Przygotowuję i prowadzę kompleksowe projekty szkoleniowe; uczestniczę w projektach doradczych dotyczących przywództwa i zarządzania kompetencjami. Jestem konsultantem kluczowych klientów ? zapewniam spójność realizowanych dla nich usług z długofalową strategią rozwoju organizacji.
Obszary mojej specjalizacji szkoleniowej to facylitacja, kompetencje trenerskie, zarządzanie procesami rozwoju pracowników i kierowanie ludźmi ? w szczególności budowanie i organizacja pracy zespołu. Prowadzę również szkolenia z zakresu negocjacji i obsługi klienta. Jako konsultant mam doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu kompetencyjnych systemów oceny pracy, profili kompetencyjnych i metodologii badania kompetencji do celów rekrutacji i rozwoju. Ma doświadczenie w pełnieniu roli asesora w diagnozie AC/DC.
Realizowałam projekty szkoleniowo-doradcze dla takich klientów jak m.in.: TUiR Warta, Volvo Polska, Makro Cash and Carry, Netia, Strabag, PKO BP, Santander Consumer Bank, Vattenfall, PricewaterhouseCoopers, KMPG, Elektrobudowa, Volkswagen, Toyota, Microsoft, Puratos Polska, Netto, IKEA.
Posiadam międzynarodowy certyfikat kompetencji facylitacyjnych Certified Professional Facilitator. Jest członkiem International Association of Facilitators.
Jestem absolwentką psychologii na UJ. Posiada certyfikaty MBTI i SHL OPQ. Ukończyłam Szkołę Trenerów Treningu Psychologicznego Haliny Nałęcz Nieniewskiej, Superwizyjne Warsztaty Doskonalenia Zawodowego Agencji Doradztwa Zawodowego AD oraz kurs The Art and Science of Coaching. Ma status Consultant on training w warsztatach dynamiki grupowej Making the Difference.
Tworzę we Wszechnicy UJ programy rozwojowe, które odpowiadają na biznesowe wyzwania naszych klientów. Dokładam wszelkich starań, aby programy, które realizuję były dla uczestników angażującym przeżyciem w wymiarze osobistym i okazją do doświadczenia owocnej współpracy w grupie. Konsekwentnie od wielu lat wspieram w postępie zawodowym wszystkich, którzy przyczyniają się do rozwoju zespołów: menedżerów, trenerów, coachów i facylitatorów, liderów grup.
Tworzę inspirujące środowisko uczenia się dla uczestników szkoleń Wszechnicy UJ, szczególnie uczestników Szkoły Trenerów, Facylitatorów i Coachów. Interesują mnie wszelkie formy pracy, które umożliwiają optymalne wykorzystanie różnorodności i potencjału uczestników grupy. Doradzam (prowadząc mentoring i konsultacje) trenerom, coachom, facylitatorom, jak projektować efektywne procesy rozwojowe i skutecznie uzyskiwać certyfikaty potwierdzające kompetencje zawodowe.
Konsultuję projekty rozwojowe klientów dopasowując optymalne formy pracy rozwojowej.
Zapraszam do twórczego dialogu osoby i zespoły w sytuacjach kryzysowych, konfliktowych, szczególnych wyzwań rozwojowych. Prowadzę zespołowy i indywidualny coaching; biorę udział w długofalowych projektach doradczych wspierających zmianę organizacyjną. Jestem członkiem międzynarodowego zespołu trenerów Erickson Coaching International.
We Wszechnicy UJ wszyscy kojarzą mnie z wykorzystywaniem metod psychodramatycznych w pracy z grupą.
Interesuję się warunkami sprzyjającymi budowaniu bezpiecznego środowiska pracy. Ciekawi mnie przede wszystkim zjawisko kształtowania się ról zawodowych, społecznych, związanych z nimi ograniczeń oraz wzajemne oddziaływanie ról w sytuacji pracy zespołu.
Jestem magistrem psychologii oraz magistrem inż. zarządzania i marketingu. Ukończyłem różnorodne kursy, które w większości koncentrowały się wokół rozumienia mechanizmów funkcjonowania grup. Jestem posiadaczem m.in. certyfikatu Professional Certified Coach przyznawanego przez International Coach Federation, certyfikatu Certified Professional Facilitator przyznawanego przez International Association of Facilitators, oraz certyfikatu trenera zarządzania wydanego przez Edexcel International.
