![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Ellipse-10-1.png)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Rectangle-240.png)
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Vector-1319-Stroke-2.png)
Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.
![Kobieta i mężczyzna siedzący przed laptopem](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2024/03/pexels-anna-shvets-5325104-66054ae7ec08a.webp)
5 sytuacji, w których facylitacja pomogła menedżerowi rozwiązać problem
Dzięki udziałowi w webinarze dowiesz się, jak kompetencje facylitacyjne wspierają liderów w pełnieniu swojej roli i jaką zmianę wprowadzają do zespołów i organizacji.
![Trzy eleganckie kobiety pochylające się nad laptopem](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/06/ldm-3-6480cc1c5f4e4.webp)
Trudne sytuacje w pracy HR
Spotkanie poświęcone będzie analizie case study uczestników. Porozmawiamy o tym jak dział HR może kompleksowo wspierać kondycję pracowników i w jaki sposób odpowiadać na indywidualne wyzwania pracowników w roli HR? Spotkanie ma charakter warsztatowy.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Mechanizmy-blokujace-efektywnosc-w-coachingu-zespolowym.jpg)
Mechanizmy blokujące efektywność w coachingu zespołowym.
W jednej z sal dużego ośrodka szkoleniowego trwa coaching zespołu. Uczestnicy – grupa dobrych znajomych, którzy wspólnie założyli firmę – postanowili skorzystać z usług coacha,
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/zawracanie-glowy.jpg)
Zawracanie głowy, czyli kto potrzebuje zarządzania wiedzą
Menedżerowie, których spotykamy, pracując w różnego typu organizacjach, mają prawo czuć się przytłoczeni. Wystarczy wizyta w księgarni, na konferencji lub nawet lektura fachowego pisma, aby
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Kwestionariusz-predyspozycji-trenerskich2.jpg)
Kwestionariusz predyspozycji trenerskich
Stosowanie metody coachingowej skłania do refleksji na temat różnych obszarów motywacji. Pojawiają się pytania: „Co motywuje klienta do udziału w sesji”?, „Co motywuje do zmiany”?
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/accuracy-alarm-clock-analogue-business-552598-scaled-1.jpg)
Lider pod presją. Nieświadome oczekiwania zespołu.
Rola lidera bywa zwykle kojarzona z oddziaływaniem na innych. Znacznie mniej uwagi poświęca się temu, w jaki sposób oczekiwania i wyobrażenia pracowników „wychowują” liderów, którzy
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/no-control-scaled-1.jpg)
Kontrolowany brak kontroli
Z profesorem Edwardem Nęcką, niekwestionowanym autorytetem w zakresie psychologii twórczości, rozmawia Iwona Sołtysińska.
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/crowd-ground-hands-legs-450059.jpg)
Grupa jako całość
Co robić, kiedy w grupie uruchamiają się silne, nieświadome mechanizmy?
Czym jest proces grupowy?
Kiedy można wykorzystać proces w pracy z grupą?
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Bardziej-wykwalifikowany-trener.jpg)
Bardziej wykwalifikowany trener. Zastosowania wiedzy o procesie grupowym.
Według profilu kompetencyjnego Wszechnicy UJ, trener na poziomie 4 jest gotów do wzięcia odpowiedzialności za realizację krótkiego szkolenia w określonych obszarach tematycznych. Na tym etapie
![](https://wszechnica.uj.pl/wp-content/uploads/2023/03/Szeroka-perspektywa-coachingu.jpg)
Szeroka perspektywa coachingu
Coaching, uwzględniający szeroką, systemową perspektywę stanowi idealne uzupełnienie doradztwa, szkoleń i mentoringu. Profesjonaliści, reprezentujący podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, prowadzą swoich klientów do przełomowych rozwiązań, ponieważ