Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.
Mój zespół jeszcze nigdy niczego razem nie wypracował. Jak angażować ludzi we wspólne działania w trudnych czasach?
Zapraszamy na webinar w czasie którego przyjrzymy się istotnym momentom, które wydarzają się podczas spotkań z zespołem. Skupimy się na praktykach menedżerskich, które pomagają budować kulturę współpracy, sprzyjają wspólnemu wypracowywaniu rozwiązań i zachęcają do aktywnego uczestnictwa w spotkaniach.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.
Badanie satysfakcji i zaangażowania: sondaż czy rozmowa ?
Badanie satysfakcji lub zaangażowania pracowników to dla wielu organizacji regularnie odbywający się rytuał. Co rok lub dwa lata menedżerowie różnych szczebli czekają na raport firmy
Jak korzystać z władzy w roli menedżera ? Kluczowe dylematy
Podczas Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji (15-21 października 2018 r.) przeprowadziliśmy w 5 miastach Polski jakościowe badanie, dotyczące oczekiwań współczesnych pracowników wobec kultury organizacyjnej firm, w których
Jak pracować z rotacją w zespole ?
Rynek pracownika, intensywnie występujący zwłaszcza w niektórych branżach, sprawia że rotacja staje się zjawiskiem względnie stałym. Składnikiem rzeczywistości, w której pracuje menedżer i z którym
Organizacja w okresie dojrzewania – raport
Pracując doradczo z organizacjami i menedżerami obserwujemy zmiany postaw oraz oczekiwań pracowników wobec organizacji, w których pracują. Zaciekawieni zaobserwowanymi zjawiskami, zorganizowaliśmy ogólnopolską debatę, która umożliwiła
Moda ? Utopia ? A może lek na wszystkie bolączki ? O tym, jak mądrze korzystać z facylitacji w organizacji
Po co komu facylitacja? Przecież kiedyś jej nie było (czy aby na pewno?), pracowaliśmy, odnosiliśmy sukcesy. Inne pytanie: czy można ludziom zaufać, powierzyć decyzje? Przecież
Jaka jest różnica między facylitatorem a team coachem ?
Zacznijmy od podobieństw: obydwaj pracują na „materiale własnym” grupy. Obydwaj stosują podobne narzędzia pracy. Różnice dotyczą celu.
Podejmowanie decyzji w zespole
Czy decyzje zespołowe zawsze wiążą się z kompromisem? Jak status w zespole przekłada się na wypracowanie wspólnej decyzji? O różnych aspektach zespołowego podejmowania decyzji rozmawiają:
Zarządzanie konfliktem w grupie
Różnorodność poglądów, postaw, potrzeb i interesów wśród ludzi jest naturalna. Dlatego podczas sesji facylitacyjnych, ale również podczas szkoleń, prowadzący stoją przed wyzwaniem zarządzenia różnorodnością uczestników
Różnorodność: kiedy warto ją wspierać ?
Słuchając wystąpień konferencyjnych i rozmawiając o różnorodności z menedżerami personalnymi dużych, międzynarodowych firm, można niekiedy odnieść wrażenie, że ich wysiłki skupiają się na liczbach –
Inny czyli kto ? O psychologicznych mechanizmach niechęci i wykluczenia w grupach i organizacjach
Można powiedzieć, że jedyną ścieżką prowadzącą do spotkania, jest zaangażowanie; zaangażować się znaczy przylgnąć do pofałdowań innego, wejść w jego rytm. Tylko zaangażowanie pozwala zrozumieć,
Pakiet startowy trenera, czyli jakie predyspozycje wspierają rozwój w roli trenera biznesu (i nie tylko).
Czy nadaję się do roli trenera? Czy rozwijać się w tym obszarze? Po czym mogę poznać, że to dobra ścieżka dla mnie? To pytania, które
Serial Westword i szkolenia menedżerskie – czyli o teatralnej metodzie rozwoju liderów
Podstawowym problemem większości szkoleń menedżerskich, które mają przecież ulepszać „działania menedżerów” jest to, że nie są „działaniami menedżerów”. Nową odpowiedzią rynku na potrzebę szkoleń opartych
Idea otwartości i współpracy w uczeniu się ludzi i organizacji
Kiedyś granice organizacji były oczywiste. Wyznaczała je fizyczna przestrzeń, w której były zlokalizowane. Cele tych organizacji również bywały bardziej określone. Na przykład biurokracje służyły przede
Mechanizmy blokujące efektywność w coachingu zespołowym.
W jednej z sal dużego ośrodka szkoleniowego trwa coaching zespołu. Uczestnicy – grupa dobrych znajomych, którzy wspólnie założyli firmę – postanowili skorzystać z usług coacha,
Zawracanie głowy, czyli kto potrzebuje zarządzania wiedzą
Menedżerowie, których spotykamy, pracując w różnego typu organizacjach, mają prawo czuć się przytłoczeni. Wystarczy wizyta w księgarni, na konferencji lub nawet lektura fachowego pisma, aby
Kwestionariusz predyspozycji trenerskich
Stosowanie metody coachingowej skłania do refleksji na temat różnych obszarów motywacji. Pojawiają się pytania: „Co motywuje klienta do udziału w sesji”?, „Co motywuje do zmiany”?
Lider pod presją. Nieświadome oczekiwania zespołu.
Rola lidera bywa zwykle kojarzona z oddziaływaniem na innych. Znacznie mniej uwagi poświęca się temu, w jaki sposób oczekiwania i wyobrażenia pracowników „wychowują” liderów, którzy
Kontrolowany brak kontroli
Z profesorem Edwardem Nęcką, niekwestionowanym autorytetem w zakresie psychologii twórczości, rozmawia Iwona Sołtysińska.
Grupa jako całość
Co robić, kiedy w grupie uruchamiają się silne, nieświadome mechanizmy?
Czym jest proces grupowy?
Kiedy można wykorzystać proces w pracy z grupą?
Bardziej wykwalifikowany trener. Zastosowania wiedzy o procesie grupowym.
Według profilu kompetencyjnego Wszechnicy UJ, trener na poziomie 4 jest gotów do wzięcia odpowiedzialności za realizację krótkiego szkolenia w określonych obszarach tematycznych. Na tym etapie
Szeroka perspektywa coachingu
Coaching, uwzględniający szeroką, systemową perspektywę stanowi idealne uzupełnienie doradztwa, szkoleń i mentoringu. Profesjonaliści, reprezentujący podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, prowadzą swoich klientów do przełomowych rozwiązań, ponieważ