We Wszechnicy UJ zarządzam zespołem i działem szkoleń otwartych oraz odpowiadam za ofertę szkoleniową: rozwój coachów, menedżerów i liderów. Tworzę kompleksowe projekty rozwojowe skierowane do kadry menadżerskiej. Odpowiadam również za diagnozę potrzeb organizacji i wsparcie w projektowaniu usług rozwojowych. Prowadzę indywidualne procesy coachingowe, a jako konsultant doradzam klientom w wyborze najlepszej ścieżki rozwoju. W roli trenera szkolę kadrę menedżerską. Ponadto jestem członkiem międzynarodowego zespołu Teaching Assistant przy Międzynarodowej Szkole Coachów – The Art and Science of Coaching. Odpowiadam również za międzynarodową współpracę z naszym partnerem – Erickson Coaching International. Jestem konsultantem i administratorem Warsztatu Group Relations.
Obszary specjalizacji szkoleniowej to kompetencje liderskie m.in.: coachingowy styl zarządzania, budowanie zaangażowania, asertywność, zarządzanie konfliktem. Prowadzę własną praktykę coachingową min.: biznes coaching, life coaching, coaching kariery. W pracy coachingowej wykorzystuje podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, wiedzę psychologiczną oraz psychodynamiczne rozumienie zjawisk zachodzących w grupach i organizacjach. Pasjonuje się odkrywaniem ludzkiego potencjału, radzenia sobie z wewnętrznym krytykiem i odkrywania mocnych stron. W swojej pracy wspieram osoby będące w zmianie zawodowej lub osobistej, doświadczające trudności w relacjach, poszukujące satysfakcji i sensu życia.
Doświadczenie jako menedżer przez trzy lata zdobywałam przy projektach CSR, konferencjach i projektach zamkniętych Wszechnicy UJ. Jako trener przez dwa lata rozwijałam młode talenty w programach CSR. Wiedzę i doświadczenie z zakresu prowadzenia szkoleń, mentoringu, zarządzania zespołem, zarządzania projektem, public relations i marketingu zdobywałam przez sześć lat w Profectus, przez około rok w M-stage, Re-aktor, MeetPro, KNSP UJ.
Ciekawią mnie zagadnienia takie jak: przywództwo, wpływ, autonomia, zaangażowanie w pracę. Bliski jest mi dział psychologii organizacji, motywacji i reklamy min.: zagadnienia związane z funkcjonowaniem psychologicznym osób w środowisku pracy oraz w kontekście decyzji konsumenckich. Interesuje mnie wiedza z zakresu psychologii organizacji, zgodnie z zasadami praktyki opartej na dowodach (evidence-based practice), która służy poprawie funkcjonowania organizacji na poziomie działań indywidualnych, zespołowych i organizacyjnych, poprzez m.in. wsparcie w budowaniu adekwatnych procesów kadrowych, takich jak: rekrutacja i selekcja, motywowanie, rozwój i kształtowanie ścieżek karier, budowaniu i rozwijaniu zespołów, przywództwa oraz kształtowania kultury organizacyjnej.
Z wykształcenia jestem Psychologiem UJ. Jestem certyfikowanym coachem – Erickson Professional Coach (EPC) (ACTSH ICF) wydany przez Erickson Coaching International i Wszechnicę UJ oraz trenerem po Szkole Trenerów Wszechnicy UJ. Posiadam certyfikat Erickson Solution-Focused Coach Diploma (ESFCD) (ACTP ICF). Ukończyłam Szkołę Facylitatorów akredytowaną przez International Association of Facilitators oraz kurs Psychologia dla Coachów (CCE) akredytowany przez ICF. Ukończyłam program mentoringowy Uniwersytetu Jagiellońskiego skierowany do Team Liderów, program „Aktywizujące metody pracy z grupą – wykorzystanie metod trenerskich i facylitacyjnych” projektu Erasmus+ oraz program szkoleń Re-aktor z zakresu wystąpień publicznych.
Odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi Wszechnicy UJ. Projektuję i wspieram firmy w wyborze programów rozwojowych najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Zarządzam portfelem projektów szkoleniowo-doradczych i zaangażowaniem projektowym członków zespołu konsultantów. Pracuję z klientami w roli konsultanta, trenera oraz facylitatora.
