


Pomagamy budować zdrowe organizacje
Zdrowa organizacja wnosi wartość zachowując równowagę w wymianie z otoczeniem. Dostarcza ludziom wsparcia i
autorytetu, dostrzega i reaguje na zmiany zachodzące w
środowisku oraz potrafi przygotować się na przyszłość.
Wydarzenia rozwojowe
Zapraszamy na nasze bezpłatne wydarzenia rozwojowe online.
Poniżej także artykuły, w których dzielimy się wiedzą i spostrzeżeniami.

Myślenie wizualne podczas spotkań: inspiracja dla liderów
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?Facylitacja wzbogacona o myślenie wizualne zwiększa efektywność spotkań biznesowych, ułatwia zrozumienie kluczowych informacji i pobudza kreatywne myślenie.

Presja czasu i odpowiedzialności lidera a efektywne rozwiązywanie problemów – jak facylitacja wpływa na inkluzywność i lepsze wynik
Wydarzenie będzie dotyczyć wyzwań związanych z zarządzaniem czasem i odpowiedzialnością liderów. Prezentacja opowie historię członków organizacji międzynarodowej, jak facylitacja pomaga im radzić sobie z tymi wyzwaniami.

Cykl wydarzeń w ramach Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji
Dołącz do globalnej społeczności profesjonalistów i entuzjastów facylitacji. FacilitationWeek to międzynarodowa inicjatywa promująca sztukę facylitacji – podejścia, które podnosi efektywność pracy grupowej, wzmacnia zaangażowanie i ułatwia osiąganie rezultatów.

Transformacja, zespół i Ty: rozwój kariery przez skuteczne zarządzanie dynamiką grupy. Perspektywa liderów najwyższego szczebla.
Aneta Marek, prezeska Wszechnicy UJ, oraz Tomasz Manugiewicz, Dyrektor Generalny z doświadczeniem w branży IT, będą dyskutować o tym, jak prowadzić ludzi przez zmiany.

„Złap przyszłość! Trendy, które zmieniają sposób, w jaki pracujemy”
Przyszłość nie wydarza się sama – możemy ją kształtować. Ale jak rozmawiać o trendach i nadchodzących zmianach w sposób, który angażuje i inspiruje do działania?

Akcja Facylitacja – jak to wygląda w praktyce?
W jakich sytuacjach w pracy z zespołem może pomóc facilitator? Dlaczego warto zaprosić kogoś „z zewnątrz”, spoza zespołu, a kiedy sprawdzil się facylitator wewnętrzny? Analiza 3 przypadków: konflikt, budowanie zespołu, retrospekcja.

Od chaosu do efektywności: Sztuka facylitacji spotkań dla liderów
Zapraszamy na spotkanie, na którym uczestnicy, niezależnie od branży, zyskają praktyczne umiejętności, które pozwolą im przekształcić chaotyczne spotkania w konstruktywne sesje, sprzyjające współpracy i kreatywności.

Jak budować pozycję L&D w organizacji
Trudno znaleźć idealny przepis na budowanie pozycji L&D, który sprawdziłby się w każdej firmie. Zbyt wiele zależy tu bowiem od kontekstu organizacji, jej potrzeb, sposobu postrzegania rozwoju, autoryzacji działań L&D przez biznes, budżetu rozwojowego. Czynniki, od których zależą możliwości działania L&D można mnożyć.

Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
Wielu specjalistów L&D doświadcza zawodowej samotności. Rzadko bowiem mają wokół siebie osoby, które rozumieją istotę dylematów, z którymi mierzy się L&D. Po prostu nie ma kogo zapytać o radę. Nie ma z kim porozmawiać o wątpliwościach. Brakuje partnera do odbicia myśli i współmyślenia.

Z czego i jak szkolić menedżerów?
W roli menedżerskiej, jak w soczewce, skupiają się dziś różne i konkurencyjne wobec siebie oczekiwania. Menedżerowie muszą integrować potrzeby klientów, pracowników i przełożonych. Dostosowywać się do zmian środowiska. Zarządzać w nowych, hybrydowych warunkach. Do tego dochodzi duża liczba zadań i mierzenie się z przeciążeniem.

