


Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.

Myślenie wizualne podczas spotkań: inspiracja dla liderów
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?Facylitacja wzbogacona o myślenie wizualne zwiększa efektywność spotkań biznesowych, ułatwia zrozumienie kluczowych informacji i pobudza kreatywne myślenie.

Presja czasu i odpowiedzialności lidera a efektywne rozwiązywanie problemów – jak facylitacja wpływa na inkluzywność i lepsze wynik
Wydarzenie będzie dotyczyć wyzwań związanych z zarządzaniem czasem i odpowiedzialnością liderów. Prezentacja opowie historię członków organizacji międzynarodowej, jak facylitacja pomaga im radzić sobie z tymi wyzwaniami.

Cykl wydarzeń w ramach Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji
Dołącz do globalnej społeczności profesjonalistów i entuzjastów facylitacji. FacilitationWeek to międzynarodowa inicjatywa promująca sztukę facylitacji – podejścia, które podnosi efektywność pracy grupowej, wzmacnia zaangażowanie i ułatwia osiąganie rezultatów.

Transformacja, zespół i Ty: rozwój kariery przez skuteczne zarządzanie dynamiką grupy. Perspektywa liderów najwyższego szczebla.
Aneta Marek, prezeska Wszechnicy UJ, oraz Tomasz Manugiewicz, Dyrektor Generalny z doświadczeniem w branży IT, będą dyskutować o tym, jak prowadzić ludzi przez zmiany.

„Złap przyszłość! Trendy, które zmieniają sposób, w jaki pracujemy”
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?

Akcja Facylitacja – jak to wygląda w praktyce?
W jakich sytuacjach w pracy z zespołem może pomóc facilitator? Dlaczego warto zaprosić kogoś „z zewnątrz”, spoza zespołu, a kiedy sprawdzil się facylitator wewnętrzny? Analiza 3 przypadków: konflikt, budowanie zespołu, retrospekcja.

Od chaosu do efektywności: Sztuka facylitacji spotkań dla liderów
Zapraszamy na spotkanie, na którym uczestnicy, niezależnie od branży, zyskają praktyczne umiejętności, które pozwolą im przekształcić chaotyczne spotkania w konstruktywne sesje, sprzyjające współpracy i kreatywności.

Jak budować pozycję L&D w organizacji
Trudno znaleźć idealny przepis na budowanie pozycji L&D, który sprawdziłby się w każdej firmie. Zbyt wiele zależy tu bowiem od kontekstu organizacji, jej potrzeb, sposobu postrzegania rozwoju, autoryzacji działań L&D przez biznes, budżetu rozwojowego. Czynniki, od których zależą możliwości działania L&D można mnożyć.

Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
Wielu specjalistów L&D doświadcza zawodowej samotności. Rzadko bowiem mają wokół siebie osoby, które rozumieją istotę dylematów, z którymi mierzy się L&D. Po prostu nie ma kogo zapytać o radę. Nie ma z kim porozmawiać o wątpliwościach. Brakuje partnera do odbicia myśli i współmyślenia.

Z czego i jak szkolić menedżerów?
W roli menedżerskiej, jak w soczewce, skupiają się dziś różne i konkurencyjne wobec siebie oczekiwania. Menedżerowie muszą integrować potrzeby klientów, pracowników i przełożonych. Dostosowywać się do zmian środowiska. Zarządzać w nowych, hybrydowych warunkach. Do tego dochodzi duża liczba zadań i mierzenie się z przeciążeniem.

Cykl wydarzeń Learning & Development Network. Edycja 2
Dlaczego spotkań dla specjalistów L&D jest tak niewiele? Zapraszamy na drugą edycję cyklu wydarzeń online na który składają się spotkania:
-> Z czego i jak szkolić menedżerów?
-> Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
-> Jak budować pozycję L&D w organizacji

Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w stanie zwinnie adaptować się do ciągłych zmian i rozwijać się zgodnie z wyznaczonymi priorytetami organizacja musi posiadać zdolność samodzielnego uczenia się.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.

Jak wykorzystać coaching w zarządzaniu zespołem ?
Wielu współczesnych pracowników – oczekuje od swojej pracy „czegoś więcej” niż regularnego wypłacania pensji, czy licznych benefitów. Coraz częściej pojawiają się oczekiwania dotyczące wyzwań rozwojowych

Organizacja z charakterem. Diagnoza i projektowanie kultury organizacyjnej
Praca nad kulturą organizacyjną jest szczególnym przedmiotem zainteresowania współczesnych organizacji zorientowanych na rozwój i doskonalenie firmy. Świadome zarządzanie kulturą organizacyjną rozpoczynamy od pytania: Jacy jesteśmy?

Buty i kapelusze – o zmianie perspektywy
Ostatnio pracowałem dla dużej firmy produkcyjnej. Zarząd dostrzegł, że obecny podział na działy-silosy źle odbija się na wielu obszarach działalności, od jakości produkcji po zaangażowanie

Scenariusze przyszłości – angażowanie pracowników w dialog strategiczny dotyczący przyszłości
Nie wiemy, jak potoczy się przyszłość, wiemy jednak, że nie będzie po prostu liniowym przedłużeniem teraźniejszości. Postęp technologiczny, decyzje polityczne, zmieniające się oczekiwania klientów i

Pani tak z własnej inicjatywy – udział w treningu interpersonalnym
Jakiś czas temu miałam okazję uczestniczyć w treningu interpersonalnym. Czy osoby spotykające się w pracy z ludźmi wiedzą, o co w tym wszystkim chodzi? Z