Specjalizuję się w prowadzeniu diagnozy potrzeb rozwojowych i projektowaniu programów doradczych dla organizacji. Uczestniczyłam w procesie tworzenia i testowania gry strategicznej Dynamo, a od 2011 r. należę do zespołu trenerów prowadzących grę. Moje doświadczenie obejmuje prowadzenie szkoleń oraz warsztatów facylitowanych. Jestem trenerem w ramach cyklu spotkań Wszechnicy UJ ? Know How Bites kierowanych do menedżerów, pracowników HR i specjalistów branży Life Long Learnig. Szczególnie interesuję się ideą wdrażania w organizacji partycypacyjnego stylu zarządzania i uruchamiania potencjału pracowników. Współpracowałam m.in. z organizacjami: 3M Poland, Stock Polska, Impel S.A., Bank BGŻ, Politechnika Rzeszowska, Martes Sport.
Jestem absolwentką administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam kurs coachingowy „The Art and Science of Coaching” realizowany przez Wszechnicę UJ oraz Erickson Coaching International. Pełnię rolę trenera i facylitatora po ukończeniu Szkoły Trenerów i Szkoły Facylitatorów. W projektowaniu programów rozwojowych pomaga mi doświadczenie oraz wiedza zdobyta w ramach programu dla menedżerów HR – Szkoła Menedżerów Projektów Szkoleniowych. Ukończyłam kursy z zakresu zarządzania projektami, m.in. Zarządzanie projektami na WSE im. Ks. J. Tischnera oraz programy związane z rozwojem osobistym i rozumieniem dynamiki grup i organizacji: trening interpersonalny oraz międzynarodowe warsztaty prowadzone metodą group relations.
We Wszechnicy UJ prowadzę pracę think tanku, który realizuje prace badawczo-rozwojowe oraz kształtuje strategiczne kierunki rozwoju organizacji. Wspólnie z klientem wewnętrznym tworzę koncepcję realizacji projektów B+R oraz facylituję pracę zespołu ekspertów przygotowujących ofertę programową Wszechnicy UJ. Odpowiadam za dostarczenie adekwatnych do potrzeb biznesu rozwiązań szkoleniowych i doradczych, a także ewaluację podjętych działań. W swojej pracy stawiam na budowanie partnerstw badawczo-rozwojowych. Organizacje partnerskie łączy wspólne poszukiwanie rozwiązania określonego problemu (np. w jaki sposób rozwijać kompetencje pracowników przemysłu w dobie dynamicznego rozwoju technologii?). Inicjuje działania, których celem jest rozwój kompetencji zespołu Wszechnicy UJ poprzez międzyorganizacyjne uczenie się, wymianę wiedzy i doświadczeń.
Doświadczenie w pracy z grupami i zespołami zdobywałem w sektorze pozarządowym jako wolontariusz, project manager oraz członek zarządu organizacji non-profit.
Zainteresowania merytoryczne:
action research, teatr forum, zwinne metodyki w zarządzaniu, dynamika grup i organizacji, system edukacji zawodowej dorosłych, działalność edukacyjna NGOs.
Wykształcenie:
Absolwent prawa na UJ.
Zarządzam zespołem ekspertów zajmującym się projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań edukacyjnych skierowanych do organizacji i osób indywidualnych w formule szkoleń zdalnych oraz projektów asynchronicznych. Poszukuję rozwiązań, które będą wspierać zespoły w zmieniającym się środowisku wewnętrznym i zewnętrznym, pozwolą rozwijać indywidualne i zespołowe potrzeby w aspekcie emocji, zachowania równowagi psychicznej, myślenia, podejmowania decyzji, wspierania menedżerów w codziennej pracy.
Jako Project Manager koordynuję projekty szkoleniowo-doradcze realizowane dla firm polskich i zagranicznych. W pracy konsultanta wspieram firmy w wyborze usług rozwojowych najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Współpracuję z trenerami, konsultantami i asystentami dbając o jakość oferowanych usług i obsługi klienta zgodnie z Małopolskim Standardem Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES).
Posiadam wieloletnie doświadczenie z zakresu zarządzania projektami rozwojowymi dedykowanymi osobom indywidualnym jak i organizacyjnym. Rozwijając swoje umiejętności koordynowałam cykliczne wydarzenia promocyjne Wszechnicy UJ m.in.: Międzynarodowy Tydzień Facylitacji, Konferencja „Fundamenty praktyki”, Konferencja „Ucząca się Organizacja”, spotkania Know How Bites, webinary dedykowane kadrze menedżerskiej, przedstawicielom działów HR i HRBP oraz bieżące projekty wspierające firmy w rozwoju kompetencji miękkich pracowników.