Cykl wydarzeń Learning & Development Network. Edycja 2
Dlaczego spotkań dla specjalistów L&D jest tak niewiele? Zapraszamy na drugą edycję cyklu wydarzeń online na który składają się spotkania:
-> Z czego i jak szkolić menedżerów?
-> Trudne sytuacje w pracy specjalisty L&D
-> Jak budować pozycję L&D w organizacji

Kultura uczenia się
Jednym z etapów ewolucji roli specjalisty L&D jest odejście od wizerunku dostawcy zewnętrznych usług rozwojowych na rzecz architekta wewnętrznych procesów uczenia się. Aby być w stanie zwinnie adaptować się do ciągłych zmian i rozwijać się zgodnie z wyznaczonymi priorytetami organizacja musi posiadać zdolność samodzielnego uczenia się.
Artykuły i narzędzia
Poszerz horyzonty i zainspiruj się. Zapoznaj się z aktualną wiedzą dotyczącą zarządzania, komunikacji, facylitacji i coachingu.

Jak wdrażać facylitację w organizacji
Rozmowa z Mariuszem Mitusiem, prezesem Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Jarosławiu – dużej, działającej kompleksowo, zatrudniająca kilkaset osób organizacji pozarządowej

Rola emocji we współpracy w zdalnym zespole
Początek pandemii to eksplozja działań adaptacyjnych organizacji do nowego modelu pracy. Rekordowa w historii liczba firm w krótkim czasie zdecydowała się na wykonywanie zadań przez

Organizacje na rozstajach – wizje przyszłości organizacji
Wydawało się, że wiedzieliśmy, czego możemy spodziewać się w przyszłości, szczególnie w tej najbliższej. Rzeczywistość ostatnich miesięcy pokazała, że wiele branż musiało zredefiniować swoją strategię

Przyszłość organizacji: o czym powinniśmy rozmawiać ?
Przed tegoroczną konferencją Ucząca się Organizacja: Zdrowa organizacja w nowym świecie zdecydowaliśmy się zorganizować badania na temat wizji przyszłości organizacji. Badania dotyczyły funkcjonowania organizacji w

Jak wykorzystać coaching w zarządzaniu zespołem ?
Wielu współczesnych pracowników – oczekuje od swojej pracy „czegoś więcej” niż regularnego wypłacania pensji, czy licznych benefitów. Coraz częściej pojawiają się oczekiwania dotyczące wyzwań rozwojowych

Organizacja z charakterem. Diagnoza i projektowanie kultury organizacyjnej
Praca nad kulturą organizacyjną jest szczególnym przedmiotem zainteresowania współczesnych organizacji zorientowanych na rozwój i doskonalenie firmy. Świadome zarządzanie kulturą organizacyjną rozpoczynamy od pytania: Jacy jesteśmy?

Buty i kapelusze – o zmianie perspektywy
Ostatnio pracowałem dla dużej firmy produkcyjnej. Zarząd dostrzegł, że obecny podział na działy-silosy źle odbija się na wielu obszarach działalności, od jakości produkcji po zaangażowanie

Scenariusze przyszłości – angażowanie pracowników w dialog strategiczny dotyczący przyszłości
Nie wiemy, jak potoczy się przyszłość, wiemy jednak, że nie będzie po prostu liniowym przedłużeniem teraźniejszości. Postęp technologiczny, decyzje polityczne, zmieniające się oczekiwania klientów i

Pani tak z własnej inicjatywy – udział w treningu interpersonalnym
Jakiś czas temu miałam okazję uczestniczyć w treningu interpersonalnym. Czy osoby spotykające się w pracy z ludźmi wiedzą, o co w tym wszystkim chodzi? Z

Insight discovery w branży IT
Pod koniec 2018 roku miałam przyjemność poprowadzić szkolenie oparte na metodologii Insights Discovery dla firmy z branży IT. W szkoleniu wzięło udział 15 managerów i

