Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.
Cykl wydarzeń Learning & Development Network
Dlaczego spotkań dla specjalistów L&D jest tak niewiele? Zapraszamy na cykl wydarzeń online na który składają się:
-> Wyzwania Learning&Development vs. wyzwania rozwojowe organizacji
-> Strategia Learning & Development
-> Kultura uczenia się w organizacji
Strategia Learning&Development
Wielu specjalistów L&D stoi przed wyzwaniem wdrożenia całościowej polityki rozwojowej w ich organizacjach. Kryje się za tym potrzeba realizacji uporządkowanych i zaplanowanych działań, które będą brać pod uwagę zarówno perspektywę pracowników jak i cele firmy.
Wyzwania Learning&Development vs. wyzwania rozwojowe organizacji
Pracujesz jako specjalistka/specjalista L&D i szukasz inspiracji dla prowadzonej przez Ciebie polityki rozwojowej w Twojej organizacji? Być może zatem zainteresuje Cię ten warsztat.
Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w stanie zwinnie adaptować się do ciągłych zmian i rozwijać się zgodnie z wyznaczonymi priorytetami organizacja musi posiadać zdolność samodzielnego uczenia się.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.
Insight discovery w branży IT
Pod koniec 2018 roku miałam przyjemność poprowadzić szkolenie oparte na metodologii Insights Discovery dla firmy z branży IT. W szkoleniu wzięło udział 15 managerów i
Facylitacja w biznesie – o wykorzystaniu facylitacji w zarządzaniu employee experience
Employee Experience Management, czyli zarządzanie doświadczeniami pracownika to temat, który w ostatnich miesiącach zyskuje na popularności. Zmieniające się realia rynku pracy oraz duża rotacja pracowników
Dane pokazują jedynie ułamek rzeczywistości – sondowanie organizacji przed wdrażaniem zmian
W firmie przeprowadzono dogłębną analizę wewnętrznych procesów. Szykują się znaczące zmiany struktury organizacyjnej podyktowane sytuacją na rynku. Zgodnie z decyzją zarządu, dwa działy firmy zostaną
Facylitacja w biznesie czyli skarpeta, satysfakcja pracowników i trzy pułapki
To naturalne, że ze sporą ciekawością czeka się na wyniki badań satysfakcji i zaangażowania pracowników. Potem zdarza się, że sytuacja w firmie przypomina przyjęcie, na
Facylitacja w biznesie – kick off zmiany organizacyjnej
Kick off czyli spotkanie inaugurujące zmianę organizacyjną ma w głównej mierze na celu przekazanie pracownikom rzetelnej i kompleksowej informacji o zmianie: wyjaśnienie jej przyczyn, pokazanie
Angażowanie kadry w diagnozę potrzeb i tworzenie pomysłów na rozwój organizacji – spotkanie facylitowane
Facylitowane spotkanie służące zdiagnozowaniu potrzeb organizacji było częścią większego przedsięwzięcia, związanego z wspieraniem instytucji edukacyjnych.
Badanie satysfakcji i zaangażowania: sondaż czy rozmowa ?
Badanie satysfakcji lub zaangażowania pracowników to dla wielu organizacji regularnie odbywający się rytuał. Co rok lub dwa lata menedżerowie różnych szczebli czekają na raport firmy
Jak korzystać z władzy w roli menedżera ? Kluczowe dylematy
Podczas Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji (15-21 października 2018 r.) przeprowadziliśmy w 5 miastach Polski jakościowe badanie, dotyczące oczekiwań współczesnych pracowników wobec kultury organizacyjnej firm, w których
Jak pracować z rotacją w zespole ?
Rynek pracownika, intensywnie występujący zwłaszcza w niektórych branżach, sprawia że rotacja staje się zjawiskiem względnie stałym. Składnikiem rzeczywistości, w której pracuje menedżer i z którym
Organizacja w okresie dojrzewania – raport
Pracując doradczo z organizacjami i menedżerami obserwujemy zmiany postaw oraz oczekiwań pracowników wobec organizacji, w których pracują. Zaciekawieni zaobserwowanymi zjawiskami, zorganizowaliśmy ogólnopolską debatę, która umożliwiła
Moda ? Utopia ? A może lek na wszystkie bolączki ? O tym, jak mądrze korzystać z facylitacji w organizacji
Po co komu facylitacja? Przecież kiedyś jej nie było (czy aby na pewno?), pracowaliśmy, odnosiliśmy sukcesy. Inne pytanie: czy można ludziom zaufać, powierzyć decyzje? Przecież
Jaka jest różnica między facylitatorem a team coachem ?