Jestem absolwentką Zarządzania własnością intelektualną i doradztwa gospodarczego oraz Zarządzania firmą Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Ukończyłam kompleksowy program Wszechnicy UJ Szkoła Menedżerów Projektów Rozwojowych dedykowany menedżerom i specjalistom HR zajmującym się tworzeniem projektów rozwojowych w organizacjach. Ukończyłam także Szkołę Facylitatorów akredytowaną przez International Association of Facilitators oraz Trening Interpersonalny.
Przygotowuję i prowadzę szkolenia oraz programy rozwojowe z obszarów umiejętności osobistych, menedżerskich oraz profesjonalnej obsługi klienta. Prowadzę też moduły szkoleniowe w Szkole Learning and Development Management oraz w Szkole trenerów.
Specjalizuję się w trzech obszarach szkoleń: umiejętności menedżerskie, rozwój osobisty, obsługa klienta. Swoim bogatym doświadczeniem trenerskim chętnie dzielę się na szkoleniach Train the Trainer. Do obszarów moich zainteresowań należy również zarządzanie tzw. employee experience nowo zatrudnionych pracowników.
Od 2004 roku projektuję i prowadzę różnorodne programy szkoleniowe. Jako psycholog z wykształcenia, zdecydowanie opowiadam się za indywidualnym podejściem do klientów. Przywiązuje dużą wagę do starannej analizy potrzeb szkoleniowych.
Posiadam bogate doświadczenie w obszarze oceny kompetencji pracowników wielokrotnie projektowałam sesje Assessment i Development Centre (AC/DC) oraz występowała w roli facylitatora sesji, asesora oraz osoby udzielającej feedbacku rozwojowego po sesji.
Kwestie związane z rozwojem pracowników poznałam przez ostatnie 16 lat z licznych perspektyw trenera prowadzącego szkolenie, osoby zarządzającej projektami szkoleniowymi od strony merytorycznej i logistycznej, koordynatora pracy zespołów trenerskich, trenera wewnętrznego i Project managera projektów rozwojowych w dziale Learning and Development międzynarodowej korporacji, ale także z perspektywy uczestnika szkoleń. Doświadczenie pracy w korporacji pomaga mi lepiej dostosować szkolenia do potrzeb tego środowiska.
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Podyplomowe Studia z Zarządzania Zasobami Ludzkimi, również na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jestem akredytowanym trenerem i konsultantem Insights Discovery.
Łącząc doświadczenie trenerskie, aktorskie i menedżerskie specjalizuję się w prowadzeniu szkoleń dla menedżerów technikami teatralnymi. Zakres prowadzonych przeze mnie szkoleń obejmuje także wystąpienia publiczne, zarządzanie, przywództwo, komunikacja, kreatywność w biznesie, improwizacja, kreowanie wizerunku.
Pogranicze teatru i biznesu ciągle inspiruje mnie do poszukiwań innowacyjnych metod trenerskich. Teatr w moim życiu był od zawsze: od prostych warsztatów dramy po zajęcia master class u takich mistrzów jak Atsushi Takenouchi. Doświadczenia trenerskie zdobywałem w sektorze stowarzyszeń pozarządowych równolegle z doświadczeniem tworzenia kilkunastu projektów edukacyjnych i szkoleniowych. Warsztat menedżerski miałem okazję sprawdzić jako General Manager klubu Pure Health & Fitness oraz w prowadzeniu teatrów jako szef Teatru Wspólny, a wcześniej dyrektor Teatru 1eden ? w sumie 5 lat.
Współpracowałem z firmami i organizacjami takimi jak: ASHA Centre, bank BPH, Bahlsen, Cooper Standard, Deloitte, ING Bank, IKEA, Izba Gospodarcza Metali Nieżelaznych i Recyklingu, LSC Communications, Magna Formpol, Maspex, Motorola, Opera Krakowska, Parker Hannifin, Pratt&Withney, Rosyjskie Ministerstwo Kultury Obwodu Permskiego, Salos, Salezjański Wolontariat Misyjny, Schibsted Tech Polska, Tauron Polska Energia S.A, TechnipFMC i inni.