Insight discovery w branży IT
Pod koniec 2018 roku miałam przyjemność poprowadzić szkolenie oparte na metodologii Insights Discovery dla firmy z branży IT. W szkoleniu wzięło udział 15 managerów i

Facylitacja w biznesie – o wykorzystaniu facylitacji w zarządzaniu employee experience
Employee Experience Management, czyli zarządzanie doświadczeniami pracownika to temat, który w ostatnich miesiącach zyskuje na popularności. Zmieniające się realia rynku pracy oraz duża rotacja pracowników

Dane pokazują jedynie ułamek rzeczywistości – sondowanie organizacji przed wdrażaniem zmian
W firmie przeprowadzono dogłębną analizę wewnętrznych procesów. Szykują się znaczące zmiany struktury organizacyjnej podyktowane sytuacją na rynku. Zgodnie z decyzją zarządu, dwa działy firmy zostaną

Facylitacja w biznesie czyli skarpeta, satysfakcja pracowników i trzy pułapki
To naturalne, że ze sporą ciekawością czeka się na wyniki badań satysfakcji i zaangażowania pracowników. Potem zdarza się, że sytuacja w firmie przypomina przyjęcie, na

Facylitacja w biznesie – kick off zmiany organizacyjnej
Kick off czyli spotkanie inaugurujące zmianę organizacyjną ma w głównej mierze na celu przekazanie pracownikom rzetelnej i kompleksowej informacji o zmianie: wyjaśnienie jej przyczyn, pokazanie

Angażowanie kadry w diagnozę potrzeb i tworzenie pomysłów na rozwój organizacji – spotkanie facylitowane
Facylitowane spotkanie służące zdiagnozowaniu potrzeb organizacji było częścią większego przedsięwzięcia, związanego z wspieraniem instytucji edukacyjnych.

Badanie satysfakcji i zaangażowania: sondaż czy rozmowa ?
Badanie satysfakcji lub zaangażowania pracowników to dla wielu organizacji regularnie odbywający się rytuał. Co rok lub dwa lata menedżerowie różnych szczebli czekają na raport firmy

Jak korzystać z władzy w roli menedżera ? Kluczowe dylematy
Podczas Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji (15-21 października 2018 r.) przeprowadziliśmy w 5 miastach Polski jakościowe badanie, dotyczące oczekiwań współczesnych pracowników wobec kultury organizacyjnej firm, w których

Jak pracować z rotacją w zespole ?
Rynek pracownika, intensywnie występujący zwłaszcza w niektórych branżach, sprawia że rotacja staje się zjawiskiem względnie stałym. Składnikiem rzeczywistości, w której pracuje menedżer i z którym

Organizacja w okresie dojrzewania – raport
Pracując doradczo z organizacjami i menedżerami obserwujemy zmiany postaw oraz oczekiwań pracowników wobec organizacji, w których pracują. Zaciekawieni zaobserwowanymi zjawiskami, zorganizowaliśmy ogólnopolską debatę, która umożliwiła

Moda ? Utopia ? A może lek na wszystkie bolączki ? O tym, jak mądrze korzystać z facylitacji w organizacji
Po co komu facylitacja? Przecież kiedyś jej nie było (czy aby na pewno?), pracowaliśmy, odnosiliśmy sukcesy. Inne pytanie: czy można ludziom zaufać, powierzyć decyzje? Przecież

Jaka jest różnica między facylitatorem a team coachem ?
Zacznijmy od podobieństw: obydwaj pracują na „materiale własnym” grupy. Obydwaj stosują podobne narzędzia pracy. Różnice dotyczą celu.

Podejmowanie decyzji w zespole
Czy decyzje zespołowe zawsze wiążą się z kompromisem? Jak status w zespole przekłada się na wypracowanie wspólnej decyzji? O różnych aspektach zespołowego podejmowania decyzji rozmawiają:

Zarządzanie konfliktem w grupie
Różnorodność poglądów, postaw, potrzeb i interesów wśród ludzi jest naturalna. Dlatego podczas sesji facylitacyjnych, ale również podczas szkoleń, prowadzący stoją przed wyzwaniem zarządzenia różnorodnością uczestników

Różnorodność: kiedy warto ją wspierać ?
Słuchając wystąpień konferencyjnych i rozmawiając o różnorodności z menedżerami personalnymi dużych, międzynarodowych firm, można niekiedy odnieść wrażenie, że ich wysiłki skupiają się na liczbach –

Inny czyli kto ? O psychologicznych mechanizmach niechęci i wykluczenia w grupach i organizacjach
Można powiedzieć, że jedyną ścieżką prowadzącą do spotkania, jest zaangażowanie; zaangażować się znaczy przylgnąć do pofałdowań innego, wejść w jego rytm. Tylko zaangażowanie pozwala zrozumieć,

Pakiet startowy trenera, czyli jakie predyspozycje wspierają rozwój w roli trenera biznesu (i nie tylko).
Czy nadaję się do roli trenera? Czy rozwijać się w tym obszarze? Po czym mogę poznać, że to dobra ścieżka dla mnie? To pytania, które

Serial Westword i szkolenia menedżerskie – czyli o teatralnej metodzie rozwoju liderów
Podstawowym problemem większości szkoleń menedżerskich, które mają przecież ulepszać „działania menedżerów” jest to, że nie są „działaniami menedżerów”. Nową odpowiedzią rynku na potrzebę szkoleń opartych

Idea otwartości i współpracy w uczeniu się ludzi i organizacji
Kiedyś granice organizacji były oczywiste. Wyznaczała je fizyczna przestrzeń, w której były zlokalizowane. Cele tych organizacji również bywały bardziej określone. Na przykład biurokracje służyły przede