Facylitacja w biznesie – o wykorzystaniu facylitacji w zarządzaniu employee experience
Employee Experience Management, czyli zarządzanie doświadczeniami pracownika to temat, który w ostatnich miesiącach zyskuje na popularności. Zmieniające się realia rynku pracy oraz duża rotacja pracowników

Dane pokazują jedynie ułamek rzeczywistości – sondowanie organizacji przed wdrażaniem zmian
W firmie przeprowadzono dogłębną analizę wewnętrznych procesów. Szykują się znaczące zmiany struktury organizacyjnej podyktowane sytuacją na rynku. Zgodnie z decyzją zarządu, dwa działy firmy zostaną

Facylitacja w biznesie czyli skarpeta, satysfakcja pracowników i trzy pułapki
To naturalne, że ze sporą ciekawością czeka się na wyniki badań satysfakcji i zaangażowania pracowników. Potem zdarza się, że sytuacja w firmie przypomina przyjęcie, na

Facylitacja w biznesie – kick off zmiany organizacyjnej
Kick off czyli spotkanie inaugurujące zmianę organizacyjną ma w głównej mierze na celu przekazanie pracownikom rzetelnej i kompleksowej informacji o zmianie: wyjaśnienie jej przyczyn, pokazanie

Angażowanie kadry w diagnozę potrzeb i tworzenie pomysłów na rozwój organizacji – spotkanie facylitowane
Facylitowane spotkanie służące zdiagnozowaniu potrzeb organizacji było częścią większego przedsięwzięcia, związanego z wspieraniem instytucji edukacyjnych.

Badanie satysfakcji i zaangażowania: sondaż czy rozmowa ?
Badanie satysfakcji lub zaangażowania pracowników to dla wielu organizacji regularnie odbywający się rytuał. Co rok lub dwa lata menedżerowie różnych szczebli czekają na raport firmy

Jak korzystać z władzy w roli menedżera ? Kluczowe dylematy
Podczas Międzynarodowego Tygodnia Facylitacji (15-21 października 2018 r.) przeprowadziliśmy w 5 miastach Polski jakościowe badanie, dotyczące oczekiwań współczesnych pracowników wobec kultury organizacyjnej firm, w których

Jak pracować z rotacją w zespole ?
Rynek pracownika, intensywnie występujący zwłaszcza w niektórych branżach, sprawia że rotacja staje się zjawiskiem względnie stałym. Składnikiem rzeczywistości, w której pracuje menedżer i z którym

Organizacja w okresie dojrzewania – raport
Pracując doradczo z organizacjami i menedżerami obserwujemy zmiany postaw oraz oczekiwań pracowników wobec organizacji, w których pracują. Zaciekawieni zaobserwowanymi zjawiskami, zorganizowaliśmy ogólnopolską debatę, która umożliwiła

Moda ? Utopia ? A może lek na wszystkie bolączki ? O tym, jak mądrze korzystać z facylitacji w organizacji
Po co komu facylitacja? Przecież kiedyś jej nie było (czy aby na pewno?), pracowaliśmy, odnosiliśmy sukcesy. Inne pytanie: czy można ludziom zaufać, powierzyć decyzje? Przecież

Jaka jest różnica między facylitatorem a team coachem ?
Zacznijmy od podobieństw: obydwaj pracują na „materiale własnym” grupy. Obydwaj stosują podobne narzędzia pracy. Różnice dotyczą celu.

Podejmowanie decyzji w zespole
Czy decyzje zespołowe zawsze wiążą się z kompromisem? Jak status w zespole przekłada się na wypracowanie wspólnej decyzji? O różnych aspektach zespołowego podejmowania decyzji rozmawiają:

Zarządzanie konfliktem w grupie
Różnorodność poglądów, postaw, potrzeb i interesów wśród ludzi jest naturalna. Dlatego podczas sesji facylitacyjnych, ale również podczas szkoleń, prowadzący stoją przed wyzwaniem zarządzenia różnorodnością uczestników

Różnorodność: kiedy warto ją wspierać ?
Słuchając wystąpień konferencyjnych i rozmawiając o różnorodności z menedżerami personalnymi dużych, międzynarodowych firm, można niekiedy odnieść wrażenie, że ich wysiłki skupiają się na liczbach –