Wykształcenie uniwersyteckie (UJ – polonistyka i teatrologia) wsparłem licznymi kursami trenerskimi i warsztatami, pośród których najważniejszymi były międzynarodowe szkolenia w Anglii, na Malcie i Belgii (ukończone tytułem międzynarodowego trenera DBY-N). Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie ukończyłem ?Coaching w biznesie? (tytuł pracy dyplomowej: ?Coach jako reżyser czyli teatralne inspiracje dla coachingu?) i zacząłem opracowywać autorską metodę szkoleń technikami teatralnymi, którą wzbogaciłem po odbytym kursie teatralnym na Middlesex University w Londynie.
We Wszechnicy UJ odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi, przeprowadzanie diagnozy potrzeb rozwojowych i projektowanie programów rozwojowych (szkoleniowych, doradczych) dla organizacji.
Od ponad 10 lat prowadzę szkolenia i warsztaty rozwojowe, koncentrując się na rozwijaniu umiejętności osobistych, zwiększaniu samoświadomości oraz wydobywaniu potencjału. Korzystając z własnego doświadczenia menedżerskiego projektuję i prowadzę szkolenia dla kierowników i liderów, rozwijając głównie kompetencje związane z zarządzaniem zespołem. Ze szczególnym zaciekawieniem realizuję projekty diagnostyczne w organizacjach oraz projekty oparte o facylitację.
Doświadczenie zawodowe zdobyłam pełniąc funkcję menedżera zespołu, koordynatora projektów, jak również konsultanta i doradcy w projektach realizowanych na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw. Przez wiele lat związana byłam z organizacjami pozarządowymi, współtworząc i realizując projekty ukierunkowane na rozwój kompetencji społecznych i zawodowych. Prowadziłam również indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe.
Jestem absolwentką zarządzania na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, studiów podyplomowych ?Psychologia w biznesie? w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie oraz studiów podyplomowych ?Doradztwo zawodowe? w Centrum Pedagogiki i Psychologii PK. Posiadam Certyfikat Jakości Pracy Trenera wydany przez Centrum Szkoleń i Rozwoju Osobistego MERITUM, Erickson Solution Focused Coach Certificate The Art & Science of Coaching Modules I ? IV, wydany przez Erickson Coaching International oraz Zaświadczenie potwierdzające nabycie kompetencji w zakresie psychologicznej diagnozy organizacji wydane przez Centrum Psychologiczno-Konsultingowe SYNERGIA MANAGEMENT. Ukończyłam Szkołę Facylitatorów Wszechnicy UJ oraz warsztaty Group Relations.
We Wszechnicy UJ pełnię rolę menedżera ds. projektów szkoleniowych. Jestem odpowiedzialna za koordynację szkoleń otwartych oraz wydarzeń promocyjnych współpracując z konsultantami, trenerami i asystentami.
Doświadczenie z zakresu zarządzania projektem zdobyłam organizując konferencję Profectus, gdzie pełniłam m.in rolę Koordynatora zespołu ds. logistyki a aktualnie pełnię rolę Koordyatora Głównego Konferencji. Dodatkowo pełnię funkcję Prezesa Koła Nauk Psychologicznych Pragma działającego przy Instytucie Psychologii Stosowanej UJ, gdzie zajmuję się koordynacją sekcji i projektów współpracując z pracownikami naukowymi i opiekunem Koła.
Aktualnie jestem studentką psychologii stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
We Wszechnicy UJ wspieram klientów indywidualnych w wyborze programów szkoleniowych najlepiej dopasowanych do ich potrzeb oraz oczekiwań.
Jestem absolwentką Psychologii stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Ukończyłam Szkołę Coachów The Art & Science of Coaching realizowaną przez Erickson Coaching International i Wszechnicę UJ oraz kompleksowe szkolenie menedżerskie Wszechnicy UJ Learning & Development Management. Szkoła zarządzania procesami rozwojowymi w organizacji.
Odpowiadam za zarządzanie finansami, sprawy kadrowe, controling oraz za nadzór administracyjny nad firmą.
Monitoruję płatności, przygotowuje plany finansowe, opiekuję się infrastrukturą i sprzętem wykorzystywanym w realizacji szkoleń oraz odpowiadam za politykę ochrony danych osobowych.
Z wykształcenia magister geografii społeczno-ekonomicznej, ukończyłem liczne szkolenia z zakresu finansów i zarządzania. Mam doświadczenie w obsłudze finansowej złożonych programów rozwojowych (w tym projektów finansowanych ze środków EFS).