Zacznijmy od podobieństw: obydwaj pracują na „materiale własnym” grupy. Obydwaj stosują podobne narzędzia pracy. Różnice dotyczą celu.
Podejmowanie decyzji w zespole
Czy decyzje zespołowe zawsze wiążą się z kompromisem? Jak status w zespole przekłada się na wypracowanie wspólnej decyzji? O różnych aspektach zespołowego podejmowania decyzji rozmawiają:
Zarządzanie konfliktem w grupie
Różnorodność poglądów, postaw, potrzeb i interesów wśród ludzi jest naturalna. Dlatego podczas sesji facylitacyjnych, ale również podczas szkoleń, prowadzący stoją przed wyzwaniem zarządzenia różnorodnością uczestników
Różnorodność: kiedy warto ją wspierać ?
Słuchając wystąpień konferencyjnych i rozmawiając o różnorodności z menedżerami personalnymi dużych, międzynarodowych firm, można niekiedy odnieść wrażenie, że ich wysiłki skupiają się na liczbach –
Inny czyli kto ? O psychologicznych mechanizmach niechęci i wykluczenia w grupach i organizacjach
Można powiedzieć, że jedyną ścieżką prowadzącą do spotkania, jest zaangażowanie; zaangażować się znaczy przylgnąć do pofałdowań innego, wejść w jego rytm. Tylko zaangażowanie pozwala zrozumieć,
Pakiet startowy trenera, czyli jakie predyspozycje wspierają rozwój w roli trenera biznesu (i nie tylko).
Czy nadaję się do roli trenera? Czy rozwijać się w tym obszarze? Po czym mogę poznać, że to dobra ścieżka dla mnie? To pytania, które
Serial Westword i szkolenia menedżerskie – czyli o teatralnej metodzie rozwoju liderów
Podstawowym problemem większości szkoleń menedżerskich, które mają przecież ulepszać „działania menedżerów” jest to, że nie są „działaniami menedżerów”. Nową odpowiedzią rynku na potrzebę szkoleń opartych
Idea otwartości i współpracy w uczeniu się ludzi i organizacji
Kiedyś granice organizacji były oczywiste. Wyznaczała je fizyczna przestrzeń, w której były zlokalizowane. Cele tych organizacji również bywały bardziej określone. Na przykład biurokracje służyły przede
Mechanizmy blokujące efektywność w coachingu zespołowym.
W jednej z sal dużego ośrodka szkoleniowego trwa coaching zespołu. Uczestnicy – grupa dobrych znajomych, którzy wspólnie założyli firmę – postanowili skorzystać z usług coacha,
Zawracanie głowy, czyli kto potrzebuje zarządzania wiedzą
Menedżerowie, których spotykamy, pracując w różnego typu organizacjach, mają prawo czuć się przytłoczeni. Wystarczy wizyta w księgarni, na konferencji lub nawet lektura fachowego pisma, aby
Kwestionariusz predyspozycji trenerskich
Stosowanie metody coachingowej skłania do refleksji na temat różnych obszarów motywacji. Pojawiają się pytania: „Co motywuje klienta do udziału w sesji”?, „Co motywuje do zmiany”?
Lider pod presją. Nieświadome oczekiwania zespołu.
Rola lidera bywa zwykle kojarzona z oddziaływaniem na innych. Znacznie mniej uwagi poświęca się temu, w jaki sposób oczekiwania i wyobrażenia pracowników „wychowują” liderów, którzy
Kontrolowany brak kontroli
Z profesorem Edwardem Nęcką, niekwestionowanym autorytetem w zakresie psychologii twórczości, rozmawia Iwona Sołtysińska.