We Wszechnicy UJ odpowiadam za koordynację szkoleń otwartych oraz wydarzeń promocyjnych współpracując z Konsultantami, Trenerami i Asystentami. Jestem odpowiedzialny za kwestie organizacyjno-finansowe projektów rozwojowych i dbam o realizację zadań administracyjnych biura.
Doświadczenie z zakresu zarządzania projektem zdobyłem organizując Konferencję Trenersko-Coachingową Profectus i Konferencję Psychodebiuty, gdzie pełniłem m.in rolę Koordynatora zespołu ds. logistyki i finansów. Dodatkowo, przez ponad 3 lata pełniłem Funkcję Wiceprezesa Koła Nauk Psychologicznych Pragma, działającego przy Instytucie Psychologii Stosowanej UJ, gdzie zajmowałem się koordynacją projektów i sekcji tematycznych.
Jestem absolwentem Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyłem Trening Interpersonalny Wszechnicy UJ oraz kompleksowe szkolenie menedżerskie ,,Learning & Development Management. Szkoła zarządzania procesami rozwojowymi w organizacji” Wszechnicy UJ.
Z wykształcenia inżynier, z pasji innowator. W codziennej pracy zawodowej odpowiadam za rozpoznawanie, rozwijanie, opracowywanie i wdrażanie innowacji oraz rozwiązań zmieniających i usprawniających procesy produkcyjne.
Moją ambicją jest łączenie świata nauki z przemysłem, w celu stymulowania rozwoju innowacji na rzecz człowieka.
Od 10 lat zajmuję się optymalizacją procesów produkcyjnych. Doświadczenie zdobywałem u światowych liderów w branży FMCG: Nestlé (Szwajcaria), Unilever (Niemcy, Polska), Heineken (Polska). Pracując za granicą byłem częścią procesów wdrożeniowych prowadzonych w zakładach, w tym byłem członkiem zespołu wdrożeniowego metodologii WCM (world class manufacturing), czyli rodzaju podejścia lean zorientowanego na opomiarowanie wartości dodanej i strat w procesie (waste and losses brakedown). Management Training Program w grupie Heineken to z kolei przekrój doświadczeń z działu sprzedaży (Poznań), działu zakupów (Warszawa) i działu produkcji w zakresie optymalizacji procesów w trzech zakładach w Elblągu, Żywcu i Warce.
Jestem absolwentem Politechniki Poznańskiej na kierunku mechatronika oraz Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen a także doktorantem na Akademii Górniczo-Hutniczej, kierunek: inżynieria produkcji. Moja praca doktorska będzie skupiać się na wykorzystaniu symulacji dynamicznych sterowanych w sposób dyskretny, jako narzędzia wspierającego wdrażanie Przemysłu Przyszłości w przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Moje zawodowe zainteresowania skupiają się na rozwoju systemów produkcyjnych, innowacjach technologicznych oraz narzędziach powiązanych z koncepcją przemysłu 4.0 (Przemysłu Przyszłości). W Przemyśle Przyszłości najbardziej fascynuje mnie złożoność i wielopoziomowość zagadnień, to, jak wiele różnych elementów można ze sobą połączyć uzyskując zaskakujący wynik. Na to nakłada się nieskończona pojemność efektu synergii, który można dzięki temu osiągnąć.
Jestem kluczowym członkiem zespołu projektowego w ramach przedsięwzięcia badawczo-rozwojowego pt. „Opracowanie przyjaznych dla użytkownika opakowań e-commerce cechujących się innowacyjnymi rozwiązaniami w obszarze konstrukcyjnym i funkcjonalnym wraz z nową proekologiczną technologią ich seryjnej produkcji? w ramach konkursu Szybka ścieżka (1/1.1.1/2021).
Zafascynowany górami sportowo i przyrodniczo, amator jazdy na rowerze. Uwielbiam podróżować, szczególnie w miejsca ulotne i zmieniające się. Z przyjemnością zagłębiam się w prace stolarskie.
Wspieramy organizacje i instytucje w kształtowaniu kultury organizacyjnej, która angażuje do wspólnego myślenia, odpowiedzialnego działania oraz realizacji celów biznesowych. Realizujemy projekty doradczo-szkoleniowe na terenie całej Polski oraz za